Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Megkérdeztem egy tuningolással foglalkozó embert. Az alábbi választ kaptam e-mailben
Ismerem Jawa 634
Ezt csak úgy lehet megoldani, ha a blokk is itt van, mert azon is bővíteni kell a felömlőket és a szívónyílást is.
Hengerrel magába nyílás módosításokat lehet csinálni, és a hengerfejet átalakítani.
Átalakítások: 10.000.-
Dugattyú, szlovák: 8.000.- / db
Fúrás: 5.000.-/ db
El kellene küldeni szívócsonkot is.
Nagyon kellene egy nagyobb és korszerűbb karburátor rá.
Nagyon érdekes a téma! Folyamatosan olvasom az írásaitokat, próbálok ichletet meríteni az én 634-em jobb használhatóságához. Egy jobb hűtésrendszer nem ártana neki az a tapasztalatom. Voltam nyáron a Dél-alföldi veterántalálkozón és a felvonuláson a kis drágám hengerei úgy izzottak, hogy azt hittem megforr a benzin a tankban.
A csatos porlasztót? ...
Igen az, bár egy kicsit modernebb mint ami a 634-en gyárilag van, de aki kipróbálta, annak nem igazán vált be.
Nem, nem a csatos típus, nem is nagyon volna hely a csatnak, még a túlfolyó csövecskéjét is le kellett vágni.
Én se sok jót olvastam a 638 porlasztójáról.
A 638-as porlasztó valóban nem a legjobb. Egyik jawankon olyanvan, és hidegen nem hajlandó a saját szivatólyával elindulni. Többször szétszedtem, kífúvattam, minden frankó benne mégsem indul vele a motor. Csak hidegindítóval, ami eléggé macerás.
Én így állítottam be ezt a Jawa-fórumon olvastam kb 3 éve és bevált míg nálam volt
"A 638-as adagolása tényleg szar, de orvosolható, a hibája,hogy alacsony fordulaton a keverék szegény, magas fordulaton pedig irdatlanuldús, melyet a "KÖD" is bizonyít. A megoldás, hogy a Jikov 2928 CEtípusú karburátor kisegítő rendszeri fúvókáját 72-esről 40-50-ésre cseréljük. Akisegítő rendszer a keveréket így kevésbé teszi fordulatszám függővé. Afőfúvókát 92-esről 130-asra cseréljük, így teljesítmény főgővé tesszük akeveréket. Ezután már csak az alapjárati keveréket és a subertűt kellbeállítani, hogy nagy terhelésnél ne csörögjön be a motor. Az átalakítás után amotor a dúsabb alacsonyfordulati keverék hatására pöcre indul, hidegengázadásnál nem fullad, mind a két henger biztosan indul, és nem kell sokatszivatózni. Alacsony fordulaton jobban húz, és nem zabál magas fordulaton, kismértékben füstöl, nem kögép. Hátránya, hogy magas fordulaton már nem megy úgymint régen, de rugalmasabb. A keverék szegényitésénak a legfontosabb része,hogy lehetőleg használj szintetikus motorolajat, és abból is 1:33-asat, mert aszegény keverék miatt elégtelen a kenés és nagy terhelésnél megszorulhat, deszintetikus olajjal ez kizárt. Az én mocim kb. 4l/100km körül van."
Utoljára szerkesztve a következő által: kavycka; 2014 jan. 10, 21:30.
Én így állítottam be ezt a Jawa-fórumon olvastam kb 3 éve és bevált míg nálam volt ...
Két oka is volt (az anyagiakon kívül, volt a fiókban), hogy az Mz porlasztóra esett a választás.
A 30-as átmérő, nagyobbat nem akartam.
Akkoriban a beállítását (átfuvókázását) volt alkalmam begyakorolni.
Találtam 3 érdekes videot és egy kommentet sajnos csak google forditóval boldogultam.Azért bemásolom hátha valaki szebben letudja forditani
Megkértem a srácot, hogy mondjon még pár dolgot a Jawajáról, ami képes a "Ton"-ra
Ezt kaptam válaszul(A leírásból azt hiszem, sikerült találni egy igazi cafe racer pilótát): Andy Reid: "I have a garage full of past projects, some now worn out after much fun over the years.
I've had a JAWA 634-3 back in the 1980's. I ran it with CZ 250 pipes (ran and looked better) and a K&N filter. The brakes, even with Ferrodo AM4 shoes, were crap over 45 MPH and the top speed was more than the original 85 MPH in the Bike MIRA test at 96 MPH (92 MPH on a JAWA clock). A friend on a Honda 550 reckoned that it did 99 MPH though Jap bike speedometers used to tell some horrendous lies back then.
Back then the thing was to crowbar the engine into a far lighter CZ 250 frame as this could be made to do "The Ton".
A friend did do this, though I was and still am lucky enough to own proper factory built CZ 350 bikes. A 1974 Aprillia built CZ 350 Type 472-1 (107 MPH), 1977 CZ 350 Type 472-3 (92 MPH) and 1980 Type 472-4 DL Custom.III. (101 MPH) which only 6 of which were made.
On the Aprillia, as if 101 - 103 MPH stock top speed wasn't enough on a bike weighing only 291 pounds wet, I did the following:
It came with ASSO Werk High compression performance piston as standard so no mods there.
Exhaust port lifted 3mm.
Transfer ports lifted 2mm.
Tranfer port tunnels re-angled to fire the mixture high into the cylinder.
K&N filter, later 50mm. bellmouth.
Exhaust system changed to Abbey peformance expansions for CZ 250/350.
Modified right chain adjuster as stock ones kept buckling and snapping.
and most importantly......
Brakes changed to Ferrodo AM4 in front TLS drum and rear TLS drum.
Suspension was CZ 175 Type 482 trail form front and Koni Dial-a-Ride for a Kawasaki Z550 rear.
The bike was painted gloss black with a bright red frame.
It also sounded like a V-8 dragster on tickover or "Purely evil and menacing" as somebody at a local bike club described it.
Sprocket ratio was eventually increased to from the stock 16:52 to 18:52 to solve an impromptu wheelies whilst cornering problem and this is what caused the later clutch and chain problems.
The top speed increased from the stock 103 MPH to 107 MPH, however accelleration was increased and the bike could lift the front wheel at 30 MPH in 2nd gear just by holding the throttle in mid range revs and blipping the clutch or cracking the throttle open mid corner without thinking.
The stock JAWA 634 and CZ 472 350 engine is rated at 38 Foot / Pounds @ 3,800 RPM (33% more than even an RD 350 LC). I'd increased this by quite a bit as the clutch plates would burn out in 6 weeks and the drive changes lasted only 6 months if they were Japanese and not CZ or Reynold.
I solved the clutch problem by fitting Suzuki GSX 750-R springs, which are a direct fit, though this made for a very heavy clutch and after a months of this I could crush apples in my left hand. The clutch could only be operated by hand if assisted by the foot slick shift clutch system as well.
The bike has been in pieces in the garage, with the engine on a shelf, since a blind woman in a Nissan crashed into the side of it back in 1991, damaging the frame (which I've had repaired and I repainted last year) as my son is now interested in riding it.
Out of all the bikes I've owned during my biking career, including Japanese, this was the most fun bike ever.
I restored the 1977 CZ 350 to running last year and its now sat in the garage waiting for me to MOT the thing ready for the JAWA CZ Owner's club 70th club aniversary national rally this summer. That remains stock as a bench mark bike." Egész jól hangzik...
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 11, 14:30.
Komment