Tisztelt Motorosok!
Most ,hogy itt van a tél ráérünk foglalkozni a motorokkal. Azért indítottam ezt témát mert sokan vagyunk akik segítségre szorulunk egy szerelési probléma megoldásához. Itt megoszthatjuk tapasztalatinkat. Magam is találtam egykét megoldást amit szívesen közzé tennék. Gondolom,hogy a „profiknak” ez csak helyzet gyakorlat de hát mi amatőrök!!!!!
Kezdeném a hatvanas évek végén MZ 125 motorommal élveztem a táj szépségét amikor az előttem haladó csepel 125 gazdája felborult. Szerencsére a vezetőnek nem történ baja.
A motor viszont nem indult. Szikra ,benzin volt. „Öreg” motorosoktól láttam ha lendkerék mágnes már megérett egy delejezésre akkor a szikraközt kisebbre vették. Ezt tettük a Csepellel és indult. Elektromos végzettségem lévén próbáltam megmagyarázni a jelenség okát. A remanens mágnesre ható koercitív erő hatására a pólusok ”¦”¦”¦ Mondtam volna tovább azonban a motoros megadta az útirányomat menjek a ”¦. Ennyit a tudományos magyarázatról. Továbbiakban csak röviden leírnám a tapasztalataimat és aki tudja hasznosítsa. Természetesen várom a jó ötleteket mottó „ egy újszülöttnek minden vicc új”
Bowden vég kialakítás: A kívánt méretre szabott bowdenre vékony 0,2 -0,5 rézdrótot pl (csengő vagy telefon vezeték) rátekerek a kívánt helyre kb 3-4 mm hosszban majd leforrasztom utána ismét tekerek rá és forrasztom a kívánt méretig.
Szelepcsiszolás: A szelepcsiszoláshoz csiszoló port és faggyút használok. Jobb mint az olaj mert nem folyik szét.
Csavar behajtás csavarhúzóval. Szigetelő szalaggal hozzáerősítem a csavarhúzóhoz a csavart .Így olyan helyre be tudom csavarni ahová nehéz hozzáférni.
Csavar elfordulás megakadályozása. Sokszor adódik,hogy a csavart nehéz ellent fogni.
A hatlap fejű csavar belső oldalára ráütök kalapáccsal igy egy kis él képződik ami akadályozza az elfordulást.
Köszönöm a türelmeteket
Most ,hogy itt van a tél ráérünk foglalkozni a motorokkal. Azért indítottam ezt témát mert sokan vagyunk akik segítségre szorulunk egy szerelési probléma megoldásához. Itt megoszthatjuk tapasztalatinkat. Magam is találtam egykét megoldást amit szívesen közzé tennék. Gondolom,hogy a „profiknak” ez csak helyzet gyakorlat de hát mi amatőrök!!!!!
Kezdeném a hatvanas évek végén MZ 125 motorommal élveztem a táj szépségét amikor az előttem haladó csepel 125 gazdája felborult. Szerencsére a vezetőnek nem történ baja.
A motor viszont nem indult. Szikra ,benzin volt. „Öreg” motorosoktól láttam ha lendkerék mágnes már megérett egy delejezésre akkor a szikraközt kisebbre vették. Ezt tettük a Csepellel és indult. Elektromos végzettségem lévén próbáltam megmagyarázni a jelenség okát. A remanens mágnesre ható koercitív erő hatására a pólusok ”¦”¦”¦ Mondtam volna tovább azonban a motoros megadta az útirányomat menjek a ”¦. Ennyit a tudományos magyarázatról. Továbbiakban csak röviden leírnám a tapasztalataimat és aki tudja hasznosítsa. Természetesen várom a jó ötleteket mottó „ egy újszülöttnek minden vicc új”
Bowden vég kialakítás: A kívánt méretre szabott bowdenre vékony 0,2 -0,5 rézdrótot pl (csengő vagy telefon vezeték) rátekerek a kívánt helyre kb 3-4 mm hosszban majd leforrasztom utána ismét tekerek rá és forrasztom a kívánt méretig.
Szelepcsiszolás: A szelepcsiszoláshoz csiszoló port és faggyút használok. Jobb mint az olaj mert nem folyik szét.
Csavar behajtás csavarhúzóval. Szigetelő szalaggal hozzáerősítem a csavarhúzóhoz a csavart .Így olyan helyre be tudom csavarni ahová nehéz hozzáférni.
Csavar elfordulás megakadályozása. Sokszor adódik,hogy a csavart nehéz ellent fogni.
A hatlap fejű csavar belső oldalára ráütök kalapáccsal igy egy kis él képződik ami akadályozza az elfordulást.
Köszönöm a türelmeteket
Komment