Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz Trophy elektronika

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #16
    Akkor egy utolsó gondolat. a töltésjelző lámpád a következőképp lehet bekötve : az egyok póluson a feszültségszabályzó 61-es pontja van , a másikon pedig test . Nos a test nem való oda , hanem a gyújtáskapcsoló 15/54 kapcsát kell oda kötni ami egy gyújtáskapcsoló által kapcsolt akku +. A leírásod alapján közel biztos vagyok benne , hogy ez a baj.
    OdinHEM, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • #17
      az egyok póluson a feszültségszabályzó 61-es pontja van , a másikon pedig test .
      Köszönöm szépen, simán elmehetnél távgyógyítónak, vagy mi...
      Ez így van ahogy írtad. Igazából számomra egyik rajz alapján sem jött ez le egyértelműen. Csak próbáltam logikusan gondolkodni, ez alapján kötöttem be. Ezek szerint igen rosszul logikáztam. Azt tapasztaltam, hogy mindenhonnét hoztak külön test vezetéket, nem bízták sehol a véletlenre a dolgot. Gondoltam, így az órának is kell egy külön test szál... De ezek szerint, a töltésvisszajelző foglalatának két pólusa: 15/54 és 61. A többi foglalat egy csatlakozós, ezek a vázon, búrán keresztül "kapják" a testet?

      ...még annyit, ugye ha a motoron ülök, a bal oldali a töltésvisszajelző (rajzon "L" jelű), a jobb oldali (rajzon "M" jelű) az üresjárat jelző? És mind a kettő a 61-et kapja... Ajjaj megint kezdek belekavarodni

      (Hozzáteszem, hogy biztos legyen a test az összes foglalaton, körbe forrasztottam egy vezetéket a töltésvisszajelző alsó sarujától )

      Kedves Moderátorok, át tudnátok tenni valami MZ szerelés rovatba? Ne itt tereljem a témát... Viszont úgy néz ki szükségem lesz további segítségre is, így lesz még egy-két "kérdezz-felelek" ezügyben
      Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 febr. 16, 22:26.

      Komment


      • #18
        hogy biztos legyen a test az összes foglalaton, körbe forrasztottam
        Az üresjárat visszajelző adója -negatívot kapcsol..ezért a foglalat pozítív és szigetelt a többitől.

        Komment


        • #19
          Az üresjárat visszajelző adója -negatívot kapcsol..ezért a foglalat pozítív és szigetelt a többitől.
          Jó, azt hiszem az üresjárat lámpa nem lesz bekötve. Órák óta azon görcsöl az agyam, hogy ebből hogy lesz 2 pólus. Általános iskolában fizikán annyi rámragadt, hogy egy izzó úgy hozható működésbe ha van egy A és B sarka, és át tud rajta folyni az áram. Itt viszont az az egy árva csatlakozó megkapja a negatívot... Ettől hogy fog világítani
          Click image for larger version

Name:	9_1_2.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	148272
          Csak ne lennék ennyire analfabéta ehez a nyamvadt villamossághoz

          Komment


          • #20
            A két vissza jelző lámpának szigeteltnek kell lennie a testtől. A testnek látszó ponton kapják meg együtt a pluszt és az üres visszajelző a blokkban lévő kapcsolóról kapja a testet a töltés visszajelző pedig a gyújtás kapcsoló 61-es kivezetésére van kötve.
            Tehát az első lépés a testtől való elszigeteltségük ellenőrzése-biztosítása.

            Komment


            • #21
              Tehát az első lépés a testtől való elszigeteltségük ellenőrzése-biztosítása.
              Igen, megvan a szigetelés, én ezt nagy ügyesen anti-biztosítottam , kicsit látszik is a képen, hogy adtam nekik testet körbe... Hopsz... Oda se neki, pikk-pakk leforrasztom onnét azt a drótot.

              Tehát, kérlek erősítsetek meg, mert tényleg hülyegyerek vagyok ehhez: a töltésvisszajelző a testnek látszó csatlakozón megkapja a gyújtáskapcsoló által közvetített pozitívot a 15/54-ről. A másik csatlakozón a kék 61-et a fesz.szabályozóról. (Így már értem is hogy miért alszik ki amikor megjön a töltés:-) )
              Ezen kívül, erről a testnek látszó 15/54-ről az óra belsejében van áthidalás az üresjárat visszajelző testnek látszó foglalatához. Jól gondolom?

              Komment


              • #22
                "hogy biztos legyen a test az összes foglalaton, körbe forrasztottam"

                Jaj, ezt csak most látom......

                Komment


                • #23
                  Click image for larger version

Name:	Trophy óra.png
Views:	1
Size:	284.3 KB
ID:	148273
                  Tehát...a jobb oldali alsó testnek látszó vezetékre kell a kapcsolt pozitív. Ez közös lesz a bal alsó visszajelző házával.
                  Aztán a pirosan világítóra a 61-est kell kötni a zölden világítóra pedig az üres visszajelzőről jövő kapcsolt test vezetéket.
                  Egy ohm mérő és egy próba lámpa azért kellene a vezetékek ellenőrzéséhez.
                  A töltés megindulásakor azért alszik ki a jelző lámpa mert mindkét kapcsa pozitív oldalra kerül.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: bsa10; 2016 febr. 17, 18:54.

                  Komment


                  • #24
                    Bsa elég részletesen leírta. Sikerült?

                    Komment


                    • #25
                      Igen, így már világos a mi-micsoda, köszönöm szépen a magyarázatokat! Így már valóban értem is Remélem mielőbb kipróbálhatom a gyakorlatban is, mielőbb adódik annyi szabadidőm, hogy megcsinálhassam. A rajzokat már kinyomtattam, a tudnivalókat ráirkáltam...

                      Komment


                      • #26
                        Nos, leoperáltam az óráról a remekbeszabott maszek testeléseket, bekötözgettem a leírtak szerint, és tökéletesen szuperál!
                        Megjött a világítás is, úgy néz ki minden szépen működik. Be is szereltem a gyújtáskapcsolót a helyére.
                        Köszönöm nektek a sok segítséget, megvilágosítást!
                        Jöhetnek a következő lépések, bowden méretre szabások, stb...
                        Üdv.:dongós

                        Komment


                        • #27
                          Mi lehet az oka annak, hogy a 250 es Trophym, csak az etz-m gyárilag belerakott 30 éves 20.000 km futott gyertyájával hajlandó beindulni ? Rakhatok én bele bármilyen új gyertyát, csak durrog a kipufogóba, mint ha utógyújtása lenne ! Berakom a régit, és pöccre indul.

                          Komment


                          • #28
                            Az új gyertyákban benn van a zavarszűrő, míg a régebben még a gyertyapipában volt.
                            és ez most dupla ellenállás???

                            Komment


                            • #29
                              Nem minden új gyertyában van zavarszűrő! Pl. az NGK gyertyáknál egy R betűvel jelölik a zavarszűrős változatot. Amelyiken nincs R, az nem zavarszűrős.

                              Komment


                              • #30
                                Akkor keress börzén vagy a jófogáson régi új olyan gyertyát!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X