Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Én a jawa 250/559 -el még teljes gázzal nem mentem csak 90- el,de bírt volna még menni.Nekem meg van az eredeti kezelési utasítása (magyarul és németül ,azt ,hogy miért németül van írva azt nem tudom) amit a volt tulaj kapott a motorhoz, ebben ez áll : "A 250 ccm motorkerékpár , egyenesen ülő vezetővel 95-100 km/h, előrehajló vezetővel 105-110 km/h sebességet tud elérni".Azt , hogy mennyit megy 44 év után ,nem tudom.
Hasonló a tapasztalatom: Jawa 250/559 (1974-es) 75-80-at megy tartósan, egy személlyel, sok csomaggal (komplett camping cucc), és még a fogyasztás is elfogadható!
Üdv.Jagdtigger:1.nézd meg,kopott-e a henger(lehet,hogy fúrni kell,ha ez a baj javaslom,vegyél új hengert.szettben kb.annyi,mint a furás,de az új henger sikeres bejáratás után évekig jó lesz),2.karburátor beállításróbáld ki:sibertü lemezét tedd a legfelső állásba,a levegőcsavart tekerd be teljesen,majd tekerj rajta háromszor fél fordulatot.Alapon ez a jo beállitás.Itt még lehet,hogy falsot szív a gumicsőnél.Szigszalag,vagy csere.3.légszürő-és kipufogó tisztítás.Lehet még előgyújtás probléma is.Amugy füstöl a motor?Ja,lehet főtengely szimering hiba is.Kellene infó a motorról.Így látatlanban elég sok lehetőség van.Na,van álam 1 simson felújításon,van hozzá gyári gépkönyv.Kis infó:gyújtási időpont:1,5mm felső holtpont előtt,karburátor:tüpozició:4-es,tüzelőanyagszint(úszóház felső élétől)8mm,teljesen nyitott megszakitó érintkezők távolsága 0,4mm,gyújtógyertya elektródok távolsága 0,4mm.Remélem,tudtam segiteni.
Utoljára szerkesztve a következő által: matyi; 2012 jan. 31, 10:31.
Köszi, majd ha leveszik a gipszem és nem röpködnek a minuszok akkor majd egy kicsit szétborítom a motort és megnézem mi a szitu.
Addig is felelek a mostani tapasztalataim alapján:
1 Hát ez jó kérdés, az indítópofák kopottak de ha befognak azt elég rendesen megérzem a pedálon.
2 Na ezzel mennyit szenvedtem. A levegő állító úgy van ahogy te írtad, a tű lemez a középső bemarásban van az üzemanyagszint meg így áll az úszóházban:
3. Ezt viszont miután leveszik a gipszet megnézem. Legfeljebb kiégetem(tudom, tönkre vágja a krómot, de már eléggé megrágta az idő vas foga így aztán ígyis-úgyis le kellett volna festenem).
Egy kicsit füstöl, de alig lehet látni(a hideg állapottól eltekintve, akkor lehet látni de ez a mostani téli tapasztalatom). N17C-s gyertyát használok hozzá 0,6-os hézaggal.
Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 febr. 01, 14:37.
2.: Ha a képeket a fórumon töltöd fel*, akkor egyből látni fogja minden felhasználó, és a szemet is jobban vonzza egy fotó, mint egy piros hivatkozás. (Javítottam!)
Nyugodtan, sőt, kérjük, hogy töltsétek fel a képeket a fórumra! Nem kell spórolni a tárhellyel!
3.: A kipufogó kiégetésével kapcsolatban olvasd el ezt a cikket, hátha sikerül a krómot is megmentened:
Ok, és mint írtam a kipufogó ígyis úgyis csere(vagy a fentebb írt festés, majd a pénztárcám eldönti[sajnos...]), egyrészt csúnyán el van színeződve így is másrészt sufni tuningolt...
(Az első képet az előző tulaj csinálta, meg a tuningot is szerintem.)
Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 febr. 01, 15:57.
Mindig sajnáltam az "öreg" vasaimat így nagyon nem is tudtam a végsebességüket, mert nem volt lelkem teljesen kihúzatni őket, /na jóó, egyszer az ETZ-met, de csak azért mert vb meccsre igyekeztem haza a bátyussal -ketten voltunk 210 kg - az MZ pedig Velencétől Siófokig zokszó nélkül, de max 105-110/. Junak 90, Riga 55, Star 60, Mustang 70!, P20 110- kb félgázzal, de annyra féltettem a gépet,hogy tovább nem is mertem forgatni, 80-nal jártam vele,ha siettem 90-nel, apályán 95-100-al-.
Szevasz,Jagdtigger.Bocsánatot kell kérnem,félre értelmeztem a dolgokat.Egy simsonos hozzászólás után olvastam a te hozzászólásodat.Annak a babettának semmi baja,már ami a végsebességet illeti,többet ne várj tőle.Sőt!Becsületéreváljon,hogy 40-50-nel szalad.A képek alapján az uszószinted jó,a kipufogóval sincs semmi gond(általában a furulya szok bekokszolódni,utána a könyök),viszont a gyertyahézagot probáld kicsit visszavenni,még az N15C vagy Isolator gyertyát tudom ajánlani.Sokat nem javit rajta,de talán jobb lesz az égetés.Kicsit erősnek tartom az N17-est.
Komment