Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyerünk veteránnal motorozni! De miben?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • wsievers
    replied
    Mostanában az emberek önkényesen túlságosan kicsire veszik a tűréseket, úgy gondolva, hogy attól jobb lessz. Szinte mindenhol ezzel találkozom. Olyannyira, hogy ahol a hengerem fúrattam volna, nekem akarták megmagyarázni, hogy kisebb tűrést használjak olyan dugóra amit én vittem. Ott is hagytam őket gyorsan...

    Leave a comment:


  • Gyula-bá
    replied
    Az lehet a dolog "nyitja", hogy a Jawa-nál a csapszeg magasságában míg a CZ-nél (a rajz szerint) a gyűrűknél mérik az átmérőt és mint tudjuk a dugó kúpos.

    Leave a comment:


  • St.Z.350
    replied
    Igen,tudom,azt viszont nem tudom,hogy miért olyan nagy az eltérés a hézagolások között.Végül is mindegy,ha nem okoz szorulást.

    Leave a comment:


  • Gyula-bá
    replied
    St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ... ,és ez nem a CZ -ről szól.
    A Jawa 634 és a Cz 472 blokkja gyakorlatilag azonos, tehát mindegy melyiket nézed.

    Leave a comment:


  • St.Z.350
    replied
    A SzocimotoroSokk cseh nyelvűnek tüntetik fel az adatgyűjteményt,pedig valójában lengyelül írták. Biztosan jó,de ez sem rosszClick image for larger version

Name:	Jawa szerelési könyv.jpg
Views:	1
Size:	82.7 KB
ID:	139604 ,és ez nem a CZ -ről szól.

    Leave a comment:


  • Gyula-bá
    replied
    Itt: SzocimotoroSOKK - szakirodalom CZ 350 szerelési könyv) találod az általam említetteket.
    A különbség valószínűleg a mérési mód (hely) különbözőségéből adódik.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 márc. 20, 09:15.

    Leave a comment:


  • St.Z.350
    replied
    Üdv sepy!

    Jól tudod,a 634-es valóban annyi.Click image for larger version

Name:	Jawa henger+dugattyú.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	139603

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Én remélem addig túl leszek az első 1500 km-en!, még ebben a viszonylag hűvösebb időben.Az általad említett 0,12 mire befut nagyon laza lesz!. Én úgy tudom a Jawa gyári illesztése 0. 06 mm. Persze a " sündisznó tévedése" fenntartva!

    Leave a comment:


  • Gyula-bá
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ... Mivel az enyémet szorosabbra illesztették/ 0,03mm/különösebben oda kell figyelni.Türelem-türelem ez az első időszakban fontos! ...
    Ez nem "szoros" hanem nagyon szoros, csodálkoznék ha az első meleg napon, bármennyire vigyázol, nem fog megszorulni. Ugyanis a 175 Sport furat-lökete és henger szerkezete majdnem azonos a Jawa 634-ével, annak pedig a gyárilag megadott illesztése (nem tévedés) 0,12 mm! Én megpróbáltam 0,08 ra illeszteni, megszorult az első meleg, (32 C) napon.

    Leave a comment:


  • St.Z.350
    replied
    Üdv sepy!

    A 0,03-as illesztés csak fölöslegesen hosszúra nyújtja a bejáratás idejét. Azt sem értem,hogy milyen előnyökkel jár az első 1500km után újra gyűrűzni a dugattyút.A szintetikus olaj valóban jobb kenést biztosít,ezt az én TS350-esemnél az ásványi olajos 40:1-es helyett 50:1 arányt enged a gyártó,de csak bejáratott motornál.Persze ez csak az én véleményem,a tévedés jogát fenntartom magamnak.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    A mai jó minőségű fél szintetikus , szintetikus olajok kevesebb levegővel/ dúsabb keverékkel/ és kíméletes forgatással a mostani hűvösebb időben szerintem optimális bejáratási lehetőség. Azt, hogy hány km/ óra így nem lehet szerintem meghatározni mert nem mindegy milyen gépről van szó. Én a Sport Cz-vel / 120 km van benne/ 50-60 között járok és igyekszem ezt a hűvöst kihasználni. Nem szabad elfelejteni a rendszeres öblítést!!,ilyenkor a + üzemanyaggal +olaj is kerül a hengerbe és párat pöffent kis fordulaton.Ha a hő miatt szorulna könyebben észre lehetne venni. Mivel az enyémet szorosabbra illesztették/ 0,03mm/különösebben oda kell figyelni.Türelem-türelem ez az első időszakban fontos! Az az elképzelés, hogy 1500 km- után új gyűrűket kap és lehet róni az utat. 1:30-as keverékkel járok jelenleg. Persze ez az én esetem ez nem jelenti azt,hogy nem gyorsítok de nem drasztikusan. Ti ,hogy csináljátok?. Várom az észrevételeiteket szerintetek mit kellene máshogy csinálni?, változik az idő és az új módszerek esetlegesen felül írják a múlt módszereit!.

    Leave a comment:


  • St.Z.350
    replied
    Üdv dongos!

    Itt olvashatsz a bejáratás mikéntjéről.Click image for larger version

Name:	MZ bejáratás 1.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	139598Click image for larger version

Name:	MZ bejáratás 2..jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	139599 Én hiszek a gyáriaknak.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Most fel is vetődött bennem a kérdés, ami talán új téma megnyitást is érdemelne.
    Mégpedig a bejáratás mikéntje. Mennyit (km), mennyivel (km/h), mivel?
    Nem elég a benzinlaj arányt szűkíteni? A keverékképzést is szükséges módosítani? Meddig? Mennyi használat után válhat esetleg kárára a gépnek? (fokozott koksz képződés a hengerfejben és kipufogóban).
    Bár egyértelmű recept biztosan nincsen, mert sokmindentől függnek ezek a dolgok (mennyire let passzentos a dugattyú, milyen és mekkora a motor, stb.)
    Eddigi motoros pályafutásom során különféle minőségű munkákkal találkoztam (pedig mindet ugyanott csinálták).
    Az ETZ-m pl. a fúrás után borzalmasan füstölt, gyenge volt, a fúrás után 1000 km után sem volt képes elérni a 80-as tempót. A Honda robogóm használhatatlanná vált, mert kipörgetés pillanatában megszorult, anélkül pedig ugye nem indul el. A babettáé viszont profi lett. Szépen ketyeg, erős, nem füstöl, nem ragad meg...

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Nem úgy száguldozok mint a képen látható! Tudom,hogy értetted úgy füstölök még mivel elvettem tőle a levegőt a dúsabb keverék érdekében.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Bejáratós motorral moszkító üldöző? Nem is rossz!
    Már ha erre gondolsz Mosquito, the "Timber Terror"
    Ha hétvégén nem tér vissza a viharos szél, én is meglovagolom a dongót (ha már a rovaroknál tartunk) egy rövidke kör erejéig .
    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 márc. 18, 15:43.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X