Közlemény
Collapse
No announcement yet.
CZ 472.4 sztender
Collapse
X
-
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 aug. 27, 01:21."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
-
Köszönöm szépen a választ, közben már én is találtam róla régi képeket.
***
Volnának még további kérdéseim a Czetka típusjegyeivel kapcsolatban.Most egy kisebb felsorolás következik,egy kakukktojással.
Az első a gyújtás felőli deknivel kapcsolatos,az enyém a következőképpen néz ki:
Az oldalán található kis zsákfuratban nekem egy fém dugó van,nem tudom milyen céllal. Van egy másik deknim,abban nincs semmi. Melyik az eredeti,és ez a bemélyedés milyen célokat szolgál?
Következő a féklámpakapcsoló:
Ez lenne az eredeti, de nekem egy rugós megoldás van a túloldalt. Tökéletes megoldás,egyelőre nem tervezem visszaalakítani,de azért érdekel,hogy hogyan működik? Gondolom én a pedál tengelyével mozog egy érintkező,a kapcsoló maga fixen áll.
Harmadik a láncvédő, az érdekelne,hogy a végén a lemezeknek így kell-e állni,valamint milyen csavar fogja? (Már ha ilyen ferde,mert a hatos csavar ebben szorul.
Végül pedig egy,nem a 472-eshez tartozó alkatrész:
Szerintem a csepptankos Jawa-hoz való kerek bordás hengerek,itt vannak a képek:
Átmérő 58,4 mm
Kérdésem az lenne, hogy pontosan milyen típusról valók ezek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Komment
-
Szia Ultimate8!
a gyújtás felőli deknivel kapcsolatos
féklámpakapcsoló
a láncvédő
Ha tévedtem valamiben, elnézést....azonban vannak még rajtam kivül komolyabb CZ-sek,aki majd ezután foglalnak állást....
Üdvözlettel!
- - - Updated - - -
Kvaga!
Az enyém is 472-es, de gyárilag ilyen a láncvédője! ( annak idején, vadi újan kaptam a szüleimtől)
- 2 likes
Komment
-
A féklámpa kapcsolóban el öregedett az " O " gyűrű és be engedte a nedvességet emiatt az oxidáció megette a réz érintkezőket és a vezetékek forrasztása is tönkre ment. Én egy jó darabig vakartam a fülem tövét és pop szegecs érintkezőkkel és újra forrasztott kötésekkel megbízhatóan működik 2 éve. A beállításával vigyázni kell mert beragadt féklámpa kapcsoló le merítette már az aksim! 4,5 v-os lapos elemmel indítottam már el a gépet muszájból! Csak próba ként de a beragadt kapcsoló át vert és menni kellett más járgány nem lévén. Azt nem állítom, hogy 1 db-al vagy 2- vel mert ez kb. 1976- 77 ben lehetett mikor az első Sport CZ_ m nyűttem! Gázelvétel nélkül taposva a sebességet olykor. De bírta !!
- 3 likes
Komment
-
Köszönöm a válaszokat!
A láncvédő biztosan a sajátja, van régi képem vadiúj motorról.
Tényleg,ez a kuplungállítás nekem is nyilvánvaló volt, nem is tudom most minek írtam ide,a kis pogácsa érdekelt.
Igen,ez az akksi lemerülés valós veszély, ezért is fogok az ülés alá az akksihoz egy áramtalanító kapcsolót beiktatni!
Komment
-
Az oldalán található kis zsákfuratban nekem egy fém dugó van,nem tudom milyen céllal.
Ez lenne az eredeti, de nekem egy rugós megoldás van a túloldalt.
Szerintem a csepptankos Jawa-hoz való kerek bordás hengerek
58,4 (58,5 lessz az, első javító méret)
Harmadik a láncvédőUtoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 szept. 02, 00:05."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
kvaga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA hengerek pedig a 350-354 es típusról vannak.
Komment
-
Hát nem igazán tudom mit érhet. A 354 es tipust az 50-es évek végén gyártották. De több kép kellene a beazonositáshoz. Lehet hogy 360 as hoz tartozik csak letört rola a bordanyulvány.
A láncvédő tenyleg a 472-esé. Bocsi. Összekevertem a 175 -477-487 esével ahol ugyebár csak felső burkolat van .
Most találtam egy hirdetést ahol az ujrafúr és festett hengereket dugókészlettel kb. 150 euróért adják.
Tehát ha leszámitom belőle a nálunk 45-50 eurót amit a fúrásért és a cseh-gyártású dugókészletért kérnek hengerenként akkor max. 50-60 euró.
Mivel passzol a korábbi tipusra az ugynevezett perák-ra is igy lehet többet is megadnak érte.Utoljára szerkesztve a következő által: kvaga; 2016 szept. 07, 11:43.
- 4 likes
Komment
-
kvaga:
Köszönöm,hogy utánanéztél,később még csinálhatok róla képeket. Egyelőre maradnak a többi alkatrész között, majd később rakom fel.
wsievers:
Tetszik ez a megoldás! Lehet,hogy én is hasonlóképpen fogom megoldani az aluminium hegesztés helyett.
- - - Updated - - -
Ja,kérdéseim kifogyhatatlanok,megint van egy! A Czetkához keresek első fékbowdent, olyat,amin hosszú dió van,ez nyomja be a féklámpa kapcsolót. Létezik még ilyen? Mert én sehol nem találtam ilyet,amit annak titulálnak annál se stimmel a méret. Megérné inkább legyártatni?
Próbálkoztam faragással, viszont az eredeti diót csak úgy tudtam átrakni ha bevágtam,ez kezdi megadni magát.
Most ezt találtam, de személyesen nem vehető át..Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2016 szept. 07, 21:38.
Komment
-
"Az élet megállhat,de a CSEPEL soha!"
Söjtöri Motoros Találkozók ; Söjtör Környéki Motorosok Baráti Köre
Komment
Komment