Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Lyukas tank javítása
Collapse
X
-
Legutóbbi hozzászólásom óta megtörtént a tank beragasztása, bár nem sikerült tökéletesre, így a képeken már a második próbálkozás látható. Problémám volt akkor is, és most is hogy nem keményedett ki a gyurma, ezzel egyelőre még várok. Nem tudom kinek mi a tapasztalata. Kb. 2-3 percig gyúrtam össze, tovább nem lehetett mert nagyon elkezdett ragadni a kesztyűre. Ettől függetlenül szerintem jó lesz, a repedés területét kitömíti.3 képek
-
Igazad van, én a centrírozásra gondoltam. A dugattyú falvastagsága nem feltétlen nagyobb szerintem, mert a belső kialakítás is eltér, a csapszegfuratnál lévő felöntés kinyúlása változó. Bár ez öntvény pontosság kérdése is... Ezért készíttettem távtartó gyűrűket pl. a tűgörgő nagymértékű vándorlásának - és ezzel esetleg félrekopásának - elkerülésére. Ettől függetlenül a dugattyú tömege biztos nagyobb - most 58,47-es, a korábbi méretet most nem tudom megmondani, de nem alapméretes, az előző tulaj elmondása szerint fúratta egyszer.zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
A kicentrírozás , és a kiegyensúlyozás nem egy és ugyanazt jelent !!! Nagyon sok motornál ott vana kutya elásva , hogy a túlméretes dugattyú tömege köszönő viszonyban sincs a gyáriéhoz !!!!! Miért írom ezt , (????) mondjuk azért , mert a főtengő egyensúlyozó furatai a gyári alapméretű dugattyúhoz voltak kitalálva , és a te jelenlegi túlméretes dugód (ami még az is lehet hogy gyári) az alapméretes belső kialakításával készült , vagyis a falvastagsága nagyobb , ergo : nehezebb is . (mérd meg az alapos dugó tömegét , és a jelenlegit is .... megpróbálhatod lefaragni a besejéből a többletet , olyan helyekről ahol mechanikailag kevésbé terheltek )De azt se felejtsd el , hogy a hengerűrtartalmad nőtt , így a sűrítési viszony is ....
korábban alapméretes gyári dugó volt a gépben ?
A karburálásod OK ? , nem sokall a gép túlzottan ? gyertyakép ??? Gyertya nem magas höértékű ?Gyujtás a helyén ?
Szerintem jobban jársz egy másik tankal , (a képek alapján meg pláne) , mert másképp folyamatosan ott jár majd az eszed motorozás közben , hogy : "ugyan mikor adja fel a forrasztás, festés , ...etc.... ,és lehet újra fényeztetni , és még a tököm is benzines lesz ..."
Nincs is gond egyébként a motor járásával, nagyon csendes, fúrás óta elvesztek a mechanikai zajok, minden, az alternáló tömegekben szerintem nem történt olyan mértékű változás ami jelentősen befolyásolná az egyenetlenségét.
Ezen kívül hozzátartozik még a történethez, hogy először lett megcsinálva a blokk, főtengely, és hónolás után csak gyűrűzve lett a gép, így használtam a tavalyi szezonban. Jött nyáron egy jó kis akkumulátor zárlat, megszakító beégés, balos henger kakukk, de ez biztos sokaknak ismerős történet, majd egy átégett dugattyú (illusztrálni tudnék bőven, de most sajnos nem vagyok a képek közelében
).
Ezután következett most télen a fúrás, tehát az időbeli eltolás miatt egyensúlyozásra nem is volt lehetőség, illetve már nem is lesz remélhetőleg, mert most kezd beállni a motor, nem tervezem szétszedni.
Nem sokall, most bejáratás végett a tű felülről 3. rovátkában, a keverék is ennek megfelelően beállítva, ill. 1:30-as keverék, ami szerintem a mostani olajakkal bőven elég kell hogy legyen, de én azért betartottam a gyári utasítást.
Gyertyaképet még nem ellenőriztem, eddig 100-120 km-t futottam vele, de arra is sor fog kerülni, a gyújtás pedig jó helyen áll, bár azon mindig van mit finomítani, majd ránézek hétvégén.
Azt hiszem el is kezdhetem keresni azt a tankot, na meg ezt az ideiglenes tömítést
- 3 likes
Leave a comment:
-
Na erre lesz nekem szükségemheeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen, valóban hasznos dolog a benzin álló gyurma. Autós boltokban lehet kapni. Benzintank gyorsjavításra találták ki.
- 1 like
Leave a comment:
-
A kicentrírozás , és a kiegyensúlyozás nem egy és ugyanazt jelent !!! Nagyon sok motornál ott vana kutya elásva , hogy a túlméretes dugattyú tömege köszönő viszonyban sincs a gyáriéhoz !!!!! Miért írom ezt , (????) mondjuk azért , mert a főtengő egyensúlyozó furatai a gyári alapméretű dugattyúhoz voltak kitalálva , és a te jelenlegi túlméretes dugód (ami még az is lehet hogy gyári) az alapméretes belső kialakításával készült , vagyis a falvastagsága nagyobb , ergo : nehezebb is . (mérd meg az alapos dugó tömegét , és a jelenlegit is .... megpróbálhatod lefaragni a besejéből a többletet , olyan helyekről ahol mechanikailag kevésbé terheltek )De azt se felejtsd el , hogy a hengerűrtartalmad nőtt , így a sűrítési viszony is ....Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA főtengely ki lett egyensúlyozva, tűgörgőzve, csapágyazva, hajtórúd szemek újraperselyezve. Az jól sikerült, rezonancia a fúrás előtt és után is volt, én azért is írtam, hogy a rezonancia "jellege" más, mert úgymond keményebben jár a motor, illetve nincs erősen terhelve, húzatva, néha besokall a dúsabb keverék végett.
korábban alapméretes gyári dugó volt a gépben ?
A karburálásod OK ? , nem sokall a gép túlzottan ? gyertyakép ??? Gyertya nem magas höértékű ?Gyujtás a helyén ?
Szerintem jobban jársz egy másik tankal , (a képek alapján meg pláne) , mert másképp folyamatosan ott jár majd az eszed motorozás közben , hogy : "ugyan mikor adja fel a forrasztás, festés , ...etc.... ,és lehet újra fényeztetni , és még a tököm is benzines lesz ..."
- 2 likes
Leave a comment:
-
Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKezdek hajlani az új tank beszerzése felé, addig pedig ideiglenesen kitölteni a rést.Igen, valóban hasznos dolog a benzin álló gyurma. Autós boltokban lehet kapni. Benzintank gyorsjavításra találták ki.sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAddig megteszi a gyurma is heeegany tud erről bővebbet.
Mint írtam nálam bajosabb volt a helyzet, de először én is gyurmával javítottam aztán vagy egy évet bírt mire megint elkezdett szivárogni. Akkor kapott bevonatot belülről.
Eleinte sokalltam a tankfesték árát, ezért javítottam inkább. Más nem volt aki társult volna fele pénzért. Aztán szereztem a TL-emhez is tankot, úgy meg már két tankot meg tudtam csinálni. Kettőre leosztva meg már azért jobb a helyzet.
Viszont nemrég írtam erről valamelyik témában, van itt nem messze egy bolt ahol árulnak benzinálló alapozó festéket. A kívánt színre tudják kikeverni. Én a blokkot festettem le azzal (szép selyem fényű festék) de van pár ismerős aki tankot festett vele belülről. Árban nagyságrendekkel olcsóbb, és a boltos szerint ez ugyan az az anyag mint az US standard tankfesték. Csak abba ezüst színű pigment van.
Leave a comment:
-
Igen, ettől én is tartok, hogy rosszabb lesz a helyzet.sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMásik tank jobb lenne . Ha eltávolítod a festéket sajnos rosszabb kép tárul eléd. Az a gitten lévő kereszt irányú repedés takargathat még meglepetést. Ha megcsiszolod lyukas lesz. az már nem felületi rozsda sajna. Az írásodból arra következtetek, hogy felújítás óta nagyobb lett a rezonanciád. Ez két kérdést vet fel vagy nem lett a főtengely rendbe téve / maradt a régi állapotába / vagy rosszul sikerült a centírozása Bocs kiegyensúlyozása / ezt te érzed és tudod. Hosszú a repedés és a belső részen kevés lesz a műgyanta ereje javítás nélkül persze ez csak az én feltevéseim.
Már most elég komoly, szépen szivárog.
A főtengely ki lett egyensúlyozva, tűgörgőzve, csapágyazva, hajtórúd szemek újraperselyezve. Az jól sikerült, rezonancia a fúrás előtt és után is volt, én azért is írtam, hogy a rezonancia "jellege" más, mert úgymond keményebben jár a motor, illetve nincs erősen terhelve, húzatva, néha besokall a dúsabb keverék végett.
Erre értettem.
Kezdek hajlani az új tank beszerzése felé, addig pedig ideiglenesen kitölteni a rést.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Másik tank jobb lenne . Ha eltávolítod a festéket sajnos rosszabb kép tárul eléd. Az a gitten lévő kereszt irányú repedés takargathat még meglepetést. Ha megcsiszolod lyukas lesz. az már nem felületi rozsda sajna. Az írásodból arra következtetek, hogy felújítás óta nagyobb lett a rezonanciád. Ez két kérdést vet fel vagy nem lett a főtengely rendbe téve / maradt a régi állapotába / vagy rosszul sikerült a centírozása Bocs kiegyensúlyozása / ezt te érzed és tudod. Hosszú a repedés és a belső részen kevés lesz a műgyanta ereje javítás nélkül persze ez csak az én feltevéseim.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Idézni sajnos nem sikerült több embertől, ezért így válaszolok:
mátéapu:
Mindenképpen tervezem a rozsdás részek kicsiszolását és lekezelését valamivel a fényezésig, mivel arra még nem mostanában fog sor kerülni. Most valami ideiglenes megoldás is megtenné, mert járatni szeretném befelé a motort.
heeegany:
A belső bevonás jó ötlet, akkor nem lenne probléma további repedés megjelenése esetén.
zahi:
Gondolkoztam másik tank beszerzésén, mert lehet, hogy ez más helyen is el fog repedni, vagy nem sikerül olyan jól a javítás. Egy donor motorra gondoltam, mert pl fék- és kuplungkart, kezelőszerveket is keresek.
- 1 like
Leave a comment:
-
Szép kis repedés! Ezt mér szerintem is érdemes foltozni. Viszont, mivel fényezni is akarod szerintem sok lehetőséged van. Akár CO-val is végig lehet hegeszteni szerintem.
A művelet után pedig érdemes belülről bevonni a tankot.
Nekem hasonló helyen repedt meg a Pannóniám tankja, csak hátul.
Nálam az airbrush festés miatt a hegesztés-forrasztás kizárt volt, szóval US standard-ot megvettem és azzal vontam be belülről a tankot. Azóta se rozsda se szivárgás.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Atti barátom tanácsára forrasztóónos megoldással javítottam közel 100m/m-es repedést a tank alján:a fényezés megóvása is célom volt....Mivel festeni akarod a tankot látszik több helyen a hólyagocska az mind rozsda,úgy tűnik egy előző sérülés van lefestve mindenképp fémtisztára való,csiszolást , homokfúvást javaslok és utána meglátszik mi a célszerűbb a javításra.
- 1 like
Leave a comment:
-
Sziasztok!
Sajnos Czetkám tankja a következő helyen elég tisztességesen megrepedt, ahogy lötykölődik benne, ereszti a benzint. Érdekesnek találom az elhelyezkedését, én hamarabb számítottam volna rá a felfogató fül környezetében. Talán az erős rozsdásodás és a más jellegű rezonancia okozta (fúrás után egészen megváltozott a motor járása), tervben is van egy újrafényezés a további rohadás elkerülése végett.
Milyen módszert javasoltok a javítására? Nekem először a rézforrasztás jutott eszembe ami talán kíméletesebb módszer, ám ennek nem ismerem a pontos menetét. Remélem még menthető.
A tank egyébként belülről fémtiszta, több mint egy éve citromsavas vizes módszerrel távolítottam el belőle a rozsdát, nem vontam be belülről, benzinnel feltöltve tiszta maradt.
2 képek
Leave a comment:
-
60-80c fok? Halászlé....akvárium fűtőszál esetleg? Az is melegen tartja
A semminél persze jobb.
Leave a comment:
-
Köszönöm a tanácsot
Merülő forralóm sajna nincs akvárium fűtőszál esetleg? Az is melegen tartja
Leave a comment:
Leave a comment: