Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Talán a felömlőket tovább bővíteni és a maximumra fúrni a hengert mert itt helyett nem hagytak a mérnökök de még a 638 blokknál sem 2 óráig nézegettem a blokkot a padláson. Igaza van Gyulabának esély semmi. A vízhűtés helyett én a léghűtésre gondoltam látom Wsievers és Gergőke szintén ezen a vonalon tervez. Milyen külső anyagot lehetne a hengerre rádolgozni vagy bordák közzé beépíteni kívülről ami vezetné a hőt itt gondolok pl alumíniumra ,rézre vagy esetleg másra
    Utoljára szerkesztve a következő által: kavycka; 2014 jan. 09, 11:08.
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #92
      kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Meg van hol olvastam a réz hőelvezetéséről a Ternai Zoltán könyvében Verseny-motorkerékpárok című fejezetben a 294.ik oldalon.

      "Legtöbb motornál a bordákat alumíniumból készítik és melegen húzzák a hengerre. Az alumínium meleg vezető képessége sokszorosa a vasénak ,de az alumíniumnál is jobban vezeti a hőt a réz. Ezért hogy a bordázat melegét minél jobban elvezesse az alumíniumot rézzel ötvözik"
      Itt volt már téma a bronz hengerfej:
      http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...ej-hutes-2840/
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #93
        kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Wsievers és Gergőke szintén ezen a vonalon tervez.
        Ez csak egyszerűen adódik a rezonátorból, és a plussz hőből.
        kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        alumíniumra ,rézre vagy esetleg másra
        Ózdon 5 perces megállás után semmi nem marad a motorból, ha ez megvalósul.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 09, 11:41.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #94
          =wsievers;Szerintem valamikor Csemőn én láttam azt a motort.
          Nem valószínű, hogy azt láttad mert amiről beszéltem az a '70-es évek végén készült Kolozsváron.

          Komment


            #95
            Igen emlékszek rá de érdemi megoldásra nem jutott a téma. De ez a német Jawas megcsinálta. Vajon mit módosíthatott még.Találtam egy képet a kipufhoz isClick image for larger version

Name:	vyfuk-634-640.jpg
Views:	2
Size:	24.2 KB
ID:	139059

            Click image for larger version

Name:	$(KGrHqN,!rMFG!IFN3c6BRlMO,C-Qg~~60_58.JPG
Views:	2
Size:	94.6 KB
ID:	139058
            Utoljára szerkesztve a következő által: kavycka; 2014 jan. 09, 11:51.

            Komment


              #96
              kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Igen emlékszek rá de érdemi megoldásra nem jutott a téma. De ez a német Jawas megcsinálta. Vajon mit módosíthatott még.Találtam egy képet a kipufhoz is

              [ATTACH=CONFIG]20722[/ATTACH]
              Bár nagyon tetszetős (és drága) a német hengefej de én mégis a "Csápistivizes"-féle vizes megoldásra szavaznék (olcsóbb és szerintem jobb is).
              Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 09, 12:07.

              Komment


                #97
                Az milyen tisztelt Gyulabácsi?

                Komment


                  #98
                  Most néztem, egy csomó maszek öntödét leltem, olyat is ami láthatólag önt veteránmotorokhoz is alkatrészeket:
                  http://www.feherontode.hu/
                  http://www.tablazat.hu/nanasi_ontode_kft./aluminium_alkatresz_u_henger_fej.html

                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 09, 13:09.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #99
                    kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az milyen tisztelt Gyulabácsi?
                    Keress rá a net-en, gyakorlatilag az eredeti hengerfejt "körbe hegesztette" a víztér kialakításakor.

                    Komment


                      Fiúk én is a vízhűtésre szavazok . Egy jobb lesz a hűtés és nem másodlagosan sokkal csendesebb lesz a motor!Trabant dugó méretre fel fúrt hüvely és utána a vízhűtéses megoldás annak idején verte a Hondát!, persze tuningolt henger!. Ez valós megoldás volta 634 előtt.Biztos jelent valamit a réz hengerfej , de nem az igazi megoldás, egymagában kevés mert a nagy fordulat következménye a megnövekvő hőterhelés melyet igazán csak a vizes megoldás tud elvonni.Persze lehet gondolkodni Nikasilos megoldáson is / bocs ha nem helyesen írtam le/,mely kisebb hőterhelést eredményez de ez azt hiszem a költségek miatt felejtős.

                      Komment


                        Ha az ember komolyan akar csinálni valamit akkor én is a vizes mellett szavazok.
                        Sepy által mondott javak mellett még ott áll az is hogy a dugo-hengert szorosabban lehet illeszteni és ezzel hoszabb élet és nagyon teljesítményt kapunk. Nézd csak meg a mai motorokat, szinte mind vizes, ami nem az azért mert kis fordulat kis erő, akkor meg minek, egyszerűségből olyankor elég a léghűtés.

                        Komment


                          Üdv sepy!

                          A 350ccm-es Jawa hengerének a furata 58mm,a külső átmérő 66 mm,hogyan lehetett felfúrni a Trabant 72mm -es méretére?

                          Komment


                            A hetvenes években belekezdtem egy vizes P-21-es építésébe.
                            MZ hengereket (150cc) szereztem, öntöttünk házilag 2,5cm magas henger alátétet,
                            a hengerek aluminiumja fel lett esztergálva, a hüvelyekbe a kipufogó nyílásba hidakat hegesztettem mert nagyobb osztott kipufogó nyílásúra terveztem. Már sok mindenre nem emlékszem, de a bordákat mind (majdnem mind) lekalapáltam és már hajlítottam hozzá palástot amikor egy jobbra át előtt disszidáltam, aztán Amerikában már nem kellett sokat ilyennel foglalkozni.
                            De nagyon szeretem a mai napig ezekkel a dolgokkal foglalkozni.
                            Üdv
                            Ákos

                            Komment


                              A henger belsőátmérőjét is felfúrják nagyobbra hogy a Trabi persely jó legyen bele.
                              Ezt csinálják sok tuningnál, főleg 4 üteműekhez.
                              A probléma ott van hogy ezzel az átmérő növeléssel felömlő csatorna méreteiből vesztünk de ezt, ha már tuning, úgy is maximumra, sőt kartel felhegesztéssel meg lehet növelni szépen.
                              Na csak ügyesen.
                              Még annyit hogy olcsóbban is lehet kartel és henger feltöltéseket csinálni mint a hegesztés, én nagyon sok esetben EPOXY-t használtam és egyetlen egyszer sem volt arra példa hogy nem bírta volna. Még karburátor belépőt is csináltam belőle és jó is volt.

                              Komment


                                Viszont egy vízhűtéses rendszer nagyon idegen lenne egy veteránon. Sokan itt már a rezonátor gondolatától sem tudnak aludni. Egy hőálló feketére lefestett aluhenger viszont nem látható.(csak te tudod, hogy ott van, és csak a te motorod az egyetlen ami nem prüszköl az emelkedőtől nyáron)
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X