Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Tranzisztoros ("Gyula bá"-féle) gyújtás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Üdvözölek
    Árokparti javitás nekem is ismerős csak 45éve olajos a kezem de egy próbát meg ér és 20000-25000km elmegy az türhető
    hány megszakitó kell sok után gyártott vacakból mert eredeti csak a mesébe van és az is 10000km és csere ha nem akarsz
    árokpartján bütykölni.




    Üdvözölek Benneteket
    csak javitott GYulabá a dolgokon puhább anyagból van a tárcsa gond nélkül be préselődött a nyák alá nem kellet semmi
    aztán ahogy mondják a puding próbája az evés.
    üdv winetu.
    korompaiistvan kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      winetu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a tárcsa gond nélkül be préselődött a nyák alá nem kellet semmi
      Bepréselődni nekem is be préselődött normálisan de a maradék 1.5mm-t nem volt hova préselni. Pedig nekem az újabb tipus van a gyújtásból. Azóta olvastam egy harmadik ilyen esetről is ahol beleért a tárcsa.

      Komment


        #18
        winetu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        hány megszakitó kell sok után gyártott vacakból mert eredeti csak a mesébe van és az is 10000km és csere ha nem akarsz
        árokpartján bütykölni.
        Van készletem bőven megszakítóból is, kalapácsból is. Marad a mechanikus, már csak a gyári hűség miatt is.
        sepy, mátéapu és wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Üdvözölek
          neharagudj zavarlak de az hozzá szólásból ugy érzem otthon vagy gyujtás témában Gyula Bá féle gyujtás akérdés.
          át raktam másik cz-175re semijen módon nem tudom be állitani két napig játszotam vele eredmény kipugóba durogás
          ha tudnál valamit ebben a dologban segiteni vagy más veterános kolléga megköszöném.
          üdv winetu.

          Komment


            #20
            winetu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            neharagudj zavarlak de az hozzá szólásból ugy érzem otthon vagy gyujtás témában
            Szia Winetu!

            Nem tudom, hogy nekem írtad-e a kérdést, de megpróbálok válaszolni. A Hall-jeladónál nagyon fontos a hézagolási méret ami a Hall-IC és a jeladó tárcsa között értendő. Ennek értékét pontosan nem tudom. Érzésem szerint 0,5-1 mm között lehet. Ha ez a hézag nagyobb, vagy a jeladó tárcsa oldalirányban üt, akkor előállhat ez a jelenség.

            Azt írod, hogy a kipufogóba durrog, ami utógyújtásra utal. Lehet, hogy előre hátra lötyög a tárcsa, mert nincs jól rögzítve. Így folyamatosan változik a gyújtásidőpont. (Ugyanez a helyzet akkor, ha a hagyományosnál lelazul a megszakító és előre-hátra kóvályog.)

            Ezt találtam a Hall-jeladós gyújtásokról: Lada Bar
            Elég korrekt cikk.

            Szocimotoros részletekbe menően ír róla: SzocimotoroSOKK - cikkek

            És egy egész arzenál a Müllertől: https://sites.google.com/site/muelle...nics/gyujtasok

            Ezekből talán sikerül valami okosat kisütni. Ez utóbbit kinyomtattam és el fogom olvasni odahaza.

            Magam részéről jobbnak tartom azt a megoldást, amikor a megszakítók a helyükön vannak és csak a bázisáramkört szaggatják, a tranzisztorok, meg kapcsolják a primer feszültséget. (lásd: http://tctech.hu/auto/tuning/elektrogy.htm )Ekkor a megszakítókon csak egészen kis áram folyik, ami nem okoz beégést. Ha pedig bemondja az elektronika az unalmast, akkor eredeti huzalozással a rendszer percek alatt visszaállítható.

            Remélem tudtam segíteni. Üdvözlettel: CZsolti
            Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 jan. 15, 10:46.
            Titus és korompaiistvan kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Ezeket a gyújtásokat én is megnéztem, és töredéke az eddig látott gyújtásoknak




              Írtam neki, hátha összedob az Izs-re is egyet, ha már MZ Ts-re, Simson AWO-rs, és hasonlókra van.
              smuk73 kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Vissza írt az ember, 18000 kompletten akár 6V, akár 12 V-ról is van szó.
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Tisztelt Uraim!
                  Véletlenül keveredtem a fórumra ui. nem vagyok veterános, mindössze veterán motoros (Jawa).
                  Végig olvasva a fenti hsz.-eket, volna egy néhány megjegyzésem:
                  - Tequila (..dec.28.) írja: "... külön kellett gyártatnom távtartót ..." - nem kellett volna, ha megkérdezi a "gyártót", vagyis engem, "... kell (ett volna) átpréselni .." valamit nagyon nem értett, nem kell semmit átpréselni (nem kérdezett meg), "... a nyáklemez meghajlott a hőtől ..." - biztos, hogy a hőtől? (az üvegszálas anyag max. elég de nem hajlik hő hatására).
                  -dkari írja (.. dec.30.) "... legalább is a 638-as hoz nem tökéletes ..." - sajnos az összes Jawa-CZ típusnál előforduló gyári tűrésből adódó gondról van szó, tehát nem a 638-ra jellemző, hogy a forgórész "kijjebb" áll a normálisnál, van rá megoldás csak meg kellett volna kérdezni a készítőt.
                  - winetu arról panaszkodik (.. jan.14), hogy nem tudta beállítani a gyújtást. - Én csak azt kérdezném, miért itt kér tanácsot és miért nem engem kérdezett meg?
                  Amúgy bárkinek van kérdése a rendszerrel (gyújtó) kapcsolatban szívesen állok rendelkezésére.

                  Komment


                    #24
                    Kedves Gyula-bá !

                    Örülünk hogy itt vagy, és kérünk látogasd minél gyakrabban az oldalt. Biztos hogy lesz bőven kérdés.

                    Komment


                      #25
                      Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      -dkari írja (.. dec.30.) „... legalább is a 638-as hoz nem tökéletes ...” - sajnos az összes Jawa-CZ típusnál előforduló gyári tűrésből adódó gondról van szó, tehát nem a 638-ra jellemző, hogy a forgórész „kijjebb” áll a normálisnál, van rá megoldás csak meg kellett volna kérdezni a készítőt.
                      Szerencsére megoldódott könnyen az ügy De ha tudsz ezekről a tűrésekről akkor jelezhetnéd a leirásban. (mint ahogy a mogyorós zacskóra rá van irva: Nyomokban mogyorót is tartalmazhat)
                      És igy elkerülhetőek a félreértések.
                      Minden esetre köszönöm a gyújtást, ár-értékben és használatban eddig kiváló!

                      Komment


                        #26
                        Hogy "megmagyarázzam a bizonyítványt", amikor megterveztem a rendszert döntenem kellett, hogy bevállalom az esetleges gyártási pontatlanságból, az esetek kb. 20 százaléka, adódó egyszer megoldandó problémát (súrol a jeladó, felhívom a figyelmet a lehetőségre, bővebb infó itt: JAWA-sokk ), vagy a későbbiekben, nehezen orvosolható a csapágyak kopásából adódó pontatlan élőgyújtást "vállalom", az "örökkévalóság" jegyében elsőt választottam.

                        Komment


                          #27
                          Az előző h.sz.-ban sajnos linket nem tudtam tenni mert az oldal ezt, kirekesztő módon, nekem nem teszi lehetővé.

                          Komment


                            #28
                            Nem kirekeszt, csak minimum 5 hsz. után enged linket beszúrni.

                            Komment


                              #29
                              Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              nekem nem teszi lehetővé.
                              Akkor én pótlom:Feszerelés

                              Komment


                                #30
                                supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nem kirekeszt, csak minimum 5 hsz. után enged linket beszúrni.
                                - igen ez a kirekesztés, ha nem írtál 5 (X) db h.sz.-t akkor nem, miért? Menyivel vagy rosszabb (vagy jobb) mint a többi hozzászóló?




                                madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Akkor én pótlom:....
                                - a linket innen is ki kellet vennem, baromság!
                                Köszönöm. Köszönöm. Köszönöm. , nem dadogok csak egy újabb korlát (20 karakter), miért?

                                Ha az üzemeltetőnek az a célja, hogy idegesítse a hozzászólni szándékozót akkor nem sokáig fogok a kedves fogadtatás ellenére sem ide látogatni!
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2013 ápr. 26, 19:20.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X