Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa & CZ
Collapse
X
-
Jó estét szaktársak. Nincs még teljesen kész a generátor a 634-esre. A forgórész már a főtengelyen kuksol, a hátlapjából kicsit le kellett venni, mert bele érne a szimeringházba. A kúp kezdeténél kellett a letörést megnövelni, hogy ne ütközzön fel a főtengely lekerekítésénél. A blokkból kimartam, hogy elférjen a generátor. A dinamó állórészt tartó, központosító fülekből kellett faragni. Idáig vagyok meg. Remélem kapok holnap alapanyagot a további művelethez. Kell egy közdarab, ami illeszkedik a megmaradt régi központosító fülecskékhez és a generátor állórészhez. Egy 140 mm átmérőjű és 32 mm szélességű alupogácsa van rendelés alatt. Van egy fal, ami elválasztja a lánchajtást és a dinamót, na azt le kell bontani, mert a generátor dagadtabb, mint a dinamó és nem fér el. Kb 4-6 mm-rel hátrébb foglal majd helyet. Áthegesztem.
Ha mindez megvan, rátelepítek egy trabi gyújtásalaplapot is. Mindent lefényképezek és természetesen megosztom veletek. ...ja, közben rákerült a motorra egy 30 mm-es porlasztó.
- 3 likes
Komment
-
Jó estét! Lenne egy kérdésem VAPE sz 13-mal kapcsolatban. Van rajta egy piros-zöld színű vezeték, végén saruval. Mi célt szolgál ez a vezeték, hova kell kötni, az összes többi be van kötve, de ennek nem maradt szabad hely sehol, leírást meg csak csehül kaptam hozzá. Szóval hova kell kötni a zöld-pirosat?
Komment
-
Ma beindult a motoros szezon nálam. Ma hazamotoroztam vele. Már hiányzott. Nemrégiben sikerült rájönni a Czetka töltésgondjaira(zárlatos forgórész), azóta minden oké. Ennek örömére megkapta a két oldallemez a fekete színt, amik eddig tévesen színesek voltak. Így jobban néz ki. A lámpafeje át volt alakítva egy másik gyújtáskapcsolóhoz, csak később cseréltem egy faragásmentesre. Most ez is kapott friss fényezést, és új visszajelzőket.
Egy normális hátsó lábtartó kell bal oldalra, és a matricák. Úgy majdnem készen lenne.
- 9 likes
Komment
-
A középső motoron lévő kormányvég tükröt lehet kapni ha nem is az első motoros boltban.A legalsó képen a katonai gépen jól látható.Egyet tudjál sokkal sérülékenyebb mint a másikokon lévő!.
- - - Updated - - -
Titus a matricázás Nálad csak elhatározás kérdése.!Nagyot emel a küllemen a matrica. Ez az utolsó mondatod az örök igazság, " majdnem". Hidd el mindíg fogunk rajta javítani - alakítani Csinosítani valót találni. Főleg ha elkezded használni is. Kezded az indexekkel , valamilyen csomagtartóval és következik a kétkulcsos első fék- indul a lavina. Ha csak kiállításokra jársz vele akkor nem kellenek ezek a változtatások. A saját biztonságod miatt a jelen korban szükséges a villogó feltétlenül.
- 3 likes
Komment
-
Petya0 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkinek 559-ese van, hogy rakott tükröt a jobb oldalra?
Komment
-
szia,
én is, ahogyan Tamás, nc géppel készítettem rozsdamentes anyagból furatos "dugót", illesztve van, nagyon klassz, és a súlya miatt szépen kivasalja a kormányon ébredő rezót, igy nem zizeg a tükör... a jobbos a csúszkás gázkar nyomán eltérő kialakítású, mint a balos... 634 gyári tükörfejjel (a "csepp" alakú) tizes rozsdamentes szárral, domború tükörlappal...
- 2 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea matricázás Nálad csak elhatározás kérdése.!
- 2 likes
Komment
-
Jawa 634 kuplunggal kapcsolatban lenne kérdésem.
Igaz 638-asom van de mivel annak a kuplungja nem tetszett felraktam a 634-esét.
Két motoromban is ez a kuplung van. Viszont mindkét motorban más olaj van. Az egyikben 75w-90 szintetikus váltó olaj. A másikban 15w-40-es legolcsóbb motor olaj.
A jelenség hogy hidegen csúszik a kuplung mindkét motornál. Először megijedtem hogy baj van aztán rájöttem hogy tavaly amikor a kuplungot felszereltem már bőven 20 fok fölött volt a hőmérséklet ezért nem is jelentkezett a probléma, vagy talán csak az első negyedik fokozatba való felkapcsoláskor. Akkor is gondoltam az új lamellák miatt lehet. Egyébként új cseh lamellák. Gondolom melegen a parafa megdagad ezért akkor már nem csúszik a kuplung.
A kérdés az lenne hogy ki lehet ezt küszöbölni más olajjal vagy esetleg a rugók alá plusz alátéttel vagy ne foglalkozzak vele és finoman járjak vele míg be nem melegszik.
Komment
-
Nekem inkább össze szokott tapadni az olajtól, nem csúszik. Milyen vastag a kis gyűrű, ami a rugót biztosító stift alatt van? Két féle van belőle, a Jawáé vékonyabb, peremes, a Cz kb 1 mm vastag, és nincs pereme, olyan, mint egy sima alátét. Szerintem ebben van az ok, esetleg az új lamelláid keskenyebbek együtt(vagy a vas, vagy a lamella keskenyebb) mint a gyári. Sőt a Cz kuplung zárófedele vas, nem alu, és szerintem ott a rugótartó persely rövidebb, nekem pl. nem jött be a Cz-n az alu kuplungfedél. Vagy feszítsd elő jobban a rugót, vagy nézz szét, valamelyik Kawasaki kuplungrugója jó bele, de onnattól nehéz lessz kiemelni a kuplungot."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 5 likes
Komment
-
Köszi!
Mindkettőnél alu a záró fedél. És nem peremes a gyűrű. Az egyikben használt minden alkatrész az egy kicsit jobban meg is csúszik de a kopás miatt még nem kellene cserélni őket.
A szintetikus váltóolajra mondták hogy okozhatja mert abban is van súrlódáscsökkentő adalék.
De a másikba direkt a semmilyen nevű olcsó olajat raktam két okból. Egyrészt mert állítólag ezekben nincs adalék a másik hogy most lett összerakva a blokk így hamar cserélnem kell majd és nem akartam drágább olajat bele addig.
Mindkét kuplungot komplett vettem így remélhetőleg a megfelelő alkatrész volt mindegyikben.
Most épp azt csináltam amit ajánlottál. Saválló 1mm-es alátéttel előfeszítettem. De kipróbálni most nem tudom a "jó" idő miatt.
- 4 likes
Komment
Komment