I solved the clutch problem by fitting Suzuki GSX 750-R springs, which are a direct fit, though this made for a very heavy clutch and after a months of this I could crush apples in my left hand.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kétütemű motorok tuningolása!
Collapse
X
-
bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzt írja, hogy a beépített kuplungrugók olyan erősek voltak, hogy egy hónap után simán törte kézzel ketté az almát..."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVan több is 1 oldallal előrébb
Komment
-
a fordítás:
Tele a garázs régi projektekkel, néhány most használódott el sok év örömködés után
Van egy jawa 634-3mas a 80as évekből. cz 250 kipuffal használom (jobban megy és a hangja is szebb) K&N filterrel. A fékek még a ferrodo am4es betétek is 45 mph fölött egy kalap szart nem értek, a végsebesség pedig több volt az eredeti 85 mph nál. A motor a MIRA teszten 96 mpht ment (jawa óra szerint) Egy barátom egy honda 550nel kiszámolta, hogy valójában 99 mph volt, bár a japán kilóméterórák időnként szörnyen mellémérnek.
A motort befeszegettük egy egy sokkal könnyebb cz 250es vázba ezzel megvolt a 100mph. (ton)
Az Aprilián 101-103 volt a vége ami nem volt elég egy 132 kilós motoron, a következőket tettem: Asso werk nagy kompressziójú dugattyúkkal jött, ehez nem kellett nyúlni.
kipufogó leömlő 3mmes bővíés
beömlők +2mm
a beömlőket átalakítottuk, hogy a keveréket rögtön a hengerbe küldjék
K&N szűrő később 50mm es bellmouth
A kipufogórendszert 250/350es cz re való Abbey performance rendszerre cseréltük
átalakított láncfeszítőt kapott mert a gyári ragadt és harapott.
és a legfontosabb....
a fékeket ferrodo am4 re cseréltük az LTS dobokban
a felfüggeszés CZ 175/482 elöl és kawaszaki z550 hátsó teleszkópokat kapott
fényes feketére fújtuk, élénkpiros vázzal.
A hangja olyan volt mint egy V8 as dragsternek, vagy teljesen gonosz és mechanikus ahogy valaki a helyi motorosklubban megállapította.
a láncátétel 16:52 ről 18:52 re változott, hogy megoldjuk a kanyarodásnál fellépő problémákat, és ez okozta a későbbi kuplung és láncbajokat.
a végsebesség a gyári 103 ról 107 lett és a gyursulás is jobb lett másodikban 30 nál félgázzal emelte az elejét
A tartalék jawa 634 és CZ 350/472 motor névlegesen 38 láb/font 3800as teljesítményen (33%al több mint egy RD 350nél) ezt megnöveltem egy kicsit, a kuplunk 6 hét alatt égett le a hajtásváltoztatások pedig 6 hónapig tartottak mintha japán lenne nem pedig cz vagy reynold.
A kuplunkproblémát egy suzuki gsx 750-r kuplung rugószettel oldottuk meg ami közvetlenül berakható, mert egy nehéz kuplunghoz készült, viszont egy hónap után félkézzel morzsoltam szét az almákat. akuplung csak kézzel működik a lábkiemelő rásegítésével.
A motor most darabokban hever a garázsban a motorblokk polcon, mióta egy vak 3.14csa egy nissannal beleszállt a motor hátuljába 1991ben és megsérült a váz( amit tavaly kijavítottam és lefestettem) Most a fiam érdeklődik nagyon a gép után.
Eddigi motoros pályafutásom alatt a japán gépeket is beleszámítva ez volt a legélvezetesebb motorom.
Tavaly felujítottam a 77es cz 350et hogy ne a garázsban porosodjon és várja a jawa cz tulajdonosi klub hetvenedik nemzeti ralliját idén nyáron. az pedig marad tartaléknak a polcon.
Komment
-
Nekem tele van egy garázs korábbi projektekkel, néhány az évek során elkopott a sok móka után.
Volt egy JAWA 634-3-om a 1980-as években. Cz 250 kipufogóval használtam (jobban ment és jobban nézett ki), valamint egy K & N légszűrővel. A gyári fékek, még Ferrodo AM4 betétekkel is szarok voltak 45 MPH felett, és a végsebessége több volt, mint az eredeti 85 MPH, egy másik motorkerékpárral tesztelve 96 MPH (92 MPH a JAWA órával). Egy barátom egy Honda 550-nel számolta, hogy szerint megvolt a 99 MPH, bár a japán motorkerékpár sebességmérők szörnyen csalnak össze-vissza.
Akkoriban úgy volt a dolog, hogy belepajszeroztuk a motort a sokkal könnyebb CZ 250 vázba, mert így meg tudná csinálni a "The Ton"-t.(100 MPH)
Egy barátom csinálta ezt, bár voltam és még mindig vagyok olyan szerencsés, hogy van egy saját gyári építésű CZ 350 motorkerékpárom. A 1974 -ben az Aprillia beépítette CZ 350 Típus 472-1 (107 MPH) 1977-ben a CZ 350 Típus 472-3 (92 MPH) és az 1980-as Típus 472-4 DL Custom.III. (101 MPH), amelyböl csak 6 darab készült.
Ha az Aprillia, 101-103 MPH-ás gyári végsebessége nem volt elég, a motor feltöltött súlya elérte a 291fontot, én az alábbi módosításokat végeztem:
A motor az ASSO Werk nagy sűrítési arányú dugattyúval volt felszerelve alapból, így ott nem módosítottam.
Kipufogó nyílást felemeltem 3mm-rel.
Átömlő nyílást felemeltem 2mm-rel.
Az átömlő nyílás csatornáit kisebb szögűre alakítottam, hogy a keveréket a henger felső részébe irányítsam.
K & N szűrővel, később 50mm-es tütével(légtölcsér) lett felszerelve.
Kipufogórendszer változott, meg lett növelve a teljesítménye CZ 250/350-en(Abbey performance rendszer?).
Módosítottam a jobb oldali láncfeszítőt mert a gyári elhajlott és kiszakadt.
És ami a legfontosabb ......
Fékek változtak Ferrodo AM4 re, elől TLS dobra és hátul is TLS dobra. (2 kulcsos fékek)
Az első teleszkóp CZ 175 Type 482 Triál ból jött és hátulra egy Koni Dial-a-Ride egy Kawasaki Z550 ből került.
A motor fényes feketére lett festve,és fényes piros volt a váz.
Olyan hangja volt, mint egy V-8 dragsternek, vagy "tisztán gonosz és fenyegető", mint ahogy valaki a helyi motoros klubban mondta.
Lánckerék arány végül fel lett emelve a gyári 16:52-ről 18:52-re megoldandó a spontán egykerekezést, kanyarodás közben, és ez az, ami miatt a későbbi tengelykapcsoló és a lánc problémák lettek.
A végsebesség emelkedett a gyári 103 MPH ről 107 MPH re, azonban gyorsulás is nőtt, és a motor felemelte az első kereket 30 MPH nél 2. fokozatban a gázkart közép fordulatszámon tartva és a kuplungot gyorsan kiengedve, vagy a fojtószelepet gondolkodás nélkül teljesen kinyitva.
A gyári JAWA 634 és CZ 472 350 motor névleges teljesítménye 38 Foot / font @ 3800 RPM (33%-kal több, mint egy RD 350 LC-nél). Én növeltem ezt is egy kicsit, igy a a tengelykapcsoló lemezek elégtek 6 hét alatt, és a hátsó lánchajtás is csak 6 hónapig tartott ki ha a japán, és nem CZ vagy Reynold alkatrészeket használtam.
Úgy oldottam meg a kuplung problémát, hogy a teljesen illeszkedő Suzuki GSX 750-R rugókkat tettem bele, de ettől nagyon nehéz lett a kuplung, és egy hónap után simán összeroppantottam egy almát a bal kezemmel. A sima kuplungolás csak a lábpedálos segítséggel volt végrehajtható.
A motor már darabokban van a garázsban, a motor a polcon, mert egy vak tyúk egy Nissannal oldalról nekem jött 1991-ben, megrongálta a vázat (ami már volt javítani és festeni tavaly) mivel a fiamat most kezdi érdekelni a motor.
Sok motorkerékpárt elkoptattam az évek során, köztük a japánokat is, de ez volt a legnagyobb élmény motor azóta is.
Én helyreállítottam egy 1977-es CZ 350-est az elmúlt évben, és a most már a garázsban vár rám, a motor készen áll a JAWA-CZ Owners Club 70. országos klub találkozójára ezen a nyáron. A másik marad tartalék motorkerékpárnak.
Nem vagyok profi, de kb ennyit mondott. ( A fórum látogatói értékelhetik a nyelvtudásunkat- A magam védelmében elmondanám, hogy a nyelvtudásom Metallica és Iron Maiden dalszövegekből szereztem )Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 11, 22:18."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Egy kis magyarázat: a 70 es évek végén és a 80 as években a Aprillia beépítette a motorjaiba a Cz blokkokat, emelt kompresszióviszonnyal a nyugati piacra. (később a Cagiva tette ugyanezt a 90 es években mint ahogy tudjuk is)
Érdekes, hogy a srác többre tartja a gyári Cz-ket...
Még kértem tőle a kipufogóról és a karburátorról is további infót.
Javítottam pár dolgot remélem így érthetőbb.
A láncfeszítő és a kuplung problémája valós a Cz 472 nél. Valószínű a kuplungot én is így módosítom majd minden Jawámnál, és megerősítem a láncfeszítőt(a Jawa 634-en már erősebb van).
A felömlő módosítás is érdekes...a fékek kérdése pedig megoldásra vár...A kétkulcsos hátra is jó, előre valami nagyobb hűtött dob kell vagy ETZ tárcsa.
Gyújtásmódosítást nem említett, de szerintem ennél a teljesítménynél már szükség van elektronikus gyújtásra, vagy minimum erősített rugós megszakítóra, és normális anyagból készült alaplapra.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 11, 22:14.sepy kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
Komment