Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Főnökömnek elvileg van, az Encsi telephelyén. Ha arra jár elhozza. De ha addig járok csavarboltban veszek csavart hozzá, azt kicsit megköszörülöm kúposra aztán hadszóljon.
    Vagy elugrok a szerszámboltba és veszek. Nem lehet túl drága (1000ft alatt).

    Kenőanyag van sokféle.
    Viszont van egy elég érdekes is. Valami alu tartalmú spray. Ezüst színű lötty, felületre fújva pezseg és kifejezetten ilyen célokra való.
    Bemutató kalapáccsal elverték a menetet egy csavaron, befújták ezzel aztán rátekerték az anyát. Ami szépen megigazította a menetet
    Csak ugye a gyári kereszthornyos csavar hamarabb nyílna szét minthogy áttekerjem azon a lukon...

    Komment


      Csak ugye a gyári kereszthornyos csavar hamarabb nyílna szét minthogy áttekerjem azon a lukon...
      Autentikus vagy nem de én pont az ilyen esetek ellentettje miatt használok imbuszt vagy hatlapfejűt... Volt egy elég ronda élményem a blokkcsavarokkal(utána meg a csavaroknak nagybátyám hidegvágójával ).

      Komment


        nagybátyám hidegvágójával
        spec excenteres állítócsavar hernyó nem mutatna imbusszal
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          nem mutatna imbusszal
          Az lehet de kisebb eséllyel tud beszorulni úgy hogy extrém eszközökhöz kelljen nyúlnod .

          Komment


            jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az lehet de kisebb eséllyel tud beszorulni úgy hogy extrém eszközökhöz kelljen nyúlnod .
            Az nem egy normál csavar. Egy hernyócsavar aminek a vége excenteres.
            Persze lehetne csinálni egy imbuszos hernyócsavarból olyat. Az lenne a tuti, de azért nem olyan egszerű azt úgy kifaragni hogy jó is legyen.

            Egyébként az évek alatt egyre csak nő az önzáró anyák és az imbuszos csavarok száma a gépben

            Komment


              egyre csak nő az önzáró anyák és az imbuszos csavarok száma a gépben
              Ehez hozzá jön az extrém teljesítmény,airbras és már kész is a HOT-ROD
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                extrém teljesítmény
                Majd akkor ha szépen és simán bírja a 100-as utazót. A vége meg 130 körül lesz

                Komment


                  Szervusztok!

                  Az a gond,ezeknek az elkorrodált,kikopott,profiltorzult meneteknek a javításával,hogy annak mérete és minősége,sőt a geometriája sem fog olyan állapotba kerülni a javítás után,mint az új állapotában volt.

                  Vegyük sorba az elhasználódásokat.

                  Korrózió esetén az oxiddá átalakult anyagrészecskék,rozsda formájában távoznak a menetből,miáltal abban anyaghiány keletkezik,amilyet semmilyen javító szerszámmal pótolni nem tudunk.Ilyen esetekben,amennyiben lehetséges,célszerű nagyobb új menetet készíteni,pl.M6 helyett M7.

                  Kikopott menet esetén,szintén anyaghiány keletkezik ezért,ha lehetséges a fent leírtak szerint kellene eljárni.

                  Profil torzult menetnek nevezem,azt az esetet,ha a csavarkötést olyan erővel terheljük meg amely meghaladja annak szilárdsági tulajdonságait (szakító,húzó,nyíró és csavaró szilárdságok)..A fenti esetben a menetprofilok maradandó alakváltozást szenvednek,vagy rosszabb esetben meg vagy elszakadnak.

                  Nem vitatom,hogy vannak menethelyre állító szerszámok,amik az eredeti profilhoz hasonlóra formálják vissza a meneteket,de úgy vélem,hogy azok az újkori terheléssel a továbbiakban nem terhelhetők,mert az anyaguk molekula szerkezetében sérült marad.

                  Úgy gondolom a sérült menetek esetében a legjobb megoldás azok lecserélése új,jobb minőségű csavarra és anyára.Azt sem vitatom,hogy sok esetben ez nagy munkával jár és sokszor szerszámra is be kell ruházni,de ha biztosan jót szeretnénk csinálni,arra időt és pénzt is kell fordítani.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    Majd akkor ha szépen és simán bírja a 100-as utazót. A vége meg 130 körül lesz
                    Ez nem nagy dolog:csak pénz!

                    Alubordás henger membránnal,Vape gyújtás(ami sok dolgot megold),Mikuni karbi és GO.......
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szervusztok!

                      Az a gond,ezeknek az elkorrodált,kikopott,profiltorzult meneteknek a javításával,hogy annak mérete és minősége,sőt a geometriája sem fog olyan állapotba kerülni a javítás után,mint az új állapotában volt.

                      Vegyük sorba az elhasználódásokat.

                      Korrózió esetén az oxiddá átalakult anyagrészecskék,rozsda formájában távoznak a menetből,miáltal abban anyaghiány keletkezik,amilyet semmilyen javító szerszámmal pótolni nem tudunk.Ilyen esetekben,amennyiben lehetséges,célszerű nagyobb új menetet készíteni,pl.M6 helyett M7.

                      Kikopott menet esetén,szintén anyaghiány keletkezik ezért,ha lehetséges a fent leírtak szerint kellene eljárni.

                      Profil torzult menetnek nevezem,azt az esetet,ha a csavarkötést olyan erővel terheljük meg amely meghaladja annak szilárdsági tulajdonságait (szakító,húzó,nyíró és csavaró szilárdságok)..A fenti esetben a menetprofilok maradandó alakváltozást szenvednek,vagy rosszabb esetben meg vagy elszakadnak.

                      Nem vitatom,hogy vannak menethelyre állító szerszámok,amik az eredeti profilhoz hasonlóra formálják vissza a meneteket,de úgy vélem,hogy azok az újkori terheléssel a továbbiakban nem terhelhetők,mert az anyaguk molekula szerkezetében sérült marad.

                      Úgy gondolom a sérült menetek esetében a legjobb megoldás azok lecserélése új,jobb minőségű csavarra és anyára.Azt sem vitatom,hogy sok esetben ez nagy munkával jár és sokszor szerszámra is be kell ruházni,de ha biztosan jót szeretnénk csinálni,arra időt és pénzt is kell fordítani.

                      Üdvözlettel:Che
                      Egyetértek. De esetemben ez csak egy állító csavar, ami az excenter állítócsavarjának leszorítása után elvileg nem kap terhelést. Ezért nyugodt szívvel fúrom akár át az egész menetet. Annyit tart rajta hogy beállítani be tudom, aztán meg a kontraanyával rögzítem nehogy kiessen.

                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ez nem nagy dolog:csak pénz!

                      Alubordás henger membránnal,Vape gyújtás(ami sok dolgot megold),Mikuni karbi és GO.......
                      Meg egy új főtengely, új primer hajtás, új váltó, új szekunder hajtás. És persze jobb fékek

                      Komment


                        Meg egy új főtengely, új primer hajtás, új váltó, új szekunder hajtás. És persze jobb fékek
                        A százas utazót egy jó minőségű felújított is ki bírná,a hagyományos szerkezettel! Á nem a megállásról volt szó!
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A százas utazót egy jó minőségű felújított is ki bírná,a hagyományos szerkezettel! Á nem a megállásról volt szó!
                          Az enyém a 110-et is viszi, csak kérdés hogy meddig
                          A gyárival ugyan ez a helyzet. Viszi az a 100-at, csak kérdés hogy meddig.

                          Komment


                            Az enyém a 110-et is viszi, csak kérdés hogy meddig
                            Amíg jó az olajzása!!!!Ezért háborúzok a füstölés mellett,ha egyszer szegényebb a keverék,meleg, leülepedés,sűrűségváltozás miatt megkarcolódik a csapágy akkor vége.....
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              A több olajból mégis csak kevesebb a probléma mint a kevesebből ! A mai modern olajakat használva, a benzinbe kevert nagyobb mennyiségű olajtartalom mellett sem tapasztalható számottevő füstölés, bemelegedés után .... Így a háborúskodás is megszüntethető .

                              Komment


                                Há de 1:20-nál többet hova rakjak bele?
                                Annyira nem akarok füstölni mint a társaság tavaly a két Trophy MZ-vel

                                Ma voltam a szerszám nagykereskedőnél. Persze csak rendelni tudtak volta M10x1-es fúrót, az olcsóbbiakt 3800-ért a drágábbikat meg 4800-ért...
                                Na akkor hagyjuk, irány a csavarbolt, veszek csavart aztán abból faragok valamit.
                                -M10x1-es csavart kérnék, hossz nem számít annyira, legalább 25 legyen.
                                -okén, hozom. Mennyi kell?
                                -vagy 4
                                De azért megkérdeztem:
                                -M10x1-es menetfúró gondolom nincs?
                                -Már hogyne lenne, az kell a zsírzógombhoz is.
                                -És mennyi?
                                -2800 a gépi 1800 a kézi...

                                Na ennyit a szerszámboltról Úgyhogy vettem hozzá menetfúrót. Valamikor meg áthajtom szépen.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X