Talán a felömlőket tovább bővíteni és a maximumra fúrni a hengert mert itt helyett nem hagytak a mérnökök de még a 638 blokknál sem 2 óráig nézegettem a blokkot a padláson. Igaza van Gyulabának esély semmi. A vízhűtés helyett én a léghűtésre gondoltam látom Wsievers és Gergőke szintén ezen a vonalon tervez. Milyen külső anyagot lehetne a hengerre rádolgozni vagy bordák közzé beépíteni kívülről ami vezetné a hőt itt gondolok pl alumíniumra ,rézre vagy esetleg másra
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kétütemű motorok tuningolása!
Collapse
X
-
kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMeg van hol olvastam a réz hőelvezetéséről a Ternai Zoltán könyvében Verseny-motorkerékpárok című fejezetben a 294.ik oldalon.
"Legtöbb motornál a bordákat alumíniumból készítik és melegen húzzák a hengerre. Az alumínium meleg vezető képessége sokszorosa a vasénak ,de az alumíniumnál is jobban vezeti a hőt a réz. Ezért hogy a bordázat melegét minél jobban elvezesse az alumíniumot rézzel ötvözik"
http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...ej-hutes-2840/"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseWsievers és Gergőke szintén ezen a vonalon tervez.
kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésealumíniumra ,rézre vagy esetleg másraUtoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 09, 11:41."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen emlékszek rá de érdemi megoldásra nem jutott a téma. De ez a német Jawas megcsinálta. Vajon mit módosíthatott még.Találtam egy képet a kipufhoz is
[ATTACH=CONFIG]20722[/ATTACH]Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 09, 12:07.
Komment
-
Most néztem, egy csomó maszek öntödét leltem, olyat is ami láthatólag önt veteránmotorokhoz is alkatrészeket:
http://www.feherontode.hu/
http://www.tablazat.hu/nanasi_ontode_kft./aluminium_alkatresz_u_henger_fej.html
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 09, 13:09."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz milyen tisztelt Gyulabácsi?
Komment
-
Fiúk én is a vízhűtésre szavazok . Egy jobb lesz a hűtés és nem másodlagosan sokkal csendesebb lesz a motor!Trabant dugó méretre fel fúrt hüvely és utána a vízhűtéses megoldás annak idején verte a Hondát!, persze tuningolt henger!. Ez valós megoldás volta 634 előtt.Biztos jelent valamit a réz hengerfej , de nem az igazi megoldás, egymagában kevés mert a nagy fordulat következménye a megnövekvő hőterhelés melyet igazán csak a vizes megoldás tud elvonni.Persze lehet gondolkodni Nikasilos megoldáson is / bocs ha nem helyesen írtam le/,mely kisebb hőterhelést eredményez de ez azt hiszem a költségek miatt felejtős.
Komment
-
Ha az ember komolyan akar csinálni valamit akkor én is a vizes mellett szavazok.
Sepy által mondott javak mellett még ott áll az is hogy a dugo-hengert szorosabban lehet illeszteni és ezzel hoszabb élet és nagyon teljesítményt kapunk. Nézd csak meg a mai motorokat, szinte mind vizes, ami nem az azért mert kis fordulat kis erő, akkor meg minek, egyszerűségből olyankor elég a léghűtés.
Komment
-
A hetvenes években belekezdtem egy vizes P-21-es építésébe.
MZ hengereket (150cc) szereztem, öntöttünk házilag 2,5cm magas henger alátétet,
a hengerek aluminiumja fel lett esztergálva, a hüvelyekbe a kipufogó nyílásba hidakat hegesztettem mert nagyobb osztott kipufogó nyílásúra terveztem. Már sok mindenre nem emlékszem, de a bordákat mind (majdnem mind) lekalapáltam és már hajlítottam hozzá palástot amikor egy jobbra át előtt disszidáltam, aztán Amerikában már nem kellett sokat ilyennel foglalkozni.
De nagyon szeretem a mai napig ezekkel a dolgokkal foglalkozni.
Üdv
Ákos
Komment
-
A henger belsőátmérőjét is felfúrják nagyobbra hogy a Trabi persely jó legyen bele.
Ezt csinálják sok tuningnál, főleg 4 üteműekhez.
A probléma ott van hogy ezzel az átmérő növeléssel felömlő csatorna méreteiből vesztünk de ezt, ha már tuning, úgy is maximumra, sőt kartel felhegesztéssel meg lehet növelni szépen.
Na csak ügyesen.
Még annyit hogy olcsóbban is lehet kartel és henger feltöltéseket csinálni mint a hegesztés, én nagyon sok esetben EPOXY-t használtam és egyetlen egyszer sem volt arra példa hogy nem bírta volna. Még karburátor belépőt is csináltam belőle és jó is volt.
Komment
-
Viszont egy vízhűtéses rendszer nagyon idegen lenne egy veteránon. Sokan itt már a rezonátor gondolatától sem tudnak aludni. Egy hőálló feketére lefestett aluhenger viszont nem látható.(csak te tudod, hogy ott van, és csak a te motorod az egyetlen ami nem prüszköl az emelkedőtől nyáron)"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
Komment