Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannónia Gyújtás kérdés

    Sziasztok!
    Pannónián szerettem volna gyújtókábelt cserélni,és miután kiszedtem a régit, észrevettem hogy a gyújtótekercsnek egy pici kiálló réz része van csupán.Ez normális?Rengeteg ilyen gyújtást láttam már, tehát nem csodálkozom, csak hallottam olyanról is hogy a pancsinak volt olyan gyújtótekercse is mint pl a simson starnak, vagy s50-nek.Esetleg ez egy tévhit?Valamint ha ilyen nemtalálható a gyújtáson, akkor a kábelt csak forrasszam rá a rézlapra ? Előre is köszönöm!

  • #2
    Szia! A pannónia gyújtótekercsén csak egy rézlap van ami egy gyujtáskábel kivezetőhöz csatlakozik (tehát normális ha csak az van a tekercsen). Ha jól értelmezem a tiedről ez a kivezető hiányzik. Ha nincs meg rá is forraszthatod a kábelt csak tömítsd körbe a furatot nehogy beázzon a kábel mellett.
    sepy, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Köszönöm szépen!
      Mondanom se kell bearanyoztad a napomat, mert inkább nem csináltam semmit, mert nem akartam gányolni
      Új kábel, új pipa, újra megy az öreglány
      Nagyon szépen köszönöm!!!!!
      mátéapu és Örs kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Nagyon szszivesen! Örülök, hogy segíthettem egy márkatársnak.
        mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Az enyémen én is most cseréltem kábelt, pipát, gyertyát. Nekem olyan megoldással van elkészítve a kábelkimenet, hogy nem kell a deknit sem levenni. Van egy csatlakozási pont, oda kell a kábelt betekerni, arra van egy menetes rögzítő, és erre megy rá egy gumiharang. Így nagyon egyszerű a kábelcsere.

          Komment


          • #6
            Igrich! úgy látom Te a gyári megoldást használod...a gyárból igy jött ki...

            Komment


            • #7
              Igen TLF65, így jött ki, de hosszútávon valami ilyesmi megoldásra kell törekedni, így a biztos, mert ha kábel csere szükséges, minden más megoldás macerás. A furat mindegyik blokkon megvan. Most ötletelek. Ha az eredeti nincs meg. A tüske lehet egy vékony facsavar is, lényeg olyan legyen, ami jól forrasztható. Ezt belebarkácsoljuk egy koax kábel csatlakozóba, akkor megoldható a blokkba való beépítés is egy kis ügyességgel és ha szükséges, a szigetelést vastagíthatjuk cikkszalaggal, hogy a blokk furatába stabilan álljon. Mivel a kábel dugasz menetes, és a koax kábel kb. egyforma vastagságú a gyújtás zsinórral, így az ezzel sróffal stabilan be is fogható. Gumi harangot biztos hogy lehet kapni, az szépen el is fedi kis művünket. S ha nincs eredeti, biztos hogy jobb megoldás, mint közvetlenül a gyújtótekercs kimenetére közvetlenül forrasztani a gyújtókábel fémes részét, már csak azért is, mert az mozog, s a forrasztás könnyen letörhet. Tudom, nem eredeti így, de célszerű.

              Komment


              • #8
                és ha már barkácsolunk egy ujabb,ötlet ép az előzőből ugrott be a star tekercsből egy facsavar áll ki,legközelebb egy olyat készitek ha javitanom kell.a többi lehet bakelit,ma.,és az eredeti szigeteléstől is jobb mivel bent már nehezebben ázik be.

                De a pannoniához minden alkatrész beszerezhető!!!!!
                Lemezjáték kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                • #9
                  Kerridam!

                  Találtam egy web lapot, ot Pannónia alkatrészek fotói vannak, melyeket ezen a címen lehet megrendelni:magyarmotor1@gmail.com
                  Ezen a fotűkat találod: Error 404 (Not Found)!!1
                  Ez pedig az oldal portfoliój:
                  Ezek az alkatrészek mind új illetve kitűnő mínőségben felújított darabok.Ilyenekből újítottam fel a saját Pannoniáimat is,és kitünően sikerültek.Van az alkatrészek között olyan ami nekem már nem kell,szívesen átadom másnak vagy elcserélem.Ha van olyan valami amit keresel,de a képek között nem találsz,írd meg,hogy mi az. Ha keresel valamit vagy valakit,ami a Pannoniával kapcsolatos,ha kérdésed van , vagy valamit nem értesz ha valamiben tudok segíteni,ami ezzel a témával kapcsolatos akkor ide írj: magyarmotor1@gmail.com

                  Remélem még él ez a lehetőség, én is érdeklődtem néhány dolog után.

                  Komment


                  • #10
                    Sziasztok!Köszönöm a segítséget de az a hejzet hogy már megoldottam Sajnos a forrasztás lejött, ezért elegem lett, és mivel nem akartam 4000ft-ot plussz szállítási költséget fizetni egy kivezetőért, ezért parádésan visszabandukoltam oda, ahol vettem a Pancsit.Az eladónak rengeteg blokkja volt, úgyhogy körülnéztem, de egyikbe sem volt ilyen alkatrész.Mielőtt elhagytam volna az öreg"pannónia" illattól áradó padlásot, észrevettem a dobozt, Gyújtás alkatrészek címmel, és egy Csepel emblémával.Kinyitottam, és csodák csodájára kb 20-30 db ilyen kivezetőt találtam A tulaj 500ft-ért adta darabját úgyhogy nem tétováztam vettem 4 db-ot biztos ami biztos, mert a T1-esemről is hiányzott ez a darab.Azért köszönöm szépen mindenkinek srácok! Utólagosan is boldog, és motorozásban gazdag évet kívánok!!!!!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Keriadam; 2014 jan. 07, 19:02.
                    sepy, OdinHEM és kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #11
                      Click image for larger version

Name:	gyujtás.jpg
Views:	1
Size:	89.8 KB
ID:	139808

                      Üdv ! Ez a piros könyvből való részlet, kivágva ( 3. kiadás)
                      a kérdésem az, hogy jól értelmezem-e, hogy percenként 50-60 robbanás, 5-600 fordulat mellett??

                      Akkor ez azt jelenti, hogy minden tíz fordulatra jut egy-egy munka végzés? és akár ez is okozhatja az olaj csöpögést a kipufogón, hogy kb a 0,8-0,9 része az üzemanyagnak égés nélkül távozik alapjáraton?

                      és akkor mi a helyzet egy 4500-as fordulatszámon? kinek mi a véleménye, tapasztalata kedves Kollegák?

                      Komment


                      • #12
                        Kétütemű motornál minden főtengelyfordulatra jut egy munkaütem, azaz gyújtás, négyüteműnél minden másodikra.
                        A részletben leírtak arra vonatkoznak, hogy percenként 50-60 "pamm-pamm" hagyja el a kipufogót.
                        Mindazonáltal azon én is szoktam gondolkodni hogy miért pöffen sokkal ritkábban a kipufugó, mint a valós főtengelyfordulat, azaz a gyújtások száma?

                        Komment


                        • #13
                          TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Akkor ez azt jelenti, hogy minden tíz fordulatra jut egy-egy munka végzés?
                          Igen ez így igaz --szó szerint --mármint a Pannóniák esetében .Ezért olyan hosszú életü strapabíró motorok . Nincsenek kizsigerelve. Mondhatni ,hogy a szocialista munkamorál megtestesülése ...

                          Komment


                          • #14
                            Ez Fóti Gyula alkatrész listája ha rá keresel neten a nevére biztosan megtalálod és az is tuti hogy fog tudni segíteni Pannóniával kapcsolatban.

                            Komment


                            • #15
                              mi a helyzet egy 4500-as fordulatszámon?
                              Szerintem magasabb fordulatszámon már megtörténik a munkaütem minden fordulatra. Egyébként semmi értelme nem lenne, nem igaz?
                              De a kivágott részlet még a nyitott levegőszűrős-kipufogós korábbi típusokra vonatkozik. H-s Pannóniánál már ez az alapjárat kevés szerintem.

                              Komment

                              Working...
                              X