Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Az altalanositasok egy kicsit mindig hibasak nem vonom ketsegbe a szemelyes gyakorlottsagat ,tapasztalatat sokretu ismerettseget a kulonbozo markakrol az elottem szoloknak.Legalabb is remelem rendelkeznek a velemenyeket alatamaszto gyakorlati tapasztalattal amik alatamasztjak az elmarasztalo leminosito velemenyeket.Meg annyit hogy ha veteran jarmuvekrol beszelunk bizonyos markak egyes modelljei nem igen elegitik ki ezt a besorolast.Ha meg egy bizonyos kor jarmueit taglaljuk akkor a modernebb tavolkeleti jarmuveket nem sorolhatjuk ide leg alabb is szerintem Bar a Japanok termeszetesen csinaltak motorokat az ominozus CB750 vagy a Kawasaki z900 elott is de ugy gondolom hogy ezeket a modelleket megelozo Japan motorokkal nem igen volt az itt jelenlevo tagoknak gyakorlati tapasztalatuk.Hozzatennem meg hogy en nekemszemelyesen volt es van reszem hasznalni, birtokolni,(esetleg szerelni)e kor Japan jarmuveit minden elismeresem a kivitelezes es a minosegi munkaert amit csinaltak .Sajnos sok esetben hianyzik ezekbol a gepekbol a "sharm"talan nem jo a szo amit hasznalok elragado talan ami helyes.Meg annyit hogy en a szeretem tanulmanyozni a altalam birtokolt jarmuvek tortenetet ami mint egy ablak amin belelatni a kor tarsadalmi kulturalis,gazdasagi helyzetebe ami sokszor meglepo dolgokat tar fel az adott helyrol ahol gyartottak vagy forgalmaztak.
Remelem ertheto amit irtam nem kavarodtam bele a sajat gondolataimba.
Azt hiszem elég nagy szerencsém van, ugyanis pont akkora mikrométerm van (25-50mm), amivel le tudom mérni a csapokat.
Ehhez nemcsak szerencse kell, hanem tudás is, hogy mit miért, és mihez viszonyítva mérsz!
Itt nem lebecsülendő a szakmai tudásod,
de láttam már tulajt aki szemmel nézte meg a hengerfeje síkját amikor a síkköszörülésről kérdeztük, "jó az még,, szemmel megsaccolva a síkját!
Víssza térve a motorodra, a hajtókar is ha kicsit ki van nyalva, ha nem találsz újat, megvannak a technikák hogyan lehet vissza állítani alap átmérőjűre, és ez nem a gányolás szintje!
Ha szerencséd lessz, valamelyik másik motorkerékpár hajtókar csapágya átmérőben jó lehet bele, a fülezést is megcsinálják, és a szélességét is méretre igazítják.
De ez már tényleg gépműhelyes munka. Ha nem vagy valamivel tisztában inkább kérdezz a megfelelő fórumokban, ill szakiktól!
Szerintem még én sem érem el azt a kategóriát,a kolega ,ahogy érzem(ez nem konkrétum)kissé áthágva a megszokott szakmai eljárásokat,csapágyat keres a megmért hajtókarra,szerencsét próbál átverve minden szakmai negatív hozzáállást:megégett főtengely,beolvadt csapágy,elkenődött főtengely.Igaza van,méretes csapágyakkal kis csiszolással,be fog indulni........
A zseniket nem mindíg értjük meg !
Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 ápr. 25, 17:17.
Nem lehetetlen.. de precízkedni kell. Maradona szaktárs jól írja, ki lehet önteni a csapágyakat jó minőségben, de ehhez az az alapnak is jónak kell lennie, Ha van lehetőség szintén a gyárit preferálnám... főként a tipus gyári paramétereit figyelembe véve.
Az altalanositasok egy kicsit mindig hibasak nem vonom ketsegbe a szemelyes gyakorlottsagat ,tapasztalatat sokretu ismerettseget a kulonbozo markakrol az elottem szoloknak.Legalabb is remelem rendelkeznek a velemenyeket alatamaszto gyakorlati tapasztalattal amik alatamasztjak az elmarasztalo leminosito velemenyeket
Itt azert volt egy kis kötözködés is amit smile-val korrigáltam, mert nem vették tudomásul azt a tényt hogy majd' minden európai márka hanyatlésa és halálának okozója a japán sornégyes volt a '70-es években.
Szia Emu a Honda cb 750 nekem is tetszik volt is ilyen motorom meg az azt koveto modell is a ketvezermutengelyes ha elokerul afenykepe felrakom .De ha rakeresel az interneten a Gilera 500 sport 1954 akkor latod ho minnet ered .Sot ennek a multja vissza nulik a 2 v.h. ele (Gilera rondine)Ha tuzetesen meg vizsgalod meglepo muszaki megoldasok vannak rajto amit a Japanok nem a 70-es evekben hanem a 80 evekben sajatitittakel es termeszetesen tokelesitettek es alkalmaztak a motorjaikon
Utoljára szerkesztve a következő által: movisz; 2020 ápr. 26, 11:22.
Van új a nap alatt ????
A Japók tudtommal különféle - főleg az európai - márkák bevált tipusainak , mintegy lemásolásával indították a motorkerékpár gyártásuk előre menetelét .
Viszont fejlesztésük vitathatatlan , kidolgozásuk példás , és az anyagminőség sem hagy sok kívánnivalót maga után !
Nekem meg gyozodesem hogy a mindennapos hasznalatban alkalmazott jarmuveket kisgepeket stb a Japanok csinaljak a legjobbakat.Sot en logikusnak tartom azt ha atveszik atvizsgaljak es legyartjak sokkal jobban kivitelezve es mukodest tartossagot biztositva.Es ezt nem tartom koppi tasnak mert hozzatettek a maguket Ellenben ami most most tortenik hogy a koppintasok roszabbak az eredetinel .Sot bizonyos esetekben nevetseges megvalositasok egyes kiegeszitok amiken felfedezni az eredetin funkcionalis egyseget ezekenken pedig csak reszben van jelen.Visszaterve a Japanokhoz en ha tehetem mindig az o termekeiket valaszto az autom Honda a furgonom Toyota a scooterem Honda motorom (a minden napos hasznalatban levo jelenlegi)Yamaha,a kertszerszamaim nagyresze Honda ,Echo.
Az olvasottak alapján Emu barátom erősen a békülés határát dörzsöli!! / nem súrolja!/ Már bocsánat a Guzzi mikor nyerte a versenyeket / sokat/ még a Japánok fényképezővel a kezükben lopkodták a tudást igaz tökélyre vitték. Lett eredménye. Azért ha egy gép elmegy 300-350.000 km-t felújítás nélkül az nem lehet olyan sz@r. Azért ha egy igazán szép gépet látsz valahol szinte biztos Olasz keze van benne! Én mielőtt vettem a Floridát Movisztól kérdeztem a véleményét róla. Azt mondta egy nagy traktor ez áll is de ez olyan mint a BMW fan -ság. Az a tipus sem hibátlan de akkora mítoszt kreáltak köré. A géppel járó világ utazók kik szervív csapattal biztonsági emberekkel felvértezve mennek építik a reklámot. No egy a vége Emu békülünk előzetes harag nélkül! Én az optimisták táborát erősítem mit az a bizonyos papagáj kit visz a macska. Valahol még az idén??
Én meg kíváncsi vagyok.. oszt ezért ,megbontottam a Guzzit kb 100e km-nél... olyan volt belül mint az új...... Ez a tapasztalatom. Persze meghallgatom Emu véleményét is..csal nem értek vele egyet.. de a közös fertőtlenítésbe benne vagyok..
A fene tudja mire megy ki a játék .
Az az igazság hogy én is jobban preferálom az európai márkákat a japóknál . Igaz drágábbak viszont jobban is tartják az értéküket .
Sokat morfondíroztam a dolgon , de végül tavaj ,valamikor az év elején újítottam be egy európait . Úgy érzem sok idő lesz mire újra megtanulok vele motorozni ....
Az olvasottak alapján Emu barátom erősen a békülés határát dörzsöli!! / nem súrolja!/
Sejtettem, hogy megrázom Nálad a pofonfát, de olvasd végig a történetet az elejétől ha már széttrollkodtuk ezt a topkot és hátha megértesz!
Meet ugye vagy te a Moto-Guzzis. aki megsértődhetsz. Aztán van még pár olasz márka amelyik így úgy elvegetál (robogókat gyárt vagy endurót) de számottevően csak a Moto-Guzzi a Ducati és a Piaggio maradt fenn úgy ahogy mert ugye megállás nélkül működnek de kihagytak jópár kategóriát a múltbéli kategórákból. Pl mutassatok nekem DUCATI MOTO-GUZZI mopedet, mint új motort. aztán van egy két márka ami meghalt és évtizedek múlva újra életre kelt.: Morini MV Augusta és van az a számtalan márka ami örökre eltűnt.
De hogy ne személyeskedjünk vegyük elő Zahi BMW-jét ami ugye szintén egy olyan motor amit folyamatosan életben tartottak de mikor már nem volt divat a nehéz és bumfordi boxer akkor nekiálltak soros motort gyártani vagy Aprilia Pegasot propellerrel matricázni. de közben eltűnt a DKW, NSU, Horex, Kreidler, Hercules, Maico stb.
És hogy az angolokat se kíméljük az összes meghalt. majd a retro hullám jegyében három évtized után előkerült a Triumph.
Na most a japánok ogye nem találtak ki semmit (mint pl az ováldugattyús motort) csak ami egyszer ki volt találva azt olcsón és jól meg tudták csinálni.
Ígí aztán ha kórülnézünk bárhol a világban bármilyen kategóriában a legtöbb motor japán. ha lemész egy kikötőbe a csónakmotorok is japánok. és ne felejtsük el hogy Atti69 barátunk is ritkán javít Honda rotakapát. Jó BMW és MOTO Guzzit sem.
És erről a témáról többet akkor vagyok hajlandó Veletek szóba állni ha ugyanannál az asztalnál mindegyikünk kezében pohár lesz!
Komment