Nagyon sok esetben használhatók a krova fejek csapágy préselés vagy beütésnél legalább is ez az én tapasztalatom.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Az első Pannónia motorblokk felújításom
Collapse
X
-
t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValahogy én is így képzeltem elöször, de a fötengelyt hogy húzom át két csapágyon
(Az is előfordulhat, hogy a blokk széthúzásakor a főtengelyen maradnak a csapágyak, de szerintem ez akkor áll elő, ha kikopott már a blokkfélben a csapágyfészek, amibe a külső gyűrűk mennek.)
- 3 likes
Komment
-
t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSziasztok! Én is egy blokk felújítás elött álok, és egy dilemma nem hagy. A baloldali blokkfélbe a két fötengely csapágyat és a szimeringházat hogyszokták bepakolni. Van e rá bevett módszer
Én úgy csináltam anno, hogy a megtisztított blokkfelet a kiskonyhában lévő gáztűzhelyre raktam fel melegíteni. Gyakorlatilag a láng pont a csapágyfészket melegítette. Elég a legkisebb fokozat. A multiméteremhez van hőmérő szenzor, így amikor elérte a 120°C-ot, akkor kezdtem belepakolni a csapágyakat a műhelyasztalon. Amúgy ha nincs hőmérőd, akkor onnan tudod, hogy jó a hőmérséklet, hogyha vizet fröcskölsz vagy ráköpsz a csapágyfészekre, akkor sisteregjen.
A seeger-gyűrűt még előtte be kell tenni a helyére. Amikor meleg a fészek, akkor kb. beesnek a helyükre a csapágyak. Én alkalmazom az alu szimeringtartót, eleve van egy kenési szerepe is a rajta lévő "bordáknak", mivel az üzemanyag keverék így jut át megfelelően a belső csapágykosáron. A két szimeringes módszert én is alkalmazom szintén a már fent leírt viton szimeringekkel. Annyi még, hogy én az alu szimeringtartó külsejébe hornyot esztergáltattam, amibe kívülről egy olyan 2-3 mm átmérőjű O-gyűrű ment, így tutira tömít.
Amikor ez is bent van, akkor jöhet a rá következő csapágy.
A főtengelyt pedig egy speciális, általam készített behúzató szerszámmal húzom be a helyére.
Ennyi.
- 5 likes
Komment
-
Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAnnyi még, hogy én az alu szimeringtartó külsejébe hornyot esztergáltattam, amibe kívülről egy olyan 2-3 mm átmérőjű O-gyűrű ment, így tutira tömít.
Komment
-
Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA főtengelyt pedig egy speciális, általam készített behúzató szerszámmal húzom be a helyére.
- 1 like
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
A főtengelyvég menetére csavarsz egy közdarabot, és egy megtámasztott csavarorsóval behúzod?
- 2 likes
Komment
-
t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn konkrétan arra gondoltam, hogy a fötengelyre rácsusztatnám a csapágy+szimeringház+csapágyat (csapágyat melegitéssel), és asztán a csapágyházat melegitve együtt csusztatnám hejére a fötengelyt . Véleményetek szerint megoldható lenne így?
- 5 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Nem jó. A blokkban a belső csapágy és a szimering között van egy seeger gyűrű. Szóval először mindenképp a blokkba kell betenni mindent. Aztán a végén bele a főtengelyt.
Természetesen a gyújtás felőli oldalon ok a dolog.
Komment
-
Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn még ilyen blokkot nem is láttam.Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 febr. 12, 06:10."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Én még ilyen blokkot nem is láttam. Az én blokkjaimban, illetve azokban, amiket szereltem csak a primerlánc felől van 1db seeger. Egy fotót tudnál feltölteni erről? Kíváncsi vagyok hogy néz ki.
Természetesen a gyújtás felőli oldalon ok a dolog.
Vagy az a gyújtás oldalon van?
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy az a gyújtás oldalon van?"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
-
Így hogy szimeringgel együtt kell szerelni, nehezebb a dolog.
Most újítottam fel a babszi motoros Robi 55 kapát, illetve most rakok össze egy 207-es babetta blokkot. Ezeknél az a jó hogy a szimeringet utólag is be lehet szerelni.
Így az üres blokkfelet felhevítem a sparheltem, a főtengely csapágyat gyakorlatilag beleejtem a fészekbe. Majd csapágyastól ismét felhevítem, és szépen beleeresztem a főtengelyt.
Utána gyönyörűen fut, nem feszül be, nem kell a főtengely sonkák közét ékelni.
De ha 2 csapágy közt szimering is van, nem lehet hevíteni a vakvilágba
Mindenesetre érdemes valamennyire felmelegíteni (hogy a szimering még ne károsodjon), a főtengelyt pedig betenni a csirkecombok, oldalasok, reszelt tökök közé.
- 4 likes
Komment
-
t1-rider78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn konkrétan arra gondoltam, hogy a fötengelyre rácsusztatnám a csapágy+szimeringház+csapágyat"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
Komment