Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lyukas tank javítása

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    A kicentrírozás , és a kiegyensúlyozás nem egy és ugyanazt jelent !!! Nagyon sok motornál ott vana kutya elásva , hogy a túlméretes dugattyú tömege köszönő viszonyban sincs a gyáriéhoz !!!!! Miért írom ezt , (????) mondjuk azért , mert a főtengő egyensúlyozó furatai a gyári alapméretű dugattyúhoz voltak kitalálva , és a te jelenlegi túlméretes dugód (ami még az is lehet hogy gyári) az alapméretes belső kialakításával készült , vagyis a falvastagsága nagyobb , ergo : nehezebb is . (mérd meg az alapos dugó tömegét , és a jelenlegit is .... megpróbálhatod lefaragni a besejéből a többletet , olyan helyekről ahol mechanikailag kevésbé terheltek )De azt se felejtsd el , hogy a hengerűrtartalmad nőtt , így a sűrítési viszony is .... korábban alapméretes gyári dugó volt a gépben ?
    A karburálásod OK ? , nem sokall a gép túlzottan ? gyertyakép ??? Gyertya nem magas höértékű ?Gyujtás a helyén ?

    Szerintem jobban jársz egy másik tankal , (a képek alapján meg pláne) , mert másképp folyamatosan ott jár majd az eszed motorozás közben , hogy : "ugyan mikor adja fel a forrasztás, festés , ...etc.... ,és lehet újra fényeztetni , és még a tököm is benzines lesz ..."
    Igazad van, én a centrírozásra gondoltam. A dugattyú falvastagsága nem feltétlen nagyobb szerintem, mert a belső kialakítás is eltér, a csapszegfuratnál lévő felöntés kinyúlása változó. Bár ez öntvény pontosság kérdése is... Ezért készíttettem távtartó gyűrűket pl. a tűgörgő nagymértékű vándorlásának - és ezzel esetleg félrekopásának - elkerülésére. Ettől függetlenül a dugattyú tömege biztos nagyobb - most 58,47-es, a korábbi méretet most nem tudom megmondani, de nem alapméretes, az előző tulaj elmondása szerint fúratta egyszer.
    Nincs is gond egyébként a motor járásával, nagyon csendes, fúrás óta elvesztek a mechanikai zajok, minden, az alternáló tömegekben szerintem nem történt olyan mértékű változás ami jelentősen befolyásolná az egyenetlenségét.
    Ezen kívül hozzátartozik még a történethez, hogy először lett megcsinálva a blokk, főtengely, és hónolás után csak gyűrűzve lett a gép, így használtam a tavalyi szezonban. Jött nyáron egy jó kis akkumulátor zárlat, megszakító beégés, balos henger kakukk, de ez biztos sokaknak ismerős történet, majd egy átégett dugattyú (illusztrálni tudnék bőven, de most sajnos nem vagyok a képek közelében ).
    Ezután következett most télen a fúrás, tehát az időbeli eltolás miatt egyensúlyozásra nem is volt lehetőség, illetve már nem is lesz remélhetőleg, mert most kezd beállni a motor, nem tervezem szétszedni.
    Nem sokall, most bejáratás végett a tű felülről 3. rovátkában, a keverék is ennek megfelelően beállítva, ill. 1:30-as keverék, ami szerintem a mostani olajakkal bőven elég kell hogy legyen, de én azért betartottam a gyári utasítást. Gyertyaképet még nem ellenőriztem, eddig 100-120 km-t futottam vele, de arra is sor fog kerülni, a gyújtás pedig jó helyen áll, bár azon mindig van mit finomítani, majd ránézek hétvégén.

    Azt hiszem el is kezdhetem keresni azt a tankot, na meg ezt az ideiglenes tömítést
    zahi, heeegany és sepy kedvelte ezt.

    Komment


    • Legutóbbi hozzászólásom óta megtörtént a tank beragasztása, bár nem sikerült tökéletesre, így a képeken már a második próbálkozás látható. Problémám volt akkor is, és most is hogy nem keményedett ki a gyurma, ezzel egyelőre még várok. Nem tudom kinek mi a tapasztalata. Kb. 2-3 percig gyúrtam össze, tovább nem lehetett mert nagyon elkezdett ragadni a kesztyűre. Ettől függetlenül szerintem jó lesz, a repedés területét kitömíti.

      Komment


      • Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Legutóbbi hozzászólásom óta megtörtént a tank beragasztása, bár nem sikerült tökéletesre, így a képeken már a második próbálkozás látható. Problémám volt akkor is, és most is hogy nem keményedett ki a gyurma, ezzel egyelőre még várok. Nem tudom kinek mi a tapasztalata. Kb. 2-3 percig gyúrtam össze, tovább nem lehetett mert nagyon elkezdett ragadni a kesztyűre. Ettől függetlenül szerintem jó lesz, a repedés területét kitömíti.
        Ennél a két komponens külön rúdban van vagy a rúd belseje a másik komponens?
        Amit én használtam azon talán olyasmi volt hogy 15 perc után forgácsolható, megmunkálható. Az kötött is gyorsan.
        Viszont kérdés hogy milyen kesztyűt használtál. Nem kizárt hogy a kesztyű anyagát kezdte el marni a cucc és azért ragadt hozzá.

        Komment


        • heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          Ennél a két komponens külön rúdban van vagy a rúd belseje a másik komponens?
          Amit én használtam azon talán olyasmi volt hogy 15 perc után forgácsolható, megmunkálható. Az kötött is gyorsan.
          Viszont kérdés hogy milyen kesztyűt használtál. Nem kizárt hogy a kesztyű anyagát kezdte el marni a cucc és azért ragadt hozzá.
          Ezt olvasva döbbentem rá, hogy külön rúdban van a két komponens. Én azt gondoltam hogy egy rúd tartalmazza, összegyúrva keveredik, a színével nem is törődtem.
          Néztem is, hogy direkt két kisebb adag van, biztos hogy ne száradjon ki ha nincs elhasználva az egész mennyiség, így kis se bontottam a másik rudat... Mondanom sem kell, nemrég ki is mentem gyorsan a műhelybe meggyőződni a dologról.
          Hát bizony... ezt nevezik szarvashibának.
          Még szerencse hogy az eddig felvitt adag egymagában nem köt meg, holnap megcsinálom - mostmár rendeltetésszerűen használva.
          heeegany, zahi és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


          • Minden komolyabb ragasztó alapja a kétkomponensű EPOXI-gyanta az alapot kellene használni:abban még semmi lassító vagy idegen anyag nincs:és ragasztásra való.....én a Tescóban akciósok között kutatva szoktam venni egy ragasztásra valót,így nem romlik meg a többi az utolsó 300-ft volt...A gyurmás , nagyobb hiányok kitöltésére való , inkább pótlásra mint ragasztásra.Nem olvashattam még a belső tankfesték összetevőit,de biztos vagyok benne az epoxi hígabb változata...
            zahi kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én azt gondoltam hogy egy rúd tartalmazza,
              Létezik olyan is
              Würth-ös vasgyurma egy rúdból áll. De ha elvágod akkor látni hogy a közepe más színű. Az a másik komponens. Azt csak levágod és összegyúrod. Csak az nem benzinálló...

              Annó vagy 3 féle vasragasztót is kipróbáltam. Volt ami egyáltalán nem bírta a benzint. Volt ami meg kemény maradt, csak leesett a felületről...

              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              alapot kellene használni
              Próbáltam annó azt is. A benzint jól bírja, de a fémtiszta felületen pár hétnél tovább nem állt meg. Szépen lassan átszivárog alatta a benzin...

              Komment


              • heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szépen lassan átszivárog alatta a benzin...
                Ami azt jelenti,hogy amire rákentük nem volt jó alap !!!!! Vagy nem volt tiszta ,vagy nem volt érdes a felület...Atti tanácsára a tankomat több hegesztés ,ragasztás után (10-cm) forrasztottam úgy látszik bevált...elképesztő tisztaság szükséges,fél napomba került mire végigfutott a cín hiba nélkül.
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 máj. 21, 17:03.
                emu és zahi kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                • mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ami azt jelenti,hogy amire rákentük nem volt jó alap
                  A benzinálló gyurmának elég volt
                  Sok adalékanyag nem véletlenül van benne. Van ami javít a tulajdonságain.

                  Komment


                  • heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sok adalékanyag nem véletlenül van benne. Van ami javít a tulajdonságain.
                    Úgy legyen !
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                    • Ide írom , mert a benzincsap tank része ...
                      Szóval , 30 percig forgattam a kezembe , néztem , bámultam , beledugtam az összes lyukába drótot , lámpát ....... meg minden ami eszembe jutott . De nem jövök rá , hogy a tartalék benzin hogy megy be a csapba aztán onnan tovább ....
                      Esetleg hülye vagyok , vagy a panyó valami földön kívüli technológiát alkalmaz , nem tudom .
                      Valaki nyissa már fel a szemem ....

                      Komment


                      • Emlékeim szerint van egy rézcső és mellette egy sima lyuk. Normál esetben a csövön megy a benzin amire egy drótháló is van húzva. tartaléknál pedig alyukon az utosócsepp is tud távozniezt viszont nem fedi a szűrő tehát visz mindent mint az aduász
                        A magyar lelemény ezt a csövecskét le szokta fűrészelni és a szűrőt eldobni, mert szerte a magyar karburátort pucolni.
                        zahi és sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                        • értem amit mondasz , de két csap van a kezemben és nincs rajtuk az a --kis sima lyuk --

                          hidd el láttam már néhány mkp csapot , az mind úgy volt ahogy mondod -----de ezeken nincs
                          Megint nekem jutott valami a gyáróriás néhány hétfői ,-vagy pénteki gyártmányából ???? na , de mindjárt kettő

                          Komment


                          • A cső bele van préselve a lyukba. Viszont a cső körül a lyuk nagyobb átmérőjű. Na ott folyik be a benzin tartalék üzemben
                            Lentebb persze kisebb átmérőjű lesz a lyuk, azért szorul meg benne a cső.

                            Vízzsák kulcs fasza?
                            zahi, joker és Atti69 kedvelte ezt.

                            Komment


                            • -megnézem , akkor az ott nagyon be van nőve ...
                              sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                              • joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                megnézem , akkor az ott nagyon be van nőve ...
                                .szerintem ennél a szerkezetnél lenne jó az ultrahangos tisztítás....
                                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 jún. 22, 20:18.
                                heeegany kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Working...
                                X