Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lyukas tank javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    A képen látható tankot, a homokszóróval " fújták " fel. Szendrő felejtős ! Drágán dolgoznak, is NAGYON sz@rul ! Te vélhetően most láttál először ilyet. Én legalább 10 éve horganyoztatok. Ha megvártad, nyilván tapasztaltad, hogy 2-3 óra alatt végeztek. A technológia 5-7 órát ír elő. Továbbá, az elbaltázott munkát ,nem hőálló ezüsttel szokás javítani.

    Komment


      #92
      Én egyenlőre köszönöm a segítségeteket! Megpróbálok valamit alkotni azokból az ötletekből amit irtatok.

      Komment


        #93
        [URL="http://veteran.forum.hu/member.php?u=137 eredeti hozzászólása
        mir-mur[/URL]"]Szendrő felejtős !
        Két derékszögben meghajtott, kifurkált fémtiszta vasat vittünk. Azon sok elrontható dolog nem volt
        Szépen sorba belógatták a tartályokba. Aztán ment az ónba.
        Ahogy elnéztem a keretre lógatott dolgoknál kivárták a tartályokon lévő időt.
        Persze egy tank nem ilyen egyszerű, azt lehet elcsesznék :/ Főleg hogy forgatni is kéne hogy belül mindenhol érje az ón. (legalábbis Pannónia tanknál mindig lenne benne levegő)
        Na de először kéne egy alany, egy benzintank amiért már nem kár ha el is cseszik

        Komment


          #94
          Az ottani melósok megoldanák, hogy ne maradjon benne levegő. Ahol légzsák keletkezhet, kifúrnák a tankot. ( Csak az a baj , hogy ez nem vicc ! )

          Komment


            #95
            mir-mur eredeti hozzászólása
            Az ottani melósok megoldanák, hogy ne maradjon benne levegő. Ahol légzsák keletkezhet, kifúrnák a tankot. ( Csak az a baj , hogy ez nem vicc ! )
            Hát ha oda jutok szigorúan nyomon követem a tank útját az biztos

            Komment


              #96
              Sziasztok!
              Kaptam egy olyan lehetőséget a (több helyen) lyukas tank bejavítására, hogy pucoljam ki fémtisztára és beöntjük folyékony műgyantával. Elvileg benzin álló. Mi a véleményetek?
              Üdv.

              Komment


                #97
                bpeti14 eredeti hozzászólása
                Sziasztok!
                Kaptam egy olyan lehetőséget a (több helyen) lyukas tank bejavítására, hogy pucoljam ki fémtisztára és beöntjük folyékony műgyantával. Elvileg benzin álló. Mi a véleményetek?
                Üdv.
                A csere tankomat így csináltam meg. Bár még a külsején van némi munka, szóval még nem lett kipróbálva. Szóval ha te hamarabb tudsz tapasztalatokkal szolgálni akkor azokat szívesen várom
                Egyébként elég problémás. Kikevertem kb 5 perc száradási időre, beletöltöttem, aztán még fél óra múlva is a tankot forgattam, nem akart megkötni csak sűrűsödött...
                (normál esetben meg 5 perc múlva kocsonya lesz belőle, az meg már nem folyik sehova)
                Arra tippeltem hogy a benne maradt hígító gőze miatt volt. Szóval jó ha ki is szellőzteted jól mielőtt beletöltöd.

                Egyébként teljesen benzinálló. Anno egy darabot kb 2 hónapra betettem egy fele benzin fele etanollal teli dobozkába és semmi változás nem történt.
                Viszont amit lyukas tank foltozásánál tapasztaltam. Ha egy pici repedésen is a fémhez ér a benzin akkor baromi gyorsan beissza magát a fém és a műanyag közé. Aztán jön még több repedés, a műgyanta pedig leválik.


                Ha már úgyis tankkal bíbelődsz érdemes úgy megoldani hogy fém benzinszűrőt bele lehessen tenni. Én picit feltágítottam a csap furatát így a simsonhoz való szűrő belemegy(azt meg minden sarkon kapni).

                Komment


                  #98
                  bpeti14! Én személy szerint nem találom jó és tartós nem utolsó sorban biztonságos megoldásnak a műgyantás módszert. A rezonanciát nem biztos, hogy elviseli és mivel nem lesz teljesen fémtiszta a felület ha kicsi hely is marad alá megy a benzin és nyári melegben a forró motorra folyó üzemanyag kamikázé pilóta kiképzésben fog részesíteni!A biztonság úgy gondolom fontosabb jobb, esetleg egy szakembernek a jó munkáért kifizetett pénz mint megégni esetleg!

                  Komment


                    #99
                    a forró motorra folyó üzemanyag kamikázé pilóta kiképzésben fog részesíteni!
                    Nekem a kipufogóra folyva se történt semmi( a boxereken a karburátor a kipufogókönyök felett van, ha túlfolyatod, pont oda csöpög...Hamarabb elpárolog, mert az alacsonyabb, mint a gyulladási hőmérséklet.
                    És teljesen jó a műgyantás bevonat, viszont a mechanikai szilárdság miatt ajánlott beforrasztani a lyukakat.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      Régebben már írtam erről a tankról (a 2 nagyobb lyukat bedolgozta a lakatos, de van egy része ahol több helyen is szivárog pedig az anyag még vastagnak tűnik). Ha több rétegben vinném fel a műgyantát nem oldaná meg a problémát?
                      Köszönöm eddigi segítségeteket is!!!

                      Komment


                        Én azt mondom hogy próba szerencse.
                        A műgyanta viszonylag rugalmas, tehát ha egybefüggő felület van akkor bírnia kéne.
                        Ami problémás lehet az a betöltőnyílás és a csap helye. Ott könnyen megsérülhet, aztán alámászik a benzin...
                        De ki kell próbálni. Lehet elég erősen tapad a fémhez hogy ne legyen semmi probléma.

                        Komment


                          Kipucolom és megpróbálom. Majd írok a fejleményekről!
                          Köszi a segítséget!

                          Komment


                            Szia! kérdésem, hogy a 2k műganta készlet melyik gyártmány volt pontosan?
                            köszi.

                            Komment


                              v-79 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szia! kérdésem, hogy a 2k műganta készlet melyik gyártmány volt pontosan?
                              köszi.
                              Én Ablonczy műgyantát használok.

                              Komment


                                No hát úgy tűnik hogy a műgyanta sem az igazi. Bár lehet hogy más vegyszernek (műgyantázás előtt anno rozsdamaróztam a tankot, aztán alapos mosás hígítóval, benzinnel. De lehet hogy foltokban maradt valami a felületen) ,vagy a bele kevert pigmentnek köszönhetően, de foltokba kocsonyás lett és levált a felületről. Néhol meg úgy rajta van hogy még vésővel se biztos hogy lejönne.

                                A másik hogy a szép új tankomon a festék egy foltban (jobb oldalt, az ülés előtt a hegesztés felett)felpúposodott. Ez meg egy dolgot jelent, hogy valahol benzin került alá...
                                Szóval vettem benzin álló epoxi gyurmát (1300ft körül van, de elég jó adag), púpot szépen körbevágtam, fémtisztára pucoltam alatta(úgy vettem észre hogy a hegesztésnél lett egy pici repedés), jól belenyomkodtam a gyurmát aztán a levágott festékréteget szépen visszaillesztettem a gyurmára. És reménykedem abban hogy jó lesz...
                                CZsolti kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X