Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Alumínium zsákmenet javítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Alumínium zsákmenet javítás

    Üdv.: Ezen topic-on gondolkodtam hova írjam. Igazából lehetne bármely veteránnál és új gépnél.

    Tömören, hogy mi a problémám: Mint a bemutatkozásomban is írtam egy p21-et akarok rendbe rakni a nulláról. Jelenleg a motorblokkal foglalkozgatok. A motorblokk tömbjében ugyebár vannak csavar furatok. Ezen furatok a kétfejűnél 6-os csavaroknak van. A motoron valamelyik előző tulaj főként a dekni csavar furatait 6-osról 8-asra metszette át. "Ezt csak ő tudhatja miért, én meg nem."
    Ismert, hogy vannak menet javító készletek.
    És a kérdésem:
    - Ilyen már foglalkozott e valaki a fórum tagok közül?
    A gyártók lapján láttam, hogy van erre lehetősé nagyobb furat visszaállítására. Egy nagyobb szerszám és csavart boltnál érdeklődtem is, hogy ezen problémámhoz kellene ilyen "alkatrész". Sajnos üres kézzel robogtam el a p10-emmel a bolttól . Eladó nő csak a vaskos katalógust tudta elém rakni, hogy a csíkszám alapján tudja mit kell levenni vagy rendelni.

    #2
    BeniP10&P21 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Menetjavitás kétféle módon:-- (alu motorblokkról beszélünk) alap amit mindig érdemes elvégezni,a kitisztitott meneteken áttekerünk egy ugynevezett menetjavitó menetmángorlót .Ez a szerszám nagyon hasonlit a menetfúróra -de NEM az! Nincs vágóéle csak visszazömiti az anyagot a helyére .Minden jobb szerszámboltban kapható ,vagy legalábbis katalógusból ismeri a boltos.Nem is vészes az ára -főleg ha az eredménnyel állitjuk szembe (ja és egy életre szól-ha nem adod kölcsön)---ha valaki segitene róla egy képet ide tenni......




      Fontos!:aluminiumban egy jónak látszó csak esetleg kicsit szoruló menetet menetfúróval ujravágva több a kár mint a haszon.!



      Az igazi menetjavitást aluban a legkönnyebben pedig a HELICOIL néven elhiresült technológiával végezhetjük.Ma már több féle néven több gyáró csinálja de a lényege mindig ugyan az. (mint ahogy minden gyorsvágó:FLEX )
      Én ma már automatikisan "bebetétezem" az összes olyan menetet amit a használat során nagyon gyakran kell ki-be tekerni,söt meg kell jól szoritani. Ez sajna kicsit "húzósabb" árfekvésü szerszám de vagy veszek, vagy fizetek a javitásért.
      Ennek egy pillanat műve a netes keresés.
      , Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        üdv. joker Köszönöm, hogy ezt megosztottad.
        Jelenleg ez most nem megoldás nekem A blokk öntvényben 8-as ép furat van a 6-os helyett. Tehát nem a 6-os van kikopva. Itt nekem anyagot kell pótolnom. Pl az én problémámra a HELICOIL® plus TWINSERT menetjavító lenne egy megoldás.ITT látható=> Menetjavítás HELICOIL® plus-sal – Böllhoff
        Jelenleg bármerre próbáltam érdeklődni ez iránt sose kaptam érdemleges információt. "Mintha nem tudnák, hogy mit árulnak mire használható... csak a termék kódját ismerik meg, hogy azt lekérdezzék a raktár rendszerből stb.." Tehát erre szeretnék információt kérni, hogy van valaki ilyenben gyakorlatias.
        Utoljára szerkesztve a következő által: BeniP10&P21; 2011 dec. 16, 13:11.

        Komment


          #5


          szóval a magyar fő-fő Böllhoff-nál sincs ez Székesfehérváron,csak néztek mint a lukinyul, de egy csomó lehetőseget találtam német oldalakon--de az nekem nem megy....
          Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2011 dec. 16, 17:29. Oka: töröltem,mert hülyeséget irtam

          Komment


            #6
            Sziasztok!

            Azt tudni kell, ahogy talán olvastad is, hogy az ilyen menetjavító rendszerek bizonyos célszerszámokat követelnek. A behajtó kiváltható mással is, de a menetfúrókat célszerű megvenni. Ezek házi használatra viszonylag magasabb árú felszerelések. Ha nem szeretnél egy-két menet miatt sok pénzt belefektetni az ügybe, azt tanácsolom, autószerelő vagy hengerfejjavító műhelyek környékén kérdezősködj. Ott szinte napi rendszerességgel használják ezt a technikát (Helicoil és társai) beszakadt menetek javítására. Nekem két (jól hozzáférhető) M12 menetjavításra a szomszéd "veterános" autószerelő menetenként kb. 800-1000 Ft-ot kért volna. Szerintem ez korrekt ár, talán segít a döntésben.

            BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            az én problémámra a HELICOIL® plus TWINSERT menetjavító lenne egy megoldás.ITT látható=> Menetjavítás HELICOIL® plus-sal – Böllhoff
            Igen, a Helicoil katalógusa szerint a szimpla M6x1-es menetbetét legfeljebb 7,95mm furatban használható. Ez meg, félek, hogy az M8 alatt van. Minden esetre, lévén, hogy nem ritka igény az M8->M6 visszaalakítás, ebben is érdemes kikérni a műhely véleményét, hátha meg tudják oldani szimpla (tehát nem Twinsert) spirállal is.
            , sricsi70 és BeniP10&P21 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Köszönöm! a Hengerfej javítók nem is olyan rossz ötlet. Mivel jó 8-as menet van így gondolom nem kellene ezt is fúrni. Elég lenne csak behajtó amit még itthon is meg lehetne oldani. Egyedül csak a fránya beszerzés a gondom. Megpróbálok érdeklődni ezen műhelyek felé hátha kapok 10 furatnyit



              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              jó a hétvégén kipróbálom --nekem van 6-os és 8-as javitóm is megróbálom ugy hogy becsavarok egy 8-ast ,abba belepróbálom a 6-ost.Igy kiderül hogy müködik-e,vagy az a "plus" javitó az más menet ?
              azért közben rámegyek a keresésre is



              szóval a magyar fő-fő Böllhoff-nál sincs ez Székesfehérváron,csak néztek mint a lukinyul, de egy csomó lehetőseget találtam német oldalakon--de az nekem nem megy....
              Igen én is mindig haszonló reakciókkal találkoztam. Lehet a végén "e-bay"-en hamarabb kapok

              Komment


                #8
                azért talán elgondolkodhatsz azon is:mekkora gond ez a 8-as menet ? mert ha nem vagy "eredeti"mániás akkor ez egy nagyon jó dolog amit megcsináltak ---mert ha ide csináltatsz 8-6 os lépcsös töcsavart,-- beteszed -örök élet meg 2 nap-és ezt meguszod 10 sörből!
                Alu alátét és önzáró anya,...?
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  ha ide csináltatsz 8-6 os lépcsös töcsavart,-- beteszed -örök élet meg 2 nap-és ezt meguszod 10 sörből!
                  Alu alátét és önzáró anya,...?
                  Nem valami szép (bár ez is relatív, mert egy kis Csepel blokkon nekem kimondottan tetszik), de valóban rendkívül hatékony megoldás. Talán csak az a baj, hogy ha sokáig benne marad az a 8/6-os tőcsavar, akkor az minden bizonnyal benne is marad. :-) Az alu meg az acél szeretnek összegyógyulni.
                  joker kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Attached Files

                    Komment


                      #11
                      1--most akkor tetszik vagy nem ,döntsd már el ,2-- tudjuk a 20-ast gyakran kell szerelni ezért pont előnyös is ez a megoldás,3--ha valaki van annyira ....hogy szárazon(esetleg ragasztóval) teszi be a tőcsavart az majd tényleg szív 30!év mulva ha ki kell venni -(de miért is?) max egy illesztő felület sikolás miatt!
                      vagy most mi is van?

                      Komment


                        #12
                        1. megpróbálom a HELICOIL® plus TWINSERT beszerezni "hengerfej javító műhelyeknél érdeklődve" Ez lenne talán a legesztétikusabb.
                        Ha az előbbit nagyon nem lehet beszerezni akkor maradok a megörökölt furat méreteknél s próbálom nem feltűnővé varázsolni.
                        A lépcsős tőcsavarral pedig nem tudom elképzelni.
                        2. "
                        tudjuk a 20-ast gyakran kell szerelni" Régi történetekben halottam ezeket. Vitát nem szeretnék kiváltani ebből. Így inkább úgy írom, hogy remélem a mai jó minőségű alkatrészekben bízok. Remélem ha áldozok bele akkor egy napi használatra alkalmas motort hozok ki belőle amit úgy 5 évig nem is kellene belenyúlni. Lehet nem szép a mai minőséget beletenni, de gondolom a gyáriak is megadták volna ezt a lehetőséget a típusnak, ha lett volna rá lehetőség.

                        Komment


                          #13
                          Bocsánat hogy megkérdem,de fizikálisan nem tudod elképzelni vagy valami ellenérzés motivál?De továbbmegyek-a tőcsavart hüvelyes anyával kombinálva ugy meglehet csinálni hogy 5cm -ről nagyitóval sem veszed észre a turpit.
                          mellesleg körbetelefonáltam az országot délután sajna nem tudtam szerezni TWISERT-et.
                          S

                          Komment


                            #14
                            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            1--most akkor tetszik vagy nem ,döntsd már el
                            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Bocsánat hogy megkérdem,de fizikálisan nem tudod elképzelni vagy valami ellenérzés motivál?
                            Bocsánat, hogy megkérdem, de ilyenkor mire gondolsz?

                            Komment


                              #15
                              se többet se kevesebbet mint ami oda van irva-mert nem hiszem hogy valaki ne tudja mi az a lépcsős tőcsavar-----vagy igen?

                              ha a csepelen gyárilag jó (és szép is) ha én gyakorlatilag ugyan azt tanácsolom (ami gyári megoldás) már nem valami frankó--akkor mit gondoljak?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X