Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Visszatérve a kaszához, így hengert is kell venned, vagy annak nem lett akkora baja?
    A hengerben egy gyönyörű hosszanti horony látszódik. Maróval sem csinálnál szebbet. Felömlőnek tökéletes volna, de nem a kipufogó csatornát keresztezve. Henger+dugattyú+postaköltség 15e. Az MTD 2,5 LE-s most akciósan 20e. Szerinted melyik a jobb megoldás? Azon sem lennék meglepődve, ha csereszabatosak lennének az alkatrészeik. Noname Value - B&Ecker - flex esetében már jártam így.

    Szóval visszanyalt a fagyi. Most nekem mondja a kaján kisördög, hogy "Lesz egy szép új fűkaszád! )

    - - - Updated - - -

    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    a ráfokat mindenképpen újra kellett festeni. Ezt direkt ecsettel csináltam, hogy ne legyen olyan tökéletes. Nos, a festék olyan szépen terült, nem folyt meg, hogy bizony tökéletes, csillogó-villogó fekete lett . Utólag pedig nincs szivem lerontani.
    Milyen festéket használtál? Azért ez az idegnyugtató terápiás éjféli kerékfűzés nem semmi. Egyetlen mellékhatása van csak, hogy reggel nyűgösen ébred utána az ember. (Saját multitapasztalat.)

    Komment


      Jujjuj ez most jó kérdés! Fűkasza vásárlás előtt én is sokat vacilláltam, hogy vegyek egy vadi új MTD-t (ami ráadásul szétszedhető szárú, így autóba is könnyen beférne), vagy beruházzak egy jobb minőségű, de használt gépbe. Végül abból a megfontolásból, hogy máshova is járok ezekkel a gépekkel dolgozni, tehát nem kifejezetten otthoni, kiskerti, évi 1-2 alkalomra kell, inkább az alko mellett döntöttem. Sikerült is találnom egy épphogy csak kipróbált, még gyári szagú de a bolti árnál 10ezerrel olcsóbb példányt. A tapasztalatok, és az általad is leírtak szerint vannak gyenge pontjai a gépnek. Azonban én még akkor is inkább megjavítanám. Akárhogy is nézzük, az MTD akkor is egy alacsonyabb színvonalat képvisel. Ki tudja, lehet hogy azon pillanatok alatt tönkremenne a szöghajtás, a dob enné a damilt, ki tudja...

      MTD-ből csak 2 fűnyíróval kapcsolatban van személyes tapasztalatom. A briggs nyilván nagyon jó motor (hagyományos, régi fajta motor, 48cm-es késsel), de az alvázzal folyton törődni kell (törések, repedések, folyamatos csavarlazulások, béna megoldások).
      Az újfajta motoros pedig valami óborzalom (kicsi, 40centis késsel)! A xianthiazioi porlasztó pl. örökös törődést igényel...

      Komment


        Őrületes mérnöki teljesítmény lehet a mögött, hogy minden pont a garancia lejárta után pár pillanattal hal meg.
        Van (azt hiszem a Youtubén!) egy film erről ,,A villanykörte össze esküvés"!Taglalja benne a tartós termékek gazdaságra gyakorolt hatását(recesszió,munkanélküliség....stb!)...........ha csak a fele igaz,akkor már érthető.....DE (szerintem!)NEM ELFOGADHATÓ!!!!!!

        Komment


          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Milyen festéket használtál
          Hát, ezt most meg nem mondom
          Otthon megnézem, és megosztom.
          Még azon is elgondolkodtam, hogy az MZ vázát is ezzel fogom festeni (persze először próbát téve egy kevésvé látható részén, mert ott azért vannak nagyobb felületek).

          - - - Updated - - -

          apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          DE (szerintem!) NEM ELFOGADHATÓ
          Bizony, tanulságos kis film, én is megnéztem már háromszor.
          És amit mi tudunk tenni: olyan gépeket veszünk, ami a régi korokból való, amikor a tervezők még más elvek alapján működtek!
          (Hoppá de illik ide a fórumra ez a következtetés )
          Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 23, 11:47.

          Komment


            És amit mi tudunk tenni: olyan gépeket veszünk, ami a régi korokból való, amikor a tervezők még más elvek alapján működtek!
            Hát igen, bár az is igaz hogy néha elég komoly fejfájást tudnak okozni...

            Komment


              Milyen festéket használtál?
              No megnéztem, Supralux astralin zománcfesték...
              Click image for larger version

Name:	P7240267.jpg
Views:	1
Size:	186.9 KB
ID:	140508Click image for larger version

Name:	P7240268.jpg
Views:	1
Size:	185.5 KB
ID:	140509Click image for larger version

Name:	P7230264.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	140510Click image for larger version

Name:	P7230259.jpg
Views:	1
Size:	186.8 KB
ID:	140511
              Nekem tetszik az eredmény. Pedig különösebben tényleg nem ügyeltem, nem precízkedtem túl a dolgot. Ha óvatosabban, odafigyelve csinálom, el tudom képzelni a motor vázon is...
              Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 23, 21:30.

              Komment


                Nyugodtan kend a vázra. Ez egy Hammerite-licenc szerinti festék. Én ennek a bordójával javítom a CZ-festéshibáit. A színe árnyalattal sötétebb, de nem zavaró. Ez a festék 2-3 rétegben ad jó takarást és tartós felületet. Nagyon szép, amit csináltál. Gratula!

                Komment


                  Nekem tetszik az eredmény. Pedig különösebben tényleg nem ügyeltem, nem precízkedtem túl a dolgot. Ha óvatosabban, odafigyelve csinálom, el tudom képzelni a motor vázon is...
                  Csak ne hogy bejöjjön ami beszokott. Minél jobban odafigyelsz összpontosítasz csak azért is nem akar sikerülni. Mz vázán sikerült kijavítani az egérrágást?

                  Komment


                    OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Mz vázán sikerült kijavítani az egérrágást?
                    Egyelőre még nem. A hétvégén -ki tudja hanyadjára már- drótkorongoztam, még mindig a majd' 40 éves olajsarat faragtam, hogy egyáltalán nekiállhassak dörzspapírral csiszolgatni. A több mint egy órán át tartó drótkorongozás közben jöttek elő azok a csinos lyukak. Egyelőre lövésem sincs, hogyan, mivel fogom gyógyítani. Az olajsár és egyéb szutykok eltűntek, helyette keletkezett újabb feladat. Tegnap este a dörzspapíros csiszolgatást kezdtem el. Jó játék ...
                    Ti mit tennétek ezekkel a lyukakkal?
                    Már nagyon várom hogy a váz és a kerékfelfüggesztések festésén túllegyek. Utána már tudom összefelé rakosgatni (az egyéb alkatrészeket még télen, tavasszal apránként rendbe rakosgattam, "csak" a tank és deklik rendbetétele van még ami nagyobb falat lesz). Nagyon elszomorító látvány a motor így ládákban
                    A motor vásárlása után még úgy gondoltam, felesleges szétkapni, és a vázat piszkálni. Erre kiderül, hogy az igényli a legtöbb törődést, az van a legrosszabb állapotban...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 28, 15:24.

                    Komment


                      Ti mit tennétek ezekkel a lyukakkal?
                      Kivágnám a lemeznek azt a részét. Továbbá a későbbi problémák elkerülése végett üregvédelem.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        Az üregvédelem egymagában kevés mert az oxid alatta dolgozik.Tiszta rozsda mentes felületre tökéletes.Ha szabad én más megoldást javaslok, először ha másként nem lehet bejuttatni öntsd bele a Cink-et / spréyt kifújni valamibe és úgy bele önt./. Az le tudja kötni a rozsdát és utána lehet üregvédeni.Persze ez egy általam elképzelt módszer de lehet más is a megoldás.A Cink után olcsóbb megoldás üreg védelemre az étolaj mely maradandó védelmet alkot.A 80-as években a karosszéria javítás mellett alváz üreg védelemmel / kerék járati védődob beszereléssel/ foglalkoztam napi szinten Osztrák technológia alapján / Lobakon volt az anyag is/ később lett Erdőkémiás az anyag.Az étolajos megoldást a gyakorlat szülte egy Ladát kellett javítani melynek épek voltak az ajtói míg más részeit cserélni kellett. A tulaj pecsenye sütő volt!, és mivel a magyar leleményes ember így védte meg az ajtókat sikeresen.Bocs a litániáért de ez a javaslat tény oldalához tartozott.

                        Komment


                          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Azonban én még akkor is inkább megjavítanám. Akárhogy is nézzük, az MTD akkor is egy alacsonyabb színvonalat képvisel. Ki tudja, lehet hogy azon pillanatok alatt tönkremenne a szöghajtás, a dob enné a damilt, ki tudja...
                          Na akkor most kapaszkodj meg. A "nyuszkó-gazdaságos" újságban három napig akciósan hirdettek 20e-ért egy mezei kaszát. Meg nem néztem volna, de anyósom - akinek ezúton is köszönet a találatért - ragaszkodott hozzá. Egy nappal az akció előtt szemügyre vettem, és tetszett. Gondoltam vesztenivaló nincs, három napon belül visszahozhatom.

                          Nos nem vittem vissza. A motorja - nem kis meglepetésemre - egy az egyben passzolt a régi kuplungkosarához. A tankvédő lemez alakítás nélkül illeszkedett! Ez még utángyártott alkatrészek esetében sincs így. Pontosabban inkább az van, hogy valamiért nem passzol. Feltöltöttem benzinnel, néhány nyomás a pumpafejen, két rántás és indult. Ami ezek után nem meglepő az AL-KO honlapján van egy kép, ami megszólalásig hasonlít az általam vásároltra, csak azon nyilván más címke van.

                          Az igazság úgy kerek, hogy megírjam, a dobozban lévő cuccokból csak egy használhatatlan valamit lehetett volna összerakni. PVC-ből készült pajzs, damilfej. Tankvédőlemez nuku. A szarvkormány két vékony félből álló alucső, ami kézzel összelapítható. Tehát ezzel nem lehetett volna menni semmire. De ez az 50 ccm-es kis motor a jó minőségű kaszán tényleg nagyon jó. Vigyázok is rá mostmár, mert szerintem az elődjének a nagy meleg is betett. Akkor már harmadik órája ment, és már csak egy kicsi darab volt hátra. SZóval ennyit az eredeti gyári és a koppintot bóvli minőségről. Most van egy rakás tartalék alkatrészem, mert a szöghajtómű és a kuplungegység nem néz ki gagyinak.

                          Más. Szomorúan nézem a vázproblémádat. A lyukakhoz nincs mit hozzáfűznöm, azokat karosszériással - vagy egy jó lakatossal, aki hegeszteni is tud - kell megjavítatni. A csiszoláshoz viszont legyen türelmed! Én első fellelkesülésemben megcsiszolgattam a vázamat, lekentem szürke alapozóval és szórtam rá a fekete spray-t. Szép is volt nagyon, de roppant sérülékeny. Azután arra gondoltam, hogy a kész motoron hogyan fogom ezt kijavítani. Ezért - bár fájt a szívem nagyon - nekiláttam lecsiszolni. Sokáig tartott, nagyon sokáig. De az utolsó festéket is levakartam róla. Tudtam volna söréteztetni és szintereztetni a cégnél, de sajnos jól ismerem a festőinket, hogy milyen munkát végeznek. (Az általuk szinterezett konvektorburkolatok mára úgy fel vannak hólyagosodva, hogy kedvem támad vakaródzni, ha ránézek. Pedig azok száraz, meleg helyen vannak.

                          Szóval maradt a vakarás, csiszolás és a kézi festés. Három réteg Hammerrite (szerintem a Supralux is jó) és van egy ütésálló vastag bevonatom. Kipróbáltam villáskulccsal is. Persze nyomot hagy rajta, de nem pattog le a festék. Javítható.

                          Sajnálom, hogy te is otthon maradtál sorstársam.

                          Komment


                            Örülök, hogy sikerült megoldani a kasza problémát!
                            Gondolom az 50-es motor jóval erősebb is mint az eredeti 35 (?) köbcentis.
                            Használat közben mindig dilemmázok, hogy kímélni kellene a motort, olyan jó közepes fordulaton lenne jó járatni, de akkor a nagyobb fű pillanatok alatt lefogja. Pepecselni, tötyörögni pedig nincs idő, hogy akkor nagyon lassan, több menetben vacakoljak vele... Így a vége mindig az, hogy teljes gázzal pörgetem, időnként pedig megállok egy-egy kis pihenőszakaszra amikor már megszorulásgyanús hangok kezdenek jönni a motor felől.
                            Én is bütyköltem az enyémet. A damildobot cseréltem, mert az eredeti eltörött (voltak gyenge pontjai), illetve a motor lötyögését szerettem volna megoldani. Erre végül nem tudtam mit kigondolni, ezért visszaraktam úgy ahogy volt. Nemsokára azonban megint neki kell esnem, mert a korábbi szegény keverékes tünetek után most pont az ellenkezőjét produkálja. Alapjáraton be akar fulladni, dadog, leállítás után pedig csepeg a benzin a légszűrőből De most várólistán van.
                            Annyi dologba fogtam bele így is egyszerre, hogy igazából egyik sem halad . Csepel bicaj (igaz, ez most elakadt a spéci, 2,3mm-es és széles fejű küllőanyák hiánya miatt), motor váz, hinta a kislányomnak, varrógép asztal, előszoba festés... Az unatkozás számomra ismeretlen fogalom, szerencsére!
                            Én a sárvédőkkel jártam úgy, ahogy Te a vázzal. Lecsiszoltam, alapoztam, spray-vel festettem. Szép is volt, egészen a legelső minimális fizikai behatásig . Gyakorlatilag körömmel le lehetne kapargatni a "festéket". Úgyhogy ott is ismétlés lesz, csak már spray-be kevert 2k autós festékkel. Mert ugye a vázat le merem kenni ecsettel. Ha esetleg nem lesz tökéletes, az sem olyan nagy baj, viszonylag kicsi a kilátszódó része (tank aljától kb. a motorblokk aljáig, meg a hátsó lábtartó vasa). A sárvédőnek viszont mutatnia kell valahogy. Pláne hogy ezen akkora sárvédő van, mint egy ejtőernyő .

                            - - - Updated - - -

                            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Sajnálom, hogy te is otthon maradtál sorstársam.
                            Bizony, pedig terveztem, hogy megyek. De minden (és majdnem mindenki) ez ellen dolgozott sajnos.
                            De bízom benne, hogy lesz még alkalmam hogy találkozzam veletek!

                            - - - Updated - - -

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Kivágnám a lemeznek azt a részét. Továbbá a későbbi problémák elkerülése végett üregvédelem.
                            Köszönöm szépen mindenkinek a javaslatokat! A kijavítgatáson túl az üregvédelemre nem is gondoltam...
                            Próbálok keresni valami mesterembert, aki hajlandó foglalkozni motorváz hegesztéssel is. Gondolom nehézkesebb ezt szépen javítani, mint pl. egy autót, vagy tévedek?

                            Komment


                              Motorváz: Van másik használhatatlan vázad? Ha van rá lehetőség, vágd ki a vázadból a korhadt részt. Egy másik vázból is vágd ki azt a részt és illeszd bele.

                              Komment


                                csak már spray-be kevert 2k autós festékkel.
                                Ne is mond, épp ma szenvedtem ezzel a rémálommal... Iszonyat macera a pisztolyt kipucolni utána de megéri mert elég tartós réteget alkot. Ahhoz képest hogy először dolgoztam pisztollyal nem annyira vészes szerintem :
                                Click image for larger version

Name:	20140731_190921.jpg
Views:	1
Size:	186.4 KB
ID:	140741Click image for larger version

Name:	20140731_190929.jpg
Views:	1
Size:	190.9 KB
ID:	140742Click image for larger version

Name:	20140731_190934.jpg
Views:	1
Size:	205.6 KB
ID:	140743Click image for larger version

Name:	20140731_190940.jpg
Views:	1
Size:	211.7 KB
ID:	140744

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X