Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Itt(Heilbronn) meg előbb a hó utána meg az eső. A hó viszont igen durva volt(tegnap hajnalba idefele jövet pályán meg még nagyobb pelyhekbe esett, konkrétan 80 km/h-nál is alig láttam valamit a sötétbe): https://dl.dropboxusercontent.com/u/...419_085202.jpg
Ez az én hibám. Tegnap levágtam a szakállam meg meg is nyiratkoztam. Ha a kettő közül bármelyiket is megteszem akkor másnap tuti jóval hidegebb lesz mint előtte volt...
Na de komolyra fordítva szót, nem jó ez. Félek hogy mire hazamegyek megint kiönti az alagsort a víz. Mert itt meg az eső szakad. És természetesen 2010 óta nem sikerült az önkormányzatnak megcsinálni a vízelvezetést az utcában...
Nem igazán még, nem is tudom melyik témába illene.
Szomszéd megkért a minap hogy nézzek már rá a rotációs kapájára. Nagyon nehezen indul és ha be is indul hamar leáll.
Hát, nem túl szerelőbarát szerkezet, a légszűrő egybe van egy műanyag burkolattal ami eltakarja az egész karbit. Persze a légszűrőt és a karbit ugyan azok a csavarok tartják...
Szikra van, szép kék. Egy kis benzin a hengerbe vagy a szívótorokba és pici rántásra is indul. Aztán ha elfogy persze le is áll...
Karbit nem piszkáltam, benzin a karbiig szépen eljut.
Ez hogyan szedi a benzint? Ejtőtartályos vagy membrán pumpálja?
A régi briggs motoroknál ennek az elöregedése okoz ilyen tüneteket.
A tetején, a ventilátor körül van a tartály. No meg nem járó motornál néztem hogy folyik-e a lé, és folyt. A tartálytól a karbiig csak a csap van a csövön, semmi más okosság. Szóval gondolom ejtőtartályos.
(membrános pumpásat még nem láttam ,nem tudom hogy kellene kinéznie )
Mondjuk az furcsa számomra hogy nincs leállító gomb rajta. Van jobb oldalt egy kar amivel a gázt lehet szabályozni, bal oldalt meg a kuplung és ennyi. Se szívató se semmi...
Akkor miért van 2 pillangó szelep? Én amúgy azzal kezdeném hogy úszóház le és megnézni rendesen folyik-e a nafta...
Az egyiket elvileg a gázkarral mozgatom, a másikat meg az a röpsúlyos izé a motor fordulatának függvényében.
(legalábbis gondolom, annó faterrel szétkaptunk egy benzines 4T fűnyírót, más közöm nincs 4T motorokhoz, csak ami még onnan megmaradt )
úszóházat holnap lekapom. Szétnézek ott is. A karbit meg szinte biztos hogy pasztával rakom majd vissza.
Hengerfejtól kifelé:
Tömítés
műanyag bizbasz ami a hengerfej négyszög furatából kört csinál
papír tömítés
karbi
papír tömítés
Lemez tartó ami tartja az karbit, légszűrőt meg az összes mozgató bizbaszt
Légszűrő
És persze ezt az egészet 2db csavar fogja a hengerfejhez. Ha kiveszem kipereg minden...
Az első pillangószelepnek a mozgatóját két helyre is be lehet akasztani. Nem tudom hogy jó helyen van-e, a karbi szerelését azzal kezdtem hogy kiszedtem a két csavart és minden szétpergett a burkolat alatt...
Két tömítés meg az a műanyag bizbasz a műhely padlóján között ki már akkor amikor a légszűrőt még le se szedtem...
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 ápr. 21, 23:29.
két helyre is be lehet akasztani. Nem tudom hogy jó helyen van-e, a karbi szerelését azzal kezdtem hogy kiszedtem a két csavart és minden szétpergett a burkolat alatt...
Pedig sosem volt baja!!!
A gázrudazat helyét a kopásokból tudod kitalálni,a rugókra is figyelj az szabályozza a fordulatot,mikor nem vagy fitt ne maceráld,nem jó kapkodni vele....
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Mivel az állítgatás nem segített szétkaptam és kipucoltam a karbit. Aztán pasztával vissza a helyére, a szétgyilkolt tömítéseket meg kidobtam belőle(a hengerfej meg a karbi közötti hármat, meg a karbi és a légszűrő közötti kettőt...), szerintem azok is okozhattak galibát.
Ezt írtam feljebb, az nem kopási állítási lehetőség. Hanem attól függően kell odarakni a rudat hogy tolással vagy húzással mozgatja-e a szerkezet.
De ez így mozgatja(zárja el ha elveszem a gázt) szóval így jó.
Odáig jutottam hogy pöccre indul, kicsi gázra szépen emelkedik a fordulat, kicsit több gázra meg leáll...
Viszont az oldalán a rudazatot megfelelően mozgatva eléggé fel lehet pörgetni. Szóval a karbi jó, csak az összhang nincs meg a kép pillangó szelep között, szóval ott kell méh állítgatni valamit.
E szerint akkor kéne a fojtást becsuknia amikor "tökig kihúzod" a gázkart, a high állás fölé...
Hát, az sincs kizárva.
Bár csak akkor indul be ha majdnem teljesen zárva van.
Holnap megnézem majd, csak megint le kell bontani a légszűrőt, aminek a két tartócsavarja mindent tart...
/SZERK
Kicsit keresgéltem neten és ehhez hasonló tünetet produkált a kukás gyertyapipa...
Ezen felbuzdulva előtúrtam egy gyertyapipát, na de az rá van öntve a kábelre(de tényleg, nem csak úgy tűnik). Akkor a felső műanyag borítás le, hátha a trafóból ki lehet tekerni. Na de abba meg még jobban bele van ragasztva...
Na mindegy, egyenlőre visszaadtam neki, próbálja meg hátha elég ez a fordulat.
Komment