Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • gesszti
    replied
    Abba jobb a szintetikus olaj,
    Legtöbb olajnál nem is tudjuk, hogy ásványi, vagy sintetikus. Ügyesen titkolják, vagy félrevezető nevekkel álcázzák a gyártók. A legtöbb, amit szintetikusnak árulnak, ásványi alapú, de szintetikus anyaggal (veszélyeshulladékkal) erősen adalékolt szemét. A valódi szintetikus olaj 3-4-5000 Ft/l-nél kezdődik legtöbbször. Biztos vannak ellenpéldák, de ez az általános. Mz-ben próbáltam néhányszor szintetikus olajat, de nem volt semmi extra előnye az olcsóbb ásványi alapú, vagy sima ásványi olajakhoz képest az árának különbségét tekintve. Egy jó ásványi, vagy egy ásványi alapú, szintetikusan adagolt olaj tökéletes ezekbe a vasakba. (ez a dolmár is sima ásványi, és kis mértékben adalékolt olaj)

    Leave a comment:


  • Fergusson
    replied
    Nekem a Cz-m miután váltottam a teljes szint. -ről egész másként viselkedett a motor
    Kedves barátom, sepy!

    Azt azért ne feledd, hogy a CZ nem egy fordulatszám mágus....az MZ azonban pörgősebb egy kevéskével. Abba jobb a szintetikus olaj, míg a mienkbe -már- nem...(szerintem)
    A kis Simsonom (S51) Repsol-lal megy (előtte próbáltam ásványival és félszint.-tel is) nem füstöl fele annyira sem, a kipuffom nem áll az olajban és megy is vele rendesen.
    Ja, azért írom ezt,mert mindkettő az NDK szülöttje, mármint a Simson és az MZ is.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    Feltéve, hogy minden oké
    Na, pont ezért kérdeztem.
    Amire végül is jutottunk, hogy alacsony volt a gyertya hőértéke, mint kellett volna. (itt a hőérték alatt a hőelvonó képességet értem, ahogy pl. az isolator is jelölt régen)
    A másik gyanús dolog, amire akadtam, hogy 22 fok helyett 18-19 környéki volt csak az előgyújtásom. Hm. Vagy elnéztem, mikor ráraktam a megszakítót, vagy elfogyott. (a hézag ugyanakkora, mint mikor összeraktam...)

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    Ha nem állt volna meg, miért vettem volna ki a gyertyát?
    Sosem lehet tudni ezeknél a kétüteműsöknél... Nekem mondjuk több, mint 4000 km a csúcs, annyi ideig nem vettem ki a gyertyát a T5H-ból. De olyan kollégával is találkoztam, aki minden hazaérés után nézegette a gyertyáját.

    Ha alapjáraton ketyeg 2 órát, akkor se szabad neki így kinézni.
    Feltéve, hogy minden oké, pl. a gyertya hőértéke.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    ezekbe a nem mai technikát képviselő gépekben nem elegendő a félszintetikus olaj
    Azért használom ezt, mert ásványi alapú, olcsó (1600 Ft/l) és útbaesik a bolt, ahol árulják. + lusta vagyok 2 féle 2T olajat tartani itthon. Ez mehet mindenbe. (szerintem)
    Ez az olaj az mz-ben is elég. Csöröge száraz a kipufogó.
    Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 jún. 14, 15:13.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Én nem tennék ilyen-olyan láncfűrészbe és hasonló ketyerákba való olajat 2 ütemű motorkerékpár üzemanyagába. Azok nagy fordulatú gépek melyekben elég az olaj. Én személy szerint nem vagyok meggyőződve / tapasztalatom szerint /, hogy ezekbe a nem mai technikát képviselő gépekben nem elegendő a félszintetikus olaj. Nekem a Cz-m miután váltottam a teljes szint. -ről egész másként viselkedett a motor minden állítgatás nélkül. Mindíg mondogatjuk mennyivel korszerűbbek a mai olajok, bizonyára így is van akkor miért kell a csúcs mikor nem élvezzük az előnyét mert ezekkel a gépekkel nem lehet és nincs is rá szükségük. Ezek igénylik a benzint minél többet ha menni akarunk velük és a több benzin több olajat is tartalmaz ez az igényük. Ki spórol később / nem is soká / kifizeti javításra a sokszoros összeget.Még egy lehet ez csak az én elméletem ezek a gépek ólmozott üza.-ra lettek tervezve én a mai napig teszem is bele, tömít és ken az én gondolatom szerint.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    csak a gyertyád volt csúnya, de a motor nem állt meg miatta - jól gondolom?
    Megállt a motor, mint a szög... Ha nem állt volna meg, miért vettem volna ki a gyertyát?
    Nem volt alacsony a fordulatszám, de különben is. Ha alapjáraton ketyeg 2 órát, akkor se szabad neki így kinézni.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    Ha egy motorral nem lehet 10 km-t menni 50-60-al, ott helyben felgyújtom...
    Hogyne lehetne, csak szerintem alacsony volt a fordulatszám.
    Ha magamból indulok ki, csoportban vagy lakott területen én sem szeretem ha üvölt a kétütemű, hamarabb felkapcsolok és később vissza.

    Egyébként csak a gyertyád volt csúnya, de a motor nem állt meg miatta - jól gondolom?
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 jún. 14, 11:53.

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    Paraszt meg igazodjon ki, hogy melyik milyen...
    Na ja... Meg süsse mag a motorját is...

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    a Marelli is variált a jelzéseivel
    Meg a többi is. Egyik a hőelvonó képesség szerint számoz, a másik a hőtűrő képesség szerint. Aztán néha változtatnak, és fordítva. Paraszt meg igazodjon ki, hogy melyik milyen...

    Leave a comment:


  • taluga
    replied
    Ha a CW7LP jelzésű a gyertyád,akkor a Bosch skála szerint 225-ös hőértékű. Miért hosszú menetű gyertyát használsz ?
    Nekem is az van benne, de ilyen melegben nagyobb hőértékűre cserélem.

    - - - Updated - - -

    Ja, és a Marelli is variált a jelzéseivel. Jó ideig a Bosch skálát használták, azután lett sajátjuk, ahol a 6-os 200-225-ös hőérték, a 7-es az 240-es hőérték, a 8-as 260, stb... Nekem 240-es a hetesem.
    Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2015 jún. 14, 10:57.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    10 km-es 50-60 km/h-s tempójú „tötty-tötty”
    Ha egy motorral nem lehet 10 km-t menni 50-60-al, ott helyben felgyújtom...

    - - - Updated - - -

    Én ragaszkodnék az álláspontomhoz, hogy csak az adott felhasználási mód, a „tötymörgés” lehetett a bűnös.
    Normálisan működő motornál kizárt, hogy ekkora lerakódást okozzon. Max egy kicsit megfeketedik a gyertya tőle, de nem ég így rá. Ez nem olajos-kormos volt, hanem szétégett/ráégett valami.

    - - - Updated - - -

    Nem hangzik valami túl bizalomgerjesztően,
    Makita márkakereskedőnél vettem ezt az olajat, ezt fogadják el garanciánál is az összes kétütemű motoros gép esetén. (vagy a makita, vagy a dolmar olajat, a kettő ugyanaz, csak más a címkéje)

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    MI? Megolvadt az acél!!
    Én azt a "kupacot" sima elszenesedett lerakódásnak láttam a kép alapján - amit a gesszti által leírt 10 km-es 50-60 km/h-s tempójú "tötty-tötty" simán okozhatott.

    Dolmar 2T. - lehet, hogy ez lesz a bűnös. (?)
    Nem hangzik valami túl bizalomgerjesztően, viszont az NGK gyertyaképe is gondolom ugyanezzel az olajjal adódott. Viszont ott a felvonulósdit követte a "80-90 km laza 80 környéke hazáig", ami sokkal közelebb van a normális felhasználáshoz.

    Valahol olvastam, hogy a gyertyaképet normális üzemi körülmények után célszerű vizsgálni. A felvonulós lassú tempó, hosszabb alapjáratos használat, folyamatos "hegynek felfelé" menet vagy hasonlók után fals információt adhat szegény gyújtógyertya.

    Van ez az oldal:

    http://www.sparkplug-crossreference..../marelli/CW7LP

    Amely szerint a Marelli gyertyád (mármint a típusszám, amit St.Z. fórumtársunk írt le) az NGK BP6ES-nek felel meg. Ami egy relatíve meleg gyertya, tehát alacsonyabb terhelésnél is hamarabb el kellene érnie a megfelelő hőfokot. Én ragaszkodnék az álláspontomhoz, hogy csak az adott felhasználási mód, a "tötymörgés" lehetett a bűnös.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 jún. 14, 09:02.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    Milyen olajat használsz?
    Dolmar 2T. - lehet, hogy ez lesz a bűnös. (?)

    - - - Updated - - -

    Akkor is sok a levegőarány:én lángvágókeveréknek nevezem,valahonnan falsot-kap és szerintem nem is jár egyenletesen emiatt.
    Nagyon szépen egyenletesen jár a motor Abszolút rángatásmentesen lehet vele lassan menni.
    (Mondjuk szívesen elvinném egy karburátorszakihoz, aki segít még finomítani a beállítását.)
    Azért se gondolom, hogy kevés benzint kapna, mert az mz ebben az esetben rendesen kopogna. Ez meg bizonyos helyzetekben inkább hajlamos traktorozásra. (kis fordulat, fél gáz felett)

    - - - Updated - - -

    Kivettem azt a gyertyát, amit tegnap szereltem bele a szétégett marelli után. NGK BP8ES. Minden beállítás, és egyéb változatlan. 50 km laza 80 km/h környékén, majd 50-60 km töty-töty a felvonuláson, majd 80-90 km laza 80 környéke hazáig. Annyi különbség talán, hogy hazafelé az utolsó 30 km-re tankoltam bele ugyanúgy mol-os benzint, csak egy másik kúton.
    Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 jún. 14, 05:34.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Ezt kizárnám. Inkább többet kap, mint kevesebbet.
    Belátom MZ-nek sok a 20-25-ös keverék.
    Akkor is sok a levegőarány:én lángvágókeveréknek nevezem,valahonnan falsot-kap és szerintem nem is jár egyenletesen emiatt.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X