dkari eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Robogók és közlekedésbiztonság. Egyelőre
Collapse
X
-
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 5 likes
-
Egyébként statisztika szerint a „biztonságosan vezető öregek” több balesetet okoznak.
Hacsak nem az "úgy kezdődött, hogy visszaütött" logikája mentén. Az országúton hetvennel menő nyugdíjast mindenképpen le kell előzni, és abból lesz a baleset. Tehát ő okozta, mert nem kilencvenöttel ment, ahol egyébként kilencven a megengedett legnagyobb sebesség.Everything is better when you decide you don't care.
- 8 likes
Komment
-
Az országúton hetvennel menő nyugdíjast mindenképpen le kell előzni, és abból lesz a baleset.
Érted a lényeget! Ha valaki indokolatlanul "feltartja" a forgalmat ugyan úgy hibás lehet.
- - - Updated - - -
Attól még a gyerekednek egy élete van !
A munkatársam, barátom 18-éves fiát két éve temettük. Autóval ment megcsúszott a jeges úton, az élet úgy hozta hogy pont akkor és ott jött szembe a teherautó.
Másik munkatársam fia szintén autóval átsodródott a kanyarba a szembejövő oldalra. Szintén kamion alá. A kamionos azt mondta nagy szerencséje volt mert ha a tartályost húzta volna akkor ottmarad a gyerek.
Az élethez szerencse is kell, de ezért nem lehet burokba rakni senkit.
Komment
-
Lehet velem van a gond. Én többnyire Ausztriában közlekedek. Bár az autópályán is ha mindenki tudná melyik sávban kellene közlekednie és nem "önkéntes rendőrt" játszania akkor mindenki jobban járna. De ez sem az én privát véleményem mivel még az újságok és a politika is foglalkozik a kérdéssel. De teljesen mindegy. Generációs különbségek vannak közöttünk senki sem fogja megérteni egymás álláspontját.
Komment
-
ApaE
-
Generációs különbségek vannak közöttünk senki sem fogja megérteni egymás álláspontját
Az a baj, hogy a gyerekeknek pl. itt helyben már vannak 14-15 évesen 125-ös motorjaik, csak közlekedni nem tudnak még. Márpedig nem zárt pályán, esetleg kint a földek között használják a gépeket, ahol az ember még legyintene is rá, hanem bent a faluban. És a főutcán (kb. 1,2 km) próbálgatják mi a vége, ahol ráadásul a 17-20 éves társaik meg autóval eszetlenkednek. Meg ugye bringás gyerekek, idős és/vagy részeg bringások, traktorok kivilágítatlan ekével meg minden amit el tudsz képzelni.
Eddig mondjuk csak két baleset volt itt az utcánkban, egyszer fiatal autós tolt meg bringást, utána meg két segédmotoros gyerek ütközött és semmi komoly nem lett egyikből sem, de addig jár a korsó a kútra...
Szóval csak maradjon a 16 éves korig maximum 40-es tempó meg a kevés kW.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 7 likes
Komment
-
Az élethez szerencse is kell, de ezért nem lehet burokba rakni senkit.
A munkatársam, barátom 18-éves fiát két éve temettük. Autóval ment megcsúszott a jeges úton, az élet úgy hozta hogy pont akkor és ott jött szembe a teherautó.
Másik munkatársam fia szintén autóval átsodródott a kanyarba a szembejövő oldalra. Szintén kamion alá.
- - - Updated - - -
A rendszámos Simsonok nem segédmotornak számítottak
- 2 likes
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehogy a piros-sárgán még nem indulok el
Bukarestben, ha nem indulsz el piros-sárgánál a dudára ragadnak a mögötted lévők. Ez a közlekedési morál ott. Nem sokára itt.
El lehet gondolkodni milyen irányba is haladnak ezek az emberek.
Komment
-
Szia! Szerintem közöttünk nincs „generation gap”, mármint még éppen 30 alatt vagyok, gondolom te is valahol 20-30 között lehetsz.
Az a baj, hogy a gyerekeknek pl. itt helyben már vannak 14-15 évesen 125-ös motorjaik, csak közlekedni nem tudnak még. Márpedig nem zárt pályán, esetleg kint a földek között használják a gépeket, ahol az ember még legyintene is rá, hanem bent a faluban. És a főutcán (kb. 1,2 km) próbálgatják mi a vége, ahol ráadásul a 17-20 éves társaik meg autóval eszetlenkednek. Meg ugye bringás gyerekek, idős és/vagy részeg bringások, traktorok kivilágítatlan ekével meg minden amit el tudsz képzelni.
Eddig mondjuk csak két baleset volt itt az utcánkban, egyszer fiatal autós tolt meg bringást, utána meg két segédmotoros gyerek ütközött és semmi komoly nem lett egyikből sem, de addig jár a korsó a kútra...
Szóval csak maradjon a 16 éves korig maximum 40-es tempó meg a kevés kW.
Ezek mind voltak régebben is. Csak plusz még a Tsz. traktorosok kombájnosok félrészegen közlekedtek. Sőt az ember fia 12 évesen közlekedett a John-Deere-al.
16 évesen volt 250/1-es Mz-m. Nem kellett volna? Ugyan már...
Az apa szerepre már rég felnőttem. Amúgy 42 vagyok. Van egy 19éves lányom egy 17 éves fiam és egy 19 éves nevelt fiam. Ha nem így élném az életem ahogy (hajtok mint a marha) soha nem lett volna semmim.
Mondják elfelejtesz élni. Mi az élet? Kényelmesen dolgozni és egy panelban megro...ni, vagy küzdesz hogy legyen pénzed "élni"?
Na mindegy. Van pro és kontra. Munkatársam fiát most műtötték. Sportol, ütközött a játékos társával. Szalag szakadás stb. Sportolni sem kellene?
A Kw-t meg eldöntik nélkülünk is. Csak az a baj hogy nem a biztonság miatt van kitalálva az sem.
Arról nem beszélve hogy mindenki volt fiatal. Vagy mindenki maga volt a megtestesült jóság? De hát akkor ki élt?
Bár az is hogy manapság a gyerekek a számcsi előtt punnyadnak adhat egyfajta megnyugvást. Addig sem érheti őket baleset.Tavaly az osztrákoknál 86 motoros halt meg. 80%-uk ötven feletti...
Félre értés ne essen! Nem akarok megbántani senkit! Nekem ez a véleményem és csak próbálom a ritmust tartani....
Off.
- 1 like
Komment
-
Ezek mind voltak régebben is. Csak plusz még a Tsz. traktorosok kombájnosok félrészegen közlekedtek. Sőt az ember fia 12 évesen közlekedett a John-Deere-al.
Amúgy 42 vagyok.
Én is, pontosabban mi is a barátaimmal eszetlenkedtünk tizenévesen: szépen, nyugodt tempóban kilopakodtunk a Simsonnal az első földútig 350 métert, aztán onnantól lehetett menni. De azon a 350 méteren csak szépen szabályosan, addig a rendőrök sem szóltak, pedig szinte biztosan tudták, hogy egyikünknek se volt jogsija.
Szerintem sem kell senkit üvegbúra alá zárni, de ezek a korlátozásoknak szerintem van létjogosultsága. Mert nem csak arra vannak, hogy ne tegyenek kárt magukban a fiatalok, hanem hogy ne tegyenek kárt másban se.
Én persze nem garantálnak semmit, mert láttam már gyalogos vs kerékpáros ütközést is, de így több az ideje a motor irányításának meg a fékezésének kigyakorlására, hogy mire felül az első rendszámosra biztosan ne legyen zavarban.
Mondjuk ide vehetnénk a motorjogsik lépcsőzetességét is, bár ott elég furcsa módon csak a naptári számok számítanak, nem az hogy közben ült-e motoron az illető vagy porosodott a jogsi a polcon.
Félre értés ne essen! Nem akarok megbántani senkit! Nekem ez a véleményem és csak próbálom a ritmust tartani...There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA közlekedési morál romlását 'harapni' lehet, annyira nyilvánvaló a tendencia
Nálunk sajnos borzalmas a közlekedési morál. Erre van egy történetem is. X évvel ezelőtt mentünk Dél-Görögországba nyaralni autóval. Mindenkinek egyetlen intelme volt felénk: "CSAK ATHÉNBA NE MENJETEK BE!!!". Merthogy az a közlekedési morál nem európai embernek való, stb...
Persze nekem mondhatták. Nehogy már az Akropoliszt ne nézzem meg, amikor ott megyek el tőle néhány kilométerrel! Nos az tény, hogy ott igen lendületesen mennek, és egyszerűen fel KELL venni a ritmust. Ami azt jelenti, hogy belvárosban általában 70 a tempó (persze nem a szűk utcákban). De ezen kívül az ég világon semmi bajom nem volt a közlekedéssel! Egy böszme bmw-s sem akarta levinni a kocsim elejét, miközben irányjelzés nélkül bevág elém, stb! Szóval egyáltalán nem olyan "balkáni" a helyzet, mint ahogy sok ember tudatában él.
Viszont amikor jöttünk hazafelé, és az M5-től az M3-ig át kellett mennünk Pesten (Hungária krt.), na az volt a balkán! Az a pár km bizony százszor izzasztóbb volt, mint Athén. A járműved és a saját épséged érdekében figyelned kell a kátyúkra, előre, oldalra, hátra egyszerre, mellette a sok baromra, aki nagyon, de nagyon siet, és akik ilyenkor mentesülnek a rendelkezések alól is.
Az athéni példa ugyan dkari meglátását igazolja (gyorsan, lendületesen kellene közlekedni). Viszont ha ez vegyülne a sok marha mentalitásával, na az lenne az anarchia, és tényleg nem lenne hiány a kórházakban beültetendő szervekből
- 6 likes
Komment
-
Egyébként statisztika szerint a „biztonságosan vezető öregek” több balesetet okoznak.
- 12 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként statisztika szerint a „biztonságosan vezető öregek” több balesetet okoznak.
...hát JA!!!Sok öreg trottyos tököl itt!!! (Köztük én is!)
A kamion általában nem azért tököl, mert töketlen hanem mert nem tudja megelőzni a spórolóst mert pont az ő határán megy, visszafogja de az előzéshez már kevés a lehetőség mert ugye a szabályos leszabályoz. Így aztán a spórolós begyűjthet 2-3 kamiont.
- 5 likes
Komment
Komment