Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A bajos szimering esete a DKW-val

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • A bajos szimering esete a DKW-val

    Sziasztok!

    Csak a rím-cím miatt szerepel DKW a címben, igazándiból bármilyen motorról lehetne szó... jelen esetben tényleg majdnem DKW, egy IZS 49, az 57es évjáratból...

    Gyári új főtengely csücsül a blokkban csak picit ruszkantyú módon sorjás, szét is csapta a zsírúj szimeringet, mivel figyelmetlen voltam, kialakult a tömítetlenség tankönyvi példája. Mivel csiszoljam meg a rakoncátlankodó alkatrészt?

    Vajon szabvány-e, lehet-e sima boltban (Plusz&Roll) venni IZS dinamó-oldali főtengelyszimeringet??? Mik a méretei, szabvány ISO, nemtommi száma (a ruszkiknál lehet más a szabvány GOSZTY vagy most épp nemtommi)?

    Üdv és köszi előre is
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

  • #2
    Hali! Szerintem polírpapírral próbálkozz, nem baj az ha karcos lesz az a rész ahol a szimering felfekszik, még előnyös is, ha az olaj benttartásának iránya felé nagyon kis karcok vannak spirál alakban(jelen esetben a forgattyúsház felé) ...remélem érthető mit akartam mondani...valahol láttam erről képeket azóta így csinálom mindíg...nekem bevált...am nekem is szimering gondjaim vannak jelenleg...nem találok 34*49*8 as szimeringet a rükis váltóba
    stalker kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


    • #3
      Szia!

      Köszi. Esetleg nézted már a Plusz & Roll - Csapágyak és görgők forgalmazása oldalon? Szerintem ők a legkorrektebbek...

      Üdv

      --- Ez még eszembe jutott: ---

      Ha új szimering van akk alatta zsírozzam be a tengelyt v vmi szilikonpray, olaj nemtommi?
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


      • #4
        Olajjal megkened elég...pláne a polírozás után nem árt.
        sepy, dongos78 és stalker kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


        • #5
          Majdnem DKW ! Mitől kormos vastagon a 49 es sonkája ?

          Komment


          • #6
            Belső égésű motor.. nagy erő=nagy tűz... nagy tűz= sok korom.. Egyszerű.. Meleg üzem,dús keverék,szimering hiba.
            sepy, mir-mur és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Mitől kormos vastagon a 49 es sonkája ?
              Nem lehet esetleg ennek az az oka, hogy kopott a motor és átfúj munkaütemben az égéstermék a gyűrű hézagokon?
              dongos78 és emu kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ,szimering hiba.
                Az biztosan fenn áll ! Még a gyári van benne. de erősen repedezett !

                Komment


                • #9
                  Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem lehet esetleg ennek az az oka, hogy kopott a motor
                  De! Természetesen kopott, de nem annyira szerintem !

                  Komment


                  • #10
                    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az biztosan fenn áll ! Még a gyári van benne. de erősen repedezett !
                    A szimering az nyilván gond lehet az elősűrítésnél, meg csipegetheti a váltóból az olajat, de nem értem, hogy attól hogyan rakódhat le korom a sonkákon, ami nem az égéstérben van?
                    Szerintem csak úgy kerülhet oda korom (ami égéstermék), ha "robbanás"-kipufogás ütemben a füstgáz részben visszaáramlik a henger fala mentén, ill. a nagyobbra nőtt gyűrű vég hézagokon keresztül.

                    Komment


                    • #11
                      Nekem is sok esetben fekete lerakódás van a sonkákon,szerintem ez a különféle keveréknek a hatása és nyoma:étolaj ,hajtóműolaj,ricinustól kezdve a fáradt olajig mindenfélét hallottam már bekeverni az üzemanyagba...Üzemanyag,gázolajjal nitróval lakbenzinnel petróval működtek a motorok.Annak idején magam is öntöttem a trabantba hígító és petró,olaj keveréket mert nem értem volna el a legközelebbi kutig.....
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                      • #12
                        A korom , illetve égéstermék lerakódása szerintem is a rossz minőségű 2T olajnak tudható be , de ahogy azt már más is írta (asszem Atti69 ...) a rossz szimering is lehet okozója , ami miatt megeszi a motor a váltó olajat - az meg nem túl jól ég el - így marad némi égéstermék utána . Azt hogy mennyire fújt le a gyűrűk mellett a gép munkaütemben , rögtön látni lehet a dugattyú palástjáról . A szimering mint ahogy Mir-múr írta kaki volt ... Ez a trutyi nem rakódhatott le a hajtókar alsó csapágyazására is ? Így viszont elősegítheti annak idő előtti tönkre menetelét is ...
                        Egyébként teljes felújításra készülsz ??? Vagy egy alapos tisztítás , tömítések , szimeringek és csapágycserével ??? mennyire van tönkre menve a mechanika ?

                        Komment


                        • #13
                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          mennyire van tönkre menve a mechanika ?
                          Annyira nincs ! Egész jól néz ki a belseje !

                          Komment


                          • #14
                            Jaaaa , tiszta korom az egész bélés .... , kéményseprőt kéne fogadnod .
                            Háááát lesz mit lemosnod ! A friss olajat is összeszutykolja ha nem takarítod ki tutira . De tudod ... dolgozni csak szépen , ahogy csillag megy az égen , úgy érdemes ...
                            Az összes csapágy cserés , persely is .... nem irigyellek !
                            Most lehet hogy megköveznek egyesek , de az Izs motorkerékpárokat , mindíg elavult háború előtti DKW technikának tekintettem , mint minden orosz ketyerét is - kidolgozottságát tekintve - gyengének aposztrofálnék talán most is . Az orosz technika a tartósságát olvasatomban az anyagmennyiség eltúlzásával , és nem pedig minőségének növelésével , a tervezés tökélyre vitelével érte el . Viszont ez a séma volt talán a záloga az üzembiztosságnak , hogy a vas akkor is működjön ha már a lelke is ki van ... Leningrádtól Berlinig ...szimeringesen . Amit el kell fogadjak , ahogy a mellékelt képek is mutatják ...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 13, 22:25.

                            Komment


                            • #15
                              Ami orosz az jó minőségű acél ! Ahogy írod túlméretezett tömegű alkatrészekkel dolgoztak,ez a mennyiséggel ellensúlyozta a gyenge vagy túledzést. Mára betört az üzletgazdaság.....Lágy kevés anyagból sokat,ma egy traktorgázkar két év alatt oválisra kopik az ötvenéves még használható szinten van......
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X