Husss, kidobjuk az összes eddigit, és varrunk újat. Csak hogy legyen új forma...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
A Veteran fórum Hyde parkja.
Collapse
X
-
Ha ebből azt hozod ki, hogy az állam rossz gazda, akkor nem tudom mit mondjak...Ezzel kezdik mindíg az állam vagyonának a szétrablását.
Ettől annyiban más egy privát cég, hogy ott ha a vezetők nem teljesítenek jól, azaz a tulajdonosok, részvényesek nem lesznek gazdagabbak a cég működése által, akkor levonják a megfelelő következtetést és elbúcsúznak azoktól, akik miatt nem lett több pénzük.
Miért kellene ennek máshogyan lennie egy állami cégnél, ahol a részvényesek az ország lakossága?
Tehát az állam nem rossz gazda, hanem egy, a saját biztonságába belekényelmesedett kontra szelektált tökkelütöttek gyülekezete. És saját tehetségtelenségük folytán aztán tényleg rossz gazdává válnak. De ez nem igazolja azt a tézist, hogy mindent privatizálni kell. Amúgy sok mindent lehetne, csak nem úgy mint az Ikarust, hanem mondjuk mint a Skodát.Everything is better when you decide you don't care.
- 5 likes
Komment
-
ott valamit jól csinálnak
https://translate.googleusercontent....gUn1j89oeYPalg
- 1 like
Komment
-
Már beszélgettünk erről. Régen bebizonyított tény a legolcsóbb szállítási mód a vizi és a szárazföldön a vonat. Erre a mai divat tegyünk mindent közútra. A vonat elvisz Pl. 60 kamionnyi árut és egymaga füstöl vagy már villanyos és nem szennyezi a környezetet és nem teszi folyamatosan tönkre az utakat. Papolnak a környezet védelméről és teljesen ellentétesen cselekednek.Mire egy új útszakaszt megépítenek a környező utakat tönkre teszik mert senki nem figyeli miért visz 400 mázsát a kővel megrakott kamion de valószínű keveset is írtam.Úgy látszik az ész és az értelem alul marad megint a tényekkel szemben és az érdekek összefonódásáról itt sem szabad megfeledkezni .
- 2 likes
Komment
-
Tehát az állam nem rossz gazda, hanem egy, a saját biztonságába belekényelmesedett kontra szelektált tökkelütöttek gyülekezete. És saját tehetségtelenségük folytán aztán tényleg rossz gazdává válnak.
Így már magyarázható, hogy miért nem megyünk 5-ről a 6-ra....
Vagy ha van is ők is a cég alkalmazottai ergo könnyű megfenyegetni/lefizetni őket...
Sosem értettem.....akkora az érdekellentét, hogy csak na.....
- 1 like
Komment
-
Erre a mai divat tegyünk mindent közútra
Ezt pedig csakis közúti fuvarozással lehet megoldani (persze, légivel is, de azt ki fizetni meg...). Vasútnál egész más lenne. Feladó országban a gyárban felrakodni, eljuttatni a vasútig, átrakodni. Célországban leszedni, eljuttatni a megrendelőig, lerakodni... Hiába olcsó, a mai villám-világban elfogadhatatlan (sajnos). Én pl. nagyon nem vagyok ennek a "most azonnal" világnak a híve
- 5 likes
Komment
-
...és nézzük a másik oldalt is:
Ez nem a másik oldala. Ez ugyanaz az oldal. Sokan sokszor leírták, hogy a bérszínvonal nagy mértékben a munkavállalói érdekérvényesítés függvénye.
Ezt teszik most a cseh dolgozók. És úgy látom sikerrel, hisz elértek egy évi 60.000 koronás bónuszt, ami több mint 650.000 Ft. A fizetésen felül. Ami valószínűleg a hazai bérszínvonal felett van amúgy is. És itt tulajdonképpen nem történik más, mint hogy kérik a részesedésüket kicsit megnövelni, ha már a profitot sikerült 46%-kal 18,4 milliárd euróra növelni. Az ő munkájuk révén (is).
A magyar munkaerő nem elég hatékony, szokták mondani. Én viszont nem hiszem, hogy egy Audi (VW) munkás kevésbé lenne hatékony mint egy Skoda (VW) munkás. Azonos cégháttér, azonos szabványok szerinti munkavégzés.
A néhai BKV sztrájkokat leszámítva tud valaki hazai példát mondani arra, hogy emberek (egy cég munkavállalói) összefogtak, és közösen akartak elérni valamit a munkáltatónál? Sajnos én nem tudok, de attól még lehet.
Ergo: tényleg jobban csinálják a dolgokat. Mi meg kezdjük el náluk is jobban végre.
- - - Updated - - -
Már beszélgettünk erről. Régen bebizonyított tény a legolcsóbb szállítási mód a vizi és a szárazföldön a vonat. Erre a mai divat tegyünk mindent közútra.
A hajózás meg ott olcsó, ahol tud menni. Ha a Dunán közlekedve fennakad a hajó alja, akkor csak félig tudják megpakolni, és úgy máris nem olyan olcsó. Ráadásul napjainkra eljutottunk oda, hogy a hajózás fajlagosan (tehát árutonnára vetítve) sokkal környezetszennyezőbb, mint a közút. 40-50 éves hajómotorok állnak szembe a korszerű közúti járműflottával, aminek a kibocsátása nagyságrendekkel alacsonyabb. Miért? Mert az útdíj mértéke attól is függ, hogy mennyit pufog ki a kamion, így aki versenyképes akar maradni, annak új kocsikat kell venni, aminek ráadásul a fogyasztása is kevesebb és karbantartásra sem kell annyit költeni. Ezt viszont leginkább a nagy cégek tudják megtenni, ami a kicsiknek rossz. De akkor most mi is a jó megoldás?
Egyébként nekem is égnek állt a hajam, mikor a 4-es metró alagútjának betonelemeit kamionon hozták Kelenföldre, a vasúti sínek mellé Ausztriából. Ha jól emlékszem kettő (!) fért el egy félpótkocsin. Meg a metrókocsikat is egyenként, szintén ugyanide.
- - - Updated - - -
Azért, hogy valami pozitív dolog is legyen. Kaptam ma egy cikket, megosztom veletek. Ahogy a képeket néztem az jutott eszembe, hogy a rajtuk látható emberek valószínűleg nem keresnek annyit mint egy nyugati munkás, talán még annyit sem mint egy keleti, mégsem tűnnek elégedetlennek. Lehet azért van ez, mert tudják, érzik, hogy értelmes, hasznos tevékenységet végeznek.Everything is better when you decide you don't care.
- 8 likes
Komment
-
Valójában azért tesznek (majdnem) mindent közútra, mert olcsóbb.
Jön egy kamion hozza a levelet a postára.Jön a futár hoz egy csomagot 28-deka pikap,ismerős,kérdezem sok a meló?
Ja két csomag és nem kapok jattot...(csak nem cipelek be,egy ötkilós csomagot)délután lehet lesz fuvar...nem értem miért kell egy helyre egy időben két autót küldeni,
ez gazdaságos?"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTecskó, és társai: cég szinten valóban tahók, de nézd a vásárló oldaláról. A nagy mennyiségek miatt mindenképp alacsonyabb árszintet tudnak produkálni, mint bármilyen helyi kisbolt. A választék nagyságáról nem is beszélve. Nézz körül pl. Olténiában, ahol kevés a bevásárlóközpont, sok a kis pár négyzetméteres üzlet. 1 liter tej 3-400 Ft, 1 milka csoki 600... 1 kg kenyér 3-400 Ft-nak megfelelő pénz, és hogy ezeket megvedd, 3 boltba kell bemenned, mert egyben nem kapsz meg mindent. Ezt akarjuk?
Az EU témához annyit szólnék hozzá, hogy igaz, hogy rengeteg nekünk nem tetsző, vagy felesleges szabályt hoznak létre, de szemtelen mennyiségű pénzt öntöttek többek közt Magyarországra, ami nélkül simán valami délebbi balkán ország szintjén állnánk pl. Romániával együtt. Monjduk az tény, hogy a menekültekre nem lenne gondunk, mert nem lenne érdemes ide jönni, de pl. egyetlen kórház, vagy iskola se lenne felújítva, és egyetlen nagyobb beruházás se menne. Nézd csak meg. Mind 30-40-50, vagy több % EU-s támogatásból épül
Szeretnéd tételessen kapni a cáfolatot ---vagy csak elég ,ha azt mondom , elöbb kiegyenesedett a hajam , aztán meg kihult
- 6 likes
Komment
Komment