Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Főtengely kiegyensúlyozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Üdv! Csak egy érdekesség a főtengellyel kapcsolatban .Láttam ilyet:mozdonyfőtengely állványon,forgatás ,mérések ahol nem f --sza ütések ólom kalapáccsal.A főtengely kb 2 tonna, földön vödör méretű dugattyúk.A melósok ezen ültek cigi szünetben .Rég volt.Egy széria simónál kicsit szőrszál hasogatós ez a fent említett gondolat folyam.De ennek ellenére érdekes.
    Gergő, ptm004 és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Hello zuzuj

      Nekem is hasonlo problémém van csak most szét van szedve a főtengelyenm és nem bírok mérni.
      De szétszerelés előtt nagy volt a vibráció.
      Neked mennyire rezonál a motor , gondolom ezért ellenőrizted le a főtengelyt?
      Érdemes lenne kiegyensúlyozni a lendítő kereket is.

      E mailom publikus, vagy ide is válaszolhatsz.



      bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Az ideális érték valahol 50-75% körül kell legyen, ezért a hajtócsap felőli oldalon könnyítést kell eszközölni.
      Köszi a téma indítást
      Engem is foglalkoztat a főtengely kiegyensúlyozás, van e 250-es simsonom és erős rezonanciában szenved Több külfoldi cikket olvastam már és többféle megoldést pl a porgattyús csapra helyezni pótsúlyt de ott a súly 50-57% között megfelelő.Nem túl tág határ az 50-75%?

      Komment


        #33
        Szia Zetorkapitány!
        Igazából tavasszal vettem a motort kissé lestrapáltan vezetékelés hiány leszakadt/elforgott/ lendkerék,,váltónál 3.seb hiba stb,első lépés volt a papírozás,és csak második a használat.nagyjából összeraktam műszakira azóta úgy használtam,most jött össze egy kis pénz ill idő rá,hogy motorikusan is rendbe hozzam.
        fúrás be volt tervezve,de ahogy szétszedtem a motort kiderült,hogy gyűrűtörése van,és a főtengelye sincs teljesen rendben.talán holnap lesz időm elkezdeni összerakni kap új csapágyakat stb...
        az enyém szerintem nem volt nagyon vészes ahogy rezonált kicseréltem a gumiszilenteket (kicsiket,ez megegyzik az s51 lengőkarszilenttel) sokat javult a helyzet.Csak az első villába az egyik rugó rezonál még nagyon.a méréseket csak azért csináltam meg mert nagyon jó téma,de így hogy határon belül van az érték több időt nem szánok rá.a lendkerék kiegyensúlyozással nem szeretnék foglalkozni.Lehet,hogy pedig nem ártana.de olyan gyönyörűen indult el semmi rángatás vagy efféle hiba nem volt vele.én a fúrást,és a főtengelyezést Tóalmáson a Töröknél csináltattam.
        Te hol csináltatod,és mennyiért?

        Komment


          #34
          Kb 10 éve van meg a motor először Kecskeméten a Nagy Gépműhely-ben fúrattam és ők adták a dugót bele.
          Tavaly viszont megette az egyik csapszeg biztosító seeger gyűrűt és rendesen bekoptatta a hengert a gyűrű a csapszeg furaton átmenve mindkét oldalon. Csak onnan vetem észre hogy ette az olajat, és kartergázolt és egy kicsit gyengébb volt. Mikor szétszedtem már az olajteknőben voltak a seeger gyűrű megmaradt darabjai. Úgy döntöttem teljes generál
          a főtengelyt mértem 0,1 körül lógott a hajtókar. A harmadik sebességet nekem is kidobálta és a tartalék váltóban is szar volt, Az ablakos fogaskerék ablakai fel lettek köszörülve szerszám köszörűn a fogaskerekek körmeit tusírozással és kisflex-es hozzá illesztettem. A sebváltó léptető pályát is módosítottam mert nem tol össze teljesen, a reteszelés körmét is hegyesebbre köszörültem mert mindig is bizonytalan volt a 3. kapcsolása sokszor túl váltottam.
          A hengert a munkahelyen fúrattam mag és a főtengelyt is meg tudnám csinálni csak 6,2 vagy 6,5-ös tűgörgő kellene hozzá.
          A főtengely kiegyensúlyozást is jó lenne ellenőrizni mert 20km motorozás után zsibbaszt rendesen.

          Komment


            #35
            Hello ZUZUJ

            Én új vagyok itt a fórumon de itt itt olvasva látom van egy két 250-es simsonos.
            Van olyan topik ami ezen motorok javításával foglalkozik általánosan vagy csak adott témákra indítotok topikot.
            Ha nincs indítani kellene egyet.

            Komment


              #36
              Szia Zetorkapitany!
              én már nem egészen új fórumozó vagyok,de csak ritkán van időm fórumozgatni.
              valóban akad pár simsonos cimbora akik szívesen segítenek bármiben,ez tapasztalat.
              a váltót talán sikerült kihézagolnom még nem nagyon sikerült kipróbálnom (tank nélkül nehéz messzire menni ),nekem sem tolta össze eléggé a két kereket és ezért tudott a 3.nem kapcsolni illetve elfordulni a két kerék,sokat szenvedtem vele míg jó lett.most rendesen összekapcsol mindegyik.amúgy jó ötlet egy 250 topik!
              Neked napi használatban van a motorod,vagy csak hobbi motorozásra használod?
              akkor ezek szerint van még sok más alkatrészed is?

              Komment


                #37
                Napi használatban is van néha tavaly ezzel jártam dolgozni nem messzire csak napi 20km
                Először elment a harmadik mert kidobálta de ez nem nagyon zavart mert városon kívül 2 után 4-et váltottam.
                Utána rágott be a henger azóta pihen a motor. Én nem hézagoltam hanem a kapcsoló pályát módosítottam meg még nem próbáltam de most már legalább teljesen összetol.
                Ha gondolod indítsunk egy simson 250 topikot oda lehetne feltölteni javításról képeket eladó alkatrészeket stb.

                Komment


                  #38
                  bazsimoci, Üdvözöllek !

                  Segítséget szeretnék kérni főtengely kiegyensúlyozás témakörében.
                  Az elérhető szakirodalom meglehetősen hézagos. A problémám: 250 ccm, 4 ütemű, 1 hengeres, oldalt vezérelt, felül szelepelt (HONDA TMX System) vizes motor főtengelyét szeretném kiegyensúlyozni Statikusan. Dinamikusan egy-két cég meg tudná csinálni, pl. Derecskén (potom 70 - 80e Ft-ért !!!), de ehhez szét kellene sajtoltatnom a zsír új főtengelyt, amit nem szeretnék. Megcsinálom otthon.
                  Ami nem igazán tiszta, az a "bob weight" számítása. A sima főtengely prizmázásban (szerelt főtengelyt forgatjuk) rengeteg hibát találtam itt, a fórumon, azokat én nem akarom elkövetni.
                  Valami épkézláb leírást tudsz ajánlani ?

                  Előre is köszönöm !

                  Ferra

                  Komment


                    #39
                    Sziasztok!
                    Nagyon érdekes témát hoztatok itt össze,ami persze nagyon hasznos is és szeretnék majd én is becsatlakozni mivel én is szeretném majd megpróbálni ezt a folyamatot.
                    Mivel itt elég sok jó hozzáértő ember van ezért segítséget szeretnék kérni.
                    Van egy főtengelyem amit nem használok és megpróbáltam rajta a centír műveleteket.
                    A kérésem az lenne hogy aki jobban ért hozzá vagy tudja hogy kell ezt az kérem nézze meg a videómat és írja le nekem hogy mit csináltam rosszul illetve mit jól.(Sajnos csak egy videót enged kirakni de a csatornámon ott a többi ahol a mérések vannak)

                    Tudom hogy épp nem ide tartozik ez a téma de mivel itt foglalkoznak a főtengellyel így hátha van akit még foglalkoztat ez a téma.

                    Előre is köszönöm!

                    Csorba István
                    Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2015 ápr. 11, 09:18.

                    Komment


                      #40
                      Amikor nekem csinálta a szaki bácsi , két csúcs közt , és két mérőórával mérte egyszerre ! (Jawa-nál ha jól dereng hármat...) A mért értékek alapján fordított a "sonkákon" bronzkalapáccsal , majd újramérte . Esetleg lapos-pajszerral nyitott a két félen , hogy egy vonalba fussanak . Elméletileg az egész műveletet akkor hagyta abba amikor 0,03 mm-t nem haladta meg a mutató mozgása...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 ápr. 11, 21:48.

                      Komment


                        #41
                        Olvasgattam én is utána elméletileg 0,02-0,03-ig még jónak számít.Sajnos nekem olyan kalapácsom nincs így alumínium darabbal csináltam gondolván hogy az is puha fém.Sajna nekem csak egy órám van így egyszerre csak egy helyen tudom mérni.Ezt úgy csináltam hogy a csapszegnél az órát beállítottam 0-ra vagy megjegyeztem és tekertem addig a tengelyt amíg a legnagyobb kilengést mutatta,ott megjelöltem és aluminiumal a bizonyos irányba ütöttem.Ezután vissza és pepecseltem még el nem érte ezt az értéket.

                        Komment


                          #42
                          szerintem ezzel a módszerrel nem tudod kimérni azt az esetet , amikor a "sonka-felek" nem párhuzamosok , szöget zárnak be egymással , extrém esetben a tapintónál majdhogynem jó értéket mérhetsz !

                          Komment


                            #43
                            Ternai Zoltán-A motorkerékpár című könyvből nézegettem egyébként.278.oldal 325.ábra és a hozzá tartozó 5. pont írja le ezt a folyamatot.

                            Komment


                              #44
                              Keresnék műhelyt / embert aki tudna nekem dinamikusan főtengelyt és lendkereket centírozni / ellenőrizni. A Havassy nem tud, túl nagy a gépük. Nekem egy boxer főtengelyem lenne.

                              Komment


                                #45
                                itt kérdezted már ?

                                http://kiegyensulyoz.hu/kiegyensulyozas/

                                ....

                                Gondolom több darabból álló tengely . A pontos 180 ° rendben van ? Csapok 0,02 mm -en belül futnak ? Csak ezek után érdemes ... Egyébként mi a hiba vele ?
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2018 febr. 19, 13:30.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X