Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Na számolgattam, és méregettem egy kicsit...Szerintetek véletlen az, hogy a számolt konfúzor hossz majdnem pontosan megegyezik a Czetkám kipufogójának az első kúphosszával?
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Bizonyos fokig biztosan, kérdés, hogy menyit ront majd az összhatáson. Mellékesen a számításaim szerint a könyökcső túl hosszú (a dobot előbbre kellene hozni ...)
Na számolgattam, és méregettem egy kicsit...Szerintetek véletlen az, hogy a számolt konfúzor hossz majdnem pontosan megegyezik a Czetkám kipufogójának az első kúphosszával? ...
(kiemelés tőlem)
Ha a difuzoré egyezne meg az első kúp hosszával azt mondanám, hogy nem véletlen de így, nem tudom mit mondjak.
A gyári könyökhosszal a középrész negatív értékre jön ki.
Nekem is le kellett venni 20 mm-t(10%), ennyit úgyis belóg a dobba gyári állapotában, és szükség esetén további ~80 mm-rel rövidíthető. Elvileg az ideálistól kb 60%-kal hosszabb alapesetben. Viszont ha hosszabbra hagyjuk, akkor a működési fordulatszám megy lejjebb, nem igaz? Ami talán nem is baj. Ha a könyök hosszát csökkentem, akkor a középrész hossza nő. Csak a rezonáns hossz, ami nem változik.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 08:59.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
A gyári könyökhosszal a középrész negatív értékre jön ki.
Nekem is le kellett venni 20 mm-t(10%), ennyit úgyis belóg a dobba gyári állapotában, és szükség esetén további ~80 mm-rel rövidíthető. Elvileg az ideálistól kb 60%-kal hosszabb alapesetben. Viszont ha hosszabbra hagyjuk, akkor a működési fordulatszám megy lejjebb, nem igaz? Ami talán nem is baj. Ha a könyök hosszát csökkentem, akkor a középrész hossza nő. Csak a rezonáns hossz, ami nem változik.
"... a középrész negatív értékre jön ki."- attól függ milyen difuzor és kofuzor szöggel dolgozol.
Azzal a résszel ami a dobba lóg ne számolj, mindenképp le kell vágni.
"... Ha a könyök hosszát csökkentem, akkor a középrész hossza nő. .."- igaz, de az l1/d1 arány, ha megtartod az eredeti könyökcső hosszat, "kilóg" az ajánlott mezőből.
Nálam ott volt a gond, hogy az "előre" hozott dob (difuzor, a gyárinál rövidebb könyökcső) miatt a berúgó kar ill. a lábtartó miatt nem fért a helyére.
Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 08, 09:18.
Kedves Mir-Mur én örülök,hogy végre konkrét dolgokról szól és nem csak elvi síkon beszélgetünk róla. Tudod ha okosodunk biztosan a Te érdeklődési körödbe találó márkáról is beszélünk. Most a Jawás csapat aktív ebben a témában, lesz ez még máshogyan is remélem legalább is.
attól függ milyen difuzor és kofuzor szöggel dolgozol.
A diffúzornál nem mehetek 4 fok fölé, mivel csak 1 részes a diffúzor, a konfúzornál pedig 8 fok fölé.
Amúgy el is készült az a dob?
Végső esetben tényleg kell készíteni akkor egy kisebb ívű könyököt.
Ha előrébb is hozom a dobot, nekem a 90 mm átmérő elfér azon a helyen, ahová kijön.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 09:56.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
A diffúzornál nem mehetek 4 fok fölé, mivel csak 1 részes a diffúzor, a konfúzornál pedig 8 fok fölé.
Amúgy el is készült az a dob?
Végső esetben tényleg kell készíteni akkor egy kisebb ívű könyököt.
Ha előrébb is hozom a dobot, nekem a 90 mm átmérő elfér azon a helyen, ahová kijön.
Részben elkészült de nem lett minden össze hegesztve. Utólag próbálkoztam a dob "oválosításával" is az viszont a magassági problémák miatt nem volt nyerő.
A kisebb ívű könyök, hacsak át nem helyezed a dobot egészen máshová, nem megoldás.
Nem tudom milyen motorod van de az általam ismert összes Jawa és Cz tipusnál a berúgókar nagyon közel halad el a kipufogó (ott még táguló része) mellett. Ha ezt a részt "előre" tolod a berúgókar menthetetlenül bele akad, lásd bukáskor kissé elmozdult kipufogók esete.
A megoldás szerintem az volna, a könyökcsövet a motor tengelyének irányába /kicsit lefele/ elvinni és a dob részt /törésekkel/ szögben kihozni. Ehhez viszont a vázon a felfogatásokat meg kell változtatni /hegeszteni kell/, amit én nem akartam.
Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 08, 10:32.
Cz 472, Jawa 634.01(Ennek más még a lábtartója mint a későbbieknek), Jawa 634.05(ez utóbbi inkább csak egy forgalmis váz és blokk, ez lenne az elsődleges áldozat)
A 01 esen akarom kikisérletezni, amíg a 05-ös el nem készül.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 10:55.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Én vízszintesre szoktam állítani a berúgókart. Igaz így felfelé váltáskor többet kell húzni rajta, de így szoktam meg. 40 mm a távolság, ahol a legközelebb jár a gyári dobhoz a berúgókar útja alatt. A 472-nél a kipufogó jobban a blokk alatt van, továbbá a Cz berúgókarja kb 10 mm-rel jobban ki van hajlítva. Abban igazad van, hogy a 634 esem berúgókarja tényleg érinti a dobot(ezért is akarok arra is Cz berúgókart tenni.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 11:13.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Telyesen mindegy, hogy hogyan állítod be a kart mert a legközelebb beugráskor (nem a kocsmában) lefele hadtálban, lesz a dobhoz.
A 634-nél sem ér hozzá hacsak nem mozdult el valami (dob, hajlott kar).
Tudtommal a Cz és a Jawa ugyanazt a kart használja, ha a Jawáé "beljebb" van akkor az valószínüleg bukásból származó görbülés eredménye. Húzással (nem ütve) hidegen helyre hozható.
Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 08, 11:40.
Komment