Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mesterfogások

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mesterfogások

    Tisztelt Motorosok!

    Most ,hogy itt van a tél ráérünk foglalkozni a motorokkal. Azért indítottam ezt témát mert sokan vagyunk akik segítségre szorulunk egy szerelési probléma megoldásához. Itt megoszthatjuk tapasztalatinkat. Magam is találtam egykét megoldást amit szívesen közzé tennék. Gondolom,hogy a „profiknak” ez csak helyzet gyakorlat de hát mi amatőrök!!!!!

    Kezdeném a hatvanas évek végén MZ 125 motorommal élveztem a táj szépségét amikor az előttem haladó csepel 125 gazdája felborult. Szerencsére a vezetőnek nem történ baja.
    A motor viszont nem indult. Szikra ,benzin volt. „Öreg” motorosoktól láttam ha lendkerék mágnes már megérett egy delejezésre akkor a szikraközt kisebbre vették. Ezt tettük a Csepellel és indult. Elektromos végzettségem lévén próbáltam megmagyarázni a jelenség okát. A remanens mágnesre ható koercitív erő hatására a pólusok ”¦”¦”¦ Mondtam volna tovább azonban a motoros megadta az útirányomat menjek a ”¦. Ennyit a tudományos magyarázatról. Továbbiakban csak röviden leírnám a tapasztalataimat és aki tudja hasznosítsa. Természetesen várom a jó ötleteket mottó „ egy újszülöttnek minden vicc új”

    Bowden vég kialakítás: A kívánt méretre szabott bowdenre vékony 0,2 -0,5 rézdrótot pl (csengő vagy telefon vezeték) rátekerek a kívánt helyre kb 3-4 mm hosszban majd leforrasztom utána ismét tekerek rá és forrasztom a kívánt méretig.

    Szelepcsiszolás: A szelepcsiszoláshoz csiszoló port és faggyút használok. Jobb mint az olaj mert nem folyik szét.

    Csavar behajtás csavarhúzóval. Szigetelő szalaggal hozzáerősítem a csavarhúzóhoz a csavart .Így olyan helyre be tudom csavarni ahová nehéz hozzáférni.

    Csavar elfordulás megakadályozása. Sokszor adódik,hogy a csavart nehéz ellent fogni.
    A hatlap fejű csavar belső oldalára ráütök kalapáccsal igy egy kis él képződik ami akadályozza az elfordulást.

    Köszönöm a türelmeteket

    #2
    Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszönöm a türelmeteket
    Köszönjük a jótanácsokat. A ragasztószalago megoldás alternatívája kisebb csavaroknál a csavarhúzó megmágnesezése. Főleg kerszthornyos csavaroknál praktikus. Árulnak is ilyen csavarhúzókat.
    OdinHEM és korompaiistvan kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Én is hozzátennék valamit...A réz alkatrészek(pláne a sárgaréz) olyanok lesznek mint az újak, ha citromlébe tesszük. Sajnos nem csináltam előtte képet, de ez a Csepel foglalat sötétbarnára volt oxidálódva. Az végképp nem gondoltam, hogy horganyozva is volt valaha...a végén csak vizzel le kellett mosni róla az oxidbevonatot.
      Click image for larger version

Name:	Kép 004.jpg
Views:	1
Size:	186.4 KB
ID:	134170Click image for larger version

Name:	Kép 003.jpg
Views:	2
Size:	189.7 KB
ID:	134171
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 07, 09:11.
      Titus, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Kezdő motorosként,riga vázba betonvasakkal rögzitett csepel motorblokkal,elmentem dolgozni csitt,csatt minden baja volt.
        Az öreg motorosoktól kaptam egy tippet,delejezés helyett(kis gyertyahézag miatt sürün kaptam slusszot)ök annak idején kabátgombba füzték a kettévágott gyertyakábel megszakitott részét szikraugratónak hivták és bevált.
        Nagyon is,kitépte magát a blokk a vázból 20-km-ert toltam hazáig,és elegem lett a rigaöszvérből.
        sepy, barna és 4 további látogató kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          rigaöszvérből.
          Nekem Verhovinába volt. A helybentartásra kellett egy vas campingszék lába bukócsőnek, és a régi 3 kerekű biciglim kormányából készített bölcső a blokk alá...Meg akkora lánckerék hátra mint a rigafelni
          sepy, és kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az öreg motorosoktól kaptam egy tippet,delejezés helyett (kis gyertyahézag miatt sürün kaptam slusszot) ök annak idején kabátgombba füzték a kettévágott gyertyakábel megszakitott részét szikraugratónak hivták és bevált.
            Ezt nem értem???:-(((((

            Komment


              #7
              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Kezdő motorosként,riga vázba betonvasakkal rögzitett csepel motorblokkal,elmentem dolgozni csitt,csatt minden baja volt.
              Az öreg motorosoktól kaptam egy tippet,delejezés helyett (kis gyertyahézag miatt sürün kaptam slusszot) ök annak idején kabátgombba füzték a kettévágott gyertyakábel megszakitott részét szikraugratónak hivták és bevált.
              Ez igy majdnem igaz ! de ugratni csak abból az energiából lehet ami van ----a nincs-- az nehezen ugrik .

              Komment


                #8

                Komment


                  #9
                  Azért kereke még volt
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ezt nem értem???:-(((((
                    Én sem ! Valaki részletezné ?

                    Komment


                      #11
                      Én sem értem de müködik.
                      Indits be egy motort huzd ki a gyujtókábelt (trabinál csináltam ha kicsi volt a hézag nőtt az alapjárat) tudtam hogy cserélni vagy állitani kell.Szebben ment a motor ha növeltem a hézagot.
                      Az ural dupla gyujtótekercse a kivezetéseknél a kis rézcsucsok nem ijen célból vannak?
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az ural dupla gyujtótekercse a kivezetéseknél a kis rézcsucsok nem ijen célból vannak?
                        wastegate(túlterhelési szikraköz)... arra való, hogy ott süljön ki a nagyfeszültségű áram, ha valami okból nincs az egyik hengeren szikra(pl leesett a gyertyapipa),ne a tekercsen belül, mert az tönkreteszi a szigetelést...ez az elmélet...a gyakorlat az, hogy a wastegate ellenére mégis kiég az egész
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Nem tudom mennyire illik a témához. A bal oldali térdpanel tartó le volt rohadva de találtam egy jó bádogost aki 2 nap megcsinálta.

                          Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	134194Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	134195

                          Komment


                            #14
                            Én kérdéssel fordulok hozzátok! Mostanában nem szedtem ki dugattyút régen meg bejelölték a gyengébbek kedvéért,hogy mely része néz előre? Azt tudom, hogy nem egyforma a dugattyú,emlékezetem szerint a kisebb van elöl,csapszeg furatot mérve a dugattyú palásthoz!Kérem segítségeteket,még mielőtt hülyeséget tennék. Köszönöm.

                            Komment


                              #15
                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Én kérdéssel fordulok hozzátok! Mostanában nem szedtem ki dugattyút régen meg bejelölték a gyengébbek kedvéért,hogy mely része néz előre? Azt tudom, hogy nem egyforma a dugattyú,emlékezetem szerint a kisebb van elöl,csapszeg furatot mérve a dugattyú palásthoz!Kérem segítségeteket,még mielőtt hülyeséget tennék. Köszönöm.
                              Milyen motorról van szó?
                              Pannóniánál a gyűrűk elforgását gátló pöckök a szívótótorok felé nézzenek. Ezt egyszerűbb megállapítani mit a csapszegfurat helyzetét
                              A gyűrűk végei mozgás közben egy ablakot sem érinthetnek egyébként.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X