Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogók és közlekedésbiztonság. Egyelőre

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A nagyobb sebességgel sokkal toleránsabbak az autósok. Mig 40-nél mindenki le akar tolni az útról azért 80-nál már van türelme kivárni míg elmegy a szembe jövő.
    A probléma az autósokkal van. Azokat is szorosabban kellene fogni. Mindíg ez a nyavajgás, hogy nem elég a 45 km/h a segédmotorosoknak. Akkor a segédmotorosoknak tessék levizsgázni, és lehet menni(régen is volt pár segédmotor, amelyik rendszámos volt, pl az összes Simson.). Meg kéne lépni az autók korlátozását is. A régi német motoros minta alapján (100 LE max) az autókat is nyugodtan le lehetne erre korlátozni, sőt nincs szükség 160 km/h nál nagyobb sebességre egy személyautónál se.
    joker, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #17
      Egyébként statisztika szerint a „biztonságosan vezető öregek” több balesetet okoznak.
      Hivatkozás nincs hozzá? Mert én pont az ellenkezőjéről tudok. Amikor időről időre felvetődik az idősek újravizsgázásának kötelezettsége, akkor semmilyen statisztikával nem sikerül alátámasztani, hogy ők sok balesetet okoznak.

      Hacsak nem az "úgy kezdődött, hogy visszaütött" logikája mentén. Az országúton hetvennel menő nyugdíjast mindenképpen le kell előzni, és abból lesz a baleset. Tehát ő okozta, mert nem kilencvenöttel ment, ahol egyébként kilencven a megengedett legnagyobb sebesség.
      joker, apacsavo és 6 további látogató kedvelte ezt.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #18
        Az országúton hetvennel menő nyugdíjast mindenképpen le kell előzni, és abból lesz a baleset.

        Érted a lényeget! Ha valaki indokolatlanul "feltartja" a forgalmat ugyan úgy hibás lehet.

        - - - Updated - - -


        Attól még a gyerekednek egy élete van !
        Így van ezért azt élje tartalmasan. Ilyen alapon az utcára se menjen az ember.
        A munkatársam, barátom 18-éves fiát két éve temettük. Autóval ment megcsúszott a jeges úton, az élet úgy hozta hogy pont akkor és ott jött szembe a teherautó.
        Másik munkatársam fia szintén autóval átsodródott a kanyarba a szembejövő oldalra. Szintén kamion alá. A kamionos azt mondta nagy szerencséje volt mert ha a tartályost húzta volna akkor ottmarad a gyerek.
        Az élethez szerencse is kell, de ezért nem lehet burokba rakni senkit.

        Komment


          #19
          dongos78, soveny és 5 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Lehet velem van a gond. Én többnyire Ausztriában közlekedek. Bár az autópályán is ha mindenki tudná melyik sávban kellene közlekednie és nem "önkéntes rendőrt" játszania akkor mindenki jobban járna. De ez sem az én privát véleményem mivel még az újságok és a politika is foglalkozik a kérdéssel. De teljesen mindegy. Generációs különbségek vannak közöttünk senki sem fogja megérteni egymás álláspontját.

            Komment


              #21
              Üdv wsievers!

              A rendszámos Simsonok nem segédmotornak számítottak,akárcsak a Jawa 05-ös,a "kismotor" kategóriába tartoztak.

              Komment


                #22

                Komment


                  #23
                  Generációs különbségek vannak közöttünk senki sem fogja megérteni egymás álláspontját
                  Szia! Szerintem közöttünk nincs "generation gap", mármint még éppen 30 alatt vagyok, gondolom te is valahol 20-30 között lehetsz.
                  Az a baj, hogy a gyerekeknek pl. itt helyben már vannak 14-15 évesen 125-ös motorjaik, csak közlekedni nem tudnak még. Márpedig nem zárt pályán, esetleg kint a földek között használják a gépeket, ahol az ember még legyintene is rá, hanem bent a faluban. És a főutcán (kb. 1,2 km) próbálgatják mi a vége, ahol ráadásul a 17-20 éves társaik meg autóval eszetlenkednek. Meg ugye bringás gyerekek, idős és/vagy részeg bringások, traktorok kivilágítatlan ekével meg minden amit el tudsz képzelni.
                  Eddig mondjuk csak két baleset volt itt az utcánkban, egyszer fiatal autós tolt meg bringást, utána meg két segédmotoros gyerek ütközött és semmi komoly nem lett egyikből sem, de addig jár a korsó a kútra...

                  Szóval csak maradjon a 16 éves korig maximum 40-es tempó meg a kevés kW.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #24
                    Az élethez szerencse is kell, de ezért nem lehet burokba rakni senkit.
                    Nagyon nem szeretnék megbántani senkit !
                    A munkatársam, barátom 18-éves fiát két éve temettük. Autóval ment megcsúszott a jeges úton, az élet úgy hozta hogy pont akkor és ott jött szembe a teherautó.
                    Másik munkatársam fia szintén autóval átsodródott a kanyarba a szembejövő oldalra. Szintén kamion alá.
                    Ilyen előzmények után csak azt mondhatom: próbálj meg felnőni az apa szerephez !

                    - - - Updated - - -


                    A rendszámos Simsonok nem segédmotornak számítottak
                    Nos ! Valami vagy rendszámos, vagy segédmotor. Ez két kategória !

                    Komment


                      #25
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      hogy a piros-sárgán még nem indulok el

                      Bukarestben, ha nem indulsz el piros-sárgánál a dudára ragadnak a mögötted lévők. Ez a közlekedési morál ott. Nem sokára itt.

                      El lehet gondolkodni milyen irányba is haladnak ezek az emberek.

                      Komment


                        #26
                        Szia! Szerintem közöttünk nincs „generation gap”, mármint még éppen 30 alatt vagyok, gondolom te is valahol 20-30 között lehetsz.
                        Az a baj, hogy a gyerekeknek pl. itt helyben már vannak 14-15 évesen 125-ös motorjaik, csak közlekedni nem tudnak még. Márpedig nem zárt pályán, esetleg kint a földek között használják a gépeket, ahol az ember még legyintene is rá, hanem bent a faluban. És a főutcán (kb. 1,2 km) próbálgatják mi a vége, ahol ráadásul a 17-20 éves társaik meg autóval eszetlenkednek. Meg ugye bringás gyerekek, idős és/vagy részeg bringások, traktorok kivilágítatlan ekével meg minden amit el tudsz képzelni.
                        Eddig mondjuk csak két baleset volt itt az utcánkban, egyszer fiatal autós tolt meg bringást, utána meg két segédmotoros gyerek ütközött és semmi komoly nem lett egyikből sem, de addig jár a korsó a kútra...

                        Szóval csak maradjon a 16 éves korig maximum 40-es tempó meg a kevés kW.

                        Ezek mind voltak régebben is. Csak plusz még a Tsz. traktorosok kombájnosok félrészegen közlekedtek. Sőt az ember fia 12 évesen közlekedett a John-Deere-al.
                        16 évesen volt 250/1-es Mz-m. Nem kellett volna? Ugyan már...
                        Az apa szerepre már rég felnőttem. Amúgy 42 vagyok. Van egy 19éves lányom egy 17 éves fiam és egy 19 éves nevelt fiam. Ha nem így élném az életem ahogy (hajtok mint a marha) soha nem lett volna semmim.
                        Mondják elfelejtesz élni. Mi az élet? Kényelmesen dolgozni és egy panelban megro...ni, vagy küzdesz hogy legyen pénzed "élni"?
                        Na mindegy. Van pro és kontra. Munkatársam fiát most műtötték. Sportol, ütközött a játékos társával. Szalag szakadás stb. Sportolni sem kellene?
                        A Kw-t meg eldöntik nélkülünk is. Csak az a baj hogy nem a biztonság miatt van kitalálva az sem.
                        Arról nem beszélve hogy mindenki volt fiatal. Vagy mindenki maga volt a megtestesült jóság? De hát akkor ki élt?
                        Bár az is hogy manapság a gyerekek a számcsi előtt punnyadnak adhat egyfajta megnyugvást. Addig sem érheti őket baleset.Tavaly az osztrákoknál 86 motoros halt meg. 80%-uk ötven feletti...

                        Félre értés ne essen! Nem akarok megbántani senkit! Nekem ez a véleményem és csak próbálom a ritmust tartani....

                        Off.

                        Komment


                          #27
                          Ezek mind voltak régebben is. Csak plusz még a Tsz. traktorosok kombájnosok félrészegen közlekedtek. Sőt az ember fia 12 évesen közlekedett a John-Deere-al.
                          Ez most sincs másként.

                          Amúgy 42 vagyok.
                          Akkor ezt egy kicsit elnéztem.

                          Én is, pontosabban mi is a barátaimmal eszetlenkedtünk tizenévesen: szépen, nyugodt tempóban kilopakodtunk a Simsonnal az első földútig 350 métert, aztán onnantól lehetett menni. De azon a 350 méteren csak szépen szabályosan, addig a rendőrök sem szóltak, pedig szinte biztosan tudták, hogy egyikünknek se volt jogsija.

                          Szerintem sem kell senkit üvegbúra alá zárni, de ezek a korlátozásoknak szerintem van létjogosultsága. Mert nem csak arra vannak, hogy ne tegyenek kárt magukban a fiatalok, hanem hogy ne tegyenek kárt másban se.
                          Én persze nem garantálnak semmit, mert láttam már gyalogos vs kerékpáros ütközést is, de így több az ideje a motor irányításának meg a fékezésének kigyakorlására, hogy mire felül az első rendszámosra biztosan ne legyen zavarban.

                          Mondjuk ide vehetnénk a motorjogsik lépcsőzetességét is, bár ott elég furcsa módon csak a naptári számok számítanak, nem az hogy közben ült-e motoron az illető vagy porosodott a jogsi a polcon.

                          Félre értés ne essen! Nem akarok megbántani senkit! Nekem ez a véleményem és csak próbálom a ritmust tartani...
                          Nem hiszem, hogy bárki megbántódna ezen. Mármint nincs miért, ezek vélemények.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #28
                            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A közlekedési morál romlását 'harapni' lehet, annyira nyilvánvaló a tendencia
                            Ezzel maximálisan egyetértek!
                            Nálunk sajnos borzalmas a közlekedési morál. Erre van egy történetem is. X évvel ezelőtt mentünk Dél-Görögországba nyaralni autóval. Mindenkinek egyetlen intelme volt felénk: "CSAK ATHÉNBA NE MENJETEK BE!!!". Merthogy az a közlekedési morál nem európai embernek való, stb...
                            Persze nekem mondhatták. Nehogy már az Akropoliszt ne nézzem meg, amikor ott megyek el tőle néhány kilométerrel! Nos az tény, hogy ott igen lendületesen mennek, és egyszerűen fel KELL venni a ritmust. Ami azt jelenti, hogy belvárosban általában 70 a tempó (persze nem a szűk utcákban). De ezen kívül az ég világon semmi bajom nem volt a közlekedéssel! Egy böszme bmw-s sem akarta levinni a kocsim elejét, miközben irányjelzés nélkül bevág elém, stb! Szóval egyáltalán nem olyan "balkáni" a helyzet, mint ahogy sok ember tudatában él.
                            Viszont amikor jöttünk hazafelé, és az M5-től az M3-ig át kellett mennünk Pesten (Hungária krt.), na az volt a balkán! Az a pár km bizony százszor izzasztóbb volt, mint Athén. A járműved és a saját épséged érdekében figyelned kell a kátyúkra, előre, oldalra, hátra egyszerre, mellette a sok baromra, aki nagyon, de nagyon siet, és akik ilyenkor mentesülnek a rendelkezések alól is.

                            Az athéni példa ugyan dkari meglátását igazolja (gyorsan, lendületesen kellene közlekedni). Viszont ha ez vegyülne a sok marha mentalitásával, na az lenne az anarchia, és tényleg nem lenne hiány a kórházakban beültetendő szervekből

                            Komment


                              #29
                              Egyébként statisztika szerint a „biztonságosan vezető öregek” több balesetet okoznak.
                              .......hát JA!!!!Sok öreg trottyos tököl itt!!!!(Köztük én is!)Nem is igen megyek már 100 fölött,igaz alatta sem!1969 óta jártam motorral,szgk,tgk,busz,nehéz-hosszúanyag szállítóval,stb!Mindjárt összeszámolom hány balesetem volt..................0 a fene tényleg veszélyes vagyok!(Az ilyet ki kéne tiltani az útról a fenébe!)

                              Komment


                                #30
                                apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Egyébként statisztika szerint a „biztonságosan vezető öregek” több balesetet okoznak.
                                ...hát JA!!!Sok öreg trottyos tököl itt!!! (Köztük én is!)
                                Sajnos az a tapasztalatom hogy nem a "vén trottyok" tökölnek, hanem a spórolós '30, '40-esek.
                                A kamion általában nem azért tököl, mert töketlen hanem mert nem tudja megelőzni a spórolóst mert pont az ő határán megy, visszafogja de az előzéshez már kevés a lehetőség mert ugye a szabályos leszabályoz. Így aztán a spórolós begyűjthet 2-3 kamiont.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X