Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Gyújtáskapcsoló marad? Bekötés bonyolult ? Át kell vezetékelni? Gyujtásállítás jeles vagy külön műszer kell?.....
    Kapcsoló marad, nem kell módosítani.
    A blokkban a gyújtáshoz 5 vezeték kell. Ebből 3 megy a fesszabba(nekem az ülés alatt van, e persze a tank alá is lehet tenni) fesszabból megy a negatív testre és a pozitív az aksira.
    A másik két vezeték meg megy a CDI elektronikába, ez nekem a tank alatt van. A CDI elektronikából meg megy a trafóba ami mellette van és ,megy a gyújtáskapcsolóhoz.
    A vezetékelés ennyi. A gyári köteg jó lehet hozzá, csak ki kell egészíteni pár szállal.
    Gyújtásnak jeladó tekercse van ami elvileg akkor gyújt ha az előtte elhaladó pöcök széle a jeladó közepének feléhez és. Szóval szemre beállítható. (finombeállítást meg úgyis próba után kell érzésre) Ha nagyon precízen akarod akkor stroboszkóp kellene. De nem szükséges.



    https://www.youtube.com/watch?v=atSr-W1pK3Y
    https://www.youtube.com/watch?v=Hd8cFtXl1vY
    https://www.youtube.com/watch?v=XxWTN1Xek0E
    Lemezjáték és dongos78 kedvelte ezt.

    Komment


      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      van-e elfekvő készlet
      Megnéztem, van minden

      Komment


        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Gyújtáskapcsoló marad? Bekötés bonyolult ? Át kell vezetékelni? Gyujtásállítás jeles vagy külön műszer kell?.....
        Ma fejeztem be az új 12 voltos elektromos rendsz + megszakító nélküli CDI-gyújtás beszerelését, már csak néhány apró simítás maradt hátra, fogok róla írni, és teszek fel képeket is!

        Hagytam a gyújtáskapcsolót, ahogy van, és a meglévő 2-es vezetékre kötöttem az új rendszer leállítóját, az 51-es vezetékre kötöttem az akksit és az új rendszer 12 Volt egyenáramát, az 59-es vezetéket meg leszigeteltem pihen egy esetleges visszaalakításig. (Kivettem a lámpában lévő 1A-es biztosítékot biztos ami biztos alapon, így a szelén is maradhatott a helyén.

        Ha érdekel benneteket, és jelzitek, esetleg külön témát indítok, mert ez már kicsit hosszú, és szerteágazó...


        sepy, emu és heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          Ismét arra a döntésre jutottam nem fejlesztem a Pannóniát,nem szabad !
          Ha mindennap használni akarod max tégy egy elekronikus gyujtást és használd,értelmetlen tuningolni 100-as utazót olyan áron tudná megbízhatóan,hogy az árán veszel egy komoly motort ami a dupláját tudja.A barkácstuning az értelmetlen nyersz 10 kmes sbességplusszt 50-100-ft-ért és bizonytalan lessz a géped és nem javítható...


          Maradjunk a 70-80-as tempónál és menjünk ki a világból !!!!!
          Titus, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Maradjunk a 70-80-as tempónál és menjünk ki a világból !!!!!
            Az enyém a 70 körülit szereti a legjobban...Az e-átalakítás azért kellett, hogy indexet tudjak tenni rá.

            Megöregedtem, pont annyi vagyok, mint ez a motorom...Nekem elég a 70...

            Komment




              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az e-átalakítás azért kellett, hogy indexet tudjak tenni rá.
              Szertnék indexet de évi 1000-km ért nem alakítok ha nem tud senki jó 6 v-os automatát csinálni akkor nem kell inkább.Ledesre gondoltam,de mikor söntel kezdik akkor tudom csak az áramomat fogyasztja ami alapból kevés.....

              Kellene egy igazi fényerejű ledes irányjelző ténylegesen 6-v-ra.abba befektetnék....A városifénnyel is átb...magam belefaragtam a kawába nappal két méterre alig látszik....
              Engem már beletoltak a saját árkomba a halovány irányjelzőmre hivatkozva,igaz az kárszakértő a balesetokozóval egy vadászegyesületben volt.

              Azóta különösen figyelek a világításaimra......
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 jún. 19, 20:39.
              sepy, Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Engem már beletoltak a saját árkomba a halovány irányjelzőmre hivatkozva,igaz az kárszakértő a balesetokozóval egy vadászegyesületben volt.
                Hátba..meg ezt nem csodálom. Jokerrel a tetőn azon hüledeztünk hogy ott a "faluvégen nemcsak aki érkezik hanem aki megy minimum 130-al hasít és senkin sem éreztünk lassítási szándékot pedig az út minősége ezt indokolttá tenné.
                Mondjuk hozzá tenném hogy a mi utcánkban 20-as tábla van amit én sem tartottam még be soha, de aza népcsport legelteti szabadon a kölkeit az utcán aki füstölő kerékkel indul és érkezik.

                Eghyébiránt a vadász és horgász a legféltékenyebb és vagy irigyebb a saját fajára.
                sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kellene egy igazi fényerejű ledes irányjelző ténylegesen 6-v-ra.abba befektetnék....A városifénnyel is átb...magam belefaragtam a kawába nappal két méterre alig látszik....
                  Én ugyanezzel kínlódtam, 6 Voltra nem találni semmit...Azaz van egy angol oldal, ahol kifejezetten veteránokra készítenek 6 voltos led-es dolgokat eszméletlen drágán. (Ja, kísérletképpen rendeletem Kínából 6 voltos led-es hátsó lámpát, hogy csökkentesem az akksiról való féklámpa fogyasztást, mondván, hogy így talán marad elég töltés valami led-es indexnek, de azt nem ajánlanám, hogy valaki azzal közlekedjen, nem tud annyit fényben a lámpa, mint a hagyományos izzóval! Megjegyzem, lehet, nem csak a led-es lámpa gagyi, hanem az is baj, hogy az izzóhoz tervehzett hátsó lámpa parabola tükréhez nem igazodik a led-lámpa így emiatt sem tud megfelelő fényt szórni. A rendes led-es hátsó lámpák, meg mind 12 voltosak, szóval ez is zsákutca...)

                  A Pannónia 3 (vagy 5?) wattos kis töltőtekercse nem bírja azt a forgalmat, ami mellett fékezgetsz (jó, mondjuk a dudát nem használod...), meg még az index is...?!?

                  A világító tekercsekben lévő wattokat meg nem tudod beterelni az akku töltésébe...

                  Számtalanszor végig rágtam ezt a dolgot (szerintem heeegany jutott ebben a témában a legtovább, rengeteg mindent megosztott velünk, köszönet neki!) aztán arra a következtetésre jutottam, hogy a Pannónia 45 wattos elektromos rendszere annyit tud, amennyit tud, az meg a mai forgalmi viszonyok között kevés...ennek kb. a duplája kell, és az sem szétaprózva külön rendszerekre, mint a Pannóniáé.

                  Ma este mentem a géppel, és alapjáraton is van fénye (persze ehhez az akksi is kell!), hagyományos 12 voltos izzót tettem mindenhová, az indexbe is. (Az index kicsit sűrűn pislog, de majd rákérdezek az eladóra, ahol az automatát vettem...)
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 jún. 19, 22:36.
                  Atti69 és mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A Pannónia 3 (vagy 5?) wattos kis töltőtekercse
                    A gyári rajzok alapján. De a valóságban valójában nincs és nem is volt bennük töltőtekercs.
                    Arra a kis tekercsre a világító tekercsek vannak rákötve. Szóval az valójában egy fojtótekercs.
                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A világító tekercsekben lévő wattokat meg nem tudod beterelni az akku töltésébe...
                    Innen meg következik hogy ami az aksihoz megy azt is az egyébként is gyenge világítótekercsektől veszi el...

                    Én annó gyári rendszerrel ráraktam az indexeket. Hagyományos izzóval olyan szar fénye volt hogy csak sötétedés után mertem használni mert nappal nem látszódott a fénye...
                    Aztán raktam mindenhova 1-1 1W-os teljesítmény LED-et. Ezt már szikrázó napsütésben is látni. Ezeket feszültség stabilizáló IC-vel csináltam. Szóval mindegy nekik hogy 6 vagy 12V.
                    Meg persze kell egy elektronikus villogtató. Müller féle volt benne, abból van 6 és 12V-os is (a rajta lévő relé különbözik csak). Most meg autókhoz-motorokhoz való villogtató relét raktam bele. (bár ez is tetű gyorsan villog. De szerintem nem több mint 120/perc, szóval had villogjon )
                    Annyi hogy a gyári rendszerrel használva rendszeresen xsepptöltőre kelletett rakni az aksit. (akkor raktam egy kis tápcsatit az ülés alá. A garázsba a falra meg egy kis töltőt)
                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    hagyományos 12 voltos izzót tettem mindenhová
                    Hátsó lámpába, irányjelzőkbe és a féklámpába érdemes valami jóféle LED-eset tenni. a Fényszóróba meg mehet egy 65W körüli halogén.
                    Nekem egy ideje ugye Lada foncsor van elől. Ebbe került nemrégiben Osram Nightbreaker izzó. Na ez elég fasza Pár napja este mentem egy autó mögött. Láttam a kocsi előtt a saját árnyékát. Pedig neki is fel volt kapcsolva valami gyertyafény


                    Beagle, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az index kicsit sűrűn pislog,
                      A régi relén lehetett rugó feszíteni,az újabbakon már nehezebb állítani, s 50%-ban fennáll a kukában végzi javítás miatt..
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        Én hibrid rendszert csináltam, vagyis az akku és a világítás (Lada foncsor + 6V 35/35W PX43T halogén izzó) maradt 6 V-os, de az index-ekbe 12V-os LED "izzókat" vettem ebayről ( https://www.ebay.com/itm/1pcs-COB-11...kAAOSw3WxZ8vC9 ), valamint hozzá kb. 1x2 cm méretű feszültség konvertert ( https://www.ebay.com/itm/2PCS-DC-DC-...0AAOSwHoFXrz6K ), ami felfelé alakít. Ezeken a kis áramkörökön beállítható egy potival a kimenő feszültség, így a 12V-os LED-et tökéletesen meg tudja hajtani akár 14V-tal is , a vesztesége pedig minimális.
                        A jobb és a bal oldali indexekhez is külön-külön áramkört tettem be, mivel csak így sikerült az index kapcsolóval megoldani a váltást (ha jól emlékszem, akkor a "fesz. duplázó" kimenetén fixen van bekötve oldalanként a 2 LED, és az index kapcsolóval a 6V-ot kapcsolom az áramkörök bemenetére), valamint a kapcsolóba beszereltem egy zöld LED-et is visszajelzőnek, hogy KRESZ konform legyen, bár műszakira mindig leszerelem. Az index relé pedig Skori féle elektonikus 555-ös IC-vel: http://skory.gylcomp.hu/kapcs/kapcs.html . Mondhatni, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer!
                        Lemezjáték, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Mondhatni, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer!
                          Hiszek mint a muzulmánok !
                          Akkor egy ilyen működő rendszer,alul képzett-szintűnek való leírással :mibe fájna + fuvar..?
                          Lemezjáték kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Én hibrid rendszert csináltam, vagyis az akku és a világítás (Lada foncsor + 6V 35/35W PX43T halogén izzó) maradt 6 V-os, de az index-ekbe 12V-os LED "izzókat" vettem ebayről
                            Ötletes ez a "hibrid" megoldás!!! Ha megfelelően működik, és fenntartható (nem kell után töltögetni az akksit), akkor pláne.

                            Én is nézegettem ezeket a 6 Volt/12 Volt feszültség konvertereket, csak abból indultam ki, hogy a mai városi forgalmi viszonyok miatt a hagyományos 21 wattos féklámpa túl sokat vesz el a gyakori fékezés miatt, akkor is merül az akksi, ha semmi pluszt nem teszel rá, ezért hagytam az egészet...Úgy próbáltam csökkenteni a fogyasztást, hogy a 21 wattos hátsó izzót szerettem volna kiváltani led-esre, de amit vettem, annak a fénye gyenge volt...

                            Ezért inkább a másik utat jártam, az e-teljesítmény növelést.
                            mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A gyári rajzok alapján. De a valóságban valójában nincs és nem is volt bennük töltőteker
                              Nálam a töltőtekercs önálló áramkör, az 59-es vezetéken keresztül szelénes egyenirányítással tölti az akkumulátort, amire a duda és a féklámpa van kötve!
                              A világítótekercsek szintén önálló áramkörön az 51-es vezetéken keresztül adják az áramot az első lápának, és a hátsó világításnak.
                              mátéapu és zahi kedvelte ezt.

                              Komment


                                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                                Nálam a töltőtekercs önálló áramkör, az 59-es vezetéken keresztül szelénes egyenirányítással tölti az akkumulátort, amire a duda és a féklámpa van kötve!
                                A világítótekercsek szintén önálló áramkörön az 51-es vezetéken keresztül adják az áramot az első lápának, és a hátsó világításnak.
                                Szedd szét az egész alaplapot. Az utolsó alátétig. Akkor látni fogod hogy bizony a töltőtekercs egyik kivezetése a világító tekercsek kivezetésére van kötve...
                                (kivéve a Bosch gyújtás. Azon a töltőtekercs még valóban töltőtekercs. 90°-al el is van forgatva, így a vasmagja a mágnes felé néz. )

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X