Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Úgy tűnik a napokban, valamiféle Jawa fórumra tévedtem !
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Na számolgattam, és méregettem egy kicsit...Szerintetek véletlen az, hogy a számolt konfúzor hossz majdnem pontosan megegyezik a Czetkám kipufogójának az első kúphosszával?
      Click image for larger version

Name:	rezonátor.JPG
Views:	1
Size:	41.7 KB
ID:	139048
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #63
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Úgy tűnik a napokban, valamiféle Jawa fórumra tévedtem !
        Ha csak általánosságokban beszélünk nem fog történni semmi, és nekem is van egy jelenleg nem használt forgalmis Jawa vázam blokkal.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 07, 21:17.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #64
          Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A végleges hangolást úgyis valamelyik(ek) más paraméter (középső rész? állítgatásával fogod végezni.
          Ez megoldás a rövid könyök problémájára is.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #65
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ez megoldás a rövid könyök problémájára is.
            Bizonyos fokig biztosan, kérdés, hogy menyit ront majd az összhatáson. Mellékesen a számításaim szerint a könyökcső túl hosszú (a dobot előbbre kellene hozni ...)

            Komment


              #66
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Na számolgattam, és méregettem egy kicsit...Szerintetek véletlen az, hogy a számolt konfúzor hossz majdnem pontosan megegyezik a Czetkám kipufogójának az első kúphosszával? ...
              (kiemelés tőlem)

              Ha a difuzoré egyezne meg az első kúp hosszával azt mondanám, hogy nem véletlen de így, nem tudom mit mondjak.

              Komment


                #67
                a számításaim szerint a könyökcső túl hosszú
                A gyári könyökhosszal a középrész negatív értékre jön ki.
                Nekem is le kellett venni 20 mm-t(10%), ennyit úgyis belóg a dobba gyári állapotában, és szükség esetén további ~80 mm-rel rövidíthető. Elvileg az ideálistól kb 60%-kal hosszabb alapesetben. Viszont ha hosszabbra hagyjuk, akkor a működési fordulatszám megy lejjebb, nem igaz? Ami talán nem is baj. Ha a könyök hosszát csökkentem, akkor a középrész hossza nő. Csak a rezonáns hossz, ami nem változik.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 08:59.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #68
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A gyári könyökhosszal a középrész negatív értékre jön ki.
                  Nekem is le kellett venni 20 mm-t(10%), ennyit úgyis belóg a dobba gyári állapotában, és szükség esetén további ~80 mm-rel rövidíthető. Elvileg az ideálistól kb 60%-kal hosszabb alapesetben. Viszont ha hosszabbra hagyjuk, akkor a működési fordulatszám megy lejjebb, nem igaz? Ami talán nem is baj. Ha a könyök hosszát csökkentem, akkor a középrész hossza nő. Csak a rezonáns hossz, ami nem változik.
                  "... a középrész negatív értékre jön ki."- attól függ milyen difuzor és kofuzor szöggel dolgozol.
                  Azzal a résszel ami a dobba lóg ne számolj, mindenképp le kell vágni.
                  "... Ha a könyök hosszát csökkentem, akkor a középrész hossza nő. .."- igaz, de az l1/d1 arány, ha megtartod az eredeti könyökcső hosszat, "kilóg" az ajánlott mezőből.
                  Nálam ott volt a gond, hogy az "előre" hozott dob (difuzor, a gyárinál rövidebb könyökcső) miatt a berúgó kar ill. a lábtartó miatt nem fért a helyére.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 08, 09:18.
                  wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    #69
                    Kedves Mir-Mur én örülök,hogy végre konkrét dolgokról szól és nem csak elvi síkon beszélgetünk róla. Tudod ha okosodunk biztosan a Te érdeklődési körödbe találó márkáról is beszélünk. Most a Jawás csapat aktív ebben a témában, lesz ez még máshogyan is remélem legalább is.

                    Komment


                      #70
                      Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      attól függ milyen difuzor és kofuzor szöggel dolgozol.
                      A diffúzornál nem mehetek 4 fok fölé, mivel csak 1 részes a diffúzor, a konfúzornál pedig 8 fok fölé.
                      Amúgy el is készült az a dob?
                      Végső esetben tényleg kell készíteni akkor egy kisebb ívű könyököt.
                      Ha előrébb is hozom a dobot, nekem a 90 mm átmérő elfér azon a helyen, ahová kijön.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 09:56.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #71
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A diffúzornál nem mehetek 4 fok fölé, mivel csak 1 részes a diffúzor, a konfúzornál pedig 8 fok fölé.
                        Amúgy el is készült az a dob?
                        Végső esetben tényleg kell készíteni akkor egy kisebb ívű könyököt.
                        Ha előrébb is hozom a dobot, nekem a 90 mm átmérő elfér azon a helyen, ahová kijön.
                        Részben elkészült de nem lett minden össze hegesztve. Utólag próbálkoztam a dob "oválosításával" is az viszont a magassági problémák miatt nem volt nyerő.
                        A kisebb ívű könyök, hacsak át nem helyezed a dobot egészen máshová, nem megoldás.
                        Nem tudom milyen motorod van de az általam ismert összes Jawa és Cz tipusnál a berúgókar nagyon közel halad el a kipufogó (ott még táguló része) mellett. Ha ezt a részt "előre" tolod a berúgókar menthetetlenül bele akad, lásd bukáskor kissé elmozdult kipufogók esete.
                        A megoldás szerintem az volna, a könyökcsövet a motor tengelyének irányába /kicsit lefele/ elvinni és a dob részt /törésekkel/ szögben kihozni. Ehhez viszont a vázon a felfogatásokat meg kell változtatni /hegeszteni kell/, amit én nem akartam.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 08, 10:32.

                        Komment


                          #72
                          Nem tudom milyen motorod van
                          Cz 472, Jawa 634.01(Ennek más még a lábtartója mint a későbbieknek), Jawa 634.05(ez utóbbi inkább csak egy forgalmis váz és blokk, ez lenne az elsődleges áldozat)
                          A 01 esen akarom kikisérletezni, amíg a 05-ös el nem készül.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 10:55.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #73
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ... Jawa 634.05(ez utóbbi inkább csak egy forgalmis váz, ez lenne az elsődleges áldozat)
                            Az enyém is 634.05.
                            A Cz-nél is nagyon közel van a kipufogó a berúgó karhoz (nem az alsó helyzetben hanem "menet közben".

                            Komment


                              #74
                              Én vízszintesre szoktam állítani a berúgókart. Igaz így felfelé váltáskor többet kell húzni rajta, de így szoktam meg. 40 mm a távolság, ahol a legközelebb jár a gyári dobhoz a berúgókar útja alatt. A 472-nél a kipufogó jobban a blokk alatt van, továbbá a Cz berúgókarja kb 10 mm-rel jobban ki van hajlítva. Abban igazad van, hogy a 634 esem berúgókarja tényleg érinti a dobot(ezért is akarok arra is Cz berúgókart tenni.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 11:13.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #75
                                Telyesen mindegy, hogy hogyan állítod be a kart mert a legközelebb beugráskor (nem a kocsmában) lefele hadtálban, lesz a dobhoz.
                                A 634-nél sem ér hozzá hacsak nem mozdult el valami (dob, hajlott kar).
                                Tudtommal a Cz és a Jawa ugyanazt a kart használja, ha a Jawáé "beljebb" van akkor az valószínüleg bukásból származó görbülés eredménye. Húzással (nem ütve) hidegen helyre hozható.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 08, 11:40.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X