Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Milyen motorkerékpár henger?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Milyen motorkerékpár henger?

    Sziasztok!
    Van egy mkp. hengerem, amiről nem tudok semmit, szeretném beazonosítani, hogy milyen típuson használhatták.

    Click image for larger version

Name:	IMGP1537.JPG
Views:	1
Size:	164.8 KB
ID:	155135Click image for larger version

Name:	IMGP1538.jpg
Views:	1
Size:	188.7 KB
ID:	155136Click image for larger version

Name:	IMGP1539.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	155137Click image for larger version

Name:	IMGP1540.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	155138Click image for larger version

Name:	IMGP1541.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	155139Click image for larger version

Name:	IMGP1542.jpg
Views:	1
Size:	198.0 KB
ID:	155140

    DCS

    #2
    Kezdjük a végéről, kizárnám a következő típusokat:
    BMW R11, R12, R42, R52, R6, R61, R71
    Ural M72
    Dnepr K-750
    Zündapp K400, K500
    Harley-Davidson XA
    Gnome Rhone AX2
    FN M12
    Csonka boxer
    Ezek közzül egyik sem ilyen. Még csak nem is hasonlít.
    Van még más sv boxer?
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 23, 19:20.
    DCS kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Szervusztok . Szerintem nem boxer henger. A furat méretéből hozzávetőlegesen lehetne következtetni a ccm-re. Angol ( ? ) egyhegeres, oldalszelepelt , baloldali kipufogócsöves - talán BSA , 1932-től ( ezt csak "ráérzésre" gondolom mivel előtte a zsákhengeresek voltak ). Üdvözlettel. Végignéztem részlegesen a "szakirodalmat" . Érdekes egy henger. Az oldalszelepelt zsákhengereseknek nyitott szelepállítási lehetősége volt - eselegesen egy lemezdarabbal takarták a rugókat. Későbbiekben a hengerfejjel alkalmazott blokkoknál a szeleprugók és a szelep állítási lehetőségét a hengerben kialakított helyen oldották meg ( BSA M 20 ) és egy csavaros " kamrafedéllel" takarták el . Ezzel a megoldással az olajozás intenzívebbé vált. A képen szereplő henger egy másik változat . A szeleprugók közvetlenül a hengeren voltak, de benyúltak a blokkba , ahol a szelephézag állítását lehetett végezni . Innen fogalmam sincs minek a hengere . Ennyi. Képek : BSA M 20 hiányos blokk - 500 ccm , BSA zsákhenger 500 ccm ( ezt nem tudom melyik motorhoz tartozott - egy D Rad-on / ! / üzemelt ).Click image for larger version

Name:	D RAD 06 013.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	134383Click image for larger version

Name:	M 20 BSA, Magneti Marelli dinamó 009.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	134384
      Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2013 jan. 24, 00:35.
      wsievers és DCS kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        A henger furata kb. 86,5 mm.
        A kipufogó leömlőn a menet kb. 50,8 mm (2 col?)
        A szívőrész belső menete 34 mm (1,5 col?)
        A colos méretek csak az én tippeim, nem vagyok benne biztos, hogy ennyi lehet, ha valóban colról van szó...?
        Remélem ezek a méretek valamelyest közelebb visznek a megoldáshoz.
        Ha 1 hengeres a motorkerékpár és a löket ugyanannyi, mint a furat(négyzetes motor), akkor 508 köbcentis a mkp.(az általam mért furat alapján, feltételezve, hogy nem volt még felfúrva...) Én úgy tudom, hogy a régebbi idők lassabb fordulatú motorjai hosszú löketűek voltak, tehát akkor még többnek kell lenni a köbcentinek. Jól gondolom? Talán 600-as lehetett valamikor?
        DCS
        Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2013 jan. 24, 14:25.

        Komment


          #5
          Szervusz DCS. Jól tudod, a "régiek" lökethossza nagyobb volt a furatátmérőnél. Így legalább 600 ccm-es. A 34 mm -es szívócsőméret is erre enged következtetni (BSA M 20-21 / a 21-es 600 ccm / 6/4 -es shieberrel üzemel ) . Üdvözlettel.
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            A menetes furatok közül 7 db M8-as, 3 db pedig M10-es. A 7 db M8 csavar helye szerintem biztosan gyári, a 3 db M10-ben nem vagyok biztos, lehet hogy már felbővítették.
            DCS

            Komment


              #7
              Véletlenül nem egy elsőgenerációs fünyiróhenger?
              Azokon van eféle szelep,és hehgerelrendezés.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Véletlenül nem egy elsőgenerációs fünyiróhenger?
                Azokon van eféle szelep,és hehgerelrendezés.
                Meg az összes SV motoron...
                mátéapu kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X