Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gyujtó és világító tekercs javítás (újratekercselés)
Aztán teszünk egy darab papírt (a román lej a legjobb) a vasmag és a lendkerék közé
Az meg nem is papír !!!!! Hanem müanyag ! ( gondolom , nem az érmékra gondoltál ! )
- - - Updated - - -
Kicsi kalapáccsal is lehet nagyot ütni... aki nem hiszi...megmutathatom az ujjam..
Melyiket ??? A középsőt ??
- - - Updated - - -
A tekercsvezetékeket átcseréltem kötegből bontott gumiszigetelésűre,a megszakító érintkezőket finom fenőkővel égéshibáig utána polírpapirral fényesre csiszoltam érdemes alaposnak lenni ilyenkor vevődik észre a kis hiba:nekem a kalapács rugószegecselés laza volt,és a vezeték szigetelések sérültek voltak.Ezek után nekem megbízható lett a gyújtásom
Teljesen egyetértek ! Mateapu- nak igaza van , nem csak az a lényeg , hogy megtermeljük az áramot a "cikrához" , hanem hogy azt lehetőleg stabilan , és mindíg a beállított időpontban következzen be ! Hiszen ez a lelke az egész hagyományos gyujtásnak !!! A felületek a lehető legsimábbak , enyhén íveltek (inkább sík , viszont párhuzamos , és az érintkező korongok lehetőleg teljes felületen érintkezzenek , legalábbis erre kell törekedni a megszakító ülő , esetleg a kalapács hajtogatásával , még kint az asztalon ) a többi , már csak beállítás ...
Atilla az különösen klassz mikor csak a kalapács talpának a sarka landol az ujjad szélén, rögtön lesz eredménye.Az Orosz kontakt spré pedig régi mint a favicc , sokszor tényleg használt az elkopott öreg bendixeknél.Épp olyan mint mikor a Lada néha nem akart indítani és akkor váltókat előre hátra mozdítása után indít.
kicsit visszatérve a tekercsekre, a töltőtekercs 2 kivezetése közül a vasmag mellől induló vezeték az hova csatlakozik? én a 2 világítótekercs vezetékével közösítettem, úgy emlékszem, ott volt
a tekercs menetvégéről induló 2. vezeték tölti az akkut
sajnos újra szigetelés óta nincs világításom, töltés és gyújtás ok, a világítástekercseken nincs szakadás, valamit biztos rosszul kötöttem össze
most csak a netről találtam utángyártott tekercsről képet, de látszik a 2 vezeték, az egyik a vasmagról mellől, a másik a tekercs közepéről indul (a képen nem igazán látszik)
namost, ezek közül az egyik a töltő kivezetésére megy (59-es), másik szál a 2 világító tekercs vezetékeivel összeforrasztva a világításra (51-es), de ennek mi értelme, fogalmam nincs
s a test, mint a többi tekercsnél, az alaplapon keresztül
s ehhez jön a mellékelt színes ábra, ahol hiányzik 1 vezeték a tekercsről?? vagy a vasmag mellől induló vezeték a test, s nem a világítókkal van közösítve (pedig úgy emlékszem, de), hanem annak kell a testre menni, s a vasmag az alaplapon át nem kap testet??
nemtudom, de nincs világítás a műszeren sem elől sem hátul, s mielőtt hozzányúltam, volt
Röviden:
A töltő tekercs egyes értelmezések szerint csak egy fojtótekercs és a világítótekercsek töltik az akksit is.
Ilyenkor párhuzamosan van kötve a világítókkal.
Ha külön ágba kötöd, akkor is fog működni, mert önmagában is tud áramot termelni.
Van akinél így, van akinél úgy van.
Végigolvastam,majd teszek fel képet. A dinamós Pannónia gyujtótekercse elég betegnek néz ki. Futok vele vele pár kört,ha nem boldogulok kérek segítséget.
Komment