Sziasztok!
A DKW NZ 250em főtengelyéről van szó, amely igencsak problémás példány. A felújítás ugyan megtörtént az esetében, csak mivel gyárilag a görgőknek nem volt belső gyűrűjük, így egyszerűen a főtengely tengelyén futottak, ami mostanra igencsak elgyötörtté vált, no meg a rozsda is kikezdte szegényt...
A kérdés az, hogy tudom, hogy létezik fémszórás meg minden más technika, de esetleg nem lehetséges leszedni csak egy pincurit az anyagból, hogy jó tömítés legyen legalább a szimeringek felfekvő felületén(vagy a képek alapján szerintetek mi lenne a jó megközelítés...)? No meg fogalmam nincs, hogy mi fogja majd a helyükön meg az új főtengely csapágyak belső gyűrűjét egy egyenetlen felületen... szilárd illesztés kell ide addig értem (gondolom a csapágy belső gyűrűjének H7-es lehet a tűrése, akkor a csapra mondjuk s6, esetleg r6 kellene), csak kb nincs is hol mérni az egyenetlen felületet, így nehéz lenne, valahogy korrekten méretre kéne hozni...
Mivel gyárilag a 25 mm-es átmérőjű tengelyen egyetlen csapágy belső gyűrű sem volt, így kissé újítás lenne, de mindenképp kötelező jelleggel belső gyűrűvel megáldott csapágyat használni... azonban fogalmam nincs, hogy milyen tűrése volt gyárilag, mivel a tengely maga belső gyűrűként funkcionált...
(a hosszú főtengelyrészen két görgősor futott gyárilag, nem tudom, hogy mi fogná meg pl a második, középtől kintebb eső belső gyűrűt rendesen...)
Sőt másik blokkban találkoztam azzal a problémával, hogy felfúrták a blokkban a csapágyfészkeket, úgy, hogy szabvány méretet lehessen beléjük tenni(25 mm a tengely átmérő, 42 a csapágyfurat plusz van egy görgős annál 20 és 47 a két átmérő), így lehetséges, hogy nem is lehet kapni idevaló csapágyat, ez nem IZS méret, hanem 1939ben valami gyári gány (csatoltam a különbségek szemléltetéséért összehasonlító fotót... amúgy a primerhajtás oldal tengelykialakítása ugyan teljesen megegyezik, de az oda illő csapágyak értelemszerűen mások a csapágyfészkek átmérőjének különbözősége miatt...)
Itt primerhajtás oldalán egy szimering, egy görgős, egy golyós a helyzet, gyújtásnál két görgős és két szimering...
Milyen motor az, ahol direktben a tengelyen futnak a görgők? Ez gyári amúgy az biztos(??? nekem mindenhol ilyen volt, kivéve ott ahol átvariálták és felfúrták a fészkeket...), illetve erősítsen meg aki szerelt már korai polgári sima NZ 350et, abból tán még vannak valamerre.. meg milyen csapágyakat rakott ide az illető? 20 mm a szélességük kb, ez azért változhat, mert úgysem lehet pont olyan széles szimeringet venni meg a távtartóval lehet játszani, így ez közelítő adat....
Még azt is kinézem, hogy nincs ma már olyan csapágy, ami ide lenne való... ez esetben át lehetne alakítani kisebb átmérőjűre a főtengely tengelyét (gondolom edzett, csak ki tudja, hogy mennyire a felszínén, egyáltalán meg lehet-e ésszerűen munkálni vagy mennyire szabad elvékonyítani szegényt...)
Pl egy véletlenül választott katalógus...
http://www.consbrgs.com/pdfs/CONSO.CH.4.pdf
Még a hajtókat is érdekes, kisipari, nem gyári fogalmam nincs, hogy készült, de számomra érdekes és különböző tán a süllyesztékes kovácsolással készítettektől... ezzel lett felújíttatva, így remélem korrekt csak érdekelne, hogy kisiparilag hogyan csinálnak hajtókart...
Köszönet minden információval segítő kedves veteránosnak!
UI: lehet, hogy helyenként zagyvaságokat írtam, ez akár tájékozatlanságomra is fogható, pl még sosem cseréltem egy főtengelyen csapágyat, így nem sok fogalmam van az akcióról..
A DKW NZ 250em főtengelyéről van szó, amely igencsak problémás példány. A felújítás ugyan megtörtént az esetében, csak mivel gyárilag a görgőknek nem volt belső gyűrűjük, így egyszerűen a főtengely tengelyén futottak, ami mostanra igencsak elgyötörtté vált, no meg a rozsda is kikezdte szegényt...
A kérdés az, hogy tudom, hogy létezik fémszórás meg minden más technika, de esetleg nem lehetséges leszedni csak egy pincurit az anyagból, hogy jó tömítés legyen legalább a szimeringek felfekvő felületén(vagy a képek alapján szerintetek mi lenne a jó megközelítés...)? No meg fogalmam nincs, hogy mi fogja majd a helyükön meg az új főtengely csapágyak belső gyűrűjét egy egyenetlen felületen... szilárd illesztés kell ide addig értem (gondolom a csapágy belső gyűrűjének H7-es lehet a tűrése, akkor a csapra mondjuk s6, esetleg r6 kellene), csak kb nincs is hol mérni az egyenetlen felületet, így nehéz lenne, valahogy korrekten méretre kéne hozni...
Mivel gyárilag a 25 mm-es átmérőjű tengelyen egyetlen csapágy belső gyűrű sem volt, így kissé újítás lenne, de mindenképp kötelező jelleggel belső gyűrűvel megáldott csapágyat használni... azonban fogalmam nincs, hogy milyen tűrése volt gyárilag, mivel a tengely maga belső gyűrűként funkcionált...
(a hosszú főtengelyrészen két görgősor futott gyárilag, nem tudom, hogy mi fogná meg pl a második, középtől kintebb eső belső gyűrűt rendesen...)
Sőt másik blokkban találkoztam azzal a problémával, hogy felfúrták a blokkban a csapágyfészkeket, úgy, hogy szabvány méretet lehessen beléjük tenni(25 mm a tengely átmérő, 42 a csapágyfurat plusz van egy görgős annál 20 és 47 a két átmérő), így lehetséges, hogy nem is lehet kapni idevaló csapágyat, ez nem IZS méret, hanem 1939ben valami gyári gány (csatoltam a különbségek szemléltetéséért összehasonlító fotót... amúgy a primerhajtás oldal tengelykialakítása ugyan teljesen megegyezik, de az oda illő csapágyak értelemszerűen mások a csapágyfészkek átmérőjének különbözősége miatt...)
Itt primerhajtás oldalán egy szimering, egy görgős, egy golyós a helyzet, gyújtásnál két görgős és két szimering...
Milyen motor az, ahol direktben a tengelyen futnak a görgők? Ez gyári amúgy az biztos(??? nekem mindenhol ilyen volt, kivéve ott ahol átvariálták és felfúrták a fészkeket...), illetve erősítsen meg aki szerelt már korai polgári sima NZ 350et, abból tán még vannak valamerre.. meg milyen csapágyakat rakott ide az illető? 20 mm a szélességük kb, ez azért változhat, mert úgysem lehet pont olyan széles szimeringet venni meg a távtartóval lehet játszani, így ez közelítő adat....
Még azt is kinézem, hogy nincs ma már olyan csapágy, ami ide lenne való... ez esetben át lehetne alakítani kisebb átmérőjűre a főtengely tengelyét (gondolom edzett, csak ki tudja, hogy mennyire a felszínén, egyáltalán meg lehet-e ésszerűen munkálni vagy mennyire szabad elvékonyítani szegényt...)
Pl egy véletlenül választott katalógus...
http://www.consbrgs.com/pdfs/CONSO.CH.4.pdf
Még a hajtókat is érdekes, kisipari, nem gyári fogalmam nincs, hogy készült, de számomra érdekes és különböző tán a süllyesztékes kovácsolással készítettektől... ezzel lett felújíttatva, így remélem korrekt csak érdekelne, hogy kisiparilag hogyan csinálnak hajtókart...
Köszönet minden információval segítő kedves veteránosnak!
UI: lehet, hogy helyenként zagyvaságokat írtam, ez akár tájékozatlanságomra is fogható, pl még sosem cseréltem egy főtengelyen csapágyat, így nem sok fogalmam van az akcióról..
Komment