Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mikori évjáratú lehet ez a D Csepel váz?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mikori évjáratú lehet ez a D Csepel váz?

    Sziasztok.

    Nemrég hozzájutottam egy hiányos D Csepelhez. Blokk nincs benne.
    Vázszáma: BC11878, Kormány nyakba ütött régi rendszám: KZ 95-10.
    Tudnátok az évjárat meghatározásában segíteni?

    (egyéb: nagyobbik típusú első lámpa, krómozott kormány, -hátha ez is segít...)

    Köszi: Gabó

    #2
    Szervusztok!


    A Csepelek számozásán eligazodni,nem lehet egyszerű dolog,jóllehet nagyon is meg kell lennie a logikának a számok jelentésében.A Csepelek a gyártásuk korában akkora értéket képviseltek,amit a mai (f)rogyasztói társadalmában élve,-nehéz elképzelni.A II.Vh. után,a romjaiban heverő,több náció által végigrabolt ország(mely mint vesztes,még hadisarcot is fizetett),melynek a folyókba bombázott hidak újjáépítése,valószínű fontosabb volt,mint a járműgyártás,-érthetően,csak igen nehezen kezdhette el a kis Csepelek gyártását.A motorkerékpár eleinte kiutalásra,igénylésre,valószínű az igények fontossági sorrendjét valamilyen szinten figyelembe véve történt.Az akkoriban felálló gépállomások,állami gazdaságok,Tsz.-ek,üzemek,stb.-valószínű fontosabbak voltak,mint egy magánszemély,ami szintén érthető.


    A fentieket figyelembe véve a számozás nagyon is logikus lehet,remélem kis közösségünkben van olyan aki a Csepelek számozásának "okkult tudora" és előbb-utóbb,-megosztja velünk a tudását.

    Amit a számozásról tudok:

    A vázszám,menetirány szerint jobb oldalon,a hátsó teleszkóp számára kiképzett vázrész,merevítő lemezén(esetleg a csövén) beütve,található,pl.18515.A váznyak környékén a kormánycsapágyak házán beütve, a rendszám,pl.LV334,KV4635 .A fenti számok egy birtokomban lévő D Csepel vázon olvashatók,de jelentésükkel csak annyiban vagyok tisztában,hogy a motornak két rendszáma volt,először LV 334 majd KV46-35.Találtam még a kormánycsapágyak csövén egy B beütést a rendszámoktól elkülönülve,melynek jelentése számomra nem ismert.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      #3
      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szervusztok!


      A Csepelek a gyártásuk korában akkora értéket képviseltek,amit a mai (f)rogyasztói társadalmában élve,-nehéz elképzelni.A II.Vh. után,a romjaiban heverő,több náció által végigrabolt ország(mely mint vesztes,még hadisarcot is fizetett),melynek a folyókba bombázott hidak újjáépítése,valószínű fontosabb volt,mint a járműgyártás,-érthetően,csak igen nehezen kezdhette el a kis Csepelek gyártását.A motorkerékpár eleinte kiutalásra,igénylésre,valószínű az igények fontossági sorrendjét valamilyen szinten figyelembe véve történt.Az akkoriban felálló gépállomások,állami gazdaságok,Tsz.-ek,üzemek,stb.-valószínű fontosabbak voltak,mint egy magánszemély,ami szintén érthető.



      Üdvözlettel:Che
      Aztán ezt később el is vesztették. A '70-es évek elején az apám aki azért nem volt kőgazdag az unkatesóimnak vett egy Csepelt játszani mert annyira nem volt értéke. Nekünk akkor még Danuviánk volt. A mai szemmel vizsgálva a kettő között talán nincs is komoly különbség, akkor pedig két világ volt.
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusztok Barátaim!


        Úgy tűnik,idáig szunnyad a kis Csepelek beazonosítását szolgáló,beütött számozásokkal kapcsolatos információk áradata,de ami késik nem múlik.Az vitathatatlan,hogy a technika fejlődésével,a kis Csepelek elvesztették "nimbuszukat" és a sóvárgó Magyar a néha -napján kezébe kerülő nyugati motorokról álmodott,de nekem a kis Csepel akkor is az"örök" marad,hisz jogom sincs,hogy megtagadjam,róla álmodtam,-rajta tanultam,-a sajátomnak éreztem és érzem a mai napig.Vitathatatlan,hogy a korában sem számított egy csúcstechnológiás gépnek,de a miénk volt,a magunkénak tudtuk(kicsit savanyúbb,kicsit világosabb sárga,-de a miénk ez a narancs,nem szó szerint,de Pelikán elvt. után szabadon).

        Sajnálom,de a Csepelek számozásában nem vagyok toppon,ezért kérek,minden fórumozót,-ássuk be magunkat a kérdéskörben,-én próbálom ezt tenni!

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          #5
          Sziasztok!

          Ami érdekes még az én Csepelemen, hogy a kormánya krómozott- úgy hallottam, ez elég ritka volt-, és olyan nyereg van rajta, mint egy Pannónián, vagy Danuvián. Szinte biztos, hogy utólagos, de láttam ilyen képet a "D Csepel, Danuvia" c. könyvben. Ahogy írtam elöl- hátul nagy lámpás. Viszont két betű- három szám kombinációjú rendszám beütést nem találtam a kormánynyakban, de majd alaposabban megvizslatom, hátha...

          Kösz mindenkinek: Gabó

          Click image for larger version

Name:	D csepel.jpg
Views:	1
Size:	64.4 KB
ID:	129239
          Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Csepelesek Ébresztő!

            Senki nem mozdul a számozások ügyében,talán csak van valaki okkult tudor köreinkben,aki "fényesebb",mint mi tudatlanok és publikál valamilyen írást a témában.Próbáltam "felhomályosodni",a számozásokat illetően,de idáig,csak az alagút van,pedig nagyon érdekel a téma.Segít.......-ség!!!!!!!!!!!!!

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              #7
              Sziasztok!

              Nem találtam a váznyakban régi rendszám beütést (2 betű- 3szám) csak a KZ 95-10-et. Lehet, hogy később lett csak forgalomba helyezve? Okmányirodát lekérdeztem a rendszámról, és a vázszámról, de semmi. A volt tulaj elmondása szerint ez a gép már mikor 1975-ben a házba költözött, már ott volt a pincében. A kis Csipkerózsika...

              Gbó
              Che kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Kedves Gabó!

                A váznyakban talált KZ 95-10,nagy valószínűséggel a motor rendszáma volt.Ezek szerint,későbbi kiadás,-nem volt neki soha a korábbi két betű,három szám kombinációjú rendszáma.Azt viszont érdekesnek találom,hogy a témában,-első hozzászólásomban említett helyen nincs vázszám beütés.Kerested?

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #9
                  Kedves Che!

                  Ahogy az első írásomban írtam, van alvázszáma a jobb hátsó bakteleszkóp feletti görbe csövön: BC11878. Amúgy tudja valaki, mikor jöttek be a "két betű- négy szám" típusú rendszámok?

                  Gabó
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Gabó_Racing; 2011 okt. 25, 16:20.

                  Komment


                    #10
                    Gabó_Racing eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Amúgy tudja valaki, mikor jöttek be a "két betű- négy szám" típusú rendszámok?
                    Hát, a legtöbb helyen 1958-at írnak, de biztos lesz, aki pontosabban meg tudja írni. Tudomásom szerint motorkami nagy szakértője a témának!
                    Che kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Szia Gabó!

                      A D Csepel vázon a jobb hátsó rúgótartó váznyúlványban kell lennie a beütött vázszámnak!
                      Az enyémen úgy szerepel hogy 7/3 1246 ha jól emlékszem (azaz: 1957 márciusi) . Lényeg az hogy az első szám az adott évet takarja, a másik a per jel után pedig a hónapot a maradék négy szám pedig a sorozatszámoz takarja. D Csepeleket 1954-1958-ig gyártottak. Krómozott kormánnyal is jöttek ki , de ritka volt. Másik a nagyobbik típusú, azaz a 130 mm-es lámpafej , volt a kisebb a 110 mm-es , nem befolyásolja a szerintem, mert anno ami kisebb lámpával jött ki az olcsóbb volt. Tehát mindkét lámpával jöttek ki D Csepelek.

                      Üdv : Lajos
                      isti és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok! Az én D-Csepelem 57 es. Hátul a vázon ennyi van 7/3 1428. Alatta a merevítő lemezen pedig: 27878. Nyakban beütve rendszámok: OL 715, alatta KD 1224. Azt nem is tudtam hogy D-Csepelen volt ilyen számozás mint amit Gabó kolléga írt. Én nem vennék rá mérget hogy gyárban ütötték rá. 58-ban gyártottak egyáltalán még D Csepelt? Akkor jött az első Danuvia.
                        Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!

                          A D Csepel, Danuvia c. könyvben olvastam, hogy 58-ig gyártották a D Csepeleket, de egy régi vasbolti eladó megesküdött rá, hogy 1960-ban- mikor a boltba került eladóként, még lehetett kapni pár darabot. Valószínűleg beragadt készletről lehetett szó.
                          Az én Csepelemen a vázszám a rugóbak görbe csövén helyezkedik el- ahogy már írtam, DE 2betű és öt számból áll. Nem valószínű, hogy utólagos beütésről lenne szó, a karaktereket alaposabban megvizsgálva. Amúgy láttam már a vaterán, árultak forgalmit szintén BC-s alvázszámmal.
                          Kormánnyakban csak az újabb rendszám van beütve, ez tuti. Egyre nagyobb a gyanúm, hogy a gépem 58-as...

                          GabóClick image for larger version

Name:	DSC07478.jpg
Views:	2
Size:	192.0 KB
ID:	129335Click image for larger version

Name:	DSC07484.jpg
Views:	1
Size:	188.7 KB
ID:	129336
                          Che kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Nem ismerem a Csepelek váz- és blokkszámozási sajátosságait, minden esetre van itt egy másik Csepel motor, aminek BC-s a motorszáma. Ez jelenthet valami segítséget?

                            Komment


                              #15
                              ------------------------------------------------------------------------------
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X