Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Tranzisztoros ("Gyula bá"-féle) gyújtás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Tranzisztoros ("Gyula bá"-féle) gyújtás

    üdvözlök minden veterános cimborát

    Az lenne a kérdésem hogy valaki szerelt be közületek ˝"Gyulabá" féle gyujtás,
    A netten lévő leirás és rajzok szerintem preciz munkára vallanak de mit tudd
    beszerelve a választ előre is köszönöm. most készülök venni ezért érdekelne
    a véleményetek

    üdv winetu.

    #2
    "Saját" fórumtémája eddig nem volt a "Gyula bá"-féle gyújtásnak, de mivel a kérdés már egyszer felvetődött a fórumon (egyelőre érdemi válasz nélkül), adminisztratív okokból belinkelem ide:

    http://veteran.forum.hu/beszelgetese...html#post22355

    Komment


      #3
      Üdv mindenkinek nem igen próbálkozott ezek szerint még senki ezzel gyujtással nos Én beszereltem kb 1óra az egész.
      Eredmény több mint jó tökéletes alap járat és jobb teljesitmény fogyasztás még nem tudom elég 50km -3fokban.

      üdv winetu.
      kvaga, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Üdv winetu!

        Nem tudom ,hogy mihez képest tökéletes az alapjárat.Nekem a hagyományos megszakítós gyújtással sincs gondom,nyugodt egyenletes az alapjárat(üresjárat) minden fordulatszámon megbízható üzem. A fogyasztás megfelel a gyári értékeknek,90-100 között 4-4,5L/100km ,fölötte elég meredeken emelkedik 120körül erőlködés nélkül fogyaszt 6,5-8l/100km,a menetellenállásoktól (szembe szél ,emelkedő)függően.Természetesen jobbnak tartom a mozgó alkatrész nélküli gyújtást,de nem rossz a megszakítós sem,és könnyebben javítom hiba esetén egy megszakító cserével. Ráadásul ezeknél a gépeknél a gyártó is ajánlja az 5000km-enkénti átvizsgálást .Nem a "Gyula-bá "-féle rendszer ellen semmi kifogásom sincs(bizonyára megbízható),de ezeket a gépeket a gyári ajánlás szerint is 5000km-enként át kell vizsgálni. Jawa 638 TS -a motorom.
        Utoljára szerkesztve a következő által: St.Z.350; 2012 dec. 28, 19:59.
        kvaga, CZsolti és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          winetu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          fogyasztás még nem tudom elég 50km -3fokban.
          Úgy látom huzamosabb ideig még nem használtad a gyújtást.

          Nekem sajnos nincsenek ilyen jó tapasztalataim a szerkezettel kapcsolatban. Előre bocsájtom, hogy nem akarom más munkáját becsmérelni, "fikázni" stb.
          Csak a tapasztalataimat írnám le pár szóban.

          A "csak tedd fel, és használd" szlogennel ellentétben külön kellett gyártanom egy távtartót, mert a jeladó mágnes beleütött a nyákba:

          Click image for larger version

Name:	P1010008.JPG
Views:	1
Size:	130.3 KB
ID:	134033 Click image for larger version

Name:	P1010011.JPG
Views:	1
Size:	137.8 KB
ID:	134034

          A jeladótárcsa jó 2 mm vastag alumíniumlapját az M6-os csavarral kell(ett volna) átpréselni a megszakítóbütyok hornyán, ezzel biztosítva a menesztést...

          Click image for larger version

Name:	P1010009.JPG
Views:	1
Size:	180.4 KB
ID:	134035

          Próbáltam, de nem akartam beleszakítani a csavart.

          Kétségtelen, hogy hidegen -még erősen merült akksival is- kifogástalanul indult, stabil volt az alapjárat.
          Viszont tartós(?) használat (20-30 km után) az egész szerkezet kimelegedett. A nyáklemez gyakorlatilag meghajlott a hőtől, eltávolodott a forgó jeladótol, előbb csak akadozott majd megszűnt a gyújtás.
          Egyébként sem hiszem, hogy a rádió, és TV elektronikában használt nyomtatottáramköri alkatrészek tartósan bírnák az ilyen "extrém" körülményeket.
          Gyújtásállításnál is vigyázni kell! Az egyik ellenállás lába túl közel került az íves horonyhoz:

          Click image for larger version

Name:	P1010010.JPG
Views:	1
Size:	123.6 KB
ID:	134036

          Próbáltam vigyázni, de így is letestelt.

          Sokkal jobb konstrukciónak tartom az Trophymban működő HALLos gyújtást. Ahogy a képen is látszik a jeladóegység sokkal masszívabb, burkoltabb. Két éve semmi gondom vele!

          Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	78.8 KB
ID:	134037

          (Az utolsó kép forrása:mzclubhungary)

          Bocs a hosszúra nyúlt írásomért, remélem pár dologra sikerült felhívnom az esetleges vásárlók figyelmét.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Tequila; 2012 dec. 29, 14:13. Oka: Infó pontosítás
          soveny, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Én errea jeladósra neveznék be, de még nem találtam ezzel működő IZS-t.

            Komment


              #7
              Ez is érdekes lehet, nem kell hozzá más, csak 6V- gyakorlatilag egy elektronikus "megszakító" és úgy is kell felszerelni:
              Click image for larger version

Name:	$(KGrHqR,!kwE-nGc8kuyBP4GvRiucw~~60_12.JPG
Views:	1
Size:	53.9 KB
ID:	134038

              Komment


                #8
                "ezmiez" Elektronikus fesszabnak mi ertelme van plane 6v-on? Nem igazan latom ertelmet.

                Meg egy elektromos kutyu ami megkeseriti az eletet.
                Utoljára szerkesztve a következő által: zsíráf; 2012 dec. 28, 20:57. Oka: lemaradt gondolat

                Komment


                  #9
                  Na, én most döntöttem el, hogy marad a megszakítós gyári. Ennyi elektronika egyszerűen nem fér bele egy olyan gép lelkivilágába, amit még olyan mérnökök terveztek - hozzám hasonlóan - erős immunitást mutattak az elektronikus dolgokkal szemben, és előnyben részesítették a mechanikus megoldásokat.

                  Mára ez a tendencia megfordult, minden gombnyomásra működik (vagy nem). Az immunitásom is szűnőben, de ezt az izét az árokparton egyszerűen nem lehet megjavítani. Aki tartott már motoros árok party-t az tudja miről beszélek.

                  Komment


                    #10
                    Lehet egy iskolába jártunk.
                    Csak a javitható dolgokat szeretem!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      erős immunitást mutattak az elektronikus dolgokkal szemben,
                      Urak!

                      A Babetta gyújtás is elektronikus volt, és működött! Tökéletesen....

                      Komment


                        #12
                        Tequila, Csak most látom hogy felhúztad az orrod !

                        Komment


                          #13
                          dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A Babetta gyújtás is elektronikus volt, és működött! Tökéletesen...
                          Valahol már említettem itt a fórumon, hogy a Babetta gyújtás frankó...volt. Az utángyártottal jártam úgy, hogy, amikor túlmelegedett szegény tranzimó, akkor a fáradt motort toltam egy kicsit, míg kipihente magát. Utána megint járt, vagy 5 percig. Elég fárasztó volt nekem így munkába járni, mivel az út kb 1/2 óra motorral. Azóta végleg pihen és várja a veteránoskort. ...

                          Komment


                            #14
                            Mindegyik tranzimónak ez a baja...láthatatlan apró vagy látszó nagyobb repedések jelennek meg rajta(ami még szilikokkal úgyahogy javítható ,viszont a nedvességtől és a párától gutaütést kap...és lehet tolni
                            Viszont a későbbi tirisztoros gyujtással nincs ilyen gond.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nekem sajnos nincsenek ilyen jó tapasztalataim a szerkezettel kapcsolatban. Előre bocsájtom, hogy nem akarom más munkáját becsmérelni, "fikázni" stb.
                              Csak a tapasztalataimat írnám le pár szóban.
                              Ezt én is aláirom, hogy a Gyula-bá féle gyújtás a jawahoz legalább is a 638-as hoz nem tökéletes. Nekem szintén beleért az alaplapba a forgó tárcsa. Én mivel volt másik alaplapom is az alaplapból csináltam távtartót. Aztán majdnem elkövettem egy hibát.Mikor a távtartóra szereltem az alaplapot. Mégpedig hogy nem néztem meg előtte átvilágitással hogy pontosan hol futnak a nyomtatott áramkörök a nyákon. Igy elsőre majdnem sikerült megfúrnom az áramkört. Ha nem veszem észre és igy felcsavarozom az általam készitett távtartóra a gyújtás alaplapot akkor 100 hogy letestel és kuka az egész. De szerencsére nem igy történt. Végül is sikerült felszerelnem és működik a dolog. Persze mivel felújitásról van szó, még az igazi próba hátra van. Ellenben amit a 6v-os jawakhoz készit Gyula-bá azokról még semmi rosszat nem halotam, se felszereléssel se meghibásodással kapcsolatban. Van egy kis ts-em is azon is az ő gyújtása van, és szintén jól működik. Ehhez tartozik az is hogy a kis ts-re először azt a gyújtást vettem amit ide raktál fel (mz klubb és Müller Szabi csinálja). Na nekem ez romlott el elég hamar, és ezzel nem voltam egyedül.
                              De hát van pro és kontra. A legjobb a Vape gyújtás lenne, de az ugye nem 10 és 20 ezer forint.
                              Addig meg vállaljuk a kockázatot, hogy ha a motor leáll a lámpánál és újra kell inditani akkor nem fog hátrafelé elindulni
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2012 dec. 30, 15:21.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X