Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtó tekercs

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Akkor most megint okoskodom. A gyújtótrafó újra lett tekercselve? Jól értettem? Ha igen, akkor nem fordulhat elő véletlen, hogy a szigetelő lakk a vasmagra folyt? Ez miatt lehet test kontakt hiba.
    Alaplap lehet oxidos. Ahol ezek össze érnek, kicsit polír papírral mindkettőt érdemes csiszolgatni. Majd a tekercs kivezetéseket is ellenőrizni. Miért írom ezt? Volt Jawa Mustang segédmotorom. Annál egy kanyarban ment el a gyújtás. Valahogy a vezeték levált a vasmagról. Vissza melegítettem a helyére, de nem kapartam le a zománcot a huzalról. Nem volt jó... Másodjára igen. Akkor már kapargattam a vezetéket.
    Szóval egyesével szűrjük ki a hibákat. Biztos van még rejtett hiba.
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Az ötleted nem rossz, de ha a vasmagra rá is folyik némi lakk, az nem okoz kontakt hibát. Ugyanis a felfekvő felületre nem bír befolyni, mert a rögzítőcsavarok le vannak húzva rendesen. Inkább arra gyanakszom, hogy az olaj ami a főtengely mellett szivárog ki az okozott gondot. Ugyanis az olaszok nem szimmeringet használtak, hanem valami filc szerűséget.

      Komment


        #18
        P.J. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ...Ugyanis az olaszok nem szimmeringet használtak, hanem valami filc szerűséget.
        Szervusztok! Szóval filc, vagy nemez! Na, akkor lehet alakul a dolog! A gyújtás nem szereti az olajpárát. Főleg mert az meleg és mindenhová bejut. Ha van lehetőséged cseréld ki, vagy próbáld meg szimmeringre átalakítani. Aztán ahogy már páran írtuk, csiszolgasd meg a megszakító kalapácsot- üllőt, tengelyt kis alkohollal törölgesd meg. A kalapács bakelitben lévő furatát is. A vezetékek végeit is pucold meg, forrasztó ónnal vond be. Egy villamossági ismerősöm szerint azért indul akkumulátorról ( ha tényleg megy ), mert annak több a leadható áramerőssége. Ez lehet az oka, így indul. Addig míg nem merül az akku. Szerinte is, gyenge lehet a delej a mágneskerékben, vagy tekercselési hiba van. Kondit is említette, mint szikrafelelőst. Ennyit tudtam segíteni. Remélem sikerül kijavítani a hibát!

        sepy, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Ilyenkor jön az, hogy már olyan sokszor átnéztél mindent és egy bagatell hibát nem vettél észre. Tedd le egy napra és bele botlasz a hibába. Én jártam már így úgy gondolom mint napi gyakorló Atti is járt már így. / hányszor megnéztem és nem vettem észre!!!/ a pitiáner hibát. Az a gond, hogy sok darabból vannak ezek a vasak és ha egyik nincs rendben nem ketyeg! Én annak idején miután a fiam kasznizta a Trabantját és kiakadt miután rájött, hogy kétszer akkora helyen nincs semmi kiírtam még ma is látható : " Ha elfogyott a türelmed és dilizel igyál és aludj egyet "
          Atti69, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            kiírtam még ma is látható : " Ha elfogyott a türelmed és dilizel igyál és aludj egyet "

            Úristen , mekkora igazság !!! Ezt ilyen velősen megfogalmazni ... le a kalappal . Csinálom már vagy 27-28 éve de az utóbbi 5-6 -ra annyira stimmel az egész , mintha saját kútfőből volna !
            sepy és pasetta kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Az élet olyan, mint egy motor! Ha nem megy be kell rúgni!
              zahi, sepy és kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                És még tetézi az, hogy valószínű két hiba adódott össze. Az olajpára és a tekercsről leolvadt lakk. Persze, csak az egyik lett orvosolva mert gondolván csak egy hiba van. Na mindegy. A motor megy. A gyújtótekercsre még várok, hogy elkészüljön.

                Komment


                  #23
                  pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az élet olyan, mint egy motor! Ha nem megy be kell rúgni!
                  Én ez úgy szoktam mondani: Az anyós olyan mint a motor. Ha első rúgásra nem indul, akkor meg kell szívatni!

                  Komment


                    #24
                    P.J. eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sziasztok!
                    Ilyennel még nem találkoztam. Mint páran tudjátok nemrég szereztem egy Motom 48-as kismotort. A gyújtótekercse már akkor rossz volt. Megtekercseltettem, beraktam. Működött faszányosan. Pár napja elkezdett a motor szarakodni. Magas fordulaton ment, alacsonyan lefulladt. Tegnap már be sem indult. Gyertya ki. Berúg. Szikra mint az állat. Gondoltam behalt a kondi. Csere. Szikra van, gyertya vissza. Semmi. Gondoltam, akkor dugulás. Karbi le, szétszed, pucol, összerak, vissza. Semmi. Na ez ment két napig. Nem tudom, honnan jött az ötlet, hogy próbáljam meg külső trafóról akksival. Összevezetékezem, bika kábel rá és egyből indult. Ilyen tünetet, csak rossz kondival tapasztaltam, hogy nyomáson elmegy a szikra, de ilyen gyújtó tekerccsel még soha.
                    Hali! Én is nem rég szereztem egy Motomot, de ez nálam még nem ment! Gyújtótekercs nem jó. Írtad, hogy megtekercseltetted, azt szeretném kérdezni hol, ha lehet egy telszámot hozzá! Köszi

                    Komment


                      #25
                      Zahi! Én sem mostanság írtam ki úgy 2000 környékén de úgy gondolom mostanság is érvényes! Lazulj ha fontos a holnap írhatnánk ezt is.

                      Komment


                        #26
                        Aki nagyot keres.. átsiklik a picik felett. S akkor következik a nagy gondolkodás és a tételes miliméterkénti vizsgálódás elejétől a végéig...

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X