Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Homokszórás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Che
    replied
    Szervusztok!


    Nem értek egyet a "suszter maradjon a kaptafánál" mondással,már-csak azért sem mert,ha tudnátok,hogy régen a lábbeli készítés hány irányba ágazott szét,-eltátanátok a szátokat,de most ebbe nem szeretnék belemerülni.

    Egy magát vasas embernek valló ember,igenis próbáljon sokoldalú lenni és,ha otthon is gyakorolja a szakmát rendezkedjen be lehetőleg úgy,hogy általában mindent meg tudjon csinálni.Nekem nagyon keserű tapasztalataim vannak arról,ha másokra bíztam valamilyen munkát,még akkor is,ha jól megfizettem.Nem szabad arról sem megfelejtkezni,hogy ami nekünk hobbi,tehát afféle örömmunka,másoknak csak kényszer és pénzkereseti lehetőség és ezt nagyon sokszor visszatükrözi az elvégzett munka minősége.Arra is gondolni kell,ha valahová elviszel valamit,akkor arra várni kell,mert a kedvedért nem fognak semmit félbehagyni,azután múlnak a napok,érdeklődni,könyörögni és a végén jó mélyen belenyúlni a zsebbe.Nem tudom,hogy SzBalogh hány éves de.ha fiatal és van energia és ambíció,hely és már kompresszor,sőt kismértékben már műveli is a homokszórást,miért ne csinálna magának egy kabint.Vitathatatlan előnye származik belőle,mert akkor és úgy csinálja,ahogy szereti és ott van a szórás utáni alapozás szinte azonnali lehetősége.

    Már sokszor esett szó arról,hogy a veteránozás szinte nélkülözhetetlen eszköze a forgácsolás,ezért igenis jó dolog,ha van otthon eszterga,marógép és a szükséges kisgépek szerszámok és természetesen egy műhely,amit talán először kellett volna említenem,mert anélkül nem megy.Az,hogy költünk e ilyesmire,vagy sem,természetesen függ a jövedelmünktől de,ha az kevés is,szép apránként össze lehet hozni egy jól felszerelt műhelyt,ami később a megélhetésbe is besegíthet,ha nem vagytok olyan balfaszok mint én,hogy szinte mindenkinek ajándékba csinálok mindent,de azért egész jól elvagyok és nem irigykedek senkire,jól alszom és nyugodt vagyok.

    A saját műhelybe rengeteg lehetőség van,elsősorban,hogy akkor csinálom és olyanra,amikor akarom igaz,hogy létrehozni nehéz,de a végén kifizetődik.

    Van egy barátom,megtehetné,hogy akár új autót,motort vegyen,de mindig valamilyen régiséggel szeret furikázni,össze is jött neki,vagy tizen-húsz autója,van aközt Inocenti,Autobianchi,NSU prinz,Citroen visa,meg a fene tudja mi még.Legutóbb vett egy Renault Express dieselt .Mint a Renaultra jellemző,bokáig el volt korrodálva,elvitte egy karosszériáshoz,aki úgy 250 000,-Ft ért meg is csinálta,-megcsinálta?A karosszéria munka után belerakták a motort és kapásból majdnem leégett az egész autó,mert ebbe a kocsiba a küszöbben és a váznyúlványokban futnak a vezetékkötegek,melyeket nem húztak ki a karosszéria munka előtt,hanem több helyen átvágtak,megsértettek,mely által az elektromos szerkezetek működtetésekor zárlat keletkezett.Sajnos a barátom így járt,de bárki járhat így és nincs felelős,ezért az a véleményem,hogy a saját magunknak végzett munkának nincs párja,akkor is el lehet tolni,de akkor csak magunkat okolhatjuk.


    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha magam csinálom addig fújom, míg tökéletes nem lesz.
    Remélem tudod azt is ,hogy azonnal alapozni kell...ha bele kell javítani a lemezekbe akkor is,mert egy nap elég a rozsda már dolgozik....

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Én egyetlen valamiért / motor vagy bármi más / nem ölnék bele pénzt és időt, hogy csináljak egy szóró kabint. Egy váz már nem kis db. nem fér egy hordóba. Meg én tartom magam a régi szóláshoz: suszter maradjon a kaptafánál! Miért is 1 ki minek a mestere annak a huncutja. Valakitől kuncsorognod kell , hogy adjon megfelelő szemcse nagyságú anyagot. Nem úgy működik majd kisebb nyomást állítok és kész kis tételben nehezen elérhető zsákosan meg nem éri meg hobbi szinten szerintem. Elviszed egy megfelelő szakihoz megcsinálja / ha kráteres még fújatod / a festéshez meg Te akarsz hozzá fogni legalább is alapozni lesz időd és maradék zséd mert nem költötted egy felesleges gépre. Azért neveztem annak mert ha nem egy komoly valamit csinálsz csak kókányolsz benne ha meg meg akarod csinálni rendesen és csak saját használatra készül félig holt tőke. Valaki azért vesz eszterga padot, hogy néha molyol apró dolgokat rajta ám tegye de mindegyik egy szakma a maga tudás igényével és buktatóival szükséges tapasztalok meglétével. Ha ez nincs meg az esetleges fizetség nem fedezi az idődet és a költségeket. Persze mindenki azt csinál amit akar vagy ha teheti amit szeret. Az időt elfecsérelni kár mert mindent nem tud az ember megcsinálni még ha szeretné is. Lehet ez egy saját vélemény de én erre jöttem rá a fejem felett elsuhanó évekbe.

    Leave a comment:


  • SzBalogh
    replied
    Máshogy állok hozzá Ez hobbi, tehát minden melefér. Kárba nem vész, legfeljebb eladom ha nem lesz kihasználva.
    De a fô gondolat mögötte az, hogy homokszórás után azonnal festhessem, ne legyen összefogdosva zsíros kézzel, ne kelljen várni a fényezôre miközben újra visszarozsdásodik.
    Régen apu vitte el az alkatrészeket homokszóratni, és egy csomó rozsdás krátert hagytak. Ha magam csinálom addig fújom, míg tökéletes nem lesz.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Őszintén...?!Mikor egy favázra szegezett traktorbelsővel borított izében:lefuvattam a pannóniámat ,úgy gondoltam nem fogok kabint építeni...keserves kenyér az a munka is,éljem meg belőle az aki rászorul.Nem egy hobbikategória szerintem,az épitésbe heccelt pénzt és energiát inkább forditsd a járgányod javításába....

    Itt a pont !
    A homokolósdi , egy ugyan olyan dolog mint a marógép , eszterga vagy hasonló gépek . Amíg csak a kabin és kompresszorod van - addig nincs semmid ! Ez a játék igénnyel egy külön helyiséget , egy csomó tároló edényt a különböző anyagoknak , egy szita rendszert az újra felhasználhatóság miatt . stb , stb ....

    És persze egy embert teljes egészében . Ennek a motyónak csak akkoer van létjogsáltusága , ha a környéken megoldhatatlan a dolog . De akkor meg ott buktad , hogy oda szoknak az emberek - akkor meg csinálhatod állandóan . Persze ez lehet jó is - de innentől viszont Te vagy a homokozó ember ! Ennek minden jó és rossz oldalával .

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azon gondolkodom, hogy nem lenne praktikusabb egy széles, mély de lapos kabin?
    Őszintén...?!Mikor egy favázra szegezett traktorbelsővel borított izében:lefuvattam a pannóniámat ,úgy gondoltam nem fogok kabint építeni...keserves kenyér az a munka is,éljem meg belőle az aki rászorul.Nem egy hobbikategória szerintem,az épitésbe heccelt pénzt és energiát inkább forditsd a járgányod javításába....

    Leave a comment:


  • SzBalogh
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én most a műanyag konténerre kattantam rá mikor közel teleesett esővízzel milyen jó medence lenne elásva ,és most milyen jó szórókabin lenne belőle????!!!!!
    Az egy köbméteresre gondoltál, IBC a neve? A 220 literes hordó nem jó, a hátsó sárvédő is alig fér bele Legalább megmarad cefrének
    A köbös ballon annyira nem ideális, mert a váz csak átlósan vagy valamelyik végét felemelve férne be, félő, nem érnéd el a végeit. Bár láttam olyan kabint is, amiben 2x2 kesztyűnyílás van.
    Azon gondolkodom, hogy nem lenne praktikusabb egy széles, mély de lapos kabin?

    Building a homemade sandblasting cabinet without sandblasting cabinet plans can be fun. This is how you can build your own DIY media blasting cabinet.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mik a tapasztalatok? Ez
    Én most a műanyag konténerre kattantam rá mikor közel teleesett esővízzel milyen jó medence lenne elásva ,és most milyen jó szórókabin lenne belőle????!!!!!

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Na,-de egy ilyen jó cefréshordót szétvágni!

    Leave a comment:


  • SzBalogh
    replied
    Látom van akinek van szép profi homokszóró kabinja. Szeretnék csinálni magamnak egyet és el kéne döntenem, hogy milyet, mekkorát. Igazából a kérdés, hogy akarok-e akkorát, amiben a vázat is tudom kezelni. Ehhez kapcsolódik az első kérdésem. Akinek egy pannónia váz is befér, annak a kabinnak mik a belső méretei?
    Másik verzió egy talán 220 literes műanyag hordó lenne, tudjátok, ez a kék színű. A tetejét bilinccsel lehet légmentesen feltenni, pofonegyszerű lenne elkészíteni. Csak egy rács, világítás és a levegőbevezetés kell bele. Persze ez szakaszos megoldás lenne de pofon egyszerű. Valakinek van ilyen fajta? Mik a tapasztalatok? Ez a kép a netről van.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    madorka, ez mindent visz --a héten .
    Szét törtem az agyam , kinagyítottam a képet , hogy lássam milyen alkatrészek . Aztán már belenyugodtam , hogy hülyén halok meg .
    Köszönöm !!

    Leave a comment:


  • madorka
    replied
    Porsche, és egy-két Lamborghini
    Traktort szerelsz?

    Leave a comment:


  • apacsavo
    replied
    Nekem a hengerfúrós videója tetszett a legjobban.
    ......és ilyenkor esek gondolkodóba hogy mi a fenének tanultuk,gyakoroltuk,műveltük a forgácsolás nemes művészetét????!!!!Amikor tök egyszerűn is lehet!

    Leave a comment:


  • mir-mur
    replied
    Mi is lehetne egy ifjú homokszórókabin legnagyobb álma, minthogy némi Porsche, és egy-két Lamborghini alkatrészen bizonyítson !Click image for larger version

Name:	SAM_2115.jpg
Views:	1
Size:	198.0 KB
ID:	149515Click image for larger version

Name:	SAM_2116.jpg
Views:	1
Size:	191.8 KB
ID:	149516Click image for larger version

Name:	SAM_2118.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	149517

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A régi dugattyúra csak hajlítottam volna lemezből egy palástot....

    - - - Updated - - -
    Az nem lemezcsík hanem alumínium ragasztószalag

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...