Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannonia karburátor

    Üdv!

    Honnan tudhatom, hogy a karburátorban még a gyári (bejáratáshoz szükséges) fúvókák vannak-e? Milyen számúak valók a bejáratáshoz és milyenek egy már bejáratotthoz. Milyen egy ideálisan beállított karburátor? Tudom, olvassam el a könyvet, megtörtént, de mégis inkább az egyéni tapasztalatokra, beállításokra lennék kíváncsi. Sok mindentől függhet (gondolom). A fúvókák még beszerezhetőek, vagy ezek 'univerzálisak' ? Tehát egy 60-as fúvóka az jó egy Simsonba is és egy Pannoniába is?

  • #2
    Che, apacsavo és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Csak a baj van velem

      Valójában most próbálkozok az első beindítgatásokkal. Változó sikerrel. Néha elindul, néha nem. Néha szép ütemben jár, néha szaporábban (mintha felakadna valami, vagy magas volna az alapjárat).
      Gyújtás nélkül, szívatót felhúzva rúgok rajta néhányat, majd a gyújtást ráadva (de még a szívatót fenntartva berúgom és általában el is indul. De eléggé változó, mikor milyenje van. Nem tudom eldönteni, hogy sokat kap-e, mert egy darabig fenntartom a szívatót, vagy keveset, mert idő előtt engedem el.
      Elvileg a blokkja bontatlan és (mint azt a korábbi képeken láthattad) viszonylag mindene eredeti és ezért is kérdeztem a fúvókák számait. Elvileg a gyárban a bejáratás miatt nagyobb fúvókákat tettek bele, amiket a bejáratás után kisebbekre kellene cserélni. Na már most lehet, hogy azok még a régiek (sajnos nem igazán kivehetőek a számok a fúvókákon) és mivel már túl van a bejáratós korszakán (a kilóméterórája tizen valahány ezret mutat) így bztosra szeretném venni, hogy még mindig az eredeti fúvókák vannak-e benne, vagy sem. Elég benzinfaló, ha így van.
      Ami az egyéni beállítást illeti: én egy alföldi srác vagyok sík tereppel megáldva és egyenlőre nem a maximális teljesítmény és a száguldozás a célom, hanem az üzembiztos és garantáltan pontos indulás (hogy végre valahára felülhessek rá és kipróbálhassam. Menjek vele egy-két kört). Ne köpje be lépten-nyomon a gyertyát, meg hasonlók.
      Tehát mondhatni, hogy olyan 'átlagos' beállításra törekszek.
      Karburátor beállításnál írják, hogy "...állítsak ezt, menjek néhány kört, majd állítsak azt, menjek még néhány kört...".
      Én meg: "Ácsi! Egyenlőre jussak el odáig, hogy bebírjam indítani és el bírjak egyáltalán indulni."
      (Mondjuk például a Simsonnál leírják elég pontosan az úszó tolómérővel való beállítását, meg hogy melyik csavar hány fordulatig legyen ki- illetve betekerve, hogy garantáltan elinduljon. És aztán lehet 'finomhangolni' ).

      Nem egyszerű beállítani, de majd csak kitapasztalom, hogy mit, hol, mennyit, merre stb állítsak.
      Utoljára szerkesztve a következő által: jjzoli; 2011 dec. 06, 18:06. Oka: kiegészítés
      Beagle és Che kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Duke, mátéapu és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Üdv Mindenkinek!

          Tettem fel ide néhány képet az úszómról. Nekem elég gyanús, mert szerintem az a kis biztosító rész, ami a tűt az úszóhoz rögzíti mindkét oldalán le van forrasztva, így nem igazán tudok változtatni az úszószinten. Jelenleg felülről az első rovátkában van.

          ApaE!
          Az előbbi hozzászólásodra válaszolva: azért gyanakszok az úszóra, mert már a kövér gézhúzáskor 'lehörög' a motor, így nem is nagyon tudom vizsgálni a fals levegő szívást. Azért gondolok az úszóra, mert mikor a Simsonomba új úszót raktam, akkor indult gond nélkül, de mikor ráültem és indultam volna, akkor indulása után ugyanígy lefulladt. Mint az utólag kiderült az úszón kellett állítani, mert én azt úgy, ahogy a boltban kaptam be is raktam a karburátorba és nem tudtam, hogy azon még nekem állítani kell (és főként, hogy hogyan). Most már tudom és a Pannonia tünete alapján is az úszóra gondolok, de lehet, hogy pont a fals levegő miatt fulladt le gázadáskor. Ha elengedném a gázt, attól járna tovább a motor, hogy fals levegőt szív?
          Click image for larger version

Name:	Kép 001.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	129514Click image for larger version

Name:	Kép 002.jpg
Views:	1
Size:	182.4 KB
ID:	129515Click image for larger version

Name:	Kép 003.jpg
Views:	2
Size:	183.4 KB
ID:	129516Click image for larger version

Name:	Kép 009.jpg
Views:	1
Size:	184.8 KB
ID:	129517

          Komment


          • #6
            jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Tettem fel ide néhány képet az úszómról. Nekem elég gyanús, mert szerintem az a kis biztosító rész, ami a tűt az úszóhoz rögzíti mindkét oldalán le van forrasztva, így nem igazán tudok változtatni az úszószinten. Jelenleg felülről az első rovátkában van.
            Az úszó gyárilag ilyen.A két leforrasztott biztosító "drót" finom szétfeszítése után a tűt tudod állítani.Az úszóházra természetesen nagyon vigyázni kell, nehogy megsérüljön.

            Két mechanikai hibája lehet az úszónak: -lyukas (kiszerelés után ha megrázod és lötyög benne a benzin)
            -úszótű hegye kopott (nem zárja el a benzin útját és ezért orrán-száján folyik belőle a benzin)
            Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 dec. 18, 14:07.

            Komment


            • #7
              sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az úszó gyárilag ilyen.A két leforrasztott biztosító "drót" finom szétfeszítése után a tűt tudod állítani.Az úszóházra természetesen nagyon vigyázni kell, nehogy megsérüljön.

              Két mechanikai hibája lehet az úszónak: -lyukas (kiszerelés után ha megrázod és lötyög benne a benzin)
              -úszótű hegye kopott (nem zárja el a benzin útját és ezért orrán-száján folyik belőle a benzin)
              Rendben, értem. És amúgy jó helyen van a tű? Vagy ez is sok mindentől függ, mint a súbertű. Tudom rossz példa, de én csak most is a Simsonra tudok hivatkozni, hogy annál úgy van, hogy alap állásnál a karburátorház szélétől az úszó aljáig 33 mm-nek kell lennie, fejjel lefelé fordítva meg 27 mm-nek. Tehát 6mm különbségnek kell lennie (+/- 1 mm). Gondolom a Pannoniánál is megvan az ideális szint (nívószint, vagy mi), de ez elvileg a gyári beállítás, ezért nem vagyok biztos benne, hogy most is így kell állnia. Függ a szint attól, hogy be van már járatva a motor, vagy sem?
              Kopást ugyan nem nagyon vettem észre a tű hegyén, de az tény, hogy amikor véletlenül nyitva hagytam a benzincsapot, akkor még a légszűrőház alja is megtelt benzinnel és onnan folyt a benzin.

              Komment


              • #8
                Ne a tű hegyén keress kopást elsősorban, pláne ha az acél mint a Pannóniánál...inkább az úszóház fedelét nézném meg tüzetesebben a helyedben. Próbáld meg szétszedve a tűt beletolva (nem nagy erővel, éppen csak tartsd zárási helyzetben) hogy átereszt e
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                • #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ne a tű hegyén keress kopást elsősorban, pláne ha az acél mint a Pannóniánál...inkább az úszóház fedelét nézném meg tüzetesebben a helyedben.
                  Jogos, ott a két pont!

                  Komment


                  • #10
                    Sziasztok!
                    Nekem olyan problémám van, hogy a motorom csak kihúzott szivatóval akar menni!Ha vissza tolom a szivatót, lefullad!
                    Van valakinek ötlete, mit merre kell tekerni, vagy mit kell kipucólni?
                    A válaszokat előre is köszönöm!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zala; 2012 jan. 05, 17:50.

                    Komment


                    • #11
                      zala eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Sziasztok!
                      Nekem olyan problémám van, hogy a motorom csak kihúzott szivatóval akar menni!Ha vissza tolom a szivatót, lefullad!
                      Van valakinek ötlete, mit merre kell tekerni, vagy mit kell kipucólni?
                      A válaszokat előre is köszönöm!
                      Szia! Egy pucolás szvsz megoldaná a problémádat. Természetes ilyenkor valamelyik fúvókára tippelni, mert azok a legszűkebb keresztmetszetek. Hamár leveszed a karburátort, akkor célszerű kiöblíteni az egészet, nem tart tovább. Valamint az unalomig ismételt figyelmeztetés: ne tűvel/dróttal/szöggel piszkáld a fúvókát, hanem fújással vagy olyan eszközzel ami nem tesz kárt a furatokban. A készülék nem állítódik el magától, ezért az állítási lehetőségekhez nem kell nyúlnod.

                      Pannonia, ugye? Akkor a két alul lévő hatlapú "dugót" célszerű kiszedned, az egyik "csak" dugó, alatta találod a fúvókát, a másik pedig fúvókatartó is egyben. Célszerű vigyázni a tömítéseikre, főleg ha nincs kéznél másik.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                      • #12
                        Szervusztok. A karburátor egy különleges " állatfajta "- sok bosszúság forrása . A benzin néhány hónapos állás után , olyan maradandó " kézzel " fogható nyomot hagy , ami zavart okoz a jó működésben. A tisztaság nagyon fontos. 1 . Alapjárat nincs : alapjárati fúvóka elkoszolódott / tisztítás féktisztító folyadékkal, vagy ami oldja a lerakódást -vegyészek: ötletet kérünk / 2. alapjárati keverékállító csavar teljesen betekerve / 2-3 menet kifelé csavarva, de erre van adat általában minden karburátorhoz / 3." Úszószint " :gyári adatnak megfelelően / nagyon alacsony állásnál, hirtelen gázadáskor " lehörög" / Fontos ! Az úszón lévő tűnek zárni kell rendesen / Ellenőrzése : átlátszó " PVC " csőben kell nézni , hogy mennyit enged a szintből / Múltkor láttam egy szellemes benzinszint ellenőrző készüléket ( nem saját ötlet, de annyira jó ,hogy propagálni kell ). P 20-as karburátornál: rögzített úszóház, alul egy kifolyócsonk, amire kb . 20 cm-es átlátszó műanyag cső volt aprikálva, ami ferdén volt elhozva a benzinszint magassága felett. Ezen be volt jelölve a kikisérletezett benzinmagasság, így az úszó zárónyelvét lehet hajtogatni a megfelelő pontig. Közben lehet látni, ha emelkedik a szint, akkor a tű nem zár rendesen - az is felülvizsgálatra szorul. Eszembe jutott: Pacsai Pista bácsié volt anno a készülék. / 4. Főfúvóka : részben szennyezett, vagy teljesen - akkor csak alapjárat van / ha van /.5. A " súbertű " magassága / 4-5 bevágás van rajta /, minél lejjebb tesszük a villácskát / lemezkét / , annál nagyobb lesz a benzin felhasználása. Ezek után még a kopott alkatrészek is befolyásolják az egyenletes motorjárást, a kopott főtengelyszimmering meg az indítást. Ez egy másodlagos / ez én osztályozásom szerint / egyszerű karburátor, hiszen " csak " 2 fúvókája van. ( Az elsődleges : egy nagy fúvóka, a " szivatás " úgy működik, hogy a szívócsonkon lévő lyukat elzárjuk, üzemi állapotban szívja a fals levegőt. ) A bonyolultabb mechanikus karburátorban , akár 14 (!) db fúvóka is van. Az ilyen jellegű szerkezetek macerálása, mindig azzal kezdődjön , hogy elméletben valamilyen szintű tájékozottsággal felvértezve legyünk. Az elektrónikus szerkentyűkkel ellátott ketyerékről, meg ne is beszéljünk, bár veterános szempontból hamarosan az idő múlásával ezzel is szembesülünk. Ezek után az ősszel úgy melléfogtam, hogy nem boldogultm egy hasonló szerkezet beállításával - a kipufogószelep volt elgörbülve / nagyon picit - de mitől?? / és néha nyitva maradt kicsit....... , de addig tekergettem eleget. Karburátoros üdvözlettel.

                        Komment


                        • #13
                          Elvileg ez reklámnak tűnik de inkább kérdés.
                          JD alkatrészeket árulok, főmunkaidőben és szabadidőmben is mert ugye hétvégén meg ügyelet
                          Van a polcon a fent említett márkából egy úgynevezett karburátor tisztító spray.
                          Emberrel még nem találkoztam aki tudná hogy mire jó és főleg hogyan kell használni. Ahhoz viszont drága kb 4500 Ft,
                          hogy csak próbálkozzak.
                          Valakinek valami ismerete???

                          Komment


                          • #14
                            Saját tapasztalatom nincs, de egy voltam réges-rég egy szakmai továbbképzésen, ahol az ilyen csodákról is volt szó. Amerikai állampolgár volt aki beszélt, szóbakerültek az ilyen kemikáliák is, ő próbált lebeszélni, helyettük fegyverek tisztításához használatos folyadékot ajánlotta (mi mást, hiszen USA...), de még azt sem próbáltam ki. (Ha valaki itt azonban igen, akkor én is szívesen venném a tapasztalatokat)

                            Az a spray szerintem valami erős oldószer vagy szerek keveréke inkább, ami a flakon nyomásával együtt képes lemosni a makacsabb lerakódásokat is a karburátor belső zeg-zugaiból.

                            Én inkább maradok a tiszta alkoholnál, főleg mert abból van itthon készlet.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                            • #15
                              Szervusztok. Egy HONDA CB 650 - alapjárat rettenetes, össze-vissza, leáll, 1500-as fordulat fölött működött, de akor is betegen. Karburátorsor többször le-fel . "Hagyományos" karburátorokhoz szokva kerestem az alapjárati fúvókákat. Nincsenek. Továbbra is sz.r az egész. Akkor még / már / nem volt kompresszorom - ez az egyik legfontosabb eszköz a tisztításnál. Szemüveget viselve, nem láttam a pillangó szelep előtt a picike lyukat / ma sem tudom, hogy milyen módon készül technikailag /. WD -40 / ez most nem reklám / -et fújtam az egyik nagy furatba és nem történt semmi. Következő karburátor , befúj ugyanoda és a szemüvegemre spriccelt a kenőanyag . A maradék 2 karburátornál semmi nem történt a befujás után. Szóval a négyből ,csak egy alapjárati benzincsatorna látta el a funkcióját. Tízszeres fejnagyítóval tisztán lehetett látni a lerakódott valamit. / A motor vagy 3 évig állt. /. Ezek után a négyes vákuummérővel "semmi" perc alatt sikerült beállítani / e nélkül nem érdemes próbálkozni /. Ezek után elmentem és vettem egy " gagyi " kompresszort, ami a kerékfújáson és az ilyen jellegű tisztításokon kívül, csak kényszerűségből jó. Üdvözlettel

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X