Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T1 Pannónia felújítási költsége

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    lakkréteget a csíkozás fölé
    Mondjuk személy szerint én ettől kikészülök...pont az a lényege a csíkozásnak, hogy látsszon, érezető legyen a kézzel felvitt piros és arany. Megfelelő rétegben persze, ami nem is fedi a feketét maximálisan. Az ilyen tükörsima lakk alá konzervált csíkozás a szememben elég messze van az eredetitől.
    Olyat akarok, amin az ujjamat áthúzva érzem is a csíkot, nem csak látom.
    Van is remény, hogy ebben a hónapban összejöjjön végre.
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Olyat akarok, amin az ujjamat áthúzva érzem is a csíkot, nem csak látom.

      Gyere tapogasd, az én csíkozásom ilyen.:-))) Sajnos nem az én érdemem. Max. tudtam hova kel vinnem. Kecskemét.:-)))))
      OdinHEM, demeter és smuk73 kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Csak egy kérdés, minden hátsó szándék nélkül. Mennyi ideig tart egy teljesen előkészített motor lefestése?

        Komment


          #49
          soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mindig azt gondoltam, sok veterános meglepődne, ha összehasonlítana egy negyedmilliós fényezéssel eredetire restaurált és egy eredeti motort. Vajon kapott-e az eredeti vaslemez alapozót, szórógittet, lakkréteget a csíkozás fölé, mikronra kiszámított festékvastagsággal, vagy csak lefújták valahogy, ugyanúgy, mint az aznapi másik 150-200 darabot?
          Evvel teljes mértékben egyet értek. Főleg a belpiacos gépekre volt ez igaz, mert az árat is lent kellett tartani, ahhoz, hogy a motort el tudják adni itthon. Az Exportra szánt daraboknál azért odafigyeltek erre is. (Bár ez csak a saját véleményem)

          Komment


            #50
            tuske01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            De egyet jó ha figyelembe vesz az ember!Vagy megcsinálja teljesen,vagy neki sem kezdjen!!!
            Ne haragudj,de ezzel nem értek egyet! Attól még,hogy valakinek nincsenek százezrei a motorja közel eredeti állapotra való visszaállítására,még szerethet motorozni,sőt Pannoniával motorozni és szeretheti legalább annyira a motorját,mint az,aki rengeteg pénzt ölt bele.Azonban,ha szeretne a Pannoniájával közúton,biztonságosan (és persze érvényes műszakival)motorozni,akkor műszakilag mindenképpen fel kell készíteni a motort. Nekem is van olyan barátom,akinek a blokk,fékek,gumik cseréje/felújítása után nem maradt pénze a "csicsára".Hőálló fekete a kipuffogóra,spray fényezés és nagyon szereti,mi több,megbecsüli a motorját,pedig most volt 21 éves!(Nem a motor,hanem a barátom)
            Baka, OdinHEM és 7 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Mindig visszatér ez az " eredeti" fényezés . Tényleg kiváncsi vagyok , mikor kerül már elő valaki , akit majd azért piszkálnak, mert a motorja tényleg olyan mintha eredeti lenne ! ---denamazlátomittahiba
              Mert azért talán tényleg az lesz a következő szint amikor valaki veszi a fáradságot , és RESTAURÁL néhány magyar motort.

              Vagy van ilyen ?--ha igen akkor bocsánatot kérek tőle--és örömmel megnézném !
              OdinHEM, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                A régi motoromat 1 komponensű feketével festették, úgy vittem fényezőhöz, hogy előtte lekromofágoztam az egészet. Megcsiszolta a lemezeket és lefújta, mint gyárilag.
                Ja, 5 ezer volt a munkadíj 2001-ben.

                Komment


                  #53
                  Nekem egy profi fényező azt mondta kb egy hete, hogy szórógitt + csiszolás + alapozás + fényezés T5 Pannóniára profi festékkel kb 50000 Ft. Persze ez nem eredeti, attól sokkal-sokkal szebb. Vannak régi, jól megőrzött, sohasem használt alkatrészeim, azokon inkább a szinterezésre emlékeztető vastagabb, mattabb festék van.

                  Komment


                    #54
                    Nekem még árat nem mondott, csak hogy vigyem homokfúvatni és ha kész, azonnal vigyem neki soron kívül lealapozni. Javítani, gittelni, csiszolni, fújni majd utána fog. Hát egy kicsit macerásabb így...

                    Komment


                      #55
                      Olvastam-olvasgattam a hozzászólásokat. Mindenkinek igaza van, de néhány dolgot a helyére tennék.

                      Az alapozás nem extra eljárás. Ez tapadóhidat képez a festék és a fém (váz, karosszéria) között. Amennyiben lehetőség van rá és persze a pénztárca engedi mindenképpen alkalmazzuk.

                      Sokat spórolhatunk, ha a tiszta vázunkat nedves-nedves eljárással fényeztetjük. Itt ugyanis a füllert nem kell csiszolni!
                      Az eljárás lényege, hogy a felfújt füllerre, a fazékidők betartásával azonnal ráfújják a szint, és azok együtt térhólásodnak.
                      Így "csak" két fújást kell fizetni. De a fényezők fújni szeretnek. Számukra az előkészítés a macera, nekünk pedig drága!

                      Komment


                        #56
                        Olvasom a hozzászólásokat igazatok van és ez esetben, vagy legalábbis a nagy többségben fekete motorokról esik szó. Rendben ezek csíkozása összetettebb volt, bár azért pl a TLT is már mutatott valahogy a maga 2 vagy 3? színű csíkozásával. A lényeg amire ki szeretnék térni mi a helyzet a színes motorok festési költségével? Ez esetben nem egy tele feketével megy neki a mester hanem előtte még ki kell kevertetni a megfelelő színt is, gondolok itt pl.: TL, TLT vagy a P20-21, P12 vonalra...

                        Komment


                          #57
                          OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          mi a helyzet a színes motorok festési költségével?
                          Önmagában az,hogy "szines" nem drágítja a dolgot.Én Bp.-en egy autójavítóban dolgozom,mint karosszérialakatos.Mi nem kérünk többet a színkeverésért,mint az alap (RAL) színekért. Örülünk,ha van fizetős munka....Természetesen mi csak meglévő színkártyára keverünk,nem állítgat rajta a fényezőnk. Azért az enyém egy citromsárga export lesz...




                          kicsi76 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          szórógitt + csiszolás + alapozás + fényezés T5 Pannóniára profi festékkel kb 50000 Ft.
                          Ez korrektnek és reálisnak tűnik,csak a sorrend nem stimmel! alapozás+szórókitt/filler+csiszolás+fényezés!A "profi fényező" titulus igencsak tág fogalom számomra. Dolgoztam már eddigi szakmai pályafutásom során (23 év) sok fényezővel,de egy kezemen meg tudom számolni azokat,akik megérdemlik a "profi" titulust. Főleg azzal van a bajom,ha valaki magáról állítja azt...

                          Komment


                            #58
                            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            . Örülünk,ha van fizetős munka...Természetesen mi csak meglévő színkártyára keverünk,nem állítgat rajta a
                            És akkor mi van ha nekem szükségem lenne 3-köbcentiméter piros és 2-köbcentiméter arany festékre,csikhuzáshoz.
                            Még ugy is kigunyoltak mikor nem csak ezt kértem,feketét a pancsihoz.A legkisseb segitőszándék sem jött elő"vegyek 1-1decit mert kevesebbel nem foglalkoznak.Szerintem a festék áráért a legprofibb cimfestő felcsikozta volna a gépemet.
                            Sajnos 100-km-en belül nincs ijen.
                            Jó tudom,már mondták,hogy költözzek el ha nem tetszik!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #59
                              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              vegyek 1-1decit mert kevesebbel nem foglalkoznak.
                              Igen ez sajnos igaz,DE csak akkor ha kevert színről van szó!!!!!!!!!
                              Ugyanis a recepturák 1L mennyiséghez adják meg a komponensek mennyiségét. Ezek a komponensek a legtöbb esetben olyan mennyiségben vannak az adott színben,hogy 1 dl.-nél NEM LEHET kisebb mennyiséget a SZÍNHŰSÉG tartásával kikeverni! Egyébként olcsóbb (Pl.BODY)festékből 7-8000.-Ft 1Liter,íly módon 1 dl.7-800.-Ft kell legyen!! Ha ennél többet kérnek érte nem muszáj megvenni!
                              Persze ez az akryl festékre igaz,a metál Pl arany már 10 000 felett van és lakkozni is kell!





                              Egyébként sokan (negatívan) jellemzitek a "túl szép fényezést",hogy gyárilag még alapozva sem volt stb-stb. Ez mind igaz,de én úgy vélem,hogy a technika és az anyagminőségek nem keveset fejlődtek az elmúlt közel 50 évben. Én csak magamból kiindúlva úgy vélem,hogy ha már belevágok egy 42 éves motor felújításába,akkor miért ne használhatnám ki a mai technika lehetőségeit?!Annál is inkább,mert én úgy készítem a motoromat,hogy az én életemben eladva nem lesz,az biztos!Miután szeretnék még sokáig élni,ezért szeretném,ha nem kellene tíz év múlva előről kezdenem az egészet!
                              Ezért én biztosan homokfújás után műgyantás alapozófestékkel kezdek (két komponensű BODY 5000/szett),majd a váz,sztenderek kivételével fillerel folytatom (két komponensű BODY 3-4000/szett) persze,ha kell kittelni,az alapozó és filler között kell ezután jöhet a szín (két komponensű akryl 7-8000/szett)! A csíkozást illetően,viszont én is a kézi csíkozásra szavazok,mert a kiragasztott nem Pannoniára való! Az árak mai árak és lényegében összeadva a motorom fényezésének anyagköltségét jelentik,ugyanis én most tartok itt! Bp.-en a X. kerületben dolgozom,ha valaki szeretné élőben is látni, semmi akadálya!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2013 jan. 12, 17:21.

                              Komment


                                #60
                                Üdv mindenkinek!

                                Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A csíkozást illetően,viszont én is a kézi csíkozásra szavazok,mert a kiragasztott nem Pannoniára való!
                                Ez így igaz! Ugyebár a kézi csíkozásnál láthatóak (persze szerintem csak közelről)a bizonyos "hibák" amikor újramártják az ecsetet. Ezt a "kiragasztós" kivitelben nem nagyon van.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X