Nemrég olvastam valahol egy német nyelvű leírást a főtengely kiegyensúlyozásáról.
Ugye mindenkinek ismerős, amikor egy motort sztenderre állítva gázt adunk és a motor megindul hátrafelé a rezgésektől. Mivel a felújítás során nem mindíg a gyári súlyú alkatrészeket építjük be, valamint a gyárban sem törekedtek tökéletesen megcsinálni, ezért hasznos lehet a következő módszert alkalmazni.
Az én Jawam főtengyelyén elvégeztem a méréseket és 44% lett az eredmény. Az ideális érték valahol 50-75% körül kell legyen, ezért a hajtócsap felőli oldalon könnyítést kell eszközölni. A dugattyúm első túlméretes Ambika gyártmányú, a csapszeg ágyazása nálam tűgörgős. Nekem 12mm-es furatra volt szükségem, hogy elérjem a 70%-ot, ami nekem megfelelő is. A furat középpontja 10mm-re a sonka szélétől a két nagyobb furattól egyenlő távolságra van. Persze ezt mindenki maga kísérletezze ki. Én elsőre 6-os furatot készítettem, aztán 10-est, és mivel ez nem volt elég, felfúrtam 12-re. A hajtókart gondosan tekerjük körbe ronggyal, nehogy forgács kerüljön a csapágyba!
Ugye mindenkinek ismerős, amikor egy motort sztenderre állítva gázt adunk és a motor megindul hátrafelé a rezgésektől. Mivel a felújítás során nem mindíg a gyári súlyú alkatrészeket építjük be, valamint a gyárban sem törekedtek tökéletesen megcsinálni, ezért hasznos lehet a következő módszert alkalmazni.
Az én Jawam főtengyelyén elvégeztem a méréseket és 44% lett az eredmény. Az ideális érték valahol 50-75% körül kell legyen, ezért a hajtócsap felőli oldalon könnyítést kell eszközölni. A dugattyúm első túlméretes Ambika gyártmányú, a csapszeg ágyazása nálam tűgörgős. Nekem 12mm-es furatra volt szükségem, hogy elérjem a 70%-ot, ami nekem megfelelő is. A furat középpontja 10mm-re a sonka szélétől a két nagyobb furattól egyenlő távolságra van. Persze ezt mindenki maga kísérletezze ki. Én elsőre 6-os furatot készítettem, aztán 10-est, és mivel ez nem volt elég, felfúrtam 12-re. A hajtókart gondosan tekerjük körbe ronggyal, nehogy forgács kerüljön a csapágyba!
Komment