Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyú gyártatás, átalakítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dugattyú gyártatás, átalakítás

    Sziasztok!

    Az a helyzet, hogy a DKW NZ 250-esbe, ami gyárilag 68-as furatú (nekem 71 körüli lesz, mivel már rég túl van most is a gyári túlméreteken, amik 69is mentek és fúrni kell sajna mindenképp-habár a hengerfal bírja simán...) egy gyári alapméretes IZS dugót kéne beleraknom, ami viszont a 72-es furatú hengerekbe passzentos, így le kéne szedetni a külsejéből valamennyit (az ármérőjét kéne egy milivel csökkenteni), de úgy, hogy visszaállítsák a végén a geometriáját, a dugókra jellemző speciális alakzatát. Kúpos, hordó nemtommi, a csapszegnél négyszögletes kiszedés is meglegyen... valamint lesznek vele még munkák, a vezérlést kell alakítgatni majd.

    Egyedi csapszeg, 15mm körüli kell majd, az megeshet, hogy jók lesznek a gyári IZS gyűrűk, ha nem hát abból is egyedi kell... ezeket hol csináltassam majd?

    Gondolom itt még a dugó felülete nem ilyen-olyan (teflon, nemtommi, miegymás már befigyelget bejáratáskönnyítés végett a gyorsasági dugókon)??? Plusz van-e bármilyen felületi kezelése? Az anyaga meg öntése speciális gondolom...

    Várom az ötleteiteket, hogy ki hol merre mennyiért tudja megcsinálni jól? Ajánlatok, gépműhelyek?

    A lényeg, hogy ez használati motor lesz, nem kirakatba fog porosodni, mivel annak értelmét nem látom... ne szoruljon meg majd lehetőleg. Ezért akarok tuti gyári dugót rakni bele, nem közlekedési tábla aluból öntött áldugattyút.

    Utcai tuning DKW lesz ebből, 270 köbcentivel, akár kilenc lovas is meglehet majd...

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2011 jan. 06, 14:40.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Laikus vagyok, de ilyen átalakításba nem vágnék bele. Szerintem lehetetlen jól megcsinálni, hiszen a dugattyúnak minden mérete ki van találva. Jót még nem hallottam a dugattyúk ilyen jellegű faragása utáni tapasztalatokról. Szerintem anyagilag biztosan sokba kerülne, így viszont inkább ebbe az irányba mozdulnék: http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...uvelyezes-157/ Ez kevésbé tűnik kockázatosnak.
    ----
    (Gyűrűvel persze nem lenne gond, de ez mindegy, ha nincs jó dugattyú.)

    Persze kíváncsian várom a hozzáértőbbek véleményét!
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      Van egy Pannonia-s ismerősöm Baja közelében lakik nekem Pannonia-ba csináltatott dugattyúkat gyűrűvel csapszeggel kompletten csak jót tudok róla mondani ha érdekel elküldöm e-mailba a telefonszámát.

      Komment


        #4
        bendre666 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Van egy Pannonia-s ismerősöm Baja közelében lakik nekem Pannonia-ba csináltatott dugattyúkat gyűrűvel csapszeggel kompletten csak jót tudok róla mondani ha érdekel elküldöm e-mailba a telefonszámát.
        De volt valamilyen minta, nem? Itt most nincs.

        Én mindig itt akadtam el, hogy minta nélkül gyakorlatilag minden más megoldás egyszerűbb és olcsóbb.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #5
          Van egy szétment sztem gyári dugóm, de az 69mm-alatti furatba megy... és használhatatlan, de mintának jó lehet...

          Kiablakolva (ezt jól csak gyakorlott eber tudja megcsinálni...) 15-20 ropi egy jó minőségű hüvelyezés

          bendre666:érdekelne az illető elérhetősége, tanáccsal szolgálhat, ha mással nem is.

          Üdv

          --- Ez még eszembe jutott: ---

          Jó dugó sehogy sincs, én nem bízok utángyártottba, a Pannóniának a gyári dugói is szorultak... persze ez inkább a helytelen használat folyománya meg a vashengerből következik... a végén még tényleg beledobok egy papíros izs (azt ismerem, mindig jó ötletnek tűnt, erős, mined van hozzá, laza) blokkot és letojom az eredetiséget. Az új váznyaktábla nem törvényszegés... Az összes 350es izs papírjaiban csupán 350 van a típusnál beírva, így ezt a konverzációt is el tudom képzelni: "Az IZS 350 mindig lemezvillás volt biztos úr, esküszöm, 67-ben is ilyen lemaradottak voltak az oroszok tudja... csak dkw van a tankra fényezve, hogy menő legyen, meg úgy a nyugati vevőket átejtem a gáton teccik tudni... számok egyeznek, biztosítás van, jó utat fiatalúr, szép gépezet, láthatnám a jogsiját -sajnos az csak talicskára szól..."
          Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2011 jan. 06, 15:41.
          Nedo kedvelte ezt.
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #6
            Csak a 350-es blokk ne rázza szét a vázat!

            Komment


              #7
              lengyel oldal Dugattyú gyártó cég almot .pl ott talál magának az ember amit szeretne
              stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sziasztok!

              Az a helyzet, hogy a DKW NZ 250-esbe, ami gyárilag 68-as furatú (nekem 71 körüli lesz, mivel már rég túl van most is a gyári túlméreteken, amik 69is mentek és fúrni kell sajna mindenképp-habár a hengerfal bírja simán...) egy gyári alapméretes IZS dugót kéne beleraknom, ami viszont a 72-es furatú hengerekbe passzentos, így le kéne szedetni a külsejéből valamennyit (az ármérőjét kéne egy milivel csökkenteni), de úgy, hogy visszaállítsák a végén a geometriáját, a dugókra jellemző speciális alakzatát. Kúpos, hordó nemtommi, a csapszegnél négyszögletes kiszedés is meglegyen... valamint lesznek vele még munkák, a vezérlést kell alakítgatni majd.

              Egyedi csapszeg, 15mm körüli kell majd, az megeshet, hogy jók lesznek a gyári IZS gyűrűk, ha nem hát abból is egyedi kell... ezeket hol csináltassam majd?

              Gondolom itt még a dugó felülete nem ilyen-olyan (teflon, nemtommi, miegymás már befigyelget bejáratáskönnyítés végett a gyorsasági dugókon)??? Plusz van-e bármilyen felületi kezelése? Az anyaga meg öntése speciális gondolom...

              Várom az ötleteiteket, hogy ki hol merre mennyiért tudja megcsinálni jól? Ajánlatok, gépműhelyek?

              A lényeg, hogy ez használati motor lesz, nem kirakatba fog porosodni, mivel annak értelmét nem látom... ne szoruljon meg majd lehetőleg. Ezért akarok tuti gyári dugót rakni bele, nem közlekedési tábla aluból öntött áldugattyút.

              Utcai tuning DKW lesz ebből, 270 köbcentivel, akár kilenc lovas is meglehet majd...

              Üdv

              Komment


                #8
                Elvileg ugyanazt a központi szekrényvázat kapták az nz széria tagjai. Mivel én cserélem a civil kulcsos vázat kulcslyukmeentes jobboldalis váznyaktáblásra mindenképp ezért nincs gond. Nem akarom h eltörjön alattam, villám elől 350es- stimmel a váz max a fékek lesznek gyengék...

                A váznyaktáblát elfogadják alvázszámnak?

                Mellesleg még megoldódhat a papírkérdés csak az esély nem nagy...

                Üdv

                --- Ez még eszembe jutott: ---

                Már lassan ott vok olcsóbb meg jobb is a 350es blokk... számot úgyis át kell vezettetni/jegyeztetni, mivel nincs eredeti blokkom bele... A fenéért kellett a főtengelyt megcsináltatni negyedszázezer garasért. Már nem tudtam lefújni, elkéstem. Pedi restaurálással csak sietni nem szabad...
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #9
                  Kedves Stalker! Először is bocs hogy bemutatkozás nélkül belevauzom a témába, de nekem gyártottak dugattyút Hajóson ,p21-be. Állítólag a láncfűrésztől a traktorig mindenhez tudnak minta után homoköntéssel. Kimondottan dugattyúesztergán munkálják készre, tehát a gyári ovalitás és hordósság szerint. Nekem eddig negatív tapasztalatom volt a többi hazai Berta,Belcord gyártmányokkal , hiszen szép fényesek ugyan de szar az anyaga és a geometriája. A tajvani dugók gyűrűi pedig kérészéletűek. Ezek pedig minden igényt kielégítenek, én pl:18helyett16-os csapszeggel, 2mm helyett 1,5-ös krómgyűrűvel kértem. Úgyhogy szerintem ha a p21-ben szépen muzsikál neked sem lesz problémád vele. Sajnos pontos címet nem tudok adni mert az egyik barátom intézte a dolgot. Úgy vállalnak rá garanciát ha viszed a hengert és ők fúrják és illesztik a furathoz a dugót.

                  Komment


                    #10
                    Szia!

                    Köszi. Hallottam már róluk, szerencsére csak pozitívat. Vajon hajlandóak lennének egy gyári új dugót is átalakítani nekem, nem lenne annak akadálya? Gyári új alapméretes IZS dugót raknék a dkwba, de az átmérőjéből le kell szedni kb egy millit... ez persze egyedi gyűrűkkel járna, meg egy csapszeggel, fúratni is kéne, ha ők csinálnak mindent az még jobb... persze egyelőre dobok egy 49es izs blokkot a gépbe azt ennyi azt néhány este alatt össze lehet rakni,k ahhoz mindenem megvanm eg már ismerem annyira amennyire kell...

                    Üdv

                    Üdv
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #11
                      stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Mivel én cserélem a civil kulcsos vázat kulcslyukmeentes jobboldalis váznyaktáblásra mindenképp ezért nincs gond. Nem akarom h eltörjön alattam, villám elől 350es- stimmel a váz max a fékek lesznek gyengék...
                      Amúgy ezek a kulcslyukas vázak a normál használatban is hajlamosak voltak törni, vagy a hétköznapi használat megnevezés alatt egyszerűen Moszkva lerohanását tervezed? Mert gyakorlatilag a végére lesz egy 250-es tankkal szerelt Izs NZ-350-esed...

                      Komment


                        #12
                        Szia!

                        Nem törtek rendes használat mellett gondolom, de amelyik besorozva végesztve, az hegesztve is... megtartom én a gyári vázat is, csak emlékbe... magamnak építem, nem a szakiknak, akik kiszúrjáj az "apró-cseeprő" vázcserét meg egyebeket;-)

                        Üdv
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                          #13
                          Szia! Szerintem is próbálj ki egy legyártatott dugót- megbízható szakműhelyből. A szárazhüvelyezéssel várj még !
                          Azt csak arra az esetre ajánlanám, ha a többi próba nem jön be és közben jól szétcsesznéd a hengert.
                          Én pancsiba faragtam bele egy 70,5 ös MZ dugót, az legalább jó szilíciumos, de nem vált be- volt vele macera.
                          Talán abból létezhet 71-es, de a csapszegfurat és az elhelyezkedése nemhiszeem, hogy egyezik

                          Komment


                            #14

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X