Közlemény

Collapse
No announcement yet.

CZ 472.4 sztender

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • CZ 472.4 sztender

    Sziasztok!
    Tudnátok képet küldeni,hogy néz ki egy 472.4-es Czetka sztenderje eredeti állapotban? Itt egy kép az enyémről,van egy olyan érzésem,hogy hiányzik róla egy kis nyúlvány amit le kell taposni.
    Click image for larger version

Name:	Jawa sztender.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	158225

  • #2
    Igen hiányzik. Viszont láttam már csavaros megoldásút is(472.5 350-es és a 485 250-es Cz-n). a 472.04-é öntött háromszög alakú fül, a kipufogó alsó pereme szépen be szokta vágni .
    Click image for larger version

Name:	Névtelen.jpg
Views:	1
Size:	187.0 KB
ID:	149548
    Click image for larger version

Name:	JAWA_UNIVERZALIS_MOTORALLVANY_CZ_125-350.jpg
Views:	1
Size:	92.7 KB
ID:	149549
    A kis rugós teleszkóp amúgyis lakatosmódszerekkel kerül fel, egyfajta állványa van méretre az összes Sport Czetkának.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 aug. 27, 01:21.
    emu, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


    • #3
      Köszönöm szépen a választ, közben már én is találtam róla régi képeket.

      ***

      Volnának még további kérdéseim a Czetka típusjegyeivel kapcsolatban.Most egy kisebb felsorolás következik,egy kakukktojással.

      Az első a gyújtás felőli deknivel kapcsolatos,az enyém a következőképpen néz ki:
      Click image for larger version

Name:	WP_20160901_020.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	149629
      Az oldalán található kis zsákfuratban nekem egy fém dugó van,nem tudom milyen céllal. Van egy másik deknim,abban nincs semmi. Melyik az eredeti,és ez a bemélyedés milyen célokat szolgál?

      Következő a féklámpakapcsoló:
      Click image for larger version

Name:	WP_20160901_019.jpg
Views:	1
Size:	194.4 KB
ID:	149656
      Ez lenne az eredeti, de nekem egy rugós megoldás van a túloldalt. Tökéletes megoldás,egyelőre nem tervezem visszaalakítani,de azért érdekel,hogy hogyan működik? Gondolom én a pedál tengelyével mozog egy érintkező,a kapcsoló maga fixen áll.

      Harmadik a láncvédő, az érdekelne,hogy a végén a lemezeknek így kell-e állni,valamint milyen csavar fogja? (Már ha ilyen ferde,mert a hatos csavar ebben szorul.
      Click image for larger version

Name:	WP_20160901_018.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	149687Click image for larger version

Name:	WP_20160901_021.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	149688Click image for larger version

Name:	WP_20160901_022.jpg
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	149689

      Végül pedig egy,nem a 472-eshez tartozó alkatrész:
      Szerintem a csepptankos Jawa-hoz való kerek bordás hengerek,itt vannak a képek:
      Click image for larger version

Name:	WP_20160825_005.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	149690Click image for larger version

Name:	WP_20160825_006.jpg
Views:	1
Size:	199.4 KB
ID:	149691Click image for larger version

Name:	WP_20160825_007.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	149692Click image for larger version

Name:	WP_20160825_009.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	149693Click image for larger version

Name:	WP_20160825_010.jpg
Views:	1
Size:	201.6 KB
ID:	149694
      Átmérő 58,4 mm
      Kérdésem az lenne, hogy pontosan milyen típusról valók ezek?

      Előre is köszönöm a válaszokat!

      Komment


      • #4
        Helo

        A gyujtás felőli dekli ledugózott lyukánál tudod a kuplungot állitani.
        A láncvédó nem a 472 es ről van. Ilyen a csepptankosokon volt. A hengerek pedig a 350-354 es tipusról vannak.
        A 360 as tipusén a kipufogó felfogatása feletti hűtőborda kicsit kinyúlik a menet fölé.
        Atti69, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Szia Ultimate8!

          a gyújtás felőli deknivel kapcsolatos
          Az az eredeti, ahogy a Tied van.....ott egy kis "fémpogácsával"


          féklámpakapcsoló
          A régieknél -ami a fékkar tövénél van- az volt a kapcsoló,de sajnos egy idő után volt,akinek hsználhatatlanná vagy megbízhatatlanná vált. Ekkor cserélték ki más, jobban működőre....Az enyém ( ami '82-es) már nem ilyen megoldású.


          a láncvédő
          Azzal semmi baj nincs....a fülek, igaz összébb vannak ( nem ennyire széthajolva) de az pár mozdulat, azonban tudtommal 5-ös "lencsefejű" csavar járt oda, anyával, alátéttel.....tudtommal.

          Ha tévedtem valamiben, elnézést....azonban vannak még rajtam kivül komolyabb CZ-sek,aki majd ezután foglalnak állást....

          Üdvözlettel!

          - - - Updated - - -

          Kvaga!

          Az enyém is 472-es, de gyárilag ilyen a láncvédője! ( annak idején, vadi újan kaptam a szüleimtől)
          Atti69 és kvaga kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            A féklámpa kapcsolóban el öregedett az " O " gyűrű és be engedte a nedvességet emiatt az oxidáció megette a réz érintkezőket és a vezetékek forrasztása is tönkre ment. Én egy jó darabig vakartam a fülem tövét és pop szegecs érintkezőkkel és újra forrasztott kötésekkel megbízhatóan működik 2 éve. A beállításával vigyázni kell mert beragadt féklámpa kapcsoló le merítette már az aksim! 4,5 v-os lapos elemmel indítottam már el a gépet muszájból! Csak próba ként de a beragadt kapcsoló át vert és menni kellett más járgány nem lévén. Azt nem állítom, hogy 1 db-al vagy 2- vel mert ez kb. 1976- 77 ben lehetett mikor az első Sport CZ_ m nyűttem! Gázelvétel nélkül taposva a sebességet olykor. De bírta !!
            Atti69, St.Z.350 és kvaga kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Köszönöm a válaszokat!
              A láncvédő biztosan a sajátja, van régi képem vadiúj motorról.
              Tényleg,ez a kuplungállítás nekem is nyilvánvaló volt, nem is tudom most minek írtam ide,a kis pogácsa érdekelt.
              Igen,ez az akksi lemerülés valós veszély, ezért is fogok az ülés alá az akksihoz egy áramtalanító kapcsolót beiktatni!

              Komment


              • #8
                Az oldalán található kis zsákfuratban nekem egy fém dugó van,nem tudom milyen céllal.
                Gyárilag minden Jawán és Czetkán volt, később "kikoptak" a kuplung deklilevétel nélküli állítása miatt.

                Ez lenne az eredeti, de nekem egy rugós megoldás van a túloldalt.
                Az a későbbié, vagy 634. A gyári ez a forgós kapcsoló, mostanára már általában törött, hibás, utángyártott nincs. Vigyázni kell rá mint a hímes tojásra.

                Szerintem a csepptankos Jawa-hoz való kerek bordás hengerek
                Igen csepptankosé, ráadásul tuning elszenvedő alany, kivágták az összekötőket a persely alján.
                58,4 (58,5 lessz az, első javító méret)


                Harmadik a láncvédő
                Ez a gyári láncvédője a 472 nek, a kis lemezzel a kémlelőnyíláson. Ami felrakva fent van(ez különbözteti meg a csepptankos láncvédőjétől első ránézésre is, mert azon alul van. Lencsefejű 5-ös csavar kell oda.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 szept. 02, 00:05.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                • #9
                  kvaga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A hengerek pedig a 350-354 es típusról vannak.
                  Ilyen állapotban mennyit érhetnek ezek? Hasznukat nem veszem,így tervezek megválni tőlük.

                  Komment


                  • #10
                    Hát nem igazán tudom mit érhet. A 354 es tipust az 50-es évek végén gyártották. De több kép kellene a beazonositáshoz. Lehet hogy 360 as hoz tartozik csak letört rola a bordanyulvány.
                    A láncvédő tenyleg a 472-esé. Bocsi. Összekevertem a 175 -477-487 esével ahol ugyebár csak felső burkolat van .

                    Most találtam egy hirdetést ahol az ujrafúr és festett hengereket dugókészlettel kb. 150 euróért adják.
                    Tehát ha leszámitom belőle a nálunk 45-50 eurót amit a fúrásért és a cseh-gyártású dugókészletért kérnek hengerenként akkor max. 50-60 euró.
                    Mivel passzol a korábbi tipusra az ugynevezett perák-ra is igy lehet többet is megadnak érte.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: kvaga; 2016 szept. 07, 11:43.

                    Komment


                    • #11
                      Találtam még neked képet a sztenderről:
                      Click image for larger version

Name:	iDprATBUBgY.jpg
Views:	1
Size:	54.2 KB
ID:	149740Click image for larger version

Name:	8knL1qF4-0g.jpg
Views:	1
Size:	55.1 KB
ID:	149741
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                      • #12
                        kvaga:
                        Köszönöm,hogy utánanéztél,később még csinálhatok róla képeket. Egyelőre maradnak a többi alkatrész között, majd később rakom fel.

                        wsievers:
                        Tetszik ez a megoldás! Lehet,hogy én is hasonlóképpen fogom megoldani az aluminium hegesztés helyett.

                        - - - Updated - - -

                        Ja,kérdéseim kifogyhatatlanok,megint van egy! A Czetkához keresek első fékbowdent, olyat,amin hosszú dió van,ez nyomja be a féklámpa kapcsolót. Létezik még ilyen? Mert én sehol nem találtam ilyet,amit annak titulálnak annál se stimmel a méret. Megérné inkább legyártatni?
                        Próbálkoztam faragással, viszont az eredeti diót csak úgy tudtam átrakni ha bevágtam,ez kezdi megadni magát.

                        Click image for larger version

Name:	LW0009.jpg
Views:	1
Size:	75.3 KB
ID:	149743Most ezt találtam, de személyesen nem vehető át..
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2016 szept. 07, 21:38.

                        Komment


                        • #13
                          Le lehet gyártani házilag is. Bowdenhuzalt méterre lehet venni és menetes szárat is. A dió pedig - ha jól emlékszem - 8-as húzott köracél. Ha ezt átfúrod és süllyeszted, akkor megy be a bowdenvég a helyére.

                          Komment


                          • #14
                            Sziasztok!
                            Click image for larger version

Name:	WP_20161112_005.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	150164A képen látható típusú kuplung- és fékkar sejtésem szerint az újabb fajta 350-es Jawara való. Lehetséges, hogy 472.4-es CZ-re ezt rakták eredetileg?
                            Több helyen is ilyet találtam, ez lehet a rávaló:
                            Click image for larger version

Name:	fékkar jawa.JPG
Views:	1
Size:	38.5 KB
ID:	150165

                            Komment


                            • #15
                              Igen, a három söjtöri CZ 472.4-esből kettőnek is eredetiek a karjai,ilyenek:
                              Click image for larger version

Name:	DSC01005.jpg
Views:	1
Size:	190.4 KB
ID:	150166

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X