Szombaton mentem egy Pécs-Kanizsa-Balatonföldvár-Pécs kiskört.
Már nagyon izgatott, miért van az, hogy kanyarban mindig rám jön a bizonytalan félelemérzés.
Elkezdtem elemezni a vezetésem és rájöttem.
Elméletben tudom, mi az az ellenkormányzás. Azt hittem, hogy én úgy kanyarodok. De nem. Kormányvégeket lenyomva és fenékkel döntve kanyarodtam, ami kisebb sebességnél jó, de nagyobb sebességnél limitált. Ráadásul ha kanyarban jött szembe valami, akkor első ijedtségben kanyarirányba húztam a kormányt.
Elkezdtem erőltetni a valódi ellenkormányzást, azaz megfogni és húzni a kormányszárat. Első meglepetésemre úgy bedőlt a kanyarba és bevette szó nélkül, hogy csak néztem. A végén már magamra kellett szólnom, mert az őrangyalomat az előző faluban hagytam, viszont igen kevesen előztek meg aznap :-)
Azért két libát kifogtam, az egyik buszt kezdett előzni faluban, nekem meg állóra kellett fékeznem. Egy busznyi ember nézte végig, ahogy a középső ujjamat jól megmutatom neki.
A következő tojó meg körforgalomban vágott elém, mintha ott se lennék.
Agyaltam egy ideig, hogy utána megyek és leszorítom, de ez amennyire ostoba, még elgázol, ha elé megyek.
Már nagyon izgatott, miért van az, hogy kanyarban mindig rám jön a bizonytalan félelemérzés.
Elkezdtem elemezni a vezetésem és rájöttem.
Elméletben tudom, mi az az ellenkormányzás. Azt hittem, hogy én úgy kanyarodok. De nem. Kormányvégeket lenyomva és fenékkel döntve kanyarodtam, ami kisebb sebességnél jó, de nagyobb sebességnél limitált. Ráadásul ha kanyarban jött szembe valami, akkor első ijedtségben kanyarirányba húztam a kormányt.
Elkezdtem erőltetni a valódi ellenkormányzást, azaz megfogni és húzni a kormányszárat. Első meglepetésemre úgy bedőlt a kanyarba és bevette szó nélkül, hogy csak néztem. A végén már magamra kellett szólnom, mert az őrangyalomat az előző faluban hagytam, viszont igen kevesen előztek meg aznap :-)
Azért két libát kifogtam, az egyik buszt kezdett előzni faluban, nekem meg állóra kellett fékeznem. Egy busznyi ember nézte végig, ahogy a középső ujjamat jól megmutatom neki.
A következő tojó meg körforgalomban vágott elém, mintha ott se lennék.
Agyaltam egy ideig, hogy utána megyek és leszorítom, de ez amennyire ostoba, még elgázol, ha elé megyek.
Néhányszor már hozzászóltam ezekhez a számomra eléggé érthetetlen dolgokhoz!De ez bizonyára az ifjú korom és a kevéske közlekedési tapasztalatom okán lehetséges!Igaz hogy 1972 óta vezetek és az évek során jóformán minden földön gurulni képes járművet irányítgattam a szerintem helyes útra!A kis 50cc segédmotortól kezdve az(abban az időbe különlegesnek számitó 650Le-s Faun vontatóig,amivel alkatrészeket vontattunk a Paksi erőműhöz!Azt már nem is említem hogy valami 15 évet buszoztam főleg Pesten.Esetleg akik ismerték az 1-es és a piros=7-est!)............szóval kevéske tapasztalatom szerint minnél nagyobb járművet vezet valaki annál körültekintőbb!Főleg ha hivatás szerűen foglalkozik ezzel.Hiszen a dutyiban elenyészően kevés jövedelemre lehet szert tenni!...........és bizony a bíróságon tudják ám sorolni a megszegett szabályok tömkelegét ha baj van!(Egy barátom tárgyalásán voltam aki 2 halálos áldozattal járó balesetet okozott!Sajnos!) A kamionosok döntő többsége rendkívül jól képzett és PROFI sofőr!Nem is szólva a buszosokról!(Már én is kezdtem volna belejönni..........hát erre lejárt az időm!)
Akkor ezt is megbeszéltük!Magam részéről észt nem!Csak e röpke 45 évnyi balesetmentes közlekedést tudok felmutatni!Az pedig ide édes kevés!
Komment