én itt vettem:GUMMI NACH HINTERE STOSSD de biztos lehet kapni valahol idehaza is csak nem tudom hogy nevezhetik. Mert ez nem szimering hanem csak egy gumipogácsa
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Cz márkatárs kereső
Collapse
X
-
Kikki eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePostán elküldik
Vagy eljössz érte hozzám...
Komment
-
Sziasztok!
Annyi minden történt mióta nem jártam itt, azt sem tudom, hol kezdjem.
Először is, az az érzés motoszkál bennem, hogy nagyon jó társaságba keveredtem.
A múltkor ptm Tamás sietett segítségemre, önzetlenül, első szóra, a gumi gyűrűkkel.
Ami hát filléres tétel, de pont itt magyarázzam, hogy ha nincs, akkor nagyon tud hiányozni és meg áll a gépezet.
Most pedig, kollarg Gábor volt az aki, meg szerezte nekem azt a 350/472,4-es CZ-t (DONORNAK)
Időt, energiát, fáradtságot áldozott arra, hogy nekem kijárja a motort.
Az igaz, hogy a veteránosok malmai lassan őrölnek, de hát itt hiábavaló a kapkodás.
Szóval itt van a motor, kitúrta forgalmit is, rendszám nem volt rajta.
Innentől két szálon futnak az események, de mesébe illő.
A motor 1979-es, 1988-ig volt műszakija, 1993-ban forgalomból kivonva.
A tulaj lakcím változása is bevezetve 85-ben. Eddig rendben is lett volna, de Győrben olyan utca nem létezik.
A facebook nem segített, a gugli kidobott egy embert elérhetőséggel, viszonylag ritka név, próba.
Levelet írtam, udvarias hangút, másnap reggel jött a válasz, igen övé volt, nagyon örül, hogy még egyben van és sok szerencsét kívánt hozzá. Újabb levél, nem EE, lehetne EEE, meghogy adásvételi.
Egy hétig semmi, újabb levél. Másnap jön a válasz, semmi akadálya.
Nagyon szívesen fogadtak, egy órát mesélgetett a motorról, feltúrta a grázst, hogy lenni kell itt valahol két indexnek.
Meg kellett ígérnem, ha valaha eladó lesz a motor, akkor neki adom el.
Kezemben az adásvételi, az eredeti tulajjal.
A másik érzés ami motoszkál bennem, valami olyasmi, mint mikor valaki elindul a lejtőn.
Februárban regisztráltam ide és lassan már nem fér az autó a garázsba.
- 5 likes
Komment
-
A másik szál pedig a motor.
Eredeti terv szerint papír nélküli, szét lesz bontva donornak.
Körbe járva pucolgatva, km órában 11300. (Tulaj szerint hiteles)
Eredeti fényezés, egész jó.
Gondoltam, első dolog, hogy be indítom, azután majd meg látjuk hogy muzsikál, de nagyon érlelődött bennem, hogy ezt a motort nem szabad szét szedni.
Gábor állította, hogy a motor átforog, ő próbálta. Hittem neki és én nem mozgattam, mert én úgy gondolom, egy két ütemű, két hengeres nem tud olyan pozícióban megállni, hogy valamelyik nyílás ne lenne szabadon.
Tízen évnyi ácsorgás után egy kezeletlen fényes fém felületnek rozsdásnak kell lenni.
Így hát szárazon nem járatom a gyűrűket a rozsdán. (Előre bocsátom, nem szeretnék senkivel vitába szállni, de én ezt így gondolom.)
Szóval először tank le. Benzin nem volt benne, csak iszap.
A tankba ment egy doboz reisser csavar egy liter benzin.
Fel lett speniferezve a beton keverőre és másfél órát ment
jobbra, balra, dőlés szöget állítgatva.
Addig a porlasztó és a csapok 24 órára benzinben áztak.
A gyertyákat kivéve a hengerekbe olajat öntöttem és állni hagytam.
Szívem szerint le kellet volna venni a hengerfejeket, de rövid idő múlva a gyertya meneteknél hallgatózva lassan megforgattam. Simán, csendben ment nem hallatszódott karcolás.
Úgy döntöttem, nem bontom meg, nagy valószínűséggel még soha nem volt.
Közben a tankot vettem újra kezelésbe.
HÁÁT.... mit is mondjak, a várokozásaimat nem igazán hozta.
Első, hogy a csavarok beékelődtek a tanksapka nyelvei alá és nem lehetett kinyitni csak csákánnyal.
A sapka eléggé megsínylette ezt az akciót, nem tudom, lesz e még belőle használható darab.
A trutyit kihozta körben a szélekről,
de a középső gerinc szinte érintetlen maradt.
Egyenlőre evvel nem foglalkoztam tovább, most azért használható állapotban van.
Tegnap vettem Szigetszentmiklóson két új szűrőt a csapokra.
A gyújtás be lett állítva, kapott két új gyertyát.
Három szívató rúgás után gyújtás és úgy indult be, mintha tegnap lett volna leállítva.
Kicsit még dadogott, nem volt töltés. Állítgatás után, lett töltés, kisimult a járás, mentem vele egy kört, jól húz.
Azért minden nem lehet tökéletes.
Gyújtás állítás közben vettem észre, hogy a dugók állva maradva, főtengely elég nagyot tud mozdulni.
Ezek szerint nem úsztam meg a szét bontást.
Nem tudom, a csapszeg tűgörgői, vagy a főtengely lóg ekkorát. (vagy mind a kettő)
A nyakcsapágy elég nagyot lóg. A fék úgy hullámzik, én nem tudom, hogy lehet egy dob ilyen ovál.
A ráfok krómjai sem igazán jók.
A nyomokból ítélve sokat estek a motorral, mert mind a két dekli be van horpadva a lábtartónál.
A kuplung oldali könnyezik is. Viszont azt is kaptam tegnap a börzén!
Hát most itt tartok.
- 8 likes
Komment
-
Sziasztok!
Ma bementem az okmányirodába érdeklődni.
20 óráig vannak, fél nyolckor már senki nem állt sorba.
Mutatom az adásvételit, forgalmit és kérdezem, ez így rendben van, mi kell még?
Kiabál a hölgy, hogy Anci gyere ezt nézd szürke forgalmi, ilyet mikor láttál utoljára?
Végig nézték, megcsodálták, megtanácskozták.
Biztosítás, eredet vizsga, műszaki, okmányiroda, ezek alapján mi be visszük a gépbe, mert úgysincs benne.
Kérdeztem, más nem kell? Nem ennyi!
Vidámak voltak, udvariasak. Nagyon kellemes élmény volt, valami pozitív változást tapasztalni.
- 5 likes
Komment
Komment