Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ márkatárs

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hogy egy kicsit kapcsolódjunk a topic címéhez is, MZ ügyben kicsit el vagyok keseredve
    Megvettem minden vackot a blokkhoz, elkezdtem összerakni, de az egyik seb.váltó tengely sehogy nem akar jó lenni. Gondoltam, egyesével belepróbálom a tengelyeket, megnézem kell-e hézagolni, stb. Először csak az alsó tengelyt tettem bele, amihez legyártattam a bronzperselyt. Összeillesztettem a két blokk felet, benyúltam a felső lyukon, hogy megforgassam a tengelyet. Nos, a tengely meg se moccan, úgy szorul! Pedig tengelyirányban van majd' fél mm játéka (ami ráadásul sok is), tehát nem a hézagolás hiánya miatt szorul. A két blokkfélbe egyesével bepróbálva forog szépen. Valami bibi van, csak nem értem hogy mi??? Mindenesetre már előtte is gond lehetett, hiszen a tengely vége el van szineződve, tehát korábban már szorulhatott, ill. a bronzpersely is szét volt kopva. MI A JÓ FENE lehet ez?
    Kicsit elegem van, hogy közel 50ezret ráköltöttem a blokkra, és kiderül hogy sz.r az egész.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 szept. 17, 13:00.

    Komment


      ez nagyon nem hangzik jól

      énis megijedtem a Pannónia blokkösszerakásnál, először 2-3 csavarral összetettem és szorultak a tengelyek, de ha minden csavart betettem, s ellentétes csavarokat fokozatosan húztam meg, minden kisimult és könnyűvé vált, úgy tanultuk, az alu rideg és nem hajlik, hanem törik inkább, de ez nem igaz, hajlik, idomul nem is kicsit, bár ez ötvözet, nem tiszta alu

      de nálad a tengely és a persely állapota szerint talán nincs egy vonalban a 2 csapágyhely, ezt kellene ellenőrizni szerintem

      Komment


        talán nincs egy vonalban a 2 csapágyhely
        én is ettől tartok Gondolom ezt nem is lehet orvosolni, csak másik blokkal
        Hurrá, megint kb. +10pénz huss

        Komment


          lehet orvosolni, vonalba kell fúratni, a technológiát nem ismerem pontosan, felhegesztik s fúrják, vagy utána perselyezik, vagy legjobb lenne találni olyan csapágyat, aminek a tengelymérete megegyezik, s a külső átmérőjére fel lehetne fúrni a csapágyhelyet, ezt meg kell nézni csapágykatalógusban, 1 belső átmérőhöz 5-6 külső átmérő is tartozhat (mérettől függ), s hogy ezt kiadja-e a ház, talán ez lenne a legkevésbé rögös út?

          biztos egyszerűbb/olcsóbb egy új blokk, de a motorhoz tartozó eredetit érdemes lenne megmenteni szerintem

          Komment


            a motorhoz tartozó eredetit érdemes lenne megmenteni szerintem
            Ezek után kérdés, hogy mennyire eredeti? Az a fele amibe a motorszám be van ütve, az biztos eredeti, de a másik...
            Lehet könnyebben találnék másik blokkot, mint szakit aki a vonalba fúrást meg tudja oldani. Ki tud ilyet? esztergályos?
            Kérdés, ha szerzek egy jó blokk házat, azzal le tudom-e papírozni a motort?

            - - - Updated - - -

            ... folyton ezen a hülye blokkon jár az eszem... még ha két külön blokkból származnak a blokk felek, akkor sem lenne szabad eltérésnek lenni, nem? Legalábbis a seb.váltót illetően.
            Vagy elég ha pl. két külön munkaállomáson (vagy mifenén) készítették annak idején?

            Komment


              Le lehet papírozni a blokk cserét simán, adásvételit írsz róla, utána pedig a forgalmiba be kell vezetni, úgy tudom a szükséges műszaki lapot pedig az nkh kiállítja. Költségek tekintetében olcsóbban megoldod szerintem a jó állapotú üres blokkot mint a vonalba fúrást, szakit illetően írj HajtókarII kollégának itt, Pannóniára már kaptam tőle ajánlatot szerintem a kis Mz sem gond neki.

              üdv, Odin
              Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2015 szept. 17, 12:01.

              Komment


                Költségek tekintetében olcsóbban megoldod szerintem a jó állapotú üres blokkot mint a vonalba fúrást,
                Közben már elkezdtem keresgélni, találtam is a közelben 8ezerért blokkot, ami ráadásul nem is üres, így könnyebben lehetne gazdálkodni alkatrészekkel is...
                Ha viszont el kell postázni az enyémet + visszapostázni + munkadíj... hát....

                A megvásárolt blokkhoz elég csak az adás-vételi, vagy az ahhoz tartozó forgalmi engedély is kell? (visszaolvastam itt a fórumon valaki ilyet is írt). Ill. az adás-vételit mindenképp az eredeti tulajjal kell megkötni, utánanéznek vajon a motorszám alapján?

                Költői sóhaj: ejj de piszkosul belenyúltam ezzel a nyavalyás motorral, pedig milyen igéretes alapnak látszott annak idején....

                Komment


                  A blokk nem fő alkatrész elég az adásvételi tudtommal. HajtókarII érdi ha jól emlékszem az nincs annyira messze Gödöllőtől.

                  Komment


                    Ki tud ilyet? esztergályos?
                    Marós. Oda vidd. De én először megnézném, nem-e görbe a tengely. 2 csúcs között, kb 2 századig még elmegy. Magától nem rágódik be a cucc.

                    - - - Updated - - -

                    A megvásárolt blokkhoz elég csak az adás-vételi, vagy az ahhoz tartozó forgalmi engedély is kell?
                    Csak adásvételi kell. Nem néznek utána, nem is tudnak. Nem kell a blokk valamikori tulaját megkeresni, akárkivel írhatsz adásvételit, aki szembe jön.

                    - - - Updated - - -

                    A blokk nem fő alkatrész
                    De az. De attól még lehet cserélni.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      A megvásárolt blokkhoz elég csak az adás-vételi, vagy az ahhoz tartozó forgalmi engedély is kell? (visszaolvastam itt a fórumon valaki ilyet is írt). Ill. az adás-vételit mindenképp az eredeti tulajjal kell megkötni, utánanéznek vajon a motorszám alapján?
                      Én rákérdeztem a Gy-M-S megyei NKH-nál, augusztus elején. Ez jött válaszként:

                      "Abban az esetben, ha a meghajtó motor tulajdonjogát adás-vételi szerződéssel igazolja és a szerződésen szerepel a motorszám, amellyel a motor beazonosítható, valamint már nem kideríthető, hogy mely rendszámú járműből származik a motor, elegendő az adás-vételi szerződés. A forgalomba helyezés előtti műszaki megvizsgáláshoz szükséges egy gépjármű fenntartó szervezet által kiállított igazolás a motor cseréről, miszerint a csere szakszerűen került kivitelezésre."

                      Tehát nem kell nekik a forgalmi feltétlenül. Viszont valamiféle javítós-üzemben tartós cégtől elvileg kellene igazolás, hogy a blokk szakszerűen lett beépítve. Azért ír forgalomba helyezésről az illetékes, mert a motor, aminek a kapcsán írtam neki 1975-ben végleges kivonásra került.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        dongos78
                        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Hogy egy kicsit kapcsolódjunk a topic címéhez is, MZ ügyben kicsit el vagyok keseredve
                        Megvettem minden vackot a blokkhoz, elkezdtem összerakni, de az egyik seb.váltó tengely sehogy nem akar jó lenni. Gondoltam, egyesével belepróbálom a tengelyeket, megnézem kell-e hézagolni, stb. Először csak az alsó tengelyt tettem bele, amihez legyártattam a bronzperselyt. Összeillesztettem a két blokk felet, benyúltam a felső lyukon, hogy megforgassam a tengelyet. Nos, a tengely meg se moccan, úgy szorul! Pedig tengelyirányban van majd' fél mm játéka (ami ráadásul sok is), tehát nem a hézagolás hiánya miatt szorul. A két blokkfélbe egyesével bepróbálva forog szépen. Valami bibi van, csak nem értem hogy mi???
                        Lehet, hogy nem jól értem amit írtál, de ez szerintem nem lehet tengely irányú feszülés, ha van holtjátéka a hosszirányban a tengelynek.

                        A két blokkfél eltérő száma sem indokol a sebváltónál feszülést, ez a főtengelynél gond, és ott is a dugattyú miatt, hiszen a pár század eltérés a csapágyak megtámasztásánál, okozhat akkora ferdeséget a dugattyúnál, ami a dugattyú pár százados illesztésénél komoly gond.

                        Az, hogy egyenként forognak a tengelyek, és összerakva mégsem, nekem azt valószínűsíti, hogy valami összeakad, ami nem engedi elfordulni, szóval valamit rosszul rakhattál össze?!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 szept. 17, 15:53.

                        Komment


                          Azért ír forgalomba helyezésről az illetékes, mert a motor, aminek a kapcsán írtam neki 1975-ben végleges kivonásra került.
                          Az enyém is ilyen, végleg kivont gép.
                          Köszönöm szépen a sok információt, mind hasznos volt!
                          Már csak aludnom kell rá egyet-kettőt, hogy mi éri meg jobban. Igazából a legegyszerűbb lenne belehajítani egy másik blokkot, ezt meg félretenni alkatrésznek. De ez a "gépjármű fenntartó szervezet" megint megakasztott agyilag.
                          AMMEGMIAFRANC? Autószerelő, vagy mi az ördög?

                          - - - Updated - - -


                          valami összeakad, ami nem engedi elfordulni, szóval valamit rosszul rakhattál össze?
                          Ezt elkerülendő direkt úgy csináltam, hogy a full üres blokkba ezt az egy árva tengelyt tettem be, nehogy valami félrevezessen. Sőt, még a fogaskerekeket is lehúztam róla. Gondoltam, így egyesével, külön-külön belepróbálom a tengelyeket, majd -ha mind szépen jár- komplettírozom a váltót.

                          Komment


                            De ez a „gépjármű fenntartó szervezet” megint megakasztott agyilag.
                            AMMEGMIAFRANC? Autószerelő, vagy mi az ördög?
                            Aha, szerelő. De mivel motor, gondolom motorkerékpár szerelésre jogosult ember aláírását várnák a papírra. A legközelebbi barátságos motorszerelőtől kell egy papír és kész. Feltéve, hogy ragaszkodnak hozzá. Egy e-mailt megér a megyéd szerinti NKH-nak, hátha nekik nem kell ez se.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              dongos78, .....valaha, lefényképezték már a motorod ,valami hivatalos helyen?

                              Komment


                                valaha, lefényképezték már a motorod ,valami hivatalos helyen?
                                Igen, amikor próbáltam vizsgáztatni. Fényképeztek km. óra állást, vázszámot, motorszámot.
                                (Ja, a km órát is cserélem a gépben, lehet hogy abból is gond lesz )

                                - - - Updated - - -


                                Egy e-mailt megér a megyéd szerinti NKH-nak, hátha nekik nem kell ez se.
                                Köszönöm, az imént írtam is a gödöllői NKH-nak.
                                Most úgyis szöget ütött a fejembe a km óra csere is, azt is beleírtam...

                                - - - Updated - - -

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X