Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyujtó és világító tekercs javítás (újratekercselés)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Gyujtó és világító tekercs javítás (újratekercselés)

    Sziasztok!
    Van vagy 6 db hibás gyújtótekercsem és legalább ennyi világító... Mivel az utángyártott 99 euro, szeretném inkább újratekercseltetni. Tudtok szakembert aki megoldaná? (SR2E motoré)
    kedvelte ezt.

    #2
    Hello, találtál embert tekercselésre? Nekem is aktuális lenne. üdv,8

    Komment


      #3
      Kb. annyiért meg is tekercselik

      Komment


        #4
        Engem is érdekelne a tekercselés. Ha árban az új is ott van, akkor is inkább a tekercselés, mert nekem nagyon nem váltak be az újak. Több típust is próbáltam (Starhoz) az egyiket alapból reszelni kellett, hogy ne verjen bele a mágnesbe, és pár perc után nem adott értékelhető szikrát, a másik is nagyon gyenge volt. Az eredetinek a vasmagja szerintem jobban gyűjti a delejt, mert a mágnes felőli végén szélesítve van kb. kétszeresére két lemezzel.

        Komment


          #5
          Villanymotorokat elég sok helyen tekercselnek. Szerintem egy ilyen szakinál kellene próbálkozni a dologgal. Ha egy motort meg tud csinálni akkor egy szimpla tekercsel kétlem hogy lenne gondja

          Egyébként szerintem házilag is meg lehetne tekerni. Csak megfelelő vastagságú huzal kell, aztán szépen és szorosan rá kell tekerni a megfelelő menetszámot.

          Egyébkén ha már javítás akkor nem lehetne erősebbre csináltatni? Vagy világítótekercs esetén mondjuk 12 voltosra megcsinálni (bár nem tudom hogy hogy, de csakcsak elfér)

          Komment


            #6
            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egyébként szerintem házilag is meg lehetne tekerni.
            Nem nehéz az ilyesmi, csak nagyon unalmas...az 1000. menet után legszívesebben kivágnád a tekercset az ablakon.
            korompaiistvan, OdinHEM és joker kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Nem biztos,hogy a gyári értékeket felül írva fog jó ,tartós megoldás születni. A házi tekercseléshez / tekercs készítéshez / pedig némi technikai felkészültség és gyakorlat szükségeltetik! Azért ez sem egy " szimpla" tekercs és nem biztos,hogy fogsz kapni akkora mennyiségben hozzá szükséges minőségű huzalt. Én Stárhoz csináltam lendkerékről trafós gyújtást mert nem lehetett kapni gyújtó tekercset. Világító tekercset tettem a helyére és az táplálta a trafót, működött és nem is rosszul és hosszú ideig. Aki már csinált elektronikai tekercseket meg tudja tekerni. Egy kicsivel azért más egy villanymotort tekerni vagy egy ekkora tekercset készíteni én úgy gondolom.
              OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Egy kicsivel azért más egy villanymotort tekerni vagy egy ekkora tekercset készíteni én úgy gondolom.
                Hát villanymotort gondolom sokkal bonyolultabb és nehezebb
                De ha valahol megvannak az eszközök egy motor tekercseléséhez akkor egy ekkora tekercsel is boldogulniuk kellene szerintem.

                Komment


                  #9
                  Hogy ne maradjak ki a témából,néhány unokaöcs motornyuzása közben eljutottunk a tekercseléshez egy világitótekercs menetszáma 400-menet mi lusták voltunk és 200-menetet tekertünk igy birta sorba kötve a 12-vos izzót,az /előttem szóló-után/ mi is készitettünk (gyujtó tekercset)szintén külső trafóval,nálunk riga volt bőven (minden simson jól ment vele).
                  Rendkivül költséghatékony módszer főleg ha hozzáfértünk néhány behúzótekercshez,általában a gyárinál vastagabb vezetékkel dolgoztunk és minden réteg után besüritett nitróhigitóval kentük be,több rétegben.
                  Több mester egyszerre való próbálkozása közben,készült jobb és bal nenetes tekecs is,és sajátbőrünkön megtanultuk nem szabad,csak egyirányba telercselni,mert az ellenkező tekercsek kioltják egymás energiáját.
                  Ezután a gyári tekerés irányát követtük szigoruan.
                  És még ma is müködnek,ha valaki ki nem cserélte öket,mivel felnött azóta egy ujabb motoros nemzedék.
                  OdinHEM, sepy és demeter kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem nehéz az ilyesmi, csak nagyon unalmas...az 1000. menet után legszívesebben kivágnád a
                    ...meg ha akkor jön a haver beleszól- és megkérdi hol tartasz .......mennyi is ,?????? ......zmeg!!!
                    Totyi, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Ezért utaltam a technikai felkészültségre gondoltam itt a csévélőn túl menet számlálóra pld. Öröm ilyenkor a betoppanó Barát!

                      Komment


                        #12
                        Nekem egy '77-es Yamaha DT250 nek volt újratekercselve a világító tekercse, mert nem bírta a 12 voltos izzót rendesen, a 6 voltos meg kiment tőle, a lendkerékből meg már elment a delej. Leszedtük, számolva a rétegeket. Norbi barátomnak volt valahonnan kitermelve megfelelő huzal. Újra tekertük pár réteggel többet tettünk rá, multiméter sípolt. Le az egész, újra. Felteker, multiméter sípol, le az egész. Vasmag éleit lereszeltem, két réteg szigszalag rá, tekercselés, multiméter néma fényerő tökéletes. Adott kb 8 voltot a 6-os izzó csak úgy sziporkázott tőle.

                        (Illusztráció)
                        Click image for larger version

Name:	$T2eC16dHJGwE9n)yUsSCBRJRJhp2Lw~~48_20.JPG
Views:	1
Size:	107.5 KB
ID:	137608

                        Komment


                          #13
                          Miért nem delejezteted meg a lendkereket?

                          Komment


                            #14
                            oldali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Miért nem delejezteted meg a lendkereket?
                            Attól hogy a delejezést ki tudnám fizetni nem biztos ,hogy azt választom.
                            Nem akarok heteket várni,többe kerül a posta mint a munkadij,és soha nem járok arra.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #15
                              oldali eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Miért nem delejezteted meg a lendkereket?
                              Ha ez nekem szólt akkor a válasz a következő.
                              16-17 év körül voltam akkor, nem néztük hogy ez veterán korú, fellelt motor volt és örültem hogy van mivel randalírozni a hegyen. Bika kis gép volt pedig kapta rendesen
                              Akkoriban azt se tudtuk hogy lehet olyat csinálni, hogy delejezés. Volt drót hát kézenfekvő volt hogy a tekercset újra tekerjük és kész.
                              Amikor hozzám került nem akart indulni, rájöttünk, hogy megnyírta a az éket a lendkerék, nem nyírta el de eltekeredett kb 5 fokot. Nem estünk pánikba utána fordítottuk az alaplapot oszt csókolom. Pöcc-röff indult is. Aztán egy hónap múlva amikor megállt tudtuk hogy elnyírta teljesen és laposvasból flexxel faragtunk másik éket. Kicsit keskenyebb volt épp csak annyira hogy kicsúszott a helyéről a lendkerék felrakásakor, de egy csepp zsírral "odaragasztottuk" hogy jó legyen.

                              Sajnálom hogy már nincs meg, nagybáttyámé volt németből lomtalanította aztán visszakérte pár napra amíg hazajött, nála maradt, utána meg odaadta egy barátjának, azóta nem tudok a hollétéről.
                              Click image for larger version

Name:	dt.jpg
Views:	1
Size:	59.3 KB
ID:	137620

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X