Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ékpályakészítés furatba.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ékpályakészítés furatba.

    Kaptam egy feladatot, miszerint egy tengelykapcsolót kell átalakítani. A furatát felesztergálni, és ékpályát készíteni bele. Anyagát tekintve szürkeöntvény volt, ami jelentősen leegyszerűsítette a munkát.
    A képeken látható módon, a késtartóba fogott profilkéssel oldottam meg a problémát.Click image for larger version

Name:	20130117953.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	155115Click image for larger version

Name:	20130117954.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	155116Click image for larger version

Name:	20130117955.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	155117Click image for larger version

Name:	20130117956.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	155118Click image for larger version

Name:	20130117961.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	155119Click image for larger version

Name:	20130117962.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	155120Click image for larger version

Name:	20130117963.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	155121Click image for larger version

Name:	20130117964.jpg
Views:	1
Size:	196.6 KB
ID:	155122Click image for larger version

Name:	20130117957.jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	155123Click image for larger version

Name:	20130117958.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	155124Click image for larger version

Name:	20130117959.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	155125Click image for larger version

Name:	20130117960.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	155126

    #2
    A tokmányt (főorsót) hogyan rögzíted?

    Komment


      #3
      Üdv !Én már csináltam ilyet.Alacsony fokozatban a főorsó. Nem fordul el a tokmány.Hossz szánnal belelökdösni a furatba a kést.Fogásvétel kereszt szánnal kifelé.Ötletes meló.Az öntvény meg puha viszi a rapid kés.
      mir-mur, sricsi70 és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Jól értem, kézzel kell betologatni a szánt, mindig kicsit kifele állítva rajta? Nekem is meg kéne csináltatni egy lendkerék ékpálya mélyítést a közeljövőben..

        nivaronin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Hossz szánnal belelökdösni a furatba a kést

        Komment


          #5
          Kedves Sz.J. hátha te válaszolsz:

          dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A tokmányt (főorsót) hogyan rögzíted?
          Lehet, hogy én nem ismerem a trükköt, de nekem megmozdult a tokmány a legalacsonyabb fokozatban is. A foghézagból adódó játékot nem tudtam kiküszöbölni.
          Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2013 jan. 21, 00:23.

          Komment


            #6
            Szervusz Díno!

            Padja válogatja,hogy hogyan rögzítsük a főorsót,de abban igazad van ,hogy a foghézagok,ékek "játékát elég problémás megfogni.Amennyiben biztos akarsz lenni a rögzítésben,mindenféleképp a főorsót közvetlen kell megfogni.A gép típusától függően,a legcélszerűbb a főorsó,"hátsó felét rögzíteni,melyhez célszerű egy bilincset készíteni,de olyan precízen,hogy annak használata semmi esetre se okozhasson sérülést a főorsón.Amennyiben a főorsó külső részén nincs alkalmas felület a bilincs elhelyezésére,akkor a furatába kell csinálni,valamilyen hasított csapot,melyet egy kúpos csavarral szét lehet egy kissé feszíteni és ezáltal rögzíthető.A csap külső felére fel lehet hegeszteni egy laposvasból készült kart,melyet úgy kell kialakítani,síkjában esetleg hajlítva,hogy az vagy az ollólábhoz,vagy egy alkalmas menetes furathoz rögzíthető legyen,mely vagy a főorsóházon,vagy annak környékén helyezkedik el.A megoldást az adott gép ismerete adhatja.

            Az öreg EAN,mellyel én "harcolok",rögzítés nélkül sem mozdul el,főleg,ha már egy pár fogást kigyalultam az ékpályából,tehát van egy vezető profil.Az ékpálya gyalulás egyébként eléggé igénybeveszi a szánszerkezetet,ezért én nem is szívesen alkalmazom,legfeljebb "szamárvezetőként",de igazából inkább kireszelem,azt a párat amit évente készítenem kell.

            Furatba ékpályát készíteni,vésőgépen,esetleg harántgyalun a legcélszerűbb,még a konzolos marógépre,kiegészítőként felszerelhető vésőfejet sem szeretem,mert szétveri a konzolt,-túl nagy az igénybevétel,főleg ha tolják neki ész nélkül.


            Amennyiben mégis szükséges éknútot gyalulni esztergapadon,csak nagyon kicsi fogásokkal,érzéssel és a munka löket után visszajáratban,a kést kivéve a fogásból célszerű.

            Üdvözlettel:Che
            mátéapu, CZsolti és mir-mur kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A tokmányt (főorsót) hogyan rögzíted?
              Már mindent elmondtak a többiek. Valóban erősen gépfüggő a dolog . Az E-400 valamint az EU-400 gépeken nincs szükség " külső " segítségre. A legkisebb fordulatra állítva a gépet, nem mozdul meg a tokmány.
              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az ékpálya gyalulás egyébként eléggé igénybeveszi a szánszerkezetet,ezért én nem is szívesen alkalmazom
              Ez így igaz ! Az eszterga nem erre van kitalálva, de a Magyar ember leleményes. Acéllal én sem szívesen birkóznék, de a szürkeöntvény puha anyag.

              Még könnyebbé lehet tenni a feladatot a következő módon. Ha például 40-es furathoz kell retesz fészket csinálni, akkor a furat megmunkálása előtt, bekarcolod a 40-es osztókört. Oszlopos fúrógépen belefúrsz az osztókőrbe egy retesz magasságával egyező csigafúróval, és csak ezt követően esztergálod ki a furatot. Így már valamennyi agyagot előre kiforgácsolsz. Kevesebbet kell vésni, vagy reszelni.

              Ha pedig a rögzítendő tárcsa a tengely végén helyezkedik el, akkor nem is kell feltétlenül " sarkas " négyzetprofilú reteszt használni. Egyszerűen belefúrsz tengelyirányba a tengely és a tárcsa metszéspontjába, és egy azonos átmérőjű köracélt raksz bele retesz gyanánt. Azért nem árt ha jó minőségű az anyaga. Pl. kemény ínbuszcsavar menet nélküli része.
              Sz.J. eredeti hozzászólása
              Nem akarok kötekedni, de ez retesz fészek amit csináltatok...
              Köszönöm a helyreigazítást.
              CZsolti és joker kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Sz.J. eredeti hozzászólása
                Nem akarok kötekedni, de ez retesz fészek amit csináltatok...
                Én sem De tény, hogy sok műszaki szaki az ékhorony reteszhorony szavakat egymás szinonimájaként használja. Vannak erőteljesebb dolgok is: pl. fogaskerékről beszél, mikor lánckerék kell neki (annak is van foga ugye).

                A horonyvésésről pedig csak annyit, hogy nem csak kisiparban használatos maszek megoldás volt ez. CNC gépen is kellett már véssünk anno retsezhornyot, mert a konstruktőr egy kissé elméretezte a horony hosszát, ezért üregelőgéppel nem lehetett megcsinálni. Ami tehát Mir-Mur csinált azt bizony néha a termelésben is használjuk.

                Komment


                  #9
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  CNC gépen is kellett már véssünk anno retsezhornyot,
                  Azon se csinálnék többet keményesztergálást, már ha cnc esztergára gondolsz
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Hát ez még az átkosban volt. És garantáltan nem készül már rajta többet ilyen művelet, mert a vésést ugyan túlélte, de a privatizáció során, mikor húzták ki a műhelyből a betonágy nem bírta és a tokmány alatt kettétört.
                    Arra már nem emlékszem, hogy mennyi prémiumot kaptak a dolgozók ezért.

                    Komment


                      #11
                      Van ilyen gyári szerszám ami kifejezetten esztergán való vésésre használnak (cnc) de hajtott szerszámként is fel lehet kapni ilyen kiegészítőt. Aki nem hiszi annak ott a youtube. A hosszú hornyokhoz a huzalszikrát javaslom a rövidekhez a vésőgépet.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X