Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lyukas tank javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Ultimate8
    replied
    Legutóbbi hozzászólásom óta megtörtént a tank beragasztása, bár nem sikerült tökéletesre, így a képeken már a második próbálkozás látható. Problémám volt akkor is, és most is hogy nem keményedett ki a gyurma, ezzel egyelőre még várok. Nem tudom kinek mi a tapasztalata. Kb. 2-3 percig gyúrtam össze, tovább nem lehetett mert nagyon elkezdett ragadni a kesztyűre. Ettől függetlenül szerintem jó lesz, a repedés területét kitömíti.

    Leave a comment:


  • Ultimate8
    replied
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    A kicentrírozás , és a kiegyensúlyozás nem egy és ugyanazt jelent !!! Nagyon sok motornál ott vana kutya elásva , hogy a túlméretes dugattyú tömege köszönő viszonyban sincs a gyáriéhoz !!!!! Miért írom ezt , (????) mondjuk azért , mert a főtengő egyensúlyozó furatai a gyári alapméretű dugattyúhoz voltak kitalálva , és a te jelenlegi túlméretes dugód (ami még az is lehet hogy gyári) az alapméretes belső kialakításával készült , vagyis a falvastagsága nagyobb , ergo : nehezebb is . (mérd meg az alapos dugó tömegét , és a jelenlegit is .... megpróbálhatod lefaragni a besejéből a többletet , olyan helyekről ahol mechanikailag kevésbé terheltek )De azt se felejtsd el , hogy a hengerűrtartalmad nőtt , így a sűrítési viszony is .... korábban alapméretes gyári dugó volt a gépben ?
    A karburálásod OK ? , nem sokall a gép túlzottan ? gyertyakép ??? Gyertya nem magas höértékű ?Gyujtás a helyén ?

    Szerintem jobban jársz egy másik tankal , (a képek alapján meg pláne) , mert másképp folyamatosan ott jár majd az eszed motorozás közben , hogy : "ugyan mikor adja fel a forrasztás, festés , ...etc.... ,és lehet újra fényeztetni , és még a tököm is benzines lesz ..."
    Igazad van, én a centrírozásra gondoltam. A dugattyú falvastagsága nem feltétlen nagyobb szerintem, mert a belső kialakítás is eltér, a csapszegfuratnál lévő felöntés kinyúlása változó. Bár ez öntvény pontosság kérdése is... Ezért készíttettem távtartó gyűrűket pl. a tűgörgő nagymértékű vándorlásának - és ezzel esetleg félrekopásának - elkerülésére. Ettől függetlenül a dugattyú tömege biztos nagyobb - most 58,47-es, a korábbi méretet most nem tudom megmondani, de nem alapméretes, az előző tulaj elmondása szerint fúratta egyszer.
    Nincs is gond egyébként a motor járásával, nagyon csendes, fúrás óta elvesztek a mechanikai zajok, minden, az alternáló tömegekben szerintem nem történt olyan mértékű változás ami jelentősen befolyásolná az egyenetlenségét.
    Ezen kívül hozzátartozik még a történethez, hogy először lett megcsinálva a blokk, főtengely, és hónolás után csak gyűrűzve lett a gép, így használtam a tavalyi szezonban. Jött nyáron egy jó kis akkumulátor zárlat, megszakító beégés, balos henger kakukk, de ez biztos sokaknak ismerős történet, majd egy átégett dugattyú (illusztrálni tudnék bőven, de most sajnos nem vagyok a képek közelében ).
    Ezután következett most télen a fúrás, tehát az időbeli eltolás miatt egyensúlyozásra nem is volt lehetőség, illetve már nem is lesz remélhetőleg, mert most kezd beállni a motor, nem tervezem szétszedni.
    Nem sokall, most bejáratás végett a tű felülről 3. rovátkában, a keverék is ennek megfelelően beállítva, ill. 1:30-as keverék, ami szerintem a mostani olajakkal bőven elég kell hogy legyen, de én azért betartottam a gyári utasítást. Gyertyaképet még nem ellenőriztem, eddig 100-120 km-t futottam vele, de arra is sor fog kerülni, a gyújtás pedig jó helyen áll, bár azon mindig van mit finomítani, majd ránézek hétvégén.

    Azt hiszem el is kezdhetem keresni azt a tankot, na meg ezt az ideiglenes tömítést

    Leave a comment:


  • Ultimate8
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Igen, valóban hasznos dolog a benzin álló gyurma. Autós boltokban lehet kapni. Benzintank gyorsjavításra találták ki.
    Na erre lesz nekem szükségem



    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A főtengely ki lett egyensúlyozva, tűgörgőzve, csapágyazva, hajtórúd szemek újraperselyezve. Az jól sikerült, rezonancia a fúrás előtt és után is volt, én azért is írtam, hogy a rezonancia "jellege" más, mert úgymond keményebben jár a motor, illetve nincs erősen terhelve, húzatva, néha besokall a dúsabb keverék végett.
    A kicentrírozás , és a kiegyensúlyozás nem egy és ugyanazt jelent !!! Nagyon sok motornál ott vana kutya elásva , hogy a túlméretes dugattyú tömege köszönő viszonyban sincs a gyáriéhoz !!!!! Miért írom ezt , (????) mondjuk azért , mert a főtengő egyensúlyozó furatai a gyári alapméretű dugattyúhoz voltak kitalálva , és a te jelenlegi túlméretes dugód (ami még az is lehet hogy gyári) az alapméretes belső kialakításával készült , vagyis a falvastagsága nagyobb , ergo : nehezebb is . (mérd meg az alapos dugó tömegét , és a jelenlegit is .... megpróbálhatod lefaragni a besejéből a többletet , olyan helyekről ahol mechanikailag kevésbé terheltek )De azt se felejtsd el , hogy a hengerűrtartalmad nőtt , így a sűrítési viszony is .... korábban alapméretes gyári dugó volt a gépben ?
    A karburálásod OK ? , nem sokall a gép túlzottan ? gyertyakép ??? Gyertya nem magas höértékű ?Gyujtás a helyén ?

    Szerintem jobban jársz egy másik tankal , (a képek alapján meg pláne) , mert másképp folyamatosan ott jár majd az eszed motorozás közben , hogy : "ugyan mikor adja fel a forrasztás, festés , ...etc.... ,és lehet újra fényeztetni , és még a tököm is benzines lesz ..."

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Kezdek hajlani az új tank beszerzése felé, addig pedig ideiglenesen kitölteni a rést.
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Addig megteszi a gyurma is heeegany tud erről bővebbet.
    Igen, valóban hasznos dolog a benzin álló gyurma. Autós boltokban lehet kapni. Benzintank gyorsjavításra találták ki.
    Mint írtam nálam bajosabb volt a helyzet, de először én is gyurmával javítottam aztán vagy egy évet bírt mire megint elkezdett szivárogni. Akkor kapott bevonatot belülről.
    Click image for larger version  Name:	1.jpg Views:	1 Size:	716.4 KB ID:	211081
    Eleinte sokalltam a tankfesték árát, ezért javítottam inkább. Más nem volt aki társult volna fele pénzért. Aztán szereztem a TL-emhez is tankot, úgy meg már két tankot meg tudtam csinálni. Kettőre leosztva meg már azért jobb a helyzet.
    Viszont nemrég írtam erről valamelyik témában, van itt nem messze egy bolt ahol árulnak benzinálló alapozó festéket. A kívánt színre tudják kikeverni. Én a blokkot festettem le azzal (szép selyem fényű festék) de van pár ismerős aki tankot festett vele belülről. Árban nagyságrendekkel olcsóbb, és a boltos szerint ez ugyan az az anyag mint az US standard tankfesték. Csak abba ezüst színű pigment van.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Addig megteszi a gyurma is heeegany tud erről bővebbet.

    Leave a comment:


  • Ultimate8
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Másik tank jobb lenne . Ha eltávolítod a festéket sajnos rosszabb kép tárul eléd. Az a gitten lévő kereszt irányú repedés takargathat még meglepetést. Ha megcsiszolod lyukas lesz. az már nem felületi rozsda sajna. Az írásodból arra következtetek, hogy felújítás óta nagyobb lett a rezonanciád. Ez két kérdést vet fel vagy nem lett a főtengely rendbe téve / maradt a régi állapotába / vagy rosszul sikerült a centírozása Bocs kiegyensúlyozása / ezt te érzed és tudod. Hosszú a repedés és a belső részen kevés lesz a műgyanta ereje javítás nélkül persze ez csak az én feltevéseim.
    Igen, ettől én is tartok, hogy rosszabb lesz a helyzet. Már most elég komoly, szépen szivárog.
    A főtengely ki lett egyensúlyozva, tűgörgőzve, csapágyazva, hajtórúd szemek újraperselyezve. Az jól sikerült, rezonancia a fúrás előtt és után is volt, én azért is írtam, hogy a rezonancia "jellege" más, mert úgymond keményebben jár a motor, illetve nincs erősen terhelve, húzatva, néha besokall a dúsabb keverék végett. Erre értettem.

    Kezdek hajlani az új tank beszerzése felé, addig pedig ideiglenesen kitölteni a rést.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Másik tank jobb lenne . Ha eltávolítod a festéket sajnos rosszabb kép tárul eléd. Az a gitten lévő kereszt irányú repedés takargathat még meglepetést. Ha megcsiszolod lyukas lesz. az már nem felületi rozsda sajna. Az írásodból arra következtetek, hogy felújítás óta nagyobb lett a rezonanciád. Ez két kérdést vet fel vagy nem lett a főtengely rendbe téve / maradt a régi állapotába / vagy rosszul sikerült a centírozása Bocs kiegyensúlyozása / ezt te érzed és tudod. Hosszú a repedés és a belső részen kevés lesz a műgyanta ereje javítás nélkül persze ez csak az én feltevéseim.

    Leave a comment:


  • Ultimate8
    replied
    Idézni sajnos nem sikerült több embertől, ezért így válaszolok:

    mátéapu:
    Mindenképpen tervezem a rozsdás részek kicsiszolását és lekezelését valamivel a fényezésig, mivel arra még nem mostanában fog sor kerülni. Most valami ideiglenes megoldás is megtenné, mert járatni szeretném befelé a motort.

    heeegany:
    A belső bevonás jó ötlet, akkor nem lenne probléma további repedés megjelenése esetén.

    zahi:
    Gondolkoztam másik tank beszerzésén, mert lehet, hogy ez más helyen is el fog repedni, vagy nem sikerül olyan jól a javítás. Egy donor motorra gondoltam, mert pl fék- és kuplungkart, kezelőszerveket is keresek.

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Ha már fested .... nem tudsz szerezni rá egy másik tankot ????

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Szép kis repedés! Ezt mér szerintem is érdemes foltozni. Viszont, mivel fényezni is akarod szerintem sok lehetőséged van. Akár CO-val is végig lehet hegeszteni szerintem.
    A művelet után pedig érdemes belülről bevonni a tankot.

    Nekem hasonló helyen repedt meg a Pannóniám tankja, csak hátul.
    Nálam az airbrush festés miatt a hegesztés-forrasztás kizárt volt, szóval US standard-ot megvettem és azzal vontam be belülről a tankot. Azóta se rozsda se szivárgás.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Atti barátom tanácsára forrasztóónos megoldással javítottam közel 100m/m-es repedést a tank alján:a fényezés megóvása is célom volt....Mivel festeni akarod a tankot látszik több helyen a hólyagocska az mind rozsda,úgy tűnik egy előző sérülés van lefestve mindenképp fémtisztára való,csiszolást , homokfúvást javaslok és utána meglátszik mi a célszerűbb a javításra.

    Leave a comment:


  • Ultimate8
    replied
    Sziasztok!
    Sajnos Czetkám tankja a következő helyen elég tisztességesen megrepedt, ahogy lötykölődik benne, ereszti a benzint. Érdekesnek találom az elhelyezkedését, én hamarabb számítottam volna rá a felfogató fül környezetében. Talán az erős rozsdásodás és a más jellegű rezonancia okozta (fúrás után egészen megváltozott a motor járása), tervben is van egy újrafényezés a további rohadás elkerülése végett.
    Milyen módszert javasoltok a javítására? Nekem először a rézforrasztás jutott eszembe ami talán kíméletesebb módszer, ám ennek nem ismerem a pontos menetét. Remélem még menthető.
    A tank egyébként belülről fémtiszta, több mint egy éve citromsavas vizes módszerrel távolítottam el belőle a rozsdát, nem vontam be belülről, benzinnel feltöltve tiszta maradt.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    akvárium fűtőszál esetleg? Az is melegen tartja
    60-80c fok? Halászlé.... A semminél persze jobb.

    Leave a comment:


  • OdinHEM
    replied
    Köszönöm a tanácsot Merülő forralóm sajna nincs akvárium fűtőszál esetleg? Az is melegen tartja

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information