Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hajtókar és főtengelycsapágyak méret alapján?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ergo a Guzzi egy fos.
    Lesz ennek még következménye! Felemeled a vérnyomásom.. s még fel is mérgelsz.. Aha... közben rájöttem mire gyúrsz..
    movisz és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Az altalanositasok egy kicsit mindig hibasak nem vonom ketsegbe a szemelyes gyakorlottsagat ,tapasztalatat sokretu ismerettseget a kulonbozo markakrol az elottem szoloknak.Legalabb is remelem rendelkeznek a velemenyeket alatamaszto gyakorlati tapasztalattal amik alatamasztjak az elmarasztalo leminosito velemenyeket.Meg annyit hogy ha veteran jarmuvekrol beszelunk bizonyos markak egyes modelljei nem igen elegitik ki ezt a besorolast.Ha meg egy bizonyos kor jarmueit taglaljuk akkor a modernebb tavolkeleti jarmuveket nem sorolhatjuk ide leg alabb is szerintem Bar a Japanok termeszetesen csinaltak motorokat az ominozus CB750 vagy a Kawasaki z900 elott is de ugy gondolom hogy ezeket a modelleket megelozo Japan motorokkal nem igen volt az itt jelenlevo tagoknak gyakorlati tapasztalatuk.Hozzatennem meg hogy en nekemszemelyesen volt es van reszem hasznalni, birtokolni,(esetleg szerelni)e kor Japan jarmuveit minden elismeresem a kivitelezes es a minosegi munkaert amit csinaltak .Sajnos sok esetben hianyzik ezekbol a gepekbol a "sharm"talan nem jo a szo amit hasznalok elragado talan ami helyes.Meg annyit hogy en a szeretem tanulmanyozni a altalam birtokolt jarmuvek tortenetet ami mint egy ablak amin belelatni a kor tarsadalmi kulturalis,gazdasagi helyzetebe ami sokszor meglepo dolgokat tar fel az adott helyrol ahol gyartottak vagy forgalmaztak.
      Remelem ertheto amit irtam nem kavarodtam bele a sajat gondolataimba.
      sepy, emu és 5 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Remelem ertheto amit irtam nem kavarodtam bele a sajat gondolataimba.
        Érthető és helyes látásmód (szerintem).
        maradona67 kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Azt hiszem elég nagy szerencsém van, ugyanis pont akkora mikrométerm van (25-50mm), amivel le tudom mérni a csapokat.

          Ehhez nemcsak szerencse kell, hanem tudás is, hogy mit miért, és mihez viszonyítva mérsz!

          Itt nem lebecsülendő a szakmai tudásod,
          de láttam már tulajt aki szemmel nézte meg a hengerfeje síkját amikor a síkköszörülésről kérdeztük, "jó az még,, szemmel megsaccolva a síkját!

          Víssza térve a motorodra, a hajtókar is ha kicsit ki van nyalva, ha nem találsz újat, megvannak a technikák hogyan lehet vissza állítani alap átmérőjűre, és ez nem a gányolás szintje!
          Ha szerencséd lessz, valamelyik másik motorkerékpár hajtókar csapágya átmérőben jó lehet bele, a fülezést is megcsinálják, és a szélességét is méretre igazítják.
          De ez már tényleg gépműhelyes munka. Ha nem vagy valamivel tisztában inkább kérdezz a megfelelő fórumokban, ill szakiktól!
          Atti69 kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            maradona67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Víssza térve a motorodra,
            Szerintem még én sem érem el azt a kategóriát,a kolega ,ahogy érzem(ez nem konkrétum)kissé áthágva a megszokott szakmai eljárásokat,csapágyat keres a megmért hajtókarra,szerencsét próbál átverve minden szakmai negatív hozzáállást:megégett főtengely,beolvadt csapágy,elkenődött főtengely.Igaza van,méretes csapágyakkal kis csiszolással,be fog indulni........
            A zseniket nem mindíg értjük meg !
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 ápr. 25, 17:17.
            maradona67 kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ,méretes csapágyakkal kis csiszolással
              Nem lehetetlen.. de precízkedni kell. Maradona szaktárs jól írja, ki lehet önteni a csapágyakat jó minőségben, de ehhez az az alapnak is jónak kell lennie, Ha van lehetőség szintén a gyárit preferálnám... főként a tipus gyári paramétereit figyelembe véve.
              zahi kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az altalanositasok egy kicsit mindig hibasak nem vonom ketsegbe a szemelyes gyakorlottsagat ,tapasztalatat sokretu ismerettseget a kulonbozo markakrol az elottem szoloknak.Legalabb is remelem rendelkeznek a velemenyeket alatamaszto gyakorlati tapasztalattal amik alatamasztjak az elmarasztalo leminosito velemenyeket
                Itt azert volt egy kis kötözködés is amit smile-val korrigáltam, mert nem vették tudomásul azt a tényt hogy majd' minden európai márka hanyatlésa és halálának okozója a japán sornégyes volt a '70-es években.

                movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sajnos sok esetben hianyzik ezekbol a gepekbol a "sharm"
                Hát?!! Nézz már meg egy négykipufogoós (K1-K7) CB 750-es az nem sharmos hanem rohadtul szexi


                Komment


                  #23
                  Szia Emu a Honda cb 750 nekem is tetszik volt is ilyen motorom meg az azt koveto modell is a ketvezermutengelyes ha elokerul afenykepe felrakom .De ha rakeresel az interneten a Gilera 500 sport 1954 akkor latod ho Click image for larger version

Name:	1200px-Gilera_4.jpg
Views:	245
Size:	202.1 KB
ID:	222840 minnet ered .Sot ennek a multja vissza nulik a 2 v.h. ele (Gilera rondine)Ha tuzetesen meg vizsgalod meglepo muszaki megoldasok vannak rajto amit a Japanok nem a 70-es evekben hanem a 80 evekben sajatitittakel es termeszetesen tokelesitettek es alkalmaztak a motorjaikon
                  Utoljára szerkesztve a következő által: movisz; 2020 ápr. 26, 11:22.
                  sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Van új a nap alatt ????
                    A Japók tudtommal különféle - főleg az európai - márkák bevált tipusainak , mintegy lemásolásával indították a motorkerékpár gyártásuk előre menetelét .
                    Viszont fejlesztésük vitathatatlan , kidolgozásuk példás , és az anyagminőség sem hagy sok kívánnivalót maga után !

                    Komment


                      #25
                      Nekem meg gyozodesem hogy a mindennapos hasznalatban alkalmazott jarmuveket kisgepeket stb a Japanok csinaljak a legjobbakat.Sot en logikusnak tartom azt ha atveszik atvizsgaljak es legyartjak sokkal jobban kivitelezve es mukodest tartossagot biztositva.Es ezt nem tartom koppi tasnak mert hozzatettek a maguket Ellenben ami most most tortenik hogy a koppintasok roszabbak az eredetinel .Sot bizonyos esetekben nevetseges megvalositasok egyes kiegeszitok amiken felfedezni az eredetin funkcionalis egyseget ezekenken pedig csak reszben van jelen.Visszaterve a Japanokhoz en ha tehetem mindig az o termekeiket valaszto az autom Honda a furgonom Toyota a scooterem Honda motorom (a minden napos hasznalatban levo jelenlegi)Yamaha,a kertszerszamaim nagyresze Honda ,Echo.

                      Komment


                        #26
                        Az olvasottak alapján Emu barátom erősen a békülés határát dörzsöli!! / nem súrolja!/ Már bocsánat a Guzzi mikor nyerte a versenyeket / sokat/ még a Japánok fényképezővel a kezükben lopkodták a tudást igaz tökélyre vitték. Lett eredménye. Azért ha egy gép elmegy 300-350.000 km-t felújítás nélkül az nem lehet olyan sz@r. Azért ha egy igazán szép gépet látsz valahol szinte biztos Olasz keze van benne! Én mielőtt vettem a Floridát Movisztól kérdeztem a véleményét róla. Azt mondta egy nagy traktor ez áll is de ez olyan mint a BMW fan -ság. Az a tipus sem hibátlan de akkora mítoszt kreáltak köré. A géppel járó világ utazók kik szervív csapattal biztonsági emberekkel felvértezve mennek építik a reklámot. No egy a vége Emu békülünk előzetes harag nélkül! Én az optimisták táborát erősítem mit az a bizonyos papagáj kit visz a macska. Valahol még az idén??

                        Komment


                          #27
                          Én meg kíváncsi vagyok.. oszt ezért ,megbontottam a Guzzit kb 100e km-nél... olyan volt belül mint az új...... Ez a tapasztalatom. Persze meghallgatom Emu véleményét is..csal nem értek vele egyet.. de a közös fertőtlenítésbe benne vagyok..

                          Komment


                            #28
                            A fene tudja mire megy ki a játék .
                            Az az igazság hogy én is jobban preferálom az európai márkákat a japóknál . Igaz drágábbak viszont jobban is tartják az értéküket .
                            Sokat morfondíroztam a dolgon , de végül tavaj ,valamikor az év elején újítottam be egy európait . Úgy érzem sok idő lesz mire újra megtanulok vele motorozni ....

                            Click image for larger version

Name:	R1150RT (1).jpg
Views:	188
Size:	397.5 KB
ID:	222872 Click image for larger version

Name:	R1150RT (2).jpg
Views:	202
Size:	410.1 KB
ID:	222873

                            Komment


                              #29
                              Nem vagyok BMW fan.. de elég sokat javitgatok.
                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              én is jobban preferálom az európai márkákat
                              ez becsülendő (elismerem a Japánok tudását) Sok örömteli km-t hozzá! A jót nem oly nehéz ám megszokni...

                              Komment


                                #30
                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Az olvasottak alapján Emu barátom erősen a békülés határát dörzsöli!! / nem súrolja!/
                                Sejtettem, hogy megrázom Nálad a pofonfát, de olvasd végig a történetet az elejétől ha már széttrollkodtuk ezt a topkot és hátha megértesz!
                                Meet ugye vagy te a Moto-Guzzis. aki megsértődhetsz. Aztán van még pár olasz márka amelyik így úgy elvegetál (robogókat gyárt vagy endurót) de számottevően csak a Moto-Guzzi a Ducati és a Piaggio maradt fenn úgy ahogy mert ugye megállás nélkül működnek de kihagytak jópár kategóriát a múltbéli kategórákból. Pl mutassatok nekem DUCATI MOTO-GUZZI mopedet, mint új motort. aztán van egy két márka ami meghalt és évtizedek múlva újra életre kelt.: Morini MV Augusta és van az a számtalan márka ami örökre eltűnt.
                                De hogy ne személyeskedjünk vegyük elő Zahi BMW-jét ami ugye szintén egy olyan motor amit folyamatosan életben tartottak de mikor már nem volt divat a nehéz és bumfordi boxer akkor nekiálltak soros motort gyártani vagy Aprilia Pegasot propellerrel matricázni. de közben eltűnt a DKW, NSU, Horex, Kreidler, Hercules, Maico stb.
                                És hogy az angolokat se kíméljük az összes meghalt. majd a retro hullám jegyében három évtized után előkerült a Triumph.
                                Na most a japánok ogye nem találtak ki semmit (mint pl az ováldugattyús motort) csak ami egyszer ki volt találva azt olcsón és jól meg tudták csinálni.
                                Ígí aztán ha kórülnézünk bárhol a világban bármilyen kategóriában a legtöbb motor japán. ha lemész egy kikötőbe a csónakmotorok is japánok. és ne felejtsük el hogy Atti69 barátunk is ritkán javít Honda rotakapát. Jó BMW és MOTO Guzzit sem.

                                És erről a témáról többet akkor vagyok hajlandó Veletek szóba állni ha ugyanannál az asztalnál mindegyikünk kezében pohár lesz!


                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X