Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az első Pannónia motorblokk felújításom

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #31
    Nagyon sok esetben használhatók a krova fejek csapágy préselés vagy beütésnél legalább is ez az én tapasztalatom.

    Komment


    • #32
      t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Valahogy én is így képzeltem elöször, de a fötengelyt hogy húzom át két csapágyon
      Tapasztalataim szerint a csapágy külső gyűrűje van szoros illesztéssel tervezve, és a belső gyűrűn keresztül áttolható a főtengely, ill. kihúzható belőle.
      (Az is előfordulhat, hogy a blokk széthúzásakor a főtengelyen maradnak a csapágyak, de szerintem ez akkor áll elő, ha kikopott már a blokkfélben a csapágyfészek, amibe a külső gyűrűk mennek.)

      Komment


      • #33
        Én konkrétan arra gondoltam, hogy a fötengelyre rácsusztatnám a csapágy+szimeringház+csapágyat (csapágyat melegitéssel), és asztán a csapágyházat melegitve együtt csusztatnám hejére a fötengelyt . Véleményetek szerint megoldható lenne így?

        Komment


        • #34
          t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sziasztok! Én is egy blokk felújítás elött álok, és egy dilemma nem hagy. A baloldali blokkfélbe a két fötengely csapágyat és a szimeringházat hogyszokták bepakolni. Van e rá bevett módszer
          Szia!

          Én úgy csináltam anno, hogy a megtisztított blokkfelet a kiskonyhában lévő gáztűzhelyre raktam fel melegíteni. Gyakorlatilag a láng pont a csapágyfészket melegítette. Elég a legkisebb fokozat. A multiméteremhez van hőmérő szenzor, így amikor elérte a 120°C-ot, akkor kezdtem belepakolni a csapágyakat a műhelyasztalon. Amúgy ha nincs hőmérőd, akkor onnan tudod, hogy jó a hőmérséklet, hogyha vizet fröcskölsz vagy ráköpsz a csapágyfészekre, akkor sisteregjen.
          A seeger-gyűrűt még előtte be kell tenni a helyére. Amikor meleg a fészek, akkor kb. beesnek a helyükre a csapágyak. Én alkalmazom az alu szimeringtartót, eleve van egy kenési szerepe is a rajta lévő "bordáknak", mivel az üzemanyag keverék így jut át megfelelően a belső csapágykosáron. A két szimeringes módszert én is alkalmazom szintén a már fent leírt viton szimeringekkel. Annyi még, hogy én az alu szimeringtartó külsejébe hornyot esztergáltattam, amibe kívülről egy olyan 2-3 mm átmérőjű O-gyűrű ment, így tutira tömít.
          Amikor ez is bent van, akkor jöhet a rá következő csapágy.

          A főtengelyt pedig egy speciális, általam készített behúzató szerszámmal húzom be a helyére.

          Ennyi.

          Komment


          • #35
            Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Annyi még, hogy én az alu szimeringtartó külsejébe hornyot esztergáltattam, amibe kívülről egy olyan 2-3 mm átmérőjű O-gyűrű ment, így tutira tömít.
            Szerintem nagyon jó ötlet!

            Komment


            • #36
              Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A főtengelyt pedig egy speciális, általam készített behúzató szerszámmal húzom be a helyére.
              A főtengelyvég menetére csavarsz egy közdarabot, és egy megtámasztott csavarorsóval behúzod?

              Komment


              • #37
                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                A főtengelyvég menetére csavarsz egy közdarabot, és egy megtámasztott csavarorsóval behúzod?
                Valójában igen. Villanymotor forgórészének tengelye lett kipréselve, ebbe esztergályossal készíttettem egy balos menetet, ami rá megy a főtengelyre. Ezt ráhajtom. A behúzón van oldalanként 1-1 laposacél hegesztve, rajta 1-1 anya, ebbe hatlapfejű belehajtva. Ezt a blokkon 1-1 deszkával megtámasztom, hogy ne marja szét a csavar a tömítő felületet és elkezdem behúzatni a főtengelyt. Amúgy be lehet rakni a fagyóba kicsit a főtengelyt, valamicskét az is segít.

                Komment


                • #38
                  t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Én konkrétan arra gondoltam, hogy a fötengelyre rácsusztatnám a csapágy+szimeringház+csapágyat (csapágyat melegitéssel), és asztán a csapágyházat melegitve együtt csusztatnám hejére a fötengelyt . Véleményetek szerint megoldható lenne így?
                  Nem jó. A blokkban a belső csapágy és a szimering között van egy seeger gyűrű. Szóval először mindenképp a blokkba kell betenni mindent. Aztán a végén bele a főtengelyt.

                  Komment


                  • #39
                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                    Nem jó. A blokkban a belső csapágy és a szimering között van egy seeger gyűrű. Szóval először mindenképp a blokkba kell betenni mindent. Aztán a végén bele a főtengelyt.
                    Én még ilyen blokkot nem is láttam. Az én blokkjaimban, illetve azokban, amiket szereltem csak a primerlánc felől van 1db seeger. Egy fotót tudnál feltölteni erről? Kíváncsi vagyok hogy néz ki.
                    Természetesen a gyújtás felőli oldalon ok a dolog.

                    Komment


                    • #40
                      Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én még ilyen blokkot nem is láttam.
                      Szerintem tévedett,legtöbben emlékezetből szerelünk ! Lényeg ne szerelj főtengelyre fűzött csapágyakkal :gondolj a felfekvő felületek ellenállására 62 -es érmérőn ...25-ös átmérőn mekkora a felfekvés nem számoltam,de többszörös ellenállása van ,és ez a lényeg a tengely könnyebben becsúszik,mint a csapágy külső.Én a beütésnél a sonkák közé éket teszek,hogy ne feszüljön a sonka....
                      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 febr. 12, 06:10.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                      • #41
                        Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        Én még ilyen blokkot nem is láttam. Az én blokkjaimban, illetve azokban, amiket szereltem csak a primerlánc felől van 1db seeger. Egy fotót tudnál feltölteni erről? Kíváncsi vagyok hogy néz ki.
                        Természetesen a gyújtás felőli oldalon ok a dolog.
                        Lehet hogy nem úgy van ahogy írtam. Pár éve nem húztam már szét a blokkot (most viszont még szezon előtt szét kellene ) Minden esetre emlékeim szerint a szimering és valamelyik csapágy között van seeger gyűrű.
                        Vagy az a gyújtás oldalon van?

                        Komment


                        • #42
                          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Vagy az a gyújtás oldalon van?
                          Igen és addig nem tesszük be a seiger gyűrűt míg nincs középre álítva a házban a főtengely,és nem forog lazán ezután hézagolólemezekkel pótoljuk a seiger-ig a hiányzó részt.Még soha nem szereltem úgy motort,hogy az eredeti méret kelljen ugyanarra a helyre..a síkba-csiszolás a csapágyak a szimeringek,főleg a tömítések változó mérete miatt:több tizednyi eltérés volt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                          • #43
                            Így hogy szimeringgel együtt kell szerelni, nehezebb a dolog.
                            Most újítottam fel a babszi motoros Robi 55 kapát, illetve most rakok össze egy 207-es babetta blokkot. Ezeknél az a jó hogy a szimeringet utólag is be lehet szerelni.
                            Így az üres blokkfelet felhevítem a sparheltem, a főtengely csapágyat gyakorlatilag beleejtem a fészekbe. Majd csapágyastól ismét felhevítem, és szépen beleeresztem a főtengelyt.
                            Utána gyönyörűen fut, nem feszül be, nem kell a főtengely sonkák közét ékelni.
                            De ha 2 csapágy közt szimering is van, nem lehet hevíteni a vakvilágba
                            Mindenesetre érdemes valamennyire felmelegíteni (hogy a szimering még ne károsodjon), a főtengelyt pedig betenni a csirkecombok, oldalasok, reszelt tökök közé.

                            Komment


                            • #44
                              De akkor az én ötletem nem müködne?, "Én konkrétan arra gondoltam, hogy a fötengelyre rácsusztatnám a csapágy+szimeringház+csapágyat (csapágyat melegitéssel), és asztán a csapágyházat melegitve együtt csusztatnám hejére a fötengelyt"

                              Komment


                              • #45
                                t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én konkrétan arra gondoltam, hogy a fötengelyre rácsusztatnám a csapágy+szimeringház+csapágyat
                                A csapágyfurat~~50cm2 szemben a külső átmérő 52m/m :380cm2-es felfekvőfelülettel a melegítéssel,ha cm2-ellenállása = akkor mely alkatrészt érdemes utólag beszerelni?
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Working...
                                X